Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

  • 200 678
  • 4 398

janbo

Jäsen
Buffalo ja Boston eivät voi pelata back-to-back pelejä yhteysongelmien takia. Ehkäpä simulointi-AI saisi tehtyä edes maalin. Eli jäljellä St. Louis, Colorado ja Phoenix.
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Washington ja Winnipeg jäljellä. Onkos washingtonille tulossa manageria vielä tänään?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ymmärrän täysin Dissoonanssin pointin. Mutta, esimerkiksi itsellä on nyt Kreider (68) ykköskentässä ja mies tehnyt neljään peliin kuusi pistettä. Toki on siinä Kopitar vierellä, mutta silti. Kyllä huonommallakin pelaajalla saa tulosta aikaan. Kyse on kenttien kemiasta ja taktiikoista. Muutenkin olen huomannut, että harva vastustaja tekee taktiikoita, mitä ihmettelen suuresti.

Ei se yksi pelaaja siellä vielä haittaa, mutta jos saat tehtyä samanlaisia tehoja kentällisellä, jossa kaikki pelaajat ovat alle 70 kokonaisuudeltaan, niin sitten tilanne on täysin eri. Minkä lisäksi tuo kemia-juttu taitaa olla ihan hölynpölyä? Muistaakseni ainoastaan HUT.:ssa on noita kemiahommia?

Mutta sinun tapauksessasi kyllä pelaajien taso riittää. Nimiä Duchene, O'Reilly, Stastny, Hejduk, Landeskog, Parenteau, Murray voidaan verrata vaikka NHL-ykkösen Floridan materiaaliin. Ennemminkin näkisin, että joukkueesi hyökkäys ja puolustus ei ole tasapainossa.

Nyt täytyy kysyä, että trollaako täällä porukka? Nimittäin mitä hittoa kaikki tunkevat tuota Murrayta tuonne, siis se on 60 kokonaisuuden jantteri. Minkä lisäksi Duchene (85) on noista oikeasti hyvä, Stastny (85) tasapaksu, mutta ehdottomasti keskivertoa parempi. Sitten taas Landeskog (82) on luistelultaan ja laukaukseltaan vielä liian heikko. Parenteau (82) loukkaantui 32 matsiksi, O'Reilly (82) on 80 nopeuden omaava duunari (=turhake tässä pelissä) ja Hejduk on helvetin hidas ja huonon tasapainon omaava 78 laituri, on muutes ainoa tarkkalaukoja koko joukkueessa, harmi vain kun ei juuri koskaan ennätä laukomaan. Tosin unohdit tuosta Downien (81 kokonaisuuden duunari), joka on muutes joukkueen paras pistemies sekä maalintekijä! Kertoo, että niitä maaleja ei paljoa etukulmarannareilla olla tehty...

Floridan manageri onkin pelitaidoiltaan varmasti liigan paras, ellei ylivoimaisesti paras. Se ei myöskään poista sitä tosiasiaa, että paskalla jengillä pelaaminen on vitusti hankalampaa.

Siinä teit kyllä oikean havainnon, että hyökkäys ja puolustus ei ole tasapainossa. Tosin se ei kyllä johdu hyökkäyksen hyvyydestä, valitettavasti...
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Hyvä. Washingtonilla myös Kingsiä vastaan, olen koko illan valmiudessa pelamaan sen.

Vanha manageri on muuten lähtenyt jo.


Ok. Tulen linjoille liigakierroksen jälkeen, ennen sitä ei ehdi. Eli n. 20.30-21.

EDIT: Vaikka näynkin onlinessa juuri nyt, niin todellisuudessa tytär katsoo DVD:tä.
 
Viimeksi muokattu:

janbo

Jäsen
Myös itsestäni on vahvasti alkanut tuntumaan siltä, että tässä pelissä on huomattavasti isompi painoarvo pelaajan laukaisuarvolla maalintekotehokkuudessa kuin aikaisemmin. Pelissä on erikoinen ilmiö -- mitä parempi laukaisupaikka, sitä todennäköisemmin veto menee ohi/yli. Huonolta tontilta ampuessa veto menee käytännössä aina kohti maalia, paitsi jollain järkälepakilla, jonka accuracy/power on todella epäsuhteessa. Sitten jollain Savardilla, Okposolla tai vastaavalla ei-tähdellä/sniperilla pujottelet puolustuksen läpi, leikkaat estelemättä keskelle ja ammut p-pisteiden välistä tarkan rannelaukauksen päätyplekseihin. Toistuu joka pelissä uudestaan, uudestaan ja uudestaan. Tiedän myös pelaajan vauhdin vaikuttavan laukaisutarkkuuteen enkä yleensä ammu täydestä luistelusta. Jossain vaiheessa kiersin ongelman alkamalla vetämään veskan puikoista. Ihan tosi, paremmin tuli maaleja lämäämällä kaarelta puikkoihin kuin yläkulmiin. Veto meni suoraan sisään tai tuli rebound.

Ongelma korostuu kun muut maalintekotavat on tehty todella vaikeiksi. Sadoista ohjauksista huolimatta en ole vielä ikinä tehnyt ohjaamalla maalia. Viime viikon tuner-set päivityksessä maalivahtien rebound-controllia parannettiin. One-timerit kaapataan syöksyteleportaatiolla.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Minkä lisäksi tuo kemia-juttu taitaa olla ihan hölynpölyä? Muistaakseni ainoastaan HUT.:ssa on noita kemiahommia?

Mulle se ei ainakaan ole hölynpölyä. Itse pyrin rakentamaan aina kentät tyyliin VH-PR-TL. Ja näin mun kaksi ekaa kenttää olikin, kunnes Williams loukkaantui. Nytkin kakkonen ja kolmonen noin rakennettu. Ja lisäksi suosin fyysisiä pelaajia, koska niillä on parempi pelata, esimerkiksi Kreider ei olisi noin hyvä ilman fyysisiä taitojaan. Ei hänen veto kummoinen ole, mutta äskeisessäkin pelisssä Kreider teki kaksi maalia: ensimmäinen taklasi Blumin alimpana miehenä helvettiin, mies läpi ja häkki. Toinen oli ripari Kopin vedosta.

Mutta esimerkiksi nimet Murray ja Landeskoog kiinnostavat varmasti muita. Myy ne jos niistä ei ole mihinkään, tosin nyt olet antanut niistä vähän huonoa mainosta.

Esimerkiksi jos ilmoittanut ennen kauden alkua, että kyseiset herrat ovat myynnissä, minä ja varmasti moni muukin olisi ollut kiinnostunut kyseisistä pelaajista. Nyt en ole, koska kentät ja homma toimii ja kun Williams tulee takaisin niin top6 on jo tungosta. Ehkä ensi kaudella sitten...
 

Villemix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Juu sori vaan täältä Islandersilta. Jos mun käyttäjä on iltapäivällä (12-16) livessä ja pelaa todennäköisesti BF3 , minä en silloin ole siellä vaan veljeni. Kun pelinä on Gta 4 tai Nhl 13, silloin minä olen aika varmasti livessä.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Juu sori vaan täältä Islandersilta. Jos mun käyttäjä on iltapäivällä (12-16) livessä ja pelaa todennäköisesti BF3 , minä en silloin ole siellä vaan veljeni. Kun pelinä on Gta 4 tai Nhl 13, silloin minä olen aika varmasti livessä.

Sorry täältä, oon tainnut ainakin kerran veljeäsi painostaa viesteillä:D
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Okei. Mikä GT?

Toivottavasti Petro tulee sen hyväksymään, voin pelata tänään vain klo. 22 asti.

GT: PeteFI

EDIT: pelaan vanhan boxin San Andreasta, joten en näy onlinessa. Tänne vaan viestiä jos pitää tavoitella.
 
Viimeksi muokattu:

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Kerkeekö kukaan pelaamaan Ottawaa vastaan, olen kymmeneen asti linjoilla.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Okei. Mikä GT?

Toivottavasti Petro tulee sen hyväksymään, voin pelata tänään vain klo. 22 asti.

Valitettavasti en nyt tänään ole työ- ja pankkikiireiden takia päässyt olemaan kokoajan boxilla. Käyn nyt pyynnön hyväksymässä pyynnön.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Noniin, Capitals on linjoilla mikäli LA tai Ottawa vielä ehtii pelata. Ainoat jäljellä olevat tästä jaksosta.
 

GoYote

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, Utah os. Coyotes
Phoenixin managerilla on tää viikko ollut hyvinkin iltavuoropainotteinen, joten tänäänkin pääsen xbox ääreen joskus hieman ennen klo 22. Vastustajina on Dallas, Anaheim, Boston, San Jose ja Detroit.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Pelissä on erikoinen ilmiö -- mitä parempi laukaisupaikka, sitä todennäköisemmin veto menee ohi/yli. Huonolta tontilta ampuessa veto menee käytännössä aina kohti maalia, paitsi jollain järkälepakilla, jonka accuracy/power on todella epäsuhteessa. Sitten jollain Savardilla, Okposolla tai vastaavalla ei-tähdellä/sniperilla pujottelet puolustuksen läpi, leikkaat estelemättä keskelle ja ammut p-pisteiden välistä tarkan rannelaukauksen päätyplekseihin. Toistuu joka pelissä uudestaan, uudestaan ja uudestaan.

Tämä pitää täysin paikkansa. Pelasin eilen yhtä kaveria vastaan, joka on hommannut pelin vasta vähän aika sitten. Luonnollisesti hallittin peliä aika suvereenisit, jolloin pääsin aika hyvin kokeilemaan kaikenlaista. Helpohkosti pääsin kieputtelemaan itseni aivan huippusektorille, mutta laukaukset paukkuivat pahemmin ohitse kuin Peltosen Villellä taannoisessa HIFK-HPK-matsissa. Siis aivan käsittämätöntä, kuinka paljon ihan liu'ussakin pelaajat pommittavat päätypleksejä n. 3 metrin päästä jatkuvasti. Laukauksen täytyy olla päälle 90, että hyvällä prosentilla saat maaleja. En yhtään ihmettele, että maalipörssiä johtaa hyvän laukauksen omaavat pelaajat.

Minkä lisäksi olen huomannut yhden asian. Jos olet tappiolla viimeisessä erässä, niin paras keino päästä tasoihin on.... Ottaa jäähy! Pelikello hidastuu sekä alivoimalla muutenkin on suhteettoman helppoa tehdä maali verrattuna edes ylivoimaan.
 

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Lähdin menemään Ottawa - Edmonton pelistä 3. erän puolessa välissä olin häviöllä 0-1, koska aivan järkyttävää toimintaa Edmontonin GM. Kaveri meni johtoon toisessa erässä(muistaakseni), sen jälkeen pelkkää ajanpeluuta oman maalin takana, kiekottelua vain omassa päässä, ja muistaakseni tämä on niissä "herrasmies"säännöissä kiellettyä. Lähetin livessä viestin: "aika säälittävää ajan peluuta" kaveri vastaa ":)".
 

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Ajanpeluu on eri asia kuin hidas-lähtö, eikä siellä maalintakana oltu kuin kaksi kertaa liian pitkään ja sekin vaihtaessa ketjuja. Ja tosiaan eka erä oltiin täysin purjeessa Ottawaa vastaan mutta päättyi 0-0, toiseen erään päätin vaihtaa taktiikkaa hitaisiin lähtöihin ja se toimi sillä sain vihdoinkin kiekkoa liikkeelle ja vastustajan alueelle. Toisen erän lopussa onnistuin tekemään johto-maalin hyödyntäen samaa taktiikkaa, jolloin Ottawan tyhmästä puolustuksesta aukesi paikka läpiajoon. Noh jatkoin pelaamista kunnes 3. erän vikan kympin alkaessa "yhteys katkeaa", ei voinut sitten pelata loppuun... Onko ensimmäinen kerta kun Hunajata28 harrastaa tälläistä?

PS. Pelasin samalla tavalla Petroa vastaan 3.erässä


Kaksi kertaa? Älä nyt jauha paskaa, olisin todellakin jatkanut pelin loppuun, jos olisit todellakin käyttänyt vain näitä "hitaita lähtöjä" mutta ne oli kaukana niistä, ei mua tällä hetkellä kiinnosta yhtään häviöt tai voitot, vaan se että saisi pelata kunnon pelin, eikä tuommoista hinaamista ja ajan peluuta.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Valitettavaa nyt on se, että tälläinen lähtö taisi tapahtua myös Kings pelissä, jonka seurauksena taisit saada yhden pisteen, mitä ei olisi kuulunut saada? Mielestäni silloin käytiin aika tiukat keskustelut tästä tahallaan lähtemisestä, ja kahden erän ajanpeluu kuulostaa aika oudolta ja vähän vaikealtakin.

Minua vastaan Edmonton tosiaan rauhoitti peliään maalin taakse, joko vaihtaakseen ketjuja tai lähteäkseen hitaalla lähdöllä maalin takaa. Myös itse tilanteen mukaan harrastan molempia, varsinkin ketjujen vaihdoissa. Moni vastustajistani ainakin ketjuja vaihtaessaan rauhoittaa peliä oman maalin taakse, jos kiekkoa ei nyt ole heitetty päätyyn tai ole muuten hyökkäysalueella.

Odottelen nyt mielellään muidenkin kommenteja tähän tilanteeseen, ennen kuin itse sen enempää sanon. Edmontonin pelityylistä ei ole ainakaan täällä palstalla tai minulle ennen valittanut.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä pelistä tahalleen poistuminen on käsittämättömän perseestä. Ja ihan sama miten toinen pelaa, kyllä se pari minuuttia pitää jaksaa loppuun, sitten jälkikäteen voi antaa paskaa. Siihen kuluu sitten molempien aikaa hukkaan kun höntsäillään tilannetta ja peliaikaa samaan kuin alunperin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös