Xbox360: NHL13 GM Connected-liigan pelien analysoinnit ja jälkipelit. #2

  • 54 352
  • 899

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Weber 50 ottelun saikulle, voiko vitutukseen kuolla? (c: Paavo Väyrynen)

Laita nimi Matt Greene muistiin ;) Ei ollut muuten eka kerta kun teloi jonkun saikulle tällä kaudella. Odotan koodiston mukaista noutoa seuraavaan kohtaamiseen.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt lähti Mckinnon vajaan 40 pelin saikulle... Savard on ollut jo 4 peliä yhden ottelun saikulla! Saisi pikkuhiljaa parantua pelikuntoon, sen verran pulaa alkaa olla senttereistä.
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Nyt lähti Mckinnon vajaan 40 pelin saikulle... Savard on ollut jo 4 peliä yhden ottelun saikulla! Saisi pikkuhiljaa parantua pelikuntoon, sen verran pulaa alkaa olla senttereistä.

Menee seuraavan jakson alkuun kuntoutuminen, EA:n hienouksia tämäkin.

Floridalla olis vielä Washington, pääsetkö peleille tänään vai meneekö simuun?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Menee seuraavan jakson alkuun kuntoutuminen, EA:n hienouksia tämäkin.

Floridalla olis vielä Washington, pääsetkö peleille tänään vai meneekö simuun?

Itselläni on kyllä kuntoutunut jakson sisälläkin. Tuohon vaikuttaa mielestäni se, että peluutatko miestä scratchina. Jos peluutat, kestää täyteen pelikuntoon pääseminen kauemmin. Itselläni Duchenella oli jokin jalkavamma, joka vaikutti vain luisteluun (oli senkin jäkeen 88 tason luistelija) ja peluutin scratchina, niin kesti pari ottelua päästä kuntoon. Muiden osalta ovat heti tulleet kuntoon ajallaan.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselläni on kyllä kuntoutunut jakson sisälläkin. Tuohon vaikuttaa mielestäni se, että peluutatko miestä scratchina. Jos peluutat, kestää täyteen pelikuntoon pääseminen kauemmin. Itselläni Duchenella oli jokin jalkavamma, joka vaikutti vain luisteluun (oli senkin jäkeen 88 tason luistelija) ja peluutin scratchina, niin kesti pari ottelua päästä kuntoon. Muiden osalta ovat heti tulleet kuntoon ajallaan.

Ei ole lainkaan pelikunnossa, vaikka onkin ottelun saikulla. Eli ei saa edes kokoonpanoon.
 

Villemix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Huhhuh mä niin raivostun tän pelin kanssa. Tänään oon nyt pelannut jakson peleistä 6/7, ja jokaisesta, luonnollisesti, tappio. Ei noi häviöt itsessään haittaa mutta se tapa millä se tulee.. Kerrotaan nyt silti tähän alkuun että ainoa peli mihin olin tyytyväinen oli Kingsiä vastaan, kiitos Kiekkomies_. Sekään peli ei aivan ongelmitta sujunut, mulla ohjain vissiin paskana kun sammuilee koko ajan. Patterit on täydet ja teippiä on laitettu kotelon päälle, ei kestä silti yhtään heiluttamista. Eka maali tulikin siinä pelissä kun olin just saanu ohjaimen päälle, quittasin heti ja jatkoimme peliä kun laitoin uudet teipit ohjaimeen. 4-3 kingsille lopputulos.
Noh, sitten ne muut pelit. En halua edes tietää mikä oli mun veskojen torjuntaprosentti ekassa erässä. Kehtaan väittää että on lähempänä 50:ä kuin 70:ä. Ei paljoa maistunut pelaa sen jälkeen. Veska vaihtoon ekan erän jälkeen ja joissain peleissä onnistui kohtuullisen hyvin, toisissa puolustus oli jo valmiiksi vittuuntunut ja antoi vastustajan vain tulla läpi. Välillä ihan mun toimesta kun en vaan osaa ja välillä tuntu et EA on vaan sitä mieltä et nyt vastustajan tulee saada kiekko->maali->voitto. Ja toisessa päässä taas mun pelaajat ei saa mitään aikaan. Vedot paukkuu ohi, kaikki käännökset on kuin hidastettuja ja kaiken lisäksi syötötkin lähtivät välillä ihan muualle minne ohjaimella suuntasin. Katoin jopa replaysta miten yksi syöttö lähti, siinä näkyy minne tatti on suunnattu, ja syöttö lähti n.50-60 astetta toiseen suuntaan siitä. Ja ei, maila ei katkennut tai syöttö ei estynyt muutenkaan millään tavalla. Ai niin, jossain pelissä mulla oli melkein puoli erää 4 hyökkääjää ja 1 pakki. Ei ollu mitään jäähyä alla eli normaalit 5v5 ketjut olisi pitänyt olla.

Eipä se mitään, leuka ylös ja kohti uusia pettymyksiä. Tarjotkaa mun ihan kenestä pelaajasta tarjouksia. Silti niin että ne on myös mulle edullisia. Greenop ei silti ole kaupan. Annan sille C:n jos Tavares kaupataan.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Jakson saldo 2-4-1. Eka peli Bostonia vastaan meni ihan hyvin ja pysyin mukana pelin loppuun saakka kunnes pari virhetta ratkaisi pelin Janbolle. Tokan ja kolmannen pelin kuvailinkin sitten aiemmin. (Ainakin tilastollisesti ja ainakin omasta mielesta myos pelillisesti) ottelut etenivat hallinnassani mutta takkiin tuli. Sama homma jatkui sitten Rangersia vastaan. Muita tilastoja en muista mutta laukaukset oli mulle 30-15. Jatkoille sentaan paastiin mutta sitten tuli Sedin ja nappasi lisapisteen Hudson-joen toiselle puolelle ranarilla etuylaan. Sitten uusi paiva ja uudet kujeet. Kaksi pelia Islesia vastaan ja kaksi voittoa (jakson ainoat). Naista peleista ei sen enempaa kerrottavaa, Villemix kuvailemia elementteja oli havaittavissa (ainakin toisessa pelissa Backstromin torjuntaprosentti oli tasan 50% ekan jalkeen). Viimeinen peli oli sitten kone-Tampaa vastaan. On ne konepelit aina niin mukavia... Laukaukset mulle 22-12 ja tietysti kone tekee sen kolme maalia (2 vetoa etuylaan, joista toinen puuroveivi ja ripari).
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Kylläpäs ollut hieno jakso. Vitutti jo aluksi, kun 5/5 vieraspeliä.

Philadelphia-Los Angeles 1-2 RL
- Hallinta ja kudit aivan tasan kahden erän jälkeen, ennen rankkareita Philadelphialla n. 1,5 min hallintaa enemmän ja Kingsillä yksi kuti enemmän. Erittäin hyvää hokia. Päivän kiekkopommi, Kings voitti Philadelphian! Bryzgalov pokkasi vielä 1. tähden, Bernier ei mitään.

Columbus - Los Angeles 2-3
- Uusi manageri, yhtään ei voinut tietää mitä tulossa. No puuroveivejähän sieltä, onneksi yhtään niistä ei mennyt maaliin. Kings hallitsee joku 2,5 minuuttia.

Sitten astuu kuvaan EA:n uusi (edit. mikä vitun uusi?) motto: Pomppuja huonoille, paskaa hyville!

Chicago - Los Angeles 3-2 JA
- Chicago tulee viimeisellä minuutilla tasoihin: kiekkoa luukulle, josta perseen kautta maaliin. Jatkoajalla Bernier sutii riparin suoraa Toewsille, joka tökkää kiekon maaliin. Kings hallitsee joku 3,5 minuuttia.

Detroit - Los Angeles 5-2
- Ensinnäkin vitutuspäissä ei saisi koskaan pelata. Toiseksi, vitutti jo valmiiksi tuleva pokehelvetti. No ei siinä mitään, kahden erän jälkeen Lännen ykköstä viety kuin litran mittaa: hallinta 3.47-6.03 vieraille ja kudit 5(!!)-21 vieraille. Siinä sitten Detroit teki tokan erän loppuun 3-2 maalin 0,7 sek ennen erän loppua ja eihän kolmannesta erästä mitään tullut kun vitutti tämä ja Chicago peli aivan saatanasti. Detroit vei erää miten tahtoi.

Hyvin alkanut jakso päättyy taas ajatukseen: "onneksi tätä paskaa ei tarvi ajatella kahteen päivään." Eiku joo, on mulla Minnesotan kone vastassa vielä! Odottelen lakea kyllä ihan torstaille saakka.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nashville sai vihdoinkin revittyä Detroitista voiton. Viime jakson back-to-back peleissä meinasi lähteä hiukset päästä kun kaveri osasi tehdä maalin jokaisesta maalipaikan puolikkaasta, vaikken ollut edes erityisen purjeessa hyökkäyspelin ja pyörityksen suhteen. Makeaan 5-2 voittoon tosin tuli ikävä sivumaku, kun joku Detroitin pelaaja antoi osumaa Krejcille seurauksena aivotärähdyksen, tosin onneksi tärsky on lievä ja palaa kehiin jo neljän pelin päästä. Pelin aikana toki vitutti, kun ei tiennyt kuinka paljon sieltä on tulossa saikkua ykkössenalle ja hanskat tippuivatkin Detroitin Nyquistia vastaan Blumin toimesta.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Devilsin jakso sisalsi nelja ottelua. Pistin jakson tavoitteeksi vahintaan 4 pinnaa vastustajat huomioiden. Jakson saldo hieman onnekkastikin 3-1-0.

Ensimmainen peli Floridaa vastaan. Ottelu oli tiukka ja vahamaalinen ja lopputulos 1-0 meille. Nikolai Kulemin iski avausmaalinsa pirupaidassa ensimmaisessa ottelussaan. Ottelun mielenkiintoisin tilanne oli ajassa 5:22 ennen loppua, kun Panthersin Kyle Brodziak taklasi kiekosta hetkea aiemmin luopunutta Andy Greenea pain laitaa. Tuloksena 5+Game Brodziakille ja Greenelle 7 pelia saikkua.

Paivan toinen ottelu oli sitten runsasmaalisempi. Useat pelaajat kohtasivat vanhan seuransa, kun kohtasimme Toronton. Innostuttiin sitten mattamaan maaleja koko jakson edesta. Lopputulos 5-4 meille.

Iltapaivalla sitten jatkui ottelulla kovaa Philadelphiaa vastaan joka oli juuri karsinyt rankkaritappion Los Angelesille. Flyersin paastettyjen maalien keskiarvo vahan huolestutti ja ottelun teemaksi otinkin ettei omissa soi kertaakaan. Niin siina sitten kavi, etta ottelu oli viela 2 minuuttia ennen loppua 0-0 kunnes saatiin kiekko Ilyan selan taakse ja 1-0-yllatysvoitto Flyersista. Philadelphia selvasti kompuroinut viime aikoina, kun viimeisten 10 pelin record "vain" 6-2-2. Pieni lagi hairitsi hieman ottelua.

Jakson viimeinen peli oli sitten Coloradoa vastaan ja aika vahamaalinen ottelu sekin oli. Talla kertaa ei onnistuttu maalinteossa ja tuloksena 2-0 kuokkaan. Eipa tuosta muuta kuin, etta pakko ihmetella miten siella on onnistuttu saamaan noin nopea joukkue kasaan...

Yhteenvetona jaksossa oli kolme minulle epatyypillista pelia, silla pelini ovat olleet yleensa talla kaudella runsasmaalisempia. Ollaan talla hetkella tehty 7:nneksi eniten maaleja ja paastetty 6:nneksi eniten. Katselin muuten muitakin tilastoja ja yllatyin, kun huomasin, etta meita vastaan on otettu eniten jaahyja koko liigassa ja viela reippaalla erolla seuraavaan. Toisella sijalla oli ehka viela yllattavampi joukkue. New York Islanders.
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Ensimmainen peli Floridaa vastaan. Ottelu oli tiukka ja vahamaalinen ja lopputulos 1-0 meille. Nikolai Kulemin iski avausmaalinsa pirupaidassa ensimmaisessa ottelussaan. Ottelun mielenkiintoisin tilanne oli ajassa 5:22 ennen loppua, kun Panthersin Kyle Brodziak taklasi kiekosta hetkea aiemmin luopunutta Andy Greenea pain laitaa. Tuloksena 5+Game Brodziakille ja Greenelle 7 pelia saikkua.

Onneks ei sen pahemmin käynyt kun ei mielestäni ollu Brodziakilla mikään erityisen kova vauhti eikä ollut tarkoitus itselle 5 minuutin alivoimaa sieltä hakea kuitenkaan. 7 peliä kuitenkin vielä menettelee, sen stunttaa kuka vain.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Ensimmäistä kertaa tässä liigassa vastustaja vitutti niin paljon ettei veri kiertänyt päässä. Columbuksen GM:lle ei oltu ilmeisesti kerrottu herrasmiessäännöistä ja siitä ettei hyödynnetä pelin glitchejä. Jatkuvaa "puuroveivausetuyläkulmaa" haettiin ja yhdestä yrityksestä saikin maalin. Aika usein osasin blokata pakilla nämä "etuyläkulmapuuroveivausyritykset". Toinen asia oli se, että pari kertaa Columbus yritti sitomisaloitusvoiton jälkeen suoraan laiturilla läpiajoon. Olisi päässytkin, ellei mulla olisi ollut silloin kentällä nopea ja fyysinen pakkipari; Johnson - Burns. Kolmas asia mikä pisti totaalisesti kiehumaan oli kun olin yksinläpiajossa, niin kaveri sitten päätti ottaa molarin haltuun ja hypätä Plekanecin jalkoihin ja sai ryöstettyä kiekon. Neljäs asia oli se, että 2-2 tasoitus Columbukselta tapahtui taka-alakulmareboundmaalilla - sitäkin haettiin useamman kerran pelissä.

Hävisin pelin rankkareilla 3-2. Huvittavinta oli Columbuksen maalivahdin toiminta, jokaisessa (3) yrityksessä se oli perhosasennossa maaliviivalla, elettäkään tekemättä ja silti se sai mun "etuyläkulmapuuroveivaukset" kiinni. Paitsi sen kerran sain maalin tehtyä, kun se teki ajoitusvirheen ja yritti hyökätä jalkoihin ja vedin juuri samaan aikaan. Muuten kyllä teki pari aika hienoa rankkarimaalia johon peli sitten ratkesi.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Columbusvuodatus

Jo kaverin gamertagin perusteella käy ilmi että kyseessä on joku hampaat irvessä kaikkia pelin haittaominaisuuksia hyödykseen käyttävä teini. Ensimmäinen ja viimeinen varoitus ja seuraavasta perseilystä pihalle, onko liigan kurinpidolla pallo hallussa?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Columbus - Los Angeles 2-3
- Uusi manageri, yhtään ei voinut tietää mitä tulossa. No puuroveivejähän sieltä, onneksi yhtään niistä ei mennyt maaliin. Kings hallitsee joku 2,5 minuuttia.

Ensimmäistä kertaa tässä liigassa vastustaja vitutti niin paljon ettei veri kiertänyt päässä. Columbuksen GM:lle ei oltu ilmeisesti kerrottu herrasmiessäännöistä ja siitä ettei hyödynnetä pelin glitchejä. Jatkuvaa "puuroveivausetuyläkulmaa" haettiin ja yhdestä yrityksestä saikin maalin. Aika usein osasin blokata pakilla nämä "etuyläkulmapuuroveivausyritykset". Toinen asia oli se, että pari kertaa Columbus yritti sitomisaloitusvoiton jälkeen suoraan laiturilla läpiajoon. Olisi päässytkin, ellei mulla olisi ollut silloin kentällä nopea ja fyysinen pakkipari; Johnson - Burns. Kolmas asia mikä pisti totaalisesti kiehumaan oli kun olin yksinläpiajossa, niin kaveri sitten päätti ottaa molarin haltuun ja hypätä Plekanecin jalkoihin ja sai ryöstettyä kiekon. Neljäs asia oli se, että 2-2 tasoitus Columbukselta tapahtui taka-alakulmareboundmaalilla - sitäkin haettiin useamman kerran pelissä.

Hävisin pelin rankkareilla 3-2. Huvittavinta oli Columbuksen maalivahdin toiminta, jokaisessa (3) yrityksessä se oli perhosasennossa maaliviivalla, elettäkään tekemättä ja silti se sai mun "etuyläkulmapuuroveivaukset" kiinni. Paitsi sen kerran sain maalin tehtyä, kun se teki ajoitusvirheen ja yritti hyökätä jalkoihin ja vedin juuri samaan aikaan. Muuten kyllä teki pari aika hienoa rankkarimaalia johon peli sitten ratkesi.

Kuka tämän Columbuksen yhteyshenkilö on? Voisi antaa viestiä, että pikkasen muutosta asioihin tai mono heiluu. Saa nähä pelaanko itse ensi jaksossa ko. manageria vastaan.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Viimeksi muokattu:

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Infottu ja varoitettu! Ei ole mun frendi. Pelaa vaan samaa liigaa KFIN, tosin eri konfrenssissa ja pelejä tulee vähän häntä vastaan. (joten en muista millainen pelitapa.. ollut kuitenkin alusta asti mukana, joten oletin, että pelaa herrasmieskiekkoa) Laitoin KFIN ilmoituksen vapaista joukkeista aikaisemmin, jotta saataisi CPU joukkueet ihmismanagereiden haltuun. Niitä vastaan, kun ei ainakaan allekirjoittanut jaksaisi pelata. Pahoittelut, jos tästä jotain harmia koitui.

Onko tässä liigassa muka kielletty maalivahdin haltuunotto läpiajoista? Itse ainakin otan sen silloin tällöin haltuun niin ei mene aina ne samat veivit.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tässä liigassa muka kielletty maalivahdin haltuunotto läpiajoista? Itse ainakin otan sen silloin tällöin haltuun niin ei mene aina ne samat veivit.

Ei ole kai virallista sääntöä tehy, osa siitä ei kyllä tykkää yhtään. Itse en edes tiedä miten se maalivahti otetaan haltuun, ja mua vastaan näin tapahtuu ehkä kerran kaudessa, joten sinällään ihan sama.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Onko tässä liigassa muka kielletty maalivahdin haltuunotto läpiajoista? Itse ainakin otan sen silloin tällöin haltuun niin ei mene aina ne samat veivit.

Samoin, ja ainakin myos Philadelphian manageri ottaa ja varmasti muutama muukin. Toronton GM minulta livessa tasta kysyikin taman jakson kohtaamisemme aikana ja oli ensimmainen kerta kun kuulin jonkun edes puhuvan asiasta. Tottahan se harmittaa, kun joku pilaa "varman maalin" ottamalla moken haltuun lapiajossa. Kuitenkin otan esimerkiksi Philly-pelin tasta jaksosta, jossa kaveri paasi aika hyvin paani sisaan ottamalla valilla moken haltuun ja valilla ei. Meni mind gameksi kaikki lapiajot ja lopulta se kostautui, kun paasin tekemaan ottelun ainoan maalin vaistettyaan hanen heittaytymisensa. Minusta on vain loistavaa, etta nain pystyy tekemaan enka keksi kylla mitaan haittapuolia siina (paitsi harmistuksen kun ei tullutkaan maalia). Kerrankin jotain missa EA on onnistunut hyvin.

Unohtui viime viestissani mainita, etta Anton Volchenkov uurasti yhdessa jakson pelissa kunnon minuutit. Taisi olla n. 42 minuuttia, mitka han siina pelissa tahkoi. Ilmeisesti unohtunut useammankin kerran kentalle (seuraavalla pakilla oli muistaakseni alle 30 min, erikoistilanteita ei juurikaan pelattu)
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Kyllähän maalivahdin haltuun saa ottaa, voihan siinä sitten yrittää vaikka normaalia torjuntaa, mailalla tökkäystä tai poikittain heittäytymistä jos siltä tuntuu. Mutta eikös tuo jalkoihin hyppiminen pitäisi olla itsestään selvää ettei niin tehdä? Maalivahti loikkaa siinä kiekkoon ketterämmin kuin Bolt lähtisi 100m juoksuun telineistä. Tuohon tilanteeseen ei yksinkertaisesti kerkiä reagoimaan milläänlailla. Maalin saat tilanteesta ainoastaan silloin, jos vedät täsmälleen samalla sekunnilla kun molke sukeltaa jalkoihin.

Luulisi, että tässä liigassa tuo maalivahdilla hyppiminen menisi herrasmiessääntöihin ja näin olisi ns. kirjoittamaton sääntö.

Ei ole kolmen kauden aikana tässä liigassa kukaan mua vastaan hyppinyt maalivahdilla jalkoihin ennen tätä peliä.

Kuitenkin se ei ollut se tärkein syy vuodatukseeni, vaan nimenomaan nuo tavat yrittää tehdä maaleja. Unohdin aikaisemmin mainita, että kerran siellä sitten hypittiin hyökkäysalueellakin kun yritettiin sillä tyylillä karvata kiekkoa.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Mä lähetin tolle Columbukselle vielä pelin jälkeen viestin, että meidän liigassa on puuroveivit kielletty. No eihän sieltä tullut edes vastausta. Onhan tuo nyt aivan jäätävä sisääntulo, itse en ainakaan menisi koskaan johonkin liigaan tuolla tavalla "sisälle".

Mitä tohon maalivahtiin tulee, niin kai se on vaan taitoa ja peliälyä ottaa se veskari haltuun. Kyllähän se vituttaa. Joku voisi kertoa, että miten sen edes saa haltuun? :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös