Dissonanssi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Moderaattorit
Ihan mielenkiinnosta Dissonanssi, mistä näin jyrkkä kanta tuota ohjelman suorittamaa arvontaa vastaan? Jos sen yksi henkilö suorittaa, voi hän toki pyörittää ohjelmaa niin kauan että saa itselleen etua, mutta eipä se meihin muihin vaikuta. Totta kai aina voi spekuloida että "olisin ollut kärjessä ellei arvontaa olisi uusittu", mutta mepä kun emme sitä tiedä niin bad luck brianit kehiin ja life goes on. Ja jos sen varausjärjestyksen esim Petro perustajana suorittaisi, olisi hänellä ainakin omasta mielestäni jopa kohtalainen oikeus saada etua arvonnassa. Muu järjestys kun menee randomilla joka tapauksessa.
Koska jengien tasoerot ynnä muut varausjärjestykset aiheuttavat niin suurta keskustelua ja mahdollisia jälkipuinteja, olenkin kallistumassa vahvemmin tuohon suosikkilogo rintaan ja pelaajat randomilla -systeemiin. Tietty siinäkin joku "lake" (nimi muutettu) tulee quittaamaan heti kun "parhaat pelaajat ei ole yhtä hyviä kun ton toisen saamat".
Vastaat jo itse omaan kysymykseesi toisessa kappaleessa. Jos järjestelmä ei ole riittävän läpinäkyvä, herättää se mahdollisesti kyräilyä. Mietis nyt, jos kone arpoisikin oikeasti vaikka Petrolle St.Louisin ja Kiekkomiehelle Losin. Luuletko, että ei aiheuttaisi epäilyksiä, kun arvonnan suorittaja ja tämän kaveri saisi lempijoukkueensa, vaikka tämä voisi olla täysin asianmukaisesti suoritetun arvonnan tulos.
Tämä ei ole missään nimessä komissaaria vastaan, mutta en ymmärrä, minkä takia komissaari, perustaja tai yhtään kukaan muukaan olisi jollain jumalallisella kosketuksella oikeutettu yhtään sen enempään kuin kukaan muukaan. Kaikkein vähiten uskoisin Petron itse olevan tuollaisen kannalla, koska sehän asettaa jo automaattisesti täällä jäseniä hierarkiaan, jonka huipulla olisi komissaari. Kuitenkaan mikään despotia täällä ei tietääkseni vallitse.
Olen kyllä todella yllättynyt, että tästä asiasta täytyy edes keskustella.