Mistäköhän omalla taktiikallasi sen hallinan mahdat aina saada? Olin varma, että tulet tänne kertomaan kehumaan tavalla tai toisella peliäsi. Kyllä, puolustuksessa tökkimisesi tuotti harmaita hiuksia minulle, mutta täydellinen kuulostaa aika paljolta. Itse tunnut täällä palstalla yleensä tuovan esille tälläisiä tappioita, niin voisit myös ottaa sen vastaankin välillä, eikä heti väittäen että peli meni niinkuin pitikin ja olin parempi. Pointtini tässä oli koko pelimuodon tämänhetkinen vitutus, eikä yksi tälläinen tappio.
Tämä on maalintekopeli ja siltäosin peli ei ollut hallussani, muuten kyllä. Onnittelut nyt kun maalinteko onnistuu lähes joka kudilla, lieneekö minun opettamallani tähtäämisellä osuutta asiaan? Olehyvä vaan:) En jaksa tästä väitellä sen enempää, koska piti muutenkin pitää mediahiljaisuutta, neuvoa tarvitsin vain motivaation löytämiseen en muuhun.
Ensinnäkään en olisi tänne mitään kirjoittanut, mutta kyllä tuollaiset viestit pistävät hieman ihmetyttämään: "hallitsin hyvin", "miten saan motivaationi pidettyä yllä kaikesta
tällaisesta huolimatta" (eli siis tuo viime matsi oli ilmeisesti huutava vääryys lopputuloksen osalta).
Hallintalukemat saattavat kertoa oikeasti hyvästä hallinnasta tai sitten näennäisestä. Itselläkin tulee kyllä tätä näennäistä hallintaa aika usein, mutta ei sentään aina.
Tuo tökkiminen on itsellesi jostain syystä kiukkusuoneen iskevä asia, vaikka siinä ei pitäisi mitään erityistä olla. Kyllähän oikeastikin nyt mailalla pelataan kiekkoa, jos mies ei sitä suojaa tms. Minkä lisäksi sen hallitsemattomasta käytöstä tulee kampitus-jäähy todella helposti, joten se vaatii myös oikeasti taitoa ajoittaa se oikein (sen lisäksi, että pelaajan liike pysähtyy, kun pokecheckaat).
Olen voittanut pelejä paskallakin esityksellä, jolloin en olisi sitä edes ansainnut. Mieleen tulee ensimmäisenä tältä kaudelta Dallas-matsi, jonka voitin 3-2, mutta olin helisemässä lähes koko aika. Tämän meidän matsin osalta uskallan silti väittää pelanneeni paremmin - oli tämä itsekehua tai ei. Noin muuten tällä kaudella kaikki matsit, jotka olen hävinnyt, olen ne "ansaitusti" viime kädessä hävinnyt (jopa Chicago-matsin, jossa tilastot menivät selkeästi nimiini, mutta olin muuten yksinkertaisesti paska). Vaikkakin sinne mahtuu tekoälyltä jotain aivan älytöntä sekoilua, kuten Minnesota-matsissa. En silti ollut siinä pelissä parempi joukkue.
Lasken puolustukseni lähes täydelliseksi onnistumiseksi sen, jos vastustaja saa 1-2 paikkaa eikä yhtään maalia. Yksittäinen selkeä virhe tapahtui itselleni muistaakseni ensimmäisessä erässä, kun pääsit (sinun) oikeasta kulmasta nousemaan maalineteen huippusektorille, mutta Schneider otti sen.
Tähtäämisellä on varmasti jokin vaikutus asiaan, mutta se ei ole pääsyy. Noin muuten olen yksinkertaisesti pyrkinyt kehittämään pelitapaani koko aika, ja kyllä se nyt jo hieman paremmin toimii kuin esim. ensimmäisellä kaudella. Tähtäämisen vaikutusta en sen takia tarkalleen tiedä, koska olen todella huolimaton tatin käyttäjä. Tiedän, että saisin pelini uudelle tasolle, kun opettelisin sitä käyttämään, mutta se on itselleni pirun vastenmielistä, joten kynnys siihen on ollut (liiankin) korkea.
Noin muuten turhautumiseesi pystyn kyllä samaistumaan hieman liiankin hyvin, itselläni palaa päreet liiakseenkin tämän tuotoksen parissa. Kuitenkin ainoa eteenpäin vievä asia, johon voi itse vaikuttaa, on tarkastella asiaa analyyttisesti - mikä omassa pelissä on vikana? Miten muokata joukkuetta, jotta saan siitä itselleni sopivamman? jne. Olen itse sekä muokannut pelitapaani että ollut aktiivinen siirtomarkkinoilla - tehnyt mm. muutaman todella ison ja ylihinnalla maksetun hankinnan - parantaakseni kenttäesityksiä. Aina ei ole ehkä mennyt putkeen, mutta kokonaiskuva lienee positiiviinen.
Edit. Petrolle vielä sellainen tsemppi-luontoinen asia, että missään tapauksessa ei kannata kirvestä kaivoon heittää. Viime kaudellakin olin alussa todella surkeasti sijoittunut, mutta hyvä loppukiri auttoi viemään pleijareihin ja konffifinaaleihin asti. Meidän konferenssi muutenkin näyttää olevan todella tasainen, joten hyvällä putkella tuolta pystyy nousemaan todella monta sijaa pienillä pistemarginaaleilla.