Xbox360: NHL13 GM Connected-liigan pelien analysoinnit ja jälkipelit. #2

  • 54 350
  • 899

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Mä lähetin tolle Columbukselle vielä pelin jälkeen viestin, että meidän liigassa on puuroveivit kielletty. No eihän sieltä tullut edes vastausta. Onhan tuo nyt aivan jäätävä sisääntulo, itse en ainakaan menisi koskaan johonkin liigaan tuolla tavalla "sisälle".

Mitä tohon maalivahtiin tulee, niin kai se on vaan taitoa ja peliälyä ottaa se veskari haltuun. Kyllähän se vituttaa. Joku voisi kertoa, että miten sen edes saa haltuun? :D

Mä lähetin pelin jälkeen kanssa viestiä Columbukselle, että tiedätkö mitkä ovat herrasmiessäännöt? Minä sentään sain vastauksen (edistystä), mutta se oli tämäntyylinen: mitä tein väärin?!? XD. Olipas jäätävä sisääntulo, niinkuin sanoit.

lb+A pohjaan samaan aikaan, niin saat veskarin haltuun. Joku voisi puolestaan mulle kertoa, että miten tuolla maalivahdilla tehdään noita syöksyjä jalkoihin? Voisin huvikseen kokeilla joskus normiversus pelisssä.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
lb+A pohjaan samaan aikaan, niin saat veskarin haltuun. Joku voisi puolestaan mulle kertoa, että miten tuolla maalivahdilla tehdään noita syöksyjä jalkoihin? Voisin huvikseen kokeilla joskus normiversus pelisssä.

Y:stä syöksyy, lb+rb+oikee tatti ylös heittäytyy mailan kanssa eteenpäin.
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Onko tässä liigassa muka kielletty maalivahdin haltuunotto läpiajoista? Itse ainakin otan sen silloin tällöin haltuun niin ei mene aina ne samat veivit.

Ei ole mitään järkeä jos ei saa ottaa haltuun, backhand-forehand etukulmaan menee niin kovalla todennäköisyydellä että pistää niin suuresti vituttamaan, ennemmin vedän itse sen perseelleen maalivahdilla.

Herrasmiesliigana luulin että täällä edes YRITETÄÄN jotain muuta kun backhand-forehandia läpiajoista, mutta ei. Itse pyrin useasti ottamaan maalivahdin haltuun.

Joku joskus sanoi että "ei ole vaihtoehtoja" kun kysyin että eikö muuta osaa. Youtube on aikalailla hyvä paikka katsoa erilaisia läpiajoveivejä, sormet ja mielikuvitus vaan tulille niin on vaihtoehtoja.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Mitähän kohtaa porukka ei ymmärrä mun viestissä? Puhuin ainoastaan tuosta maalivahdilla syöksymisestä pelaajan jalkoihin. En puhunut mitään muista tyyleistä torjua kiekkoa maalivahdilla läpiajotilanteissa. MIELESTÄNI KAIKKI MUUT TYYLIT OVAT SALLITTUJA. Tarvitsee sitten alkaa läpiajotilanteissa veivaamaan etuyläkulmapuuroranteita, jos huomaan jonkun syöksyvän pelaajan jalkoihin.
 

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Voiskohan joku selventää mulle, kun en oikein noista kuvista saanu selville et mitä tarkotetaan puuroveivillä?

Ja eihän toi maalivahdilla jalkoihin syöksymisen pitäs ees olla paha asia? Enintään parantaa maalintekomahdollisuuksia.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Pointtina tuossa syöksymisessä on se, että se on erittäin epärealistista ja kukaan maalivahti, ikinä missään pääsarjatason liigassa ei varrmasti ole ikinä noin tehnyt. Uskallan väittää näin, saa laittaa videoklippiä jos olen väärässä. Eikös liigassa ole tarkoitus pelata mahdollisimman realistista lätkää?

Kuten sanoin, mielestäni ainoa vaihtoehto on tuo puuroveivausranne jos syöksyvää maalivahtia vastaan haluaa maalin tehdä. Aivan turha veivata kiekkoa sivuun, koska maalivahti syöksyy hyökkääjän jalkoihin, ja näin ollen menettää kiekon ja tilanteen. Tuostahan pitäisi silloin tulla rankkari, mutta eipä EA ole tuotakaan saanut tähän peliin tehtyä. Kyseessä on siis mielestäni GLITCH.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Samoin, ja ainakin myos Philadelphian manageri ottaa ja varmasti muutama muukin. Toronton GM minulta livessa tasta kysyikin taman jakson kohtaamisemme aikana ja oli ensimmainen kerta kun kuulin jonkun edes puhuvan asiasta. Tottahan se harmittaa, kun joku pilaa "varman maalin" ottamalla moken haltuun lapiajossa. Kuitenkin otan esimerkiksi Philly-pelin tasta jaksosta, jossa kaveri paasi aika hyvin paani sisaan ottamalla valilla moken haltuun ja valilla ei. Meni mind gameksi kaikki lapiajot ja lopulta se kostautui, kun paasin tekemaan ottelun ainoan maalin vaistettyaan hanen heittaytymisensa. Minusta on vain loistavaa, etta nain pystyy tekemaan enka keksi kylla mitaan haittapuolia siina (paitsi harmistuksen kun ei tullutkaan maalia). Kerrankin jotain missa EA on onnistunut hyvin.

Unohtui viime viestissani mainita, etta Anton Volchenkov uurasti yhdessa jakson pelissa kunnon minuutit. Taisi olla n. 42 minuuttia, mitka han siina pelissa tahkoi. Ilmeisesti unohtunut useammankin kerran kentalle (seuraavalla pakilla oli muistaakseni alle 30 min, erikoistilanteita ei juurikaan pelattu)

Itse pyrin välttämään tuota maalivahdin haltuunottoa, mutta esim juuri viime pelissä Devilsiä vastaan oli sitä lagia, niin vastustaja sai varmaan sen 4-5 läpiajoa, kun ei puolustajilla ehtinyt tavalliseen tapaan puolustamaan. Pakko oli ottaa sitä maalivahtia haltuun, kun ei omia mokia varsinaisesti nuo läpiajot olleet, niin alkoi turhauttamaan. En kuitenkaan jokaisessa läpiajossa niin tehnyt.
 

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Pointtina tuossa syöksymisessä on se, että se on erittäin epärealistista ja kukaan maalivahti, ikinä missään pääsarjatason liigassa ei varrmasti ole ikinä noin tehnyt. Uskallan väittää näin, saa laittaa videoklippiä jos olen väärässä. Eikös liigassa ole tarkoitus pelata mahdollisimman realistista lätkää?

Kuten sanoin, mielestäni ainoa vaihtoehto on tuo puuroveivausranne jos syöksyvää maalivahtia vastaan haluaa maalin tehdä. Aivan turha veivata kiekkoa sivuun, koska maalivahti syöksyy hyökkääjän jalkoihin, ja näin ollen menettää kiekon ja tilanteen. Tuostahan pitäisi silloin tulla rankkari, mutta eipä EA ole tuotakaan saanut tähän peliin tehtyä. Kyseessä on siis mielestäni GLITCH.

Se on totta, että jos Y:tä painamalla tekee sen syöksyn, niin sellaista ei ole itsekkään tullut nähtyä...Mutta sitä sitä rb+ylös syöksyä on tullutkin nähtyä...

Fasthin tyylinäyte tältä kaudelta

Ja voi sen Y syöksyn muillakin tavoin kuin puuroveivillä (en edelleenkään tiedä mitä tarkoittaa?) väistää.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Se on totta, että jos Y:tä painamalla tekee sen syöksyn, niin sellaista ei ole itsekkään tullut nähtyä...Mutta sitä sitä rb+ylös syöksyä on tullutkin nähtyä...

Fasthin tyylinäyte tältä kaudelta

Ja voi sen Y syöksyn muillakin tavoin kuin puuroveivillä (en edelleenkään tiedä mitä tarkoittaa?) väistää.

Tuo ei ole käsittääkseni se Unluckyn tarkoittama "syöksy". Tuo "syöksy" tapahtuu siis siten, että maalivahti hyppää kohtisuoraan pelaajaa päin, eikä heittäydy vaakasuoraan. edit. Pitäs taas lukea niitä viestejä itsekin, tiedät siis mistä kyse joten asia selvä.

Tässä aika paraatiesimerkki puuroveivistä juuri päättyneestä versus-matsista, jonka pelasin. Tuossa kiekko vemputetaan taakse kärjellä, mutta sen voi viedä sinne myös muullakin tavalla, mikä ei varsinaisesti muuta tuota mihinkään. Nämä ovat siis aivan totaalista arkipäivää tuolla, enkä noita paskoja jaksaisi edes pelata, ellen kokeilisi erilaisia juttuja ihan tätä gm-touhua varten:

puuroveivi | EA SPORTS
 
Viimeksi muokattu:

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Juuri näin. Pähkinänkuoressa oma mielipiteeni: rb+oikea tatti ylos -> sallittua, Y-napilla syöksyminen-> Pitäisi olla kiellettyä.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä aika paraatiesimerkki puuroveivistä juuri päättyneestä versus-matsista, jonka pelasin. Tuossa kiekko vemputetaan taakse kärjellä, mutta sen voi viedä sinne myös muullakin tavalla, mikä ei varsinaisesti muuta tuota mihinkään. Nämä ovat siis aivan totaalista arkipäivää tuolla, enkä noita paskoja jaksaisi edes pelata, ellen kokeilisi erilaisia juttuja ihan tätä gm-touhua varten:

puuroveivi | EA SPORTS

Tuo on kyllä hyvä esimerkki puuroveivistä. Lisäksi pitää erottaa tuo puuroveivi ja ihan normaali kiekon vienti sivulle, joka parantaa huomattavasti laukaustarkkuutta ja voimaa, muttei mene läheskään puuroveivin varmuudella maaliin. Ihan normaalia "näpäytys"rannaria on oikeastaan turha vetää, vaan vienti sivulle ja sitten laukaus on paras ja realistinen (simuloi "lataamista") -ei puuroveiviratkaisu.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Siis tuo puuroveivi? Nyt en ymmärrä. Samalla prosentilla noi tuntuu menevän sisään kun muutkin ranteet? Itse ainakin laukonut tuolla tyylillä joka versiossa 09:stä lähtien. En kyllä mieluiten ala pelityyliäni muuttamaan sen takia, että rannari pitää virittää sivulta eikä takaa.

No aika vahva konsensus lienee löydettävissä sen osalta, että nuo menevät huomattavasti helpommin kuin mitkään muut kaukolaukaukset. Kuten esimerkiksi juuri tuo videon maali osoittaa. Täällä on jo ainakin kertaallen käsitelty syytkin, minkä takia tuo menee helpommin kuin muut laukaukset (maalivahti liikkuu epärealistisen tarkasti kiekon mukana).

Käsittääkseni myös tuo on ollut vakioglitch jo monen version osalta (tämä on ensimmäinen NHL-peli noin aika tarkalleen kymmeneen vuoteen, johon voin sanoa oikeasti kunnolla perehtyneeni, niin en osaa sanoa varmaksi).

Kyllähän se ihan ymmärrettävää on, että monella mieli tekisi käyttää noita helppoja maalintekokikkoja (noita kaukolaukauksia kun on vielä aivan helvetin hankala estää verrattuna rysty-kämmen etukulmamaaleihin). Mutta jos ei ilman osaa pelata, niin sitten kannattaa miettiä, onko tämä oikea liiga.

Ja jos tuo kerta menee samalla prosentilla sisään kuin muutkin ranteet, niin minkä takia ylipäänsä ampua tuolla tavalla, koska on hitaampi ja vaivalloisempi tapa kuin vain törkätä tatti ylös? Niinpä....
 

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
No aika vahva konsensus lienee löydettävissä sen osalta, että nuo menevät huomattavasti helpommin kuin mitkään muut kaukolaukaukset. Kuten esimerkiksi juuri tuo videon maali osoittaa. Täällä on jo ainakin kertaallen käsitelty syytkin, minkä takia tuo menee helpommin kuin muut laukaukset (maalivahti liikkuu epärealistisen tarkasti kiekon mukana).

Käsittääkseni myös tuo on ollut vakioglitch jo monen version osalta (tämä on ensimmäinen NHL-peli noin aika tarkalleen kymmeneen vuoteen, johon voin sanoa oikeasti kunnolla perehtyneeni, niin en osaa sanoa varmaksi).

Kyllähän se ihan ymmärrettävää on, että monella mieli tekisi käyttää noita helppoja maalintekokikkoja (noita kaukolaukauksia kun on vielä aivan helvetin hankala estää verrattuna rysty-kämmen etukulmamaaleihin). Mutta jos ei ilman osaa pelata, niin sitten kannattaa miettiä, onko tämä oikea liiga.

Ja jos tuo kerta menee samalla prosentilla sisään kuin muutkin ranteet, niin minkä takia ylipäänsä ampua tuolla tavalla, koska on hitaampi ja vaivalloisempi tapa kuin vain törkätä tatti ylös? Niinpä....

Tää homma menee jo oudoks.

Siis syy miksi tuolla tavalla lauon, on se että se tyyli on juurtunut selkäytimeen ja se tulee "automaattisesti". Lisäks tuntuu että tuolla tyylillä saa jotenkin paremman tuntuman kiekkoon ja voihan tuolla vielä hämätäkin, että on laukomassa.

Siis ette te voi olla tosissanne, että toi muka olis kielletty?

Youtubesta löytyy tuhat erilaista glitch maalia, mutta tuo laukaus ei ole lähelläkään glitchiä.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Siis tuo puuroveivi? Nyt en ymmärrä. Samalla prosentilla noi tuntuu menevän sisään kun muutkin ranteet? Itse ainakin laukonut tuolla tyylillä joka versiossa 09:stä lähtien. En kyllä mieluiten ala pelityyliäni muuttamaan sen takia, että rannari pitää virittää sivulta eikä takaa.

No eiköhän homma mene nyt niin, että jos pelityyli ei vaihdu niin saat jättää hyvästi liigalle. Tuo oli täydellinen "hyivittu" puuroveivi, joka saa veret kiehumaan.

Kerrohan sitten, mikä on puuroveivi?
 

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
No eiköhän homma mene nyt niin, että jos pelityyli ei vaihdu niin saat jättää hyvästi liigalle. Tuo oli täydellinen "hyivittu" puuroveivi, joka saa veret kiehumaan.

Kerrohan sitten, mikä on puuroveivi?

Nyt tää homma menee jo mielenkiintoseks...

Siis minähän pyysin kertomaan, että mikä on puuroveivi oikein on. Ensimmäisen kerran törmäsin koko käsitteeseen tässä liigassa.

Toi on edelleenkin aivan peruslaukaus mun silmissä, niin en mää voi nähdä siinä mitään pahaa.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Nyt tää homma menee jo mielenkiintoseks...

Siis minähän pyysin kertomaan, että mikä on puuroveivi oikein on. Ensimmäisen kerran törmäsin koko käsitteeseen tässä liigassa.

Toi on edelleenkin aivan peruslaukaus mun silmissä, niin en mää voi nähdä siinä mitään pahaa.

Niin pyysit. Sinulle kerrottiin mikä se on. Kerrottiin että se on kielletty. Meidän liigassa sitä ei suvaita. Kuten Dissonanssi sanoi ylempänä, tuon lataaminen kestää kauemmin kuin lääpäisyranteella ja mielestäsi uppoo yhtä hyvin. Mietis nyt mitä puhut.

Alkaa mennä ihan yleisesti jo mielenterveys myös palstan puolella. No uusia ulottuvuuksia, ennen se meni vain ohjain kädessä.
 

TurtleDef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Siis tuo puuroveivi? Nyt en ymmärrä. Samalla prosentilla noi tuntuu menevän sisään kun muutkin ranteet? Itse ainakin laukonut tuolla tyylillä joka versiossa 09:stä lähtien. En kyllä mieluiten ala pelityyliäni muuttamaan sen takia, että rannari pitää virittää sivulta eikä takaa.
Luulis olevan kaikille näitä muutamaa viimesta peliä pelanneelle selvää, et tämä tässä on juurikin sitä pelistä kaiken fiiliksen vievää maalintekoa, uppoaa aivan saatanan naurettavan isolla prosentilla. 2013- versiossa kylläkin aikaisempaa vähemmän, mutta "kusiveto" on kuitenkin kyseessä.
 

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Niin pyysit. Sinulle kerrottiin mikä se on. Kerrottiin että se on kielletty. Meidän liigassa sitä ei suvaita. Kuten Dissonanssi sanoi ylempänä, tuon lataaminen kestää kauemmin kuin lääpäisyranteella ja mielestäsi uppoo yhtä hyvin. Mietis nyt mitä puhut.

Siis mun mielestä sillä saa enemmän voimaa ranteeseen, mutta eikös sitten kuulukin jos sen virittämisessä menee kauemmin. Muotoilin tuon, että menee "samalla prosentilla" hieman huonosti.

Siis jos oikeasti homma on nyt niin, että en saa laukoa kiekkoa viemällä tattia kello seitsemään ja laukasemalla niin jo on ihme...En oo eläissäni törmänny tällaseen liigaan. Sen ymmärrän, että ylimääräiset veivailut sen lataamisen ja laukauksen lisäksi jätetään pois, mutta tää on jo jotain aivan ainutlaatuista.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis mun mielestä sillä saa enemmän voimaa ranteeseen, mutta eikös sitten kuulukin jos sen virittämisessä menee kauemmin. Muotoilin tuon, että menee "samalla prosentilla" hieman huonosti.

Siis jos oikeasti homma on nyt niin, että en saa laukoa kiekkoa viemällä tattia kello seitsemään ja laukasemalla niin jo on ihme...En oo eläissäni törmänny tällaseen liigaan. Sen ymmärrän, että ylimääräiset veivailut sen lataamisen ja laukauksen lisäksi jätetään pois, mutta tää on jo jotain aivan ainutlaatuista.

Mun käsittääkseni asia on niin, että sitä kiekkoa ei saa viedä ensin sivulle, sitten kärjellä taakse ja siitä laukoa. Joku voi korjata jos olen väärässä.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Mun käsittääkseni asia on niin, että sitä kiekkoa ei saa viedä ensin sivulle, sitten kärjellä taakse ja siitä laukoa. Joku voi korjata jos olen väärässä.

Jeps. Se on oikeastaan se ja sama viekö sen kärjellä vai pyöräyttääkö sen muuten. Varsinkin, jos hyökkääjä ei ole pystysuoraan maalivahtia päin, vaan vähän vinottain, niin tuo menee erityisen helposti, koska kiekko liikkuu taakse pienessä kulmassa, mutta laukaus lähtee kuitenkin eri kohdasta (maalivahti ei jostain syystä rekisteröi tuota kiekon liikettä, joka tapahtuu, kun kiekko takaa laukaistaan suoraan, vaan torjuu aivan kuin kiekko lähtisi sieltä takaa), jolloin maalivahdilla jää jompi kumpi kulma auki.
 

TurtleDef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Pakko nyt kans avautua tästä pelleilystä pelikentällä.
Ihan näin julkisesti; COLORADON GM; Olen pelannut kaksi ottelua vastaan.
Ensimmäinen voitto, toinen häviö. Kuitenkin yksi ja sama asia otti kupoliin molemmissa: Koko helvetin hyökkäyksesi perustuu siihen että näillä kahden ensimmäisen ketjun taitavilla ja nopeilla pelaajilla luistelet peepisteestä vähän ohi kulmaan, alat jallitteleen ja pyörimään ja hämäilemään NIIN KAUAN kunnes saat täydellisen one-timerin tai vielä useammin vain loputtomalla pyörimisellä päästä pakin ohi ja ampua sen kiekon sinne maaliin.
Missä mielikuvitus? Lajia ei tunnistaisi jääkiekoksi tuosta pelityylistä.

Miksii et ole näiden kaikkien itkujen ja porujen jälkeen lähteny suksiin vittuun liigasta ihan kokonaan, jos ei peli maistu silleen et siihen laittais mielikuvitusta, kokeilis uusia asioita, peluuttaisit nelosketjua? (peliaikaa viimeksi YHTEENSÄ 3 min) Minäkin tykkään voittaa, mutta haluan luoda erilaisia tapahtumia jopa tänne virtuaalikiekkokentälle. Ei aina liian helppoa, mut onnistuu kun vain menee vähän vapaammin, eikä toista samaa kaavaa jolla on vain tarkotus voittaa ne numerot. Pelistä katoo luovuus ja nautinto.
Sry.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Pakko nyt kans avautua tästä pelleilystä pelikentällä.
Ihan näin julkisesti; COLORADON GM; Olen pelannut kaksi ottelua vastaan.
Ensimmäinen voitto, toinen häviö. Kuitenkin yksi ja sama asia otti kupoliin molemmissa: Koko helvetin hyökkäyksesi perustuu siihen että näillä kahden ensimmäisen ketjun taitavilla ja nopeilla pelaajilla luistelet peepisteestä vähän ohi kulmaan, alat jallitteleen ja pyörimään ja hämäilemään NIIN KAUAN kunnes saat täydellisen one-timerin tai vielä useammin vain loputtomalla pyörimisellä päästä pakin ohi ja ampua sen kiekon sinne maaliin.
Missä mielikuvitus? Lajia ei tunnistaisi jääkiekoksi tuosta pelityylistä.

Miksii et ole näiden kaikkien itkujen ja porujen jälkeen lähteny suksiin vittuun liigasta ihan kokonaan, jos ei peli maistu silleen et siihen laittais mielikuvitusta, kokeilis uusia asioita, peluuttaisit nelosketjua? (peliaikaa viimeksi YHTEENSÄ 3 min) Minäkin tykkään voittaa, mutta haluan luoda erilaisia tapahtumia jopa tänne virtuaalikiekkokentälle. Ei aina liian helppoa, mut onnistuu kun vain menee vähän vapaammin, eikä toista samaa kaavaa jolla on vain tarkotus voittaa ne numerot. Pelistä katoo luovuus ja nautinto.
Sry.

Niin se vain tuppaa näköjään menemään, että teet niin tai näin, niin se on aina väärin.

Nimittäin uusin aika radikaalisti tuota omaa pelitapaani, enkä sanonut asiasta oikeastaan mitään juuri sen takia, että halusin odottaa jonkun avautuvan.

Kysytään ensin, että huomastiko itselläni kamalasti trappia tai muuta kyttäilyä? Perustuiko puolustuspelaamiseni pelkästään odotteluun? Haluaisin kuulla vastaukset näihin, sillä yleensä olen saanut palautetta tästä.

Toinen asia, porukka rupesi yhtäkkiä pelaamaan minua vastaan helvetin passiivisesti omassa päässä. Totta vitussa sen sumpun rikon siitä, että pääsen ampumaan, keinolla millä hyvänsä.

Nämä "nopeat jallittelijat" olivat muutes, jos huomasit, Rick Nash, joka teki ottelun toisen maalin sekä myös Horton Narhan, joka teki kolmannen. Molemmilla väkkäröillä se luistelu on 86. Jos vain pönötät perkele pelaajillasi maalivahdin edessä, etkä tule päälle, niin totta vitussa sitten etenen laukaisusektorille.

Noin sitten muuten kyllä huomasin, että esim. Grabner ja Duchene paineli puujalkapakkiesi ohitse vasemmalta ja oikealta. Onko se nyt siis mikään ihme, jos 95 nopeuksinen hyökkääjä jättää 80 nopeuksisen Falkin kuin tikku paskaan?

Jokainen maali oli sitä paitsi täysin erilainen. Kun voitit ensimmäisen pelin (jonka pelasin muutes eritavalla, koska tässä välissä testasin noita juttuja, jotka olen kokenut toimiviksi), ei tullut mitään palautetta. Nyt sitten 5-0 käkättimeen, niin yllättäen tuli tarve avautua. Jotenkin muutes sain tällä "mielikuvituksettomalla" pelillä tehtyä sulle 5 maalia. En tiedä, mutta olen kuullut sanonnan, että kerran voi jokaista huijata, mutta toinen kerta tekee jo tyhmäksi. En tiedä, mikskä viides kerta tekee, tiedätkö sinä?

Olen sanonut tämän jo aika monta kertaa, mutta peluutan kenttiäni tasantarkkaan sen mukaan, kuinka levänneitä ne ovat, en tiedä minuuttimääriä eivätkä ne minua edes kiinnosta. Tuplapeluutuksia en ole tehnyt.

Edit. On meinat oikeasti aivan vitun läppä, nimittäin juuri tuossa tänä iltana ennen tuota matsia juttelin yhden managerin kanssa, että olen koittanut etsiä uusia juttuja tuohon pelitapaani, koska pelit ei oo menny tällä kaudella ihan hyvästä sijotuksesta huolimatta halutulla tavalla. Sitten kun pelaat ensimmäisen pelisi tällä pelitavalla, juoksee joku tänne huutamaan pelaajien nopeuksista ja siitä että pelaan aina samalla tavalla. :------------------D

Siis oikeasti, tä janari haukkuu mut sen takia, että pelasin hyökkäyspäässä kiekonhallinnan kautta enkä lähtenyt heti paskimmasta paikasta ampumaan vaan hain ja syöttelin parempaa maalintekopaikkaa (mun kärkikenttien hyökkäjistä 2/3 on nopeita taitopelaajia, joten ratkaisu on aika luonnollinen). Jos ei kaveri osaa puolustaa siten, että en saa niitä onetimereita tai pääse käveleen sun maalineteen, niin kato nyt herranjumala peiliin hyvä ihminen. Ilmeisesti pitäisi vain antaa kiekko kaverille, ettei tule nyt ihan itku silmään. Ens pelissä otan sitten oman mokkenikin pois, enkä lauo ku sinisen takaa, ettei tuu paha mieli.

Ja mikä tä sun "luovuus ja vapaus" oli? Vedit lämärin ku pääsit sinisen yli tai painoit kerran harhautusnappia aivan turhassa tilanteessa, jossa siitä oli enemmän haittaa ku hyötyä. Jos kaikki pelais yhtä "vapaasti ja luovasti", niin ei olis tässäkään liigassa paljoo mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minuuttimääristä avautuminen on vähän naurettavaa. Itse en ainakaan seuraa yhtään, että paljonko kukakin siellä on kentällä, lähinnä joskus vaan vituttaa kun joku Phaneuf on jäänyt kentälle jumittamaan yli kymmeneksi minuutiksi ja väsynyttä Dionia kierretään vasemmalta ja oikealta. Ketjut katson ainoastaan pelikatkoilla, jolloin laitan tietysti parhaan kentän jolla energiat ovat ainakin lähes täysillä. Ketä kiinnostaa jos jonkun nelosketju pelaa 3min? Jos ykkönen pelaisi 22, kakkonen 20 ja kolmonen 15, niin siitä ei edes jää neloselle kuin 3min, eikä nuo lukemat todellakaan liian "rumia" ole :D
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Noissa peliajoissa on muutes sekin juttu vielä, että tuo pelikellohan on 20 minuuttia typistettynä 5 minuuttiin. Jos oikeasti pelattaisiin 5 minuutin erillä, niin neloskenttä ei kävisi edes kertaakaan jäällä missään ottelussa.

Noin muuten on taas hienoa huomata tuollaisia velliperseitä kuten tuo avautunut manageri, joka on ollut liigassa mukana vasta hetken ja haukkuu "itkijäksi", vaikka itsellä ei ole ollut mitään järkevää sanottavaa yhtään mihinkään. Ainoastaan jaksaa itkeä siitä, että joku ei peluuttanut neloskenttäänsä kuin x minuuttia (tätä on tainnut tulla aikasemminkin jo). Tuolla kun ei ole mitään merkitystä yhtään mihinkään. Minkä lisäksi on pystyttävä antamaan arvoa myös noiden pelaajien "kunto"-ominaisuudelle. Jos joku kasaa ykköskentän, jossa joka janarilla on kunto 99, niin peluuttakoon vaikka koko pelin ajan puolestani, jos saa pidettyä vihreillä palkeilla.

Voit mennä mun puolesta perustaan ite nuori-suomi-liigan, jossa jokaisen pelaajan täytyy pelata sama minuuttimäärä. Sitten jos menee yli niin kiekko katsomoon (tämä on vähän kuin ne vaihtovihellykset junnuissa).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös