Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 474 219
  • 5 184

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Minä klo 21 illalla: "Kylläpä väsyttää, mutta nyt kun käyn nukkumaan voin nukkua melkein 10 tuntia putkeen!"
Minä klo 1:50: "Olipa hyvät unet, onkin varmaan jo aamu!"

Katsoo kelloa: "VOI VITTU!!!!!"
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Olet ilmeisesti uusi kaveri täällä, joten tervetuloa kerhoon iloiseen ja hauskaan.
Kiitosta vaan! Varmaan kuusi vuotta olen palstaa lukenut lähes päivittäin, mutta nyt vasta uskalsin rekisteröytyä! Näin someaikakaudella Jatkis antaa toivoa siitä, että ehkä ihmiskunta ei olekaaan tuomittu tuhoutumaan omaan typeryyteensä. On nimittäin hienoa porukkaa ja tasokasta keskustelua täällä aiheesta kuin aiheesta!

. Meikällekin on käynyt joskus tuollainen vikatikki. Olen ajatellut olevan jo aamu, vaan puhelimen näytöllä on loistanut kello 3 tai 5. Todella mukavaa.
Meikä on kärsinyt uniongelmista n. 10-vuotiaasta lähtien, niin aika tuttua huttua tää on.

Nyt kuunnellaan Totoa.
Aina on hyvä aika kuunnella Totoa!

Hyvä nimimerkki muuten. Yksinkertainen ja mukavan omalaatuinen. Hienosti keksitty/valittu
Vaikein asia palstalle rekiosteröitymisessä oli juurikin nimimerkin keksiminen! Vaarmaan tunti meni, kun moni miettimäni nimimerkki oli varattu.
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Puhut aivan totta. Tämä on aidosti asiapalsta ja täällä on ihmisen sekä lätkäfanin hyvä keskustella. Olet siis lukenut palstaa jo useita vuosia. Meikäläinen ehti lukea ehkä korkeintaan pari kuukautta ja viimeistään Ässien troolattua Maksim Matushkinin haaviinsa, tahdoin päästä mukaan keskustelemaan. Olin aina syksyyn 2018 saakka melko ujo sanomaan mitään, mutta aktiivisuus kasvoi ja viime vuonna suorastaan räjähti. Nyt jatketaan siitä mihin viime vuonna jäätiin.

Itse olen aika kaikkiruokainen pernkkiurheilija, mutta jääkiekko on ollut se ykköslaji lähes aina. Itse en ole koskaan pelannut, jonka vuoksi ajattelin pitkään, ettei minulla ole mitään annettavaa tälle palstalle.

Nyt kuitenkin kavereideni lätkäinnostus on hiipunut lähes olemattomiin SaiPan taapertaessa, niin kaipasin paikkaa, jossa keskustella ja purkaa tunteita. Välillä tulee myös lätkäaiheisia kysymyksiä mieleen, joihin varmasti saan vastauksen täältä Jatkiksesta. Vapaassa keskustelussa puolestaan on joitakin aiheita, mitkä kiinnostavat ja joihin minulla saattaa jopa olla jotain kompetenssia kommentoida.

Meikän ongelmana ei ole unen laatu, vaan sen puute. Nukun liian usein olemattomia parin tai kolmen tunnin öitä. Kuten juuri tänäkin yönä... auts. No mutta, pari paahtoleipää aamulla alas kurkusta ja jaksaa rummutella koulussa.

Itsellä ongelma on yleensä nukahtaminen, kun tuntuu, että aivot eivät osaa olla hiljaa, vaikka kroppaa kuinka väsyttäisi. Mutta ajoittain unen laatu ja määräkin jää vajavaiseksi. Yleensä tämä liittyy ahdistus-/masennuskausiin. Intti oli paha paikka, kun metsässä en pystynyt nukkumaan lähes ollenkaan, kunnes sitten jossain vaiheessa tuli raja vastaan ja aloin nukahtelemaan seisaalleni :D
 

Lämpö

Jäsen
Niin aivan, sinäkin taidat olla pataleirin miehiä. Olet siis tulossa niin ikään peliin? Mahtavaa kuulla. Mä laitan ylleni kaiken punamustan mitä löytyy, mestaruuslippiksen ja pelipaidan, otan ison lipunkin mukaan. Saavat Mansesterin mönkiäiset katsella.

Kyllä kyllä. Hiljainen jäsen. Enimmäkseen tulee vain luettua jatkoaikaa. Kirjoitukset liittyvät lähinnä äänestyksiin kuten: vuoden elokuvat/albumit/urheilijat/kesätytöt/jatkoaikalaiset. Tilastot ja äänestykset kiinnostavat.
Ja myös kyllä, Tappara-Ässät olis tarkoitus nähdä. Yleensä Tampere-historia melko synkkä. Varmasti jossain reilun kymmenen pelin nurkilla ollut Ässien pelit Hakametsässä mitkä nähnyt. Kerran poistunut Pata voittajana. Mestaruuskeväänä jatkoajalla. Ai että.

Ja kiitokset yövuoron toivotuksista. Neljän tunnin päästä pääsee jo nukkumaan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Hyvää huomenta!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvää yötä! Minun on nyt aika jättää taakseni erilaiset musan kuuntelut ja painaa pääni tyynyyn ja yrittää rauhoittua nukkumaan. Se voi olla vaikeaa mutta täytyy yrittää. Huomenna... tänään taas uudet kujeet.
 

Lämpö

Jäsen
No @Lämpö, se perjantain peli ei päättynyt niin kovin hyvin. Tappara tukisti maalein 3-0 eikä päästy juhlimaan yhden ainutta kertaakaan. Hieman valjua, mutta olinpahan paikan päällä.

Jostain syystä mennyt tägäys ohi. Tai huomasin sen tiistaina, mutta tää on yöketju ja päivällä sen bongasin. Piti odottaa taas yövuorojen alkuun.

Joo, ei jääny Tampereelta oikein mitään käteen pelistä. Mukava oli kuitenkin olla pelissä. Seuraavana päivänä ois pitäny kyllä mennä kattomaan Kärppä-peliä, mut valitsin sit elokuvateatterin edelle.

Valvomiset alkaa ja NHL tauolla. Ei oo helppoo.
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ässien kannattaminen on minulle hienoa myös siksi, että silloin saan edustaa juuri kaikkia mainittuja värejä. Ässiin on syntynyt uudenlainen side ja rakkaus. Olen ylpeä siitä.
Urheilujoukkueen kannattamisessa on minusta hienointa, että se on täysin puhdasta tunnetta. Iloa, surua, ylpeyttä, raivoa, pettymystä, jännitystä, euforiaa,. Voi antaa vain tunteen viedä ja se on täysin sosiaalisesti sallittua ja verrattain turvallista.

Muilla elämän osa-alueilla kannattaa tunnistaa tunteensa, mutta pyrkiä tarvittaessa (lähes aina) sivuuttamaan ne ja pyrkiä toimimaan rationaalisesti.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Lataan rumpuvideoita kanavalle ja siinä välissä kulutan aikaa jotenkin. Oluttakin jäljellä ja musiikki rauhallista. Kiva yö käynnissä.
Vaiko kännissä? Tsih, vitsi vitsinä. Millaisissa tunnelmissa elämän ensimmäinen konsertti sujui?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Konsertti meni ihan kivasti: vettä meni kalvoille ja paidalle, kastelin itseäni, "juotin" kapuloitakin, toisesta irtosi pää loppunumeron aikana ja opettaja antoi keikan päätteeksi ison halauksen. Hyvin meni siis, ihan.

Vielä pari biisiä ja saan alkaa pistää ilmoitusta kaikille tutuille, että nyt voi katsella, miten meikä soittaa. Jos puhutaan totta, olisin pystynyt vielä parempaankin, keikalla tuli annettua enintään 80-prosenttisesti kaikki taidot ilmoille. Se jäikin hitusen harmittamaan.
Hah! Eka kerta on aina eka kerta. Muistan kuinka olin itse viime keväänä ekaa kertaa katsomassa livekonserttia ja kyllä siinä katsojanakin kesti noin sen ensimmäisen lämppärin setin ajan syttyä ja päästä mukaan atmosfääriin. Musiikki on niin fiilispohjaista kuten kaikki taide yleensäkin. Ensin pitää päästä oikeeseen fiilikseen ja olotilaan mutta kun sä lopulta oot siinä tunnetilassa niin....aah. En vaihtaisi sitä mihinkään!

Pääsispä sitä vielä joskus laulaa luikattamaan biisejä ihan aidossa bändissä. Pidän itseäni melko lahjakkaana metallimuusikon alkuna. Osaan jo sekä laulaa että karjaista lempibändieni lyriikoita melko soljuvasti, nuo molemmat laulamisen muodothan ovat kuitenkin lopulta pitkälti tekniikkalajeja kuten rummuttaminenkin. Kun sen itselleen sopivan tekniikan hoksaa niin sitten voi alkaa treenaamaan äänialoja ja sitä mä teenkin nykysin lähes joka pävä, itsekseni toistaiseksi. Ehkä se bändikin sieltä vielä löytyy kärsivällisyyden kautta kuten moni muukin asia elämässä?

Pitkään suurin hidaste mun laululutaidon kehitykselle oli mun tarve kuulostaa paremmalta kuin biisin alkuperäinen esittäjä, otin siitä jopa itselleni paineita. Nyt yritän vain kuulostaa parhaalta versiolta itsestäni ja huomaan kuinka saan nykyisin sitä kautta laulamisesta paljon enemmän irti ja kuulostan paremmalle kun tunnen laulavani ITSE minuna omaa ääntä hyödyntäen!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Litku Klemetti, rakastan sinua! Sinä upea taiteilija! Ihan sama mitä muut sanoo.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Eka kerta on aina eka kerta, joo, mutta minä olen perfektionisti, joten aina jää mieleen että paremminkin olisi voinut mennä. Tuo sanomasi on muuten aivan täysin kerrassaan totta: musiikki ja taiteet ovat fiilispohjaisia. Olen huomannut sen itsekin todella selvästi. Musiikin tekeminen ja soittaminen onnistuu parhaiten vain ja ainoastaan hyvässä olotilassa, sellaisessa oikeassa fiiliksessä kuten mainitsitkin. Koskee myös kirjoittamista ja kaikkea muuta luovaa työtä. Taiteilijoilla ja esiintyjilläkin on omat paineensa ynnä tuskansa.
Jep. "Taide on tuskaa" ei ole täysin tuulesta tempaistu ilmaisu. Sen tuottaminen vie aina oman aikansa ja tietyllä tapaahan perfektionismi on hyvä ominaisuus olla taiteen harrastajalla/ammattilaisella. Sitä ei tule liian tyytyväiseksi oman työnsä suhteen, osaa olla itsekriittinen ja pyrkii sitä kautta aina kehittymään omassa "lajissaan". Mutta aina välillä on toki ihan hyvä että joku tulee taputtamaan meitä perfektionistejakin olalle ja sanoo "Hyvin sä vedät!" tai jotain sen tapaista.

Valmista tuli. Tölkin voi juoda tyhjäksi. Punainen on paras väri, myös oluessa.
Mä tein eilen jonkun sellaisen persooonallisuustestin josta selvisi että olen väriltäni punainen! Oluissa fanitan kuitenkin sinisiä merkkejä kuten Fosters, heh.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mukavaa kun ei juo itse kahvia normaalisti ja tänään illalla oli sit sukuloidessa semmoiset 5 ½ tunnin kahvipöytäkeskustelut. Aika riensi hyvässä seurassa ja kahvi maistui salakavalasti siinä sivussa, joten nyt ei muuten nukuta - ei sitten ollenkaan. Onneksi on internet niin voi lukea Jatkoajan laadukasta kierrätyskeskusta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Mukavaa kun ei juo itse kahvia normaalisti ja tänään illalla oli sit sukuloidessa semmoiset 5 ½ tunnin kahvipöytäkeskustelut. Aika riensi hyvässä seurassa ja kahvi maistui salakavalasti siinä sivussa, joten nyt ei muuten nukuta - ei sitten ollenkaan. Onneksi on internet niin voi lukea Jatkoajan laadukasta kierrätyskeskusta.
Kofeiini on kyllä salakavala aine. Jos sitä saa vereensä yhtään vähänkään liian myöhään omiin rytmeihin suhteutettuna niin valvomiseksihan se menee. Toisaalta joskus mä saan mun parhaimmat kirjoitusinspiraationi just "kofeeinihumalassa", mitä nyt yöunet menee vähän pilalle :D Nukkumaan ehtii haudassakin.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kofeiini on kyllä salakavala aine. Jos sitä saa vereensä yhtään vähänkään liian myöhään omiin rytmeihin suhteutettuna niin valvomiseksihan se menee. Toisaalta joskus mä saan mun parhaimmat kirjoitusinspiraationi just "kofeeinihumalassa", mitä nyt yöunet menee vähän pilalle :D Nukkumaan ehtii haudassakin.

Onneksi olen lomareissulla eikä huomiselle ole varsinaisesti ohjelmaakaan, mitä nyt lumitöitä tiedossa ja tietysti kokkailua ja muuta pientä puuhaa. Mutta ei siis edes tarvitse skipata nukkumista kokonaan. Muutenkin täällä sänky sen verran erilainen kuin minulla kotona etten saa oikein nukuttua kuin n. 5h yhtämittaiset ennen kuin täytyy nousta selkää venyttelemään. Päivätorkuillakin ehtinee täydentämään tarvittaessa vajetta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Toi "Nukkumaan ehtii haudassakin" on vaan meikäläisen mustaa huumoria. Omat unirytmit nyt on aina niin sanoinkuvailemattoman omituiset että tulee käytettyä tuota fraasia todella paljon. Mitä mustaan huumoriin vielä tulee, niin tuli mieleen eräs vitsi jonka heitin faijalle kun oltiin Verkkokaupassa jouluostoksilla. Noutokassalle oli tuolloin hehtaarin pituiset jonot, joten tokaisin faijalle "Noi myyjätkin tietää että noutaja tulee kohta" ja sain vahingossa jonkun täysin tuntemattoman naisihmisen takanani purskahtamaan nauruun :D Tuli aika kiva fiilis kun joku täysin tuntematon henkilö ymmärsi vitsini.

Mitä vielä oluisiin tulee, niin oikeastaan vierastan vain niitä kaikista happamimpia tummia makuja. Vaalea olut menee alas vaikka olisi miten hapanta, tosin muistan juoneeni jotain Keisari-makua, joka ei kyllä maistunut yhtään miltään (frendi tarjosi).

Öitä vielä @Punamusta kerta menet ilmeisesti koisimaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Muutenkin täällä sänky sen verran erilainen kuin minulla kotona etten saa oikein nukuttua kuin n. 5h yhtämittaiset ennen kuin täytyy nousta selkää venyttelemään. Päivätorkuillakin ehtinee täydentämään tarvittaessa vajetta.
Mä nukun melkein missä vaan ja miten vaan kunhan mulla on riittävästi tilaa liikkua ja kääntyillä ja pääsen kylkiasentoon. Muut perheenjäsenet on ihmetelly miten mä pystyn nukkumaan suhteessa niin hyvin laivallakin nykysin. Mä vaan opettelin pitämään siitä hurinasta ja tärinästä! Jos hytti on ikkunallinen niin sen läpi voi vielä ihastella merimaisemia ja sillä tavalla rauhoittua ennen levolle käymistä. Oon nukkunut kaverimiitissä lattialla ilman minkäänlaista aluspatjaa ja mitäs näitä nyt vielä oli... Niin, kotona oon nukkunut jo vuosia päällyspeiton päällä pelkkä viltti peittonani. Eipä tarvi sijata sänkyä kovinkaan usein!

Tohon lumeen liittyen vielä, oispa sitä... Edes vähän aikaa, pliis?
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mä nukun melkein missä vaan ja miten vaan kunhan mulla on riittävästi tilaa liikkua ja kääntyillä ja pääsen kylkiasentoon. Muut perheenjäsenet on ihmetelly miten mä pystyn nukkumaan suhteessa niin hyvin laivallakin nykysin. Mä vaan opettelin pitämään siitä hurinasta ja tärinästä! Jos hytti on ikkunallinen niin sen läpi voi vielä ihastella merimaisemia ja sillä tavalla rauhoittua ennen levolle käymistä. Oon nukkunut kaverimiitissä lattialla ilman minkäänlaista aluspatjaa ja mitäs näitä nyt vielä oli... Niin, kotona oon nukkunut jo vuosia päällyspeiton päällä pelkkä viltti peittonani. Eipä tarvi sijata sänkyä kovinkaan usein!

Tohon lumeen liittyen vielä, oispa sitä... Edes vähän aikaa, pliis?

Joo eipä ole ollut lunta kotikulmilla juuri itselläkään, vaikka Oulussa asustelen. Enemmän semmoista räntä- ja loskapaskaa tai sitten muuten vaan vittumaiseksi jääksi painautunutta tavaraa kun vesikelejä on joka kerta ollut melkein heti lumisateiden jälkeen. Piti tulla Enontekiölle ihmettelemään kunnon talvea. Täälä tuota valkeaa tavaraa onkin sitten 90cm verran jo ja nyt sateli hieman lisää.

Itselläni on itseasiassa hyvinkin samanlaista nukkumisen suhteen, nukahdan kyllä jos tarpeeksi väsyttää niin melkein missä vaan kunhan pääsen kyljelleni. Ja harvat äänetkään juuri häiritsee varsinkaan jos ovat suht tasaisia tai toistuvia. Mutta kääntyilen unissani joten herään jos ei ole tilaa kääntyä. Ja sitten kun on tuon n. 5h nukkunut, mikä on sellainen minimi "riittävä uni" itselleni, alkaa uni olla usein sen verran pintapuoleista että herää usein jos on huonompi nukkumapaikka. Joskus kyllä nukahtaa sitten uudestaankin vielä. Nykyään on valitettavasti tuota ylipainoa sen verran että on tullut entistä herkemmäksi makuupaikan speksien suhteen jos pidempään haluaa nukkua. Varsinkin liian pehmeällä alustalla ranka menee kylkinukkujana sen verran mutkalle että on yleensä pakko päästä oikomaan tuon n. 5h jälkeen.
 

Glove

Jäsen
Huomenta. Heräsin tuossa tunti sitten. Ei ollut kyllä tarkoitus herätä näin aikaisin. Mutta siitä voin syyttää vain itseäni kun päätin kokeilla nukunko pienemmällä lääkemäärällä tarpeeksi. Minulle ei vaan riitä tuo 5-6 h unta. Tänään otetaan siis illalla 45 mg, eikä 30 mg niin kuin eilen. mihin lie on kadonnut taito nukkua? Lapsena/nuorena nukuin melkein missä vaan hyvin ja sikeästi.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Melkein joka yö tulee valvottua tämän ketjun aikaikkunaan asti, mutta aikalailla sitten tulee katsottua Salkkarit ja käytyä nukkumaan. Tai ainakin laitan joka ilta tietokoneen sivuun.

Nyt sain aikaa sen verran itselleni, että pääsin ottamaan hieman kiinni Jatkoajan menoa ja meininkiä. Siis ei sillä, että jotenkin häiritsisi tuon toisen läsnäolo, päinvastoin. Se on vain niin, että olen reilut 18 ja puoli vuotta elämästäni elänyt yksin, joten on vaikea sitten yhtäkkiä joka ilta antaa huomio toiselle ihmiselle, eikä niihin omiin asioihin, joita tottunut tekemään. Kyllä minä opin, menee vain aikaa. Aina olen muutoksiin tottunut.

Etenkin yhden erinomaisen asian hän on onnistunut elämääni tuomaan. Tai oikeastaan viemään. Alkoholin. Ja sen mukana tupakan, yhdessä vaiheessa tuli poltettua tupakkaa humalassa. Nyt ei pahemmin tapahdu kumpaakaan. Suvussani on taipuvaisuutta alkoholismiin ja mitä vähemmän itse kulutan alkoholia, sen parempi. Välillä tulee juotua 2-3 olutta, mutta sitä ei voi vielä oikein miksikään sanoa. Nykyjään onneksi aika harvoin. Yksi olut yleensä liikuntavuoron jälkeen kavereiden kesken jossain. Muuta ei ole tullut juotua pitkään aikaan. Tai no joulun jälkeen olen kerran käynyt baarissa, viikko sitten. Edellinen kerta oli joskus vähän ennen joulua kaverin 18-vuotissyntymäpäivän kunniaksi. Sitä edellistä kertaa en edes muista. Kotona ryypiskelykin on loppunut vuoden vaihtumisen jälkeen oikeastaan kokonaan. Muut asiat vievät enemmän aikaa nykyisin.

Hyvää yötä nyt sitten Jatkoajalle. Ehkä tähän ketjuun tulee vielä kirjoiteltua joskus.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Tää on uneton yö...ja edellinen...ja sitä edellinen. Raskasta, mutta on tässä puolensakin: näkee kaupungin heräilevän.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nostellaanpas ketjua ylöspäin. Ihmeen alas tämä Yöketju onkin ehtinyt vajoamaan. Oli pitkä aika kun tähän ketjuun kirjoitettiin melkein joka yö mutta nyt on taas kulunut pitkähkö aika jo siitä kun tähän ketjuun on viimeksi kirjoitettu. No osin tämän ketjun suosion hiipuminen johtuu kai tuostakin että nimimerkin Punamustan innokuus kirjoittaa palstalle on hiipunut ja hän on kai hakenut itselleen sitä pelikieltoakin. Siinä oli nimimerkki joka noin viimeisen vuoden aikana tänne paljon kirjoitteli kuitenkin mutta tämän hetkinen tilanne on luettavissa tuolta toisesta ketjusta.

No minun oma tilannehan on se että viime kuukausina minulla ei ole juurikaan asiaa tai tarvetta kirjoitella tähän ketjuun. Normaalisti olen arkisin töissä ja nukun nykyään taas arkiyöt hyvin, menen ajoissa maate ja herään siinä 5.30-6.00 aikaan. No kyllä, heräisin aika useinkin arkisin ennen kuin kirjoitus"oikeus" tälle palstalle loppuu mutta herään kuitenkin sen verran myöhään että en ehtisi kirjoittamaan tänne kuin lyhyen viestin että sen saisi myös julkaistua ennen kuutta niin olkoot silloin.

Viikonloppuisinkin olen tupannut menemään ajoissa maate ja nukkumaan yöni hyvin sinne 6.00-8.00 saakka. En ole viime kuukausina heräillyt yöllä edes NHL-kiekkoa katselemaan. Kun en useinkaan ole ollut hereillä kello 24.00-6.00 välisenä aikana niin en ole tännekään ketjuun sitten tietenkään kirjoitellut viime kuukausina.

No tänä yönä tilanne on toisin. Olen tällä hetkellä sairauslomalla flunssan ja kuumeen takia. Ollut jo koko viikon. Mutta vaikka lepo, nukkuminen ja kunnon yöunet tekisivät nyt varmasti terää niin tässä sitä kukutaan hereillä ja katsellaan tuota NHL-kiekkoilua. Pitkästä aikaa katselen NHL-lätkää keskellä yötä.

Tämän täytyy olla sairausloman väärinkäyttöä mutta kun säpsähdin hereille tuossa kolmen aikaan yöllä ja en saanut sen jälkeen unta uudelleen. Päätin etten jaksa kieriskellä vain sängyssä vaan päätin nousta hetkeksi, ehkä pariksi tunniksi katselemaan NHL-kiekkoilua.

Pahinta mitä minun tilanteessa voi kai seurata sairauden tavallaan piittaamattomuudesta on varmaan se että sairaus voi pahentua. Mutta en usko että se nyt parin tunnin valvomisella mihinkään pahentuu. Kyllähän sitä pääsee lepäämään taas sitten pelin jälkeenkin ja nukkua myös tarvittaessa päivällä. Minä nyt en muutenkaan taida saada ainakaan täyttä ansiopäivärahaa korotusosalla näiltä sairauspäiviltä ja kun ei ole sellaista palkkaa minkä työnantaja voisi olla maksamatta sairausloman laimin lyönnistä niin en oikein pysty siis uskomaan että sellaista tapahtuu.

Ja jossain luki että sairausloma ei välttämättä tarkoita sitä että on sänkyyn sidottu 24/7 sairausloman ajan vaan sairauslomalla voi esimerkiksi pientä harrastustoimintaakin harjoittaa. Ja tämä urheilun seuraaminenhan on kuitenkin minun harrastukseni.

Eilen kirjoittelinkin jo jopa parin viestin verran omasta sairaustilanteestani tuonne Ketjuun mihin on kaikkien pakko kirjoittaa, oli asia mikä hyvänsä, vai mikä sen ketjun nimi nyt virallisesti onkaan. Tilanteenihan on siis se että flunssa on yllättävän sitkeää sorttia. Ja olen jopa yllättävänkin kipeä. Kävin sairaanhoitajan luona eilen. Pelkäsin etukäteen että suostuuko tuo kirjoittamaan minulle sairauslomaa lainkaan mutta tuomio oli sittenkin se että sairaanhoitaja katsoi minun olevan jopa sairaampi mitä itse ajattelin olevani. Eikös tämä mene useammin toisinpäin, ihmiset luulevat olevan sairaampia kuin onkaan. Mutta minä nyt olen nurinkurinen tyyppi muutenkin.

Kuumettakin mittasi minulla olevan melkein 38 astetta jo siinä vaiheessa päivää vaikka oma kuumemittari kotona ei ollut mitannut kuumetta lainkaan. Tänään täytyykin ostaa uusi kuumemittari varmuuden vuoksi, voi tuota lämpöään seurailla.

Yllätyin siihen malliin että se sai minut varmaan kirjoittamaan kahden viestin verran tänne palstallekin. Mutta nyt katsellaan NHL-kiekkoa. Ja en tiedä mitä se lepo oikeastaan tarkoittaa. Kyllähän sekin käy levosta että katselee urheilua tms ja on rauhaksiltaan, kunhan ei ennen kaikkea rasita itseään.
 

Glove

Jäsen
Heräsin kuselle tuossa neljän maissa. Ei sitten uni enää tullutkaan vaikka tunnin sitä yritin tavoittaa. Kirjoitellaan sitten joutessaan tänne. Nöyttää täällä olevan 41 muutakin. Hauskoja aamuyön tunteja heillekin.
 

Karanteeni10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal,NHL
Kirjoitellaas vähän etukäteen. Saadaan isoimmat kirjoitusvirheet karsittua pois.

Klo:00:07 Sihahtaa auki 14 olut.
Klo:00:23 15 olut
Klo:00:30 Lähden käymään paskalla.
Klo:00:42 Takaisin sohvalle
Klo:00:47 ”Oho puhelin unohtui vessaan”
Klo:00:50 ”Missä helvetissä se on?”
Klo:00:52 ”Tarvitsee soittaa puhelimeen niin löydän sen”
Klo:00:54 Otan puhelimen taskusta soittamista varten...
Klo:00:55 ”Ei vittu” Tajusin löytäneeni puhelimen.
Klo:00:59 Palaan sohvalle istumaan.
Klo:01:10 16 olut sihahtaa auki.
Klo:01:17 TV menee virransäästö tilaan.
Klo:01:22 Tajuan, että televisio sammui. Laitan sen takaisin päälle.
Klo:01:47 17 olut.
Klo:02:34 Herään.
Klo:02:37 Juon kaljani loppuun.
Klo:02:39 Mietin elämän kovuuttaa, kuinka rankkaa tämä on.
Klo:02:42 Menen vessaan kuselle. (Puolet lattialle, puolet housuun)
Klo:02:45 Menen takaisin sohvalle.
Klo:02:47 18 olut.
Klo:02:55 Konttaan itseni sänkyyn nukkumaan.

Jotain tälläistä tänään. Tai sitten sammutaan jo kymmenen uutisten jälkeen. Tämän lauantain elämänkerta olisi siinä.

Hyvät lauantait kaikille! Toivon mukaan muilla menee yhtä mukavasti, kuin itselläni.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Kirjoitellaas vähän etukäteen. Saadaan isoimmat kirjoitusvirheet karsittua pois.

Klo:00:07 Sihahtaa auki 14 olut.
Klo:00:23 15 olut
Klo:00:30 Lähden käymään paskalla.
Klo:00:42 Takaisin sohvalle
Klo:00:47 ”Oho puhelin unohtui vessaan”
Klo:00:50 ”Missä helvetissä se on?”
Klo:00:52 ”Tarvitsee soittaa puhelimeen niin löydän sen”
Klo:00:54 Otan puhelimen taskusta soittamista varten...
Klo:00:55 ”Ei vittu” Tajusin löytäneeni puhelimen.
Klo:00:59 Palaan sohvalle istumaan.
Klo:01:10 16 olut sihahtaa auki.
Klo:01:17 TV menee virransäästö tilaan.
Klo:01:22 Tajuan, että televisio sammui. Laitan sen takaisin päälle.
Klo:01:47 17 olut.
Klo:02:34 Herään.
Klo:02:37 Juon kaljani loppuun.
Klo:02:39 Mietin elämän kovuuttaa, kuinka rankkaa tämä on.
Klo:02:42 Menen vessaan kuselle. (Puolet lattialle, puolet housuun)
Klo:02:45 Menen takaisin sohvalle.
Klo:02:47 18 olut.
Klo:02:55 Konttaan itseni sänkyyn nukkumaan.

Jotain tälläistä tänään. Tai sitten sammutaan jo kymmenen uutisten jälkeen. Tämän lauantain elämänkerta olisi siinä.

Hyvät lauantait kaikille! Toivon mukaan muilla menee yhtä mukavasti, kuin itselläni.
Melkein sanasta sanaan samat meillä, ainoa ero meillä että klo 23.00 sihahtaa ehkä yhdeksäs auki jonka jälkeen vaimo katsoo pahasti ja nöyränä miehenä nukkumaan. Aamulla ei krapulaa, mutta fiilis siitä että voi kunpa vielä joskus nykyäänkin tulisi kunnon kännit vedettyä. Mutta tosiaan pieniä nyansseja lukuunottamatta siis samanlainen ilta tiedossa! Kippis!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös