Pakko nyt kans avautua tästä pelleilystä pelikentällä.
Ihan näin julkisesti; COLORADON GM; Olen pelannut kaksi ottelua vastaan.
Ensimmäinen voitto, toinen häviö. Kuitenkin yksi ja sama asia otti kupoliin molemmissa: Koko helvetin hyökkäyksesi perustuu siihen että näillä kahden ensimmäisen ketjun taitavilla ja nopeilla pelaajilla luistelet peepisteestä vähän ohi kulmaan, alat jallitteleen ja pyörimään ja hämäilemään NIIN KAUAN kunnes saat täydellisen one-timerin tai vielä useammin vain loputtomalla pyörimisellä päästä pakin ohi ja ampua sen kiekon sinne maaliin.
Missä mielikuvitus? Lajia ei tunnistaisi jääkiekoksi tuosta pelityylistä.
Miksii et ole näiden kaikkien itkujen ja porujen jälkeen lähteny suksiin vittuun liigasta ihan kokonaan, jos ei peli maistu silleen et siihen laittais mielikuvitusta, kokeilis uusia asioita, peluuttaisit nelosketjua? (peliaikaa viimeksi YHTEENSÄ 3 min) Minäkin tykkään voittaa, mutta haluan luoda erilaisia tapahtumia jopa tänne virtuaalikiekkokentälle. Ei aina liian helppoa, mut onnistuu kun vain menee vähän vapaammin, eikä toista samaa kaavaa jolla on vain tarkotus voittaa ne numerot. Pelistä katoo luovuus ja nautinto.
Sry.
Niin se vain tuppaa näköjään menemään, että teet niin tai näin, niin se on aina väärin.
Nimittäin uusin aika radikaalisti tuota omaa pelitapaani, enkä sanonut asiasta oikeastaan mitään juuri sen takia, että halusin odottaa jonkun avautuvan.
Kysytään ensin, että huomastiko itselläni kamalasti trappia tai muuta kyttäilyä? Perustuiko puolustuspelaamiseni pelkästään odotteluun? Haluaisin kuulla vastaukset näihin, sillä yleensä olen saanut palautetta tästä.
Toinen asia, porukka rupesi yhtäkkiä pelaamaan minua vastaan helvetin passiivisesti omassa päässä. Totta vitussa sen sumpun rikon siitä, että pääsen ampumaan, keinolla millä hyvänsä.
Nämä "nopeat jallittelijat" olivat muutes, jos huomasit, Rick Nash, joka teki ottelun toisen maalin sekä myös Horton Narhan, joka teki kolmannen. Molemmilla väkkäröillä se luistelu on 86. Jos vain pönötät perkele pelaajillasi maalivahdin edessä, etkä tule päälle, niin totta vitussa sitten etenen laukaisusektorille.
Noin sitten muuten kyllä huomasin, että esim. Grabner ja Duchene paineli puujalkapakkiesi ohitse vasemmalta ja oikealta. Onko se nyt siis mikään ihme, jos 95 nopeuksinen hyökkääjä jättää 80 nopeuksisen Falkin kuin tikku paskaan?
Jokainen maali oli sitä paitsi täysin erilainen. Kun voitit ensimmäisen pelin (jonka pelasin muutes eritavalla, koska tässä välissä testasin noita juttuja, jotka olen kokenut toimiviksi), ei tullut mitään palautetta. Nyt sitten 5-0 käkättimeen, niin yllättäen tuli tarve avautua. Jotenkin muutes sain tällä "mielikuvituksettomalla" pelillä tehtyä sulle 5 maalia. En tiedä, mutta olen kuullut sanonnan, että kerran voi jokaista huijata, mutta toinen kerta tekee jo tyhmäksi. En tiedä, mikskä viides kerta tekee, tiedätkö sinä?
Olen sanonut tämän jo aika monta kertaa, mutta peluutan kenttiäni tasantarkkaan sen mukaan, kuinka levänneitä ne ovat, en tiedä minuuttimääriä eivätkä ne minua edes kiinnosta. Tuplapeluutuksia en ole tehnyt.
Edit. On meinat oikeasti aivan vitun läppä, nimittäin juuri tuossa tänä iltana ennen tuota matsia juttelin yhden managerin kanssa, että olen koittanut etsiä uusia juttuja tuohon pelitapaani, koska pelit ei oo menny tällä kaudella ihan hyvästä sijotuksesta huolimatta halutulla tavalla. Sitten kun pelaat ensimmäisen pelisi tällä pelitavalla, juoksee joku tänne huutamaan pelaajien nopeuksista ja siitä että pelaan aina samalla tavalla. :------------------D
Siis oikeasti, tä janari haukkuu mut sen takia, että pelasin hyökkäyspäässä kiekonhallinnan kautta enkä lähtenyt heti paskimmasta paikasta ampumaan vaan hain ja syöttelin parempaa maalintekopaikkaa (mun kärkikenttien hyökkäjistä 2/3 on nopeita taitopelaajia, joten ratkaisu on aika luonnollinen). Jos ei kaveri osaa puolustaa siten, että en saa niitä onetimereita tai pääse käveleen sun maalineteen, niin kato nyt herranjumala peiliin hyvä ihminen. Ilmeisesti pitäisi vain antaa kiekko kaverille, ettei tule nyt ihan itku silmään. Ens pelissä otan sitten oman mokkenikin pois, enkä lauo ku sinisen takaa, ettei tuu paha mieli.
Ja mikä tä sun "luovuus ja vapaus" oli? Vedit lämärin ku pääsit sinisen yli tai painoit kerran harhautusnappia aivan turhassa tilanteessa, jossa siitä oli enemmän haittaa ku hyötyä. Jos kaikki pelais yhtä "vapaasti ja luovasti", niin ei olis tässäkään liigassa paljoo mieltä.