Dissonanssi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Moderaattorit
Minun maailmankuva voi olla vähän kieroutunut, koska otin puolitoista kautta turpaan joka pelissä itseäni nopeammilta vastustajilta. Nopeus tuntui olevan pelin tärkein elementti kaikessa. Joten hommasin yhden pelaajan lisää, nimenomaan treidaamalla, jolla oli kyseinen taito hanskassa. Speedihuoraamisella meinasin juuri tätä miten kuvailit pelini eilen. En enää kovin tarkkaan muista kuinka pelasin, mutta motivaatio pelien lähtöön jo oli aika nollassa. Siis ihan omassa päässä vika, ei vaan napannut. Joten voi olla että olen läpsytellessä tehnyt samoja juttuja nollat taulussa.
Nyt kun mullakin on parissa kentässä jaoteltuna nopeutta niin pelit ovat sujuneet huomattavasti paremmin. Eilinen ei sitä varmaan kuvastanut (jos olen ns. 'huorannut'), mutta yleensä pyrin ihan pelaamaankin. Tosin teen (yritän tehdä) maalin aina kun tuollainen paikka on, ihan vaan yksinkertaisesti siitä syystä etten juuri välitä häviäimisestä, ja koska tiedän että kaveri tekee niin myös paikan saadessaan.
Jotenkin särähti se spämmääminen korvaan, vaikutti lähinnä mustamaalaukselta samantien tappion jälkeen. Kuitenkin kaksi kolmesta maalista oli ihan peruslämäri ja toinen jonkunsortin rannari/ohjaus/mikälie.
Ja kun kirjoitin yleisistä havannoista liigassa, en kirjoittanut/tarkoittanut sinun pelityylistä mitään.
Käytin sanaa spämmääminen sen takia, että vähintään tuohon etukulmamaaliin asti hyökkäyksesi tosiaan olivat lähestulkoon koko aika sitä (50% ei ole lainkaan liioiteltua, pikemminkin päinvastoin), että lätty kulmaan laitaan ja yrittämään tuota etukulmaa. Itselläni on vain sen verran nopeat puolustajat, että usein kerkesin antamaan painetta jo ennen kuin Raymond/Gogliano sinne pääsi, mutta en tosiaan aina.
Yleisesti ottaen joukkueessa on syytä olla _vähintään_ nopeutta jonkun verran. Mutta pelkästään pikakiitureilla ei mielestäni kuuhun mennä. Kuitenkin, jos pitää valita kahden väliltä, onko joukkue täynnä hitaita mörssäreitä vai kevyitä raketteja, valitsen ehdottomasti jälkimmäisen.
Mutta joo, ymmärrystä löytyy toki siihen suuntaan. Kuitenkin vain aina harmittaa hävitä noita pelejä noihin aivan selkeisiin etukulmaveiveihin, kun en niitä itse ole tehnyt (vaikka aikaisemmin uhosinkin tekeväni niitä jatkossa). Jos taas esim. pääsee puhtaaseen läpiajoon ja tekee tuon rysty-kämmen-harhautuksen, ei se minua haittaa, koska läpiajo on läpiajo.
Itse en ole kuitenkaan kertaakaan tarkoituksellisesti hakenut koko aika laitaan nopeille pelaajille (niitä meinat löytyy) ja painellut kokeilemaan etukulmaa. Yleensä ennemmin rauhoitan pelin laitaan (joskin, kuten olemme nähneet, joillekkin tämäkin on suuren suuri ongelma....), jos keskusta on tukittu. Voisin aivan hyvin silloin, kun keskusta on tukittu ja etukulma on pelaaja-vapaa, koittaa tuota etukulmaa esim. Hallilla, Duchenella, Grabnerilla tai Lombardilla, mutta en ole kyllä sitä tehnyt. Aikaisemmin (viime kaudella) kyllä tein Hallilla usein päästessäni puolittaiseen läpiajoon kulmasta tuon veivin.
Itsekin olen paska viimeistelemään suhteessa siihen, kuinka paljon paikkoja pelissä aina saan, joten varaa ei olis noita kikkoja sinäänsä jättää käyttämättä.