Rangersissa flopanneet voivat tulla kokeilemaan myös Islandersiin josko se ura saisi uutta tuulta purjeeseen. Sediniä tämä tarjous ei tosin koske, muille ollaan valmiita tekee tilaa.
Erikseen täytyy mainita myös Columbus-matsin todellinen antkikliimaksi-loppu. Ottelu oli kauttaaltaan todella tasainen ja olinkin häviöllä 2-0. Bergeron tällää kuitenkin 2-2 tasoituksen viimeisellä minuutilla. Jatkoajalla sitten Nashille merkittyyn maaliin yritin laidasta syöttää maalinedessä olevalle kaverille syötön, mutta (hidas) syöttö lähtikin suoraan Bobrovskylle. Bobrovsky sitten hukkaa kiekon jalkoihinsa ja vetelee lumienkelit jään pintaan kiekon lipuessa hiljaa maaliviivan ylitse.
Bostonin 8 ottelun härkäviikko takana. Loistavasti kulkee, sillä matkaan tarttui 8 voittoa. Tiukin ottelu oli Ottawaa vastaan, kun voitto irtosi vasta jatkoajalla numeroin 1-0. Kauden pistemenetykset ovat tulleet avausottelussa Minnesotaa vs (2-3rl) sekä tietysti Montrealin bottijoukkuetta vastaan. Kakkosketju Gerbe-Savard-Lucic on ollut kovassa vireessä ja kaikki kolme pelaajaa ovat tällä hetkellä pistepörssin top 10:ssä. Savard tuntuu vertyvän vuosi vuodelta vain paremmaksi.
Herrasmiessääntökysymys: Mikä oli liigalaisten mielipide keskialueen aloituksissa sitomisiin? Muutama GM tätä ahkerammin harrastaa, eli sidotaan keskialueen aloituksessa -> botit jähmettyy -> laituri yksin läpi. Tuskin tälle nyt paljoa kannatusta on? Äsken teki vastustaja tällaisen maalin, jonka jälkeen aloin itsekin sitomaan. Pari kertaa läpi, mutta ei maalia.. Itse teen normaalisti niin, että jos sidon keskialueen aloituksessa, niin syötän kiekon pakille enkä lähde polkemaan maalille, vaikka se olisikin mahdollista.
Herrasmiessääntökysymys: Mikä oli liigalaisten mielipide keskialueen aloituksissa sitomisiin? Muutama GM tätä ahkerammin harrastaa, eli sidotaan keskialueen aloituksessa -> botit jähmettyy -> laituri yksin läpi. Tuskin tälle nyt paljoa kannatusta on? Äsken teki vastustaja tällaisen maalin, jonka jälkeen aloin itsekin sitomaan. Pari kertaa läpi, mutta ei maalia.. Itse teen normaalisti niin, että jos sidon keskialueen aloituksessa, niin syötän kiekon pakille enkä lähde polkemaan maalille, vaikka se olisikin mahdollista.
Nää pistää kyllä vituttamaan todella pahasti. Ei tappion vuoksi, vaan sen miten se ratkaisu syntyy. Niinkuin itsekin laitoit viestiä heti pelin jälkeen, ei tuollaisista voitoista oikeen saa itsekään mitään irti, vaikka pisteet tietenkin lämmittää aina.
Muutenhan tuokin olisi ok, mutta kun et saa vaihdettua tarpeeksi ajoissa pelaajaa sentteristä pakkiin jotta kerkeiset itsekkin puolustamaan, eli aina läpiajo. Mielestäni tätä ei saa kylvää. Hyökkäysalueellakin saa selkeän edun näissä jos on vain nopeat laiturit juuri aloituksessa mukana.
Totta, mutta toisaalta sitominen on tärkeä palanen tätä aloitusten kivi-sakset-paperi -peliä. Kokonaan sitä ei voi kieltää tai aloitusvoitot menee entistä useammin sille, jolla on attribuuteiltaan parempi aloittaja. Montaa kertaa en kyllä muista että vastustaja olisi tehnyt / itse olisin tehnyt maalin sidottuani hyökkäyspään aloituksessa. Veskarit tuntuvat olevan todella hereillä noissa.
Ei missään nimessä hyväksytä sitomisalotuksia missään muodossa, koska se ei ole realistista millään mittarilla katsottuna. Kuten varmasti kaikki tietävät niin, IRL tuo on kiellettyä ja aloittaja vaihdetaan, kun tuon tekee aloituksessa. Tulihan tuota taktiikka joskus ajat sitten käytettyä, mutta ei enää kun opetteli aloittamaan. Jos sitominen hyväksytään, mitä järkeä kasata joukkueeseen hyviä senttereitä hyvällä aloitustaidolla? Esim. Ainoa syy miksi Malhotra pelaa Calgaryssä on aloitustaito 88.
Jääkiekon säännöissä. Ensijaisesti kiekkoa pitää pelata mailalla jonka jälkeen voidaan ottaa kontaktia / sitoa vastustajaa. Tässä vaan on se ongelma, kun tuolla aloitustyylillä, (tässä pelissä, kiitos EA!) voittaa n. 80% aloituksista ja 99% varmasti kiekon saa oma joukkue, niin ei voida puhua "tasurista" enään.
Kyllä mun puolesta ainakin sitomisaloituksia saa käyttää. Jokaiseen aloitukseenhan on se ''voittava'' aloitustyyli.
En tiedä muista, mutta kyllä mä lähes aina kerkiän ottaan sen oman pakin haltuun, jos vastustaja sitoo ja laituri hakee kiekon.
Kyllä mun puolesta ainakin sitomisaloituksia saa käyttää. Jokaiseen aloitukseenhan on se ''voittava'' aloitustyyli.
En tiedä muista, mutta kyllä mä lähes aina kerkiän ottaan sen oman pakin haltuun, jos vastustaja sitoo ja laituri hakee kiekon.
Eilen illallakin (mielestäni) Semin (nopeus ja kiihtyvyys 88) koko aika pääsi tulemaan läpi, vaikka samalla puolella oli Bouwmeester (nopeus ja kiihtyvys 90 sekä ketteryys 88). Tuota paremmalla luistelulla varustettua pakkia ei ihan helpolla löydetä. Eli jos on "oikea" ja "väärä" pelaaja siinä, niin kyllä se hankalaa on.
Itse en ole kertaakaan vielä kokeillut voittaa aloitusta sitomalla, mutta otetaan nyt sen verran kantaa kuitenkin, että kuulostaa äkkiseltään aika hölmöltä tällaista kieltääkään. Jos jollain on esimerkiksi mainitun Semininkaltaisia laitureita ja osaa käyttää näitä keskialoituksissa mainitulla tavalla (itse en luultavimmin osaa :( ) hyväkseen niin sehän on vain vastustajan oveluutta? Kai. Jos näkee tällaisen aloitustilanteen, niin eikö toinenkin voi koittaa sitoa, eikä tilannetta pääse syntymään? Vaatii siis pelisilmää aloituksiinkin.
Toisaalta viimeisen 15 sekunnin aikana voitaisiin kieltää tasoitus- ja voittomaalien teko, jotta mielenterveys säästyisi? (Eilisien Tampa-pelin jälkeen oli pyöreän huoneen ovet lähellä...)
Ykkösliigassahan joku oli tehnyt tuota aivan jatkuvasti kaksikolla Toews-Kane, jossakin pelissä jopa 7 maalia (tehot: Toews 0+7, Kane 7+0), eikä toinen pystynyt tekemään yhtään mitään noille. Ei siinä, "ovelaa" toimintaa....
Sallitaanko tässä liigassa yhtäkkiä bugit/glitchit=pelimekaniikan virheiden hyödyksikäyttö? Eiköhän tähän asiaan ehdoton EI, kun muutenkin on saatu liiga pyörimään hyvin herrasmies säännöillä.