Mietin itsekin tuota simulointihommaa. Oma näkemykseni on, että tietokonetta vaikeimmalla vaikeustasolla on itse asiassa vaikeampi pelata kuin ihmisvastustajaa vastaan. Olisiko järkevää tehdä niin että ihmisjoukkueen GM saa päättää, pelaako vai simuloiko AI-joukkuetta vastaan?
Minun mielestä noiden tietokonejoukkueiden kanssa treidaaminen on ihan ok. Ei niitä ole kuitenkaan kuin muutama tässä liigassa ainakin näin aluksi.
Hyvän maun rajoissa pitää ratkaista nuo tilanteet ettei yhteistä aikaa GM:ltä löydy. Lähtökohtaisesti minun mielestä pitäisi pyrkiä löytämään peliaika "normaaleista" viihteeseen käytetystä vapaa-ajasta, eli arki-iltaisin esim klo 18-22 ja viikonloppuisin laveammin
Se, että tulee konflikti yhteisen ajan puutteesta, ja toinen väittää että "olisin minä hyvin kerennyt klo 03.00 yöllä pelaamaan", ei minusta ole pätevä kiistanaihe.
Maalaisjärki mukaan eikä liian vakavasti, leikkiähän tämä on. Periaate varmaan kuitenkin kaikilla osallistujilla on, että osallistuu verkkoliigaan siksi, että saa pelata. Jos joskus ei tunnu kerkeävän eikä aikaa pelaamiseen löytyä, antaa sitten suosiolla vain tietokoneen pelata puolesta pelit.