Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 500 512
  • 5 195

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Melkein joka yö tulee valvottua tämän ketjun aikaikkunaan asti, mutta aikalailla sitten tulee katsottua Salkkarit ja käytyä nukkumaan. Tai ainakin laitan joka ilta tietokoneen sivuun.

Nyt sain aikaa sen verran itselleni, että pääsin ottamaan hieman kiinni Jatkoajan menoa ja meininkiä. Siis ei sillä, että jotenkin häiritsisi tuon toisen läsnäolo, päinvastoin. Se on vain niin, että olen reilut 18 ja puoli vuotta elämästäni elänyt yksin, joten on vaikea sitten yhtäkkiä joka ilta antaa huomio toiselle ihmiselle, eikä niihin omiin asioihin, joita tottunut tekemään. Kyllä minä opin, menee vain aikaa. Aina olen muutoksiin tottunut.

Etenkin yhden erinomaisen asian hän on onnistunut elämääni tuomaan. Tai oikeastaan viemään. Alkoholin. Ja sen mukana tupakan, yhdessä vaiheessa tuli poltettua tupakkaa humalassa. Nyt ei pahemmin tapahdu kumpaakaan. Suvussani on taipuvaisuutta alkoholismiin ja mitä vähemmän itse kulutan alkoholia, sen parempi. Välillä tulee juotua 2-3 olutta, mutta sitä ei voi vielä oikein miksikään sanoa. Nykyjään onneksi aika harvoin. Yksi olut yleensä liikuntavuoron jälkeen kavereiden kesken jossain. Muuta ei ole tullut juotua pitkään aikaan. Tai no joulun jälkeen olen kerran käynyt baarissa, viikko sitten. Edellinen kerta oli joskus vähän ennen joulua kaverin 18-vuotissyntymäpäivän kunniaksi. Sitä edellistä kertaa en edes muista. Kotona ryypiskelykin on loppunut vuoden vaihtumisen jälkeen oikeastaan kokonaan. Muut asiat vievät enemmän aikaa nykyisin.

Hyvää yötä nyt sitten Jatkoajalle. Ehkä tähän ketjuun tulee vielä kirjoiteltua joskus.

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Tää on uneton yö...ja edellinen...ja sitä edellinen. Raskasta, mutta on tässä puolensakin: näkee kaupungin heräilevän.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nostellaanpas ketjua ylöspäin. Ihmeen alas tämä Yöketju onkin ehtinyt vajoamaan. Oli pitkä aika kun tähän ketjuun kirjoitettiin melkein joka yö mutta nyt on taas kulunut pitkähkö aika jo siitä kun tähän ketjuun on viimeksi kirjoitettu. No osin tämän ketjun suosion hiipuminen johtuu kai tuostakin että nimimerkin Punamustan innokuus kirjoittaa palstalle on hiipunut ja hän on kai hakenut itselleen sitä pelikieltoakin. Siinä oli nimimerkki joka noin viimeisen vuoden aikana tänne paljon kirjoitteli kuitenkin mutta tämän hetkinen tilanne on luettavissa tuolta toisesta ketjusta.

No minun oma tilannehan on se että viime kuukausina minulla ei ole juurikaan asiaa tai tarvetta kirjoitella tähän ketjuun. Normaalisti olen arkisin töissä ja nukun nykyään taas arkiyöt hyvin, menen ajoissa maate ja herään siinä 5.30-6.00 aikaan. No kyllä, heräisin aika useinkin arkisin ennen kuin kirjoitus"oikeus" tälle palstalle loppuu mutta herään kuitenkin sen verran myöhään että en ehtisi kirjoittamaan tänne kuin lyhyen viestin että sen saisi myös julkaistua ennen kuutta niin olkoot silloin.

Viikonloppuisinkin olen tupannut menemään ajoissa maate ja nukkumaan yöni hyvin sinne 6.00-8.00 saakka. En ole viime kuukausina heräillyt yöllä edes NHL-kiekkoa katselemaan. Kun en useinkaan ole ollut hereillä kello 24.00-6.00 välisenä aikana niin en ole tännekään ketjuun sitten tietenkään kirjoitellut viime kuukausina.

No tänä yönä tilanne on toisin. Olen tällä hetkellä sairauslomalla flunssan ja kuumeen takia. Ollut jo koko viikon. Mutta vaikka lepo, nukkuminen ja kunnon yöunet tekisivät nyt varmasti terää niin tässä sitä kukutaan hereillä ja katsellaan tuota NHL-kiekkoilua. Pitkästä aikaa katselen NHL-lätkää keskellä yötä.

Tämän täytyy olla sairausloman väärinkäyttöä mutta kun säpsähdin hereille tuossa kolmen aikaan yöllä ja en saanut sen jälkeen unta uudelleen. Päätin etten jaksa kieriskellä vain sängyssä vaan päätin nousta hetkeksi, ehkä pariksi tunniksi katselemaan NHL-kiekkoilua.

Pahinta mitä minun tilanteessa voi kai seurata sairauden tavallaan piittaamattomuudesta on varmaan se että sairaus voi pahentua. Mutta en usko että se nyt parin tunnin valvomisella mihinkään pahentuu. Kyllähän sitä pääsee lepäämään taas sitten pelin jälkeenkin ja nukkua myös tarvittaessa päivällä. Minä nyt en muutenkaan taida saada ainakaan täyttä ansiopäivärahaa korotusosalla näiltä sairauspäiviltä ja kun ei ole sellaista palkkaa minkä työnantaja voisi olla maksamatta sairausloman laimin lyönnistä niin en oikein pysty siis uskomaan että sellaista tapahtuu.

Ja jossain luki että sairausloma ei välttämättä tarkoita sitä että on sänkyyn sidottu 24/7 sairausloman ajan vaan sairauslomalla voi esimerkiksi pientä harrastustoimintaakin harjoittaa. Ja tämä urheilun seuraaminenhan on kuitenkin minun harrastukseni.

Eilen kirjoittelinkin jo jopa parin viestin verran omasta sairaustilanteestani tuonne Ketjuun mihin on kaikkien pakko kirjoittaa, oli asia mikä hyvänsä, vai mikä sen ketjun nimi nyt virallisesti onkaan. Tilanteenihan on siis se että flunssa on yllättävän sitkeää sorttia. Ja olen jopa yllättävänkin kipeä. Kävin sairaanhoitajan luona eilen. Pelkäsin etukäteen että suostuuko tuo kirjoittamaan minulle sairauslomaa lainkaan mutta tuomio oli sittenkin se että sairaanhoitaja katsoi minun olevan jopa sairaampi mitä itse ajattelin olevani. Eikös tämä mene useammin toisinpäin, ihmiset luulevat olevan sairaampia kuin onkaan. Mutta minä nyt olen nurinkurinen tyyppi muutenkin.

Kuumettakin mittasi minulla olevan melkein 38 astetta jo siinä vaiheessa päivää vaikka oma kuumemittari kotona ei ollut mitannut kuumetta lainkaan. Tänään täytyykin ostaa uusi kuumemittari varmuuden vuoksi, voi tuota lämpöään seurailla.

Yllätyin siihen malliin että se sai minut varmaan kirjoittamaan kahden viestin verran tänne palstallekin. Mutta nyt katsellaan NHL-kiekkoa. Ja en tiedä mitä se lepo oikeastaan tarkoittaa. Kyllähän sekin käy levosta että katselee urheilua tms ja on rauhaksiltaan, kunhan ei ennen kaikkea rasita itseään.

Glove

Jäsen
Heräsin kuselle tuossa neljän maissa. Ei sitten uni enää tullutkaan vaikka tunnin sitä yritin tavoittaa. Kirjoitellaan sitten joutessaan tänne. Nöyttää täällä olevan 41 muutakin. Hauskoja aamuyön tunteja heillekin.

Karanteeni10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal,NHL
Kirjoitellaas vähän etukäteen. Saadaan isoimmat kirjoitusvirheet karsittua pois.

Klo:00:07 Sihahtaa auki 14 olut.
Klo:00:23 15 olut
Klo:00:30 Lähden käymään paskalla.
Klo:00:42 Takaisin sohvalle
Klo:00:47 ”Oho puhelin unohtui vessaan”
Klo:00:50 ”Missä helvetissä se on?”
Klo:00:52 ”Tarvitsee soittaa puhelimeen niin löydän sen”
Klo:00:54 Otan puhelimen taskusta soittamista varten...
Klo:00:55 ”Ei vittu” Tajusin löytäneeni puhelimen.
Klo:00:59 Palaan sohvalle istumaan.
Klo:01:10 16 olut sihahtaa auki.
Klo:01:17 TV menee virransäästö tilaan.
Klo:01:22 Tajuan, että televisio sammui. Laitan sen takaisin päälle.
Klo:01:47 17 olut.
Klo:02:34 Herään.
Klo:02:37 Juon kaljani loppuun.
Klo:02:39 Mietin elämän kovuuttaa, kuinka rankkaa tämä on.
Klo:02:42 Menen vessaan kuselle. (Puolet lattialle, puolet housuun)
Klo:02:45 Menen takaisin sohvalle.
Klo:02:47 18 olut.
Klo:02:55 Konttaan itseni sänkyyn nukkumaan.

Jotain tälläistä tänään. Tai sitten sammutaan jo kymmenen uutisten jälkeen. Tämän lauantain elämänkerta olisi siinä.

Hyvät lauantait kaikille! Toivon mukaan muilla menee yhtä mukavasti, kuin itselläni.

LaiLaiLei

Jäsen
Kirjoitellaas vähän etukäteen. Saadaan isoimmat kirjoitusvirheet karsittua pois.

Klo:00:07 Sihahtaa auki 14 olut.
Klo:00:23 15 olut
Klo:00:30 Lähden käymään paskalla.
Klo:00:42 Takaisin sohvalle
Klo:00:47 ”Oho puhelin unohtui vessaan”
Klo:00:50 ”Missä helvetissä se on?”
Klo:00:52 ”Tarvitsee soittaa puhelimeen niin löydän sen”
Klo:00:54 Otan puhelimen taskusta soittamista varten...
Klo:00:55 ”Ei vittu” Tajusin löytäneeni puhelimen.
Klo:00:59 Palaan sohvalle istumaan.
Klo:01:10 16 olut sihahtaa auki.
Klo:01:17 TV menee virransäästö tilaan.
Klo:01:22 Tajuan, että televisio sammui. Laitan sen takaisin päälle.
Klo:01:47 17 olut.
Klo:02:34 Herään.
Klo:02:37 Juon kaljani loppuun.
Klo:02:39 Mietin elämän kovuuttaa, kuinka rankkaa tämä on.
Klo:02:42 Menen vessaan kuselle. (Puolet lattialle, puolet housuun)
Klo:02:45 Menen takaisin sohvalle.
Klo:02:47 18 olut.
Klo:02:55 Konttaan itseni sänkyyn nukkumaan.

Jotain tälläistä tänään. Tai sitten sammutaan jo kymmenen uutisten jälkeen. Tämän lauantain elämänkerta olisi siinä.

Hyvät lauantait kaikille! Toivon mukaan muilla menee yhtä mukavasti, kuin itselläni.
Melkein sanasta sanaan samat meillä, ainoa ero meillä että klo 23.00 sihahtaa ehkä yhdeksäs auki jonka jälkeen vaimo katsoo pahasti ja nöyränä miehenä nukkumaan. Aamulla ei krapulaa, mutta fiilis siitä että voi kunpa vielä joskus nykyäänkin tulisi kunnon kännit vedettyä. Mutta tosiaan pieniä nyansseja lukuunottamatta siis samanlainen ilta tiedossa! Kippis!

Suosikkijoukkue
paraikaa tekohengityksessä
Hitto millonkohan viimeksi oon laittanut viestin tähän ketjuun..? En kyllä muista. Mulla oli tossa reilu viikon pituinen putki jolloin menin säntillisesti ennen keskiyötä pehkuihin. Noh, eilen sitten venähti vahingossa melkein aamuviiteen ja heräsin vasta joskus klo 13 jälkeen niin että tässä sitä varmaan ollaan vielä jokunen tunti ennen kuin väsy tulee.

Glove

Jäsen
Nyt ihan oikeasti.
No nyt repesin ihan täysin. Suuri uutinen, Suomessa sataa talvella lunta ja siitä pitää ihan livelähetystä tehdä. Eivät vissiin keksineet koronasta enää mitään kirjoitettavaa Niin piti tämmöinen ”uutinen” tehdä.

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
Sulla on sen verran vahvasti angstaavaa juttua ollut, että hellyn antamaan wanhan mielenterveyspotilaan neuvon. Vuokraa pikku palsta, sellanen aari vaikka, ja viljele siellä perunoita, porkkanoita, sipuleja, mitä nyt huvittaakaan. Se on oikeasti todella rauhoittavaa ja palkitsevaa. Hyvällä säällä siellä köllöttelee ainakin puolet ajasta vaan lepotuolissa ja ihmettelee itsekseen.

Glove

Jäsen
No kirjoitetaan nyt pitkästä aikaa tännekin kun jostain helvetin syystä heräsin jo neljän jälkeen. Väsynyt olo kun ei nukkunut tarpeeksi. Hemmetinmoinen janokin. Tää on kyllä kumma yhtälö kun illalla tuli juotua pari litraa erinäisiä alkoholipitoisia nesteitä ja heti aamulla taas janottaa. Onneksi mulla jäi kaappiin muutama lonkero niin voin aloittaa tämän päivän siitä mihin eilen lopetin. Ihan vaan siksi, koska mä voin. Eikä ole edes darra, että voisitte sanoa mun loiventelevan. Mulla kun ei tule krapulaa muuta kuin silloin kun juon liikaa väkeviä. Ja eilisen join vaan mietoja. Hyvää loppuyötä vaan kaikille.

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
No kirjoitetaan nyt pitkästä aikaa tännekin kun jostain helvetin syystä heräsin jo neljän jälkeen. Väsynyt olo kun ei nukkunut tarpeeksi. Hemmetinmoinen janokin. Tää on kyllä kumma yhtälö kun illalla tuli juotua pari litraa erinäisiä alkoholipitoisia nesteitä ja heti aamulla taas janottaa. Onneksi mulla jäi kaappiin muutama lonkero niin voin aloittaa tämän päivän siitä mihin eilen lopetin. Ihan vaan siksi, koska mä voin. Eikä ole edes darra, että voisitte sanoa mun loiventelevan. Mulla kun ei tule krapulaa muuta kuin silloin kun juon liikaa väkeviä. Ja eilisen join vaan mietoja. Hyvää loppuyötä vaan kaikille.
Oman kokemuksen mukaan, vaikka joisi pelkkää keppanaa litrakaupalla, niin jonkinlainen dehydraatio siitä silti tulee. Viileää vettä meneekin usein toipuessa litra melkein heti.

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
Crüe, Ratt, Poison, Kiss, Gunnarit
Kas, viisi eniten inhoamaani bändiä heti kättelyssä. Nuo pinnallista saastaa soittavat gläm bändit olivat vahvasti pilaamassa orastavaa kunnon metallin kulttuuria kaikilla taivaskanavilla mun nuoruudessa. Monsters of rockissa ja Headbangersballissakin noita yökötyksiä soitettiin kunnon metallin sijaan. Mä halusin kuulla vaikka Gary Mooren ja Phil Lynotin biisiä, vaikkei sekään nyt ihan metallia ole. Cruen kuunteleminen on myäs epäisänmaallista.

Glove

Jäsen
Tämä on taas näköjään niitä öitä kun Glove ei nuku. Kympin jälkeen väsytti ja menin nukkumaan. Eipä se unihiekka kuitenkaan osunut mun silmiin. Perkeleen Nukkumatti. Katellaan tämä yö sitten netistä sarjoja. Onneksi ei ole mitään menoja ku vasta 28.5. Niin voi nukkua vaikka iltapäivään.

Glove

Jäsen
Kaivetaanpa tämäkin ketju naftaliinista kun kello löi hetki sitten puolen yön merkiksi ja on lupa kirjoittaa yöketjuun. Ei minulla kylläkään ole mitään varsinaista asiaa teille arvon palstalaisille, kunhan jorisen. Makailen sängyllä ja katselen pädillä youtube videoita. Nukkuakin pitäisi, mutta minkäs teet kun olo on pirteä kuin peipponen talviaamuna. Mutta joo, tuossa puoli vuotta vuosi sitten tuli aina väliin valvottua joku yö. Näyttää vaiva tulevan takaisin. Stressiä taitaa pukata. Taloudellinen tilanne on haastava ja tuo auton korjaaminen venyttää budjettia entisestään. Muutama hoitamaton asiakin olisi, mutta ne on taas viranomaisista kiinni. Niiltä pitäisi ensin saada päätökset, ennen kuin voi hoitaa näitä asioita eteenpäin. Mutta nukkukaa rauhassa te jotka siihen pystytte.

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Helvetti sentään. Tämä nyt on taas niitä öitä, kun ei uni tule silmään millään. Toisinaan tulee kirottua näitä paskoja unenlahjojakin. Painetaan sitten zombina koko päivä.

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Santeri Huovila #61. Philadelphia Flyers
Kun ei saa unta, niin sitten ei. Olis kyllä Imovanea, mutta bentso kun on, niin ei viitti koukuttaa itteesä niihin jatkuvalla syönnillä.

Glove

Jäsen
Kun ei saa unta, niin sitten ei. Olis kyllä Imovanea, mutta bentso kun on, niin ei viitti koukuttaa itteesä niihin jatkuvalla syönnillä.
Olisi mullakin Imovanea, mutta kun yksi pilleri ei auta ja kahdesta tulee niin paska olo, ettei voi nukkua. Voisi koittaa puoltatoista joskus. Onneksi ei ole huomennakaan kalenterissa mitään, joten voi sitten nukkua pitkään tai vaikka päikkärit. Jos ilmenee tarvetta.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mie en tajua tuota. Mie kun isken pään tyynyyn niin uni tulee minuutissa. Mikä teitä vaivaa? Onko huono omatunto jostain? Joku vikahan ihmisessä on, jos ei kykene nukkumaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mie en tajua tuota. Mie kun isken pään tyynyyn niin uni tulee minuutissa. Mikä teitä vaivaa? Onko huono omatunto jostain? Joku vikahan ihmisessä on, jos ei kykene nukkumaan.

Niin, kyllähän siellä varmaan aika usein on muutakin vikaa ja ongelmaa taustalla jos ei nukkumaan kykene? Tai, no joskus on kyllä minullakin ollut unettomia öitä ja silloin ei varsinaisesti ole mikään asia painanut mieltä.

Mutta silloin marras-joulukuussakin kun kärsin melko pitkään unettomuudesta niin silloinhan kärsin samaan aikaan myös pahoista peliongelmista. Näin jälkeenpäin on helppo ynnätä mielessään että nämä kuuluivat samaan pakettiin. Marraskuussa minulla meni kuitenkin eniten koskaan rahaa rahapeleihin kuukaudessa, taisi mennä jopa 220 euroa? Ja tämä varmaan painoi mieltäni ja en saanut nukuttuakaan kovin hyvin.

No, varsinainen pohjakosketus peliongelman kanssa tuli varmaan koettua 22.11 kun lyhyessä ajassa samana päivänä pelasin peräti 80 euroa! Hirvittävän iso summa. Hyi helvetti. Mutta se olikin sitten sellainen pohjakosketus ja herättäjä että tuon jälkeen olen ollut yli puoli vuotta lähes kokonaan pelaamatta. Kerran-pari repsahdin huhtikuussa mutta silloin kävi hyvin ja jäln plussan puolelle 250 euron verran.

Kun simmut pistää kiinni niin alkaa aika usein asiat pyörimään mielessä. Ja jos ne asiat ovat negatiivisia niin kyllähän ne siihen nukahtamiseen vaikuttavat.

Minä itse nukuin taas tämän työviikon yöt erittäinkin hyvin. Minulle tullut vähän sellaista pelkoa että kuinka saan työpäivää ennen nukuttua mutta ainakaan vielä tuo pelko ei ollut niin isoa luokkaa että olisi haitannut yöunia. Menin tällä viikolla tosi aikaisin maatekin, kahtena edellisenä iltana olin sängyssä jopa jo ennen iltaseiskaa mutta siitä huolimatta sain nopeasti unen päästä kiinni.

Vaikka olenkin nyt jo hereillä, ollut itse asiassa jo kello neljästä asti hereillä niin se ei kerro siitä että olisi nukkunut huonosti. Päinvastoin,nukuin kuitenkin vähintään 8 tuntia. Menin vaan tosiaan niin ajoissa maatekin. Kiva olla aamulla pitkään hereillä kotonaan ennen töihin lähtöä. Aamulla olen kuitenkin varmaan pirteimmilläni.

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritin keksiä tekemistä, vaan tuloksetta.
Lue Asterixeja ja kuuntele Stratovariusta. Siinä on aina takuuvarmaa korviketekemistä kiekkopelejä odotellessa. Ja jos haluaa täydentää setin, niin aina voi avata kylmän Dr. Pepperin.

Voi pojat että Asterixien lukemisesta tulee aina nostalginen fiilis. Palaa väksin niihin aikoihin, kun pikku-Luke asui vielä kotona ja vietti iltoja sarjakuvien maailmassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy