Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

• 201 113
  • 4 398

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Eli ainoa syy mikset halua arvottuja rostereita on se, ettet usko EA:n pystyvän tekemään niistä tasaisempi kuin nyt on CBJ:n ja Penssin välinen ero? Eiköhän tuo selviä hyvin yksinkertaisesti kokeilemalla, Dissonanssi tuossa juuri sanoi, että suhteellisen tasaiset jengit niistä tuli. Toki eroja on, mutta ne tuskin ovat puoliksikaan yhtä suuria kuin normaalirostereilla. Eli Kings logo rintaan ja random miehillä eteenpäin kelpaa varmasti sulle? Älytöntä perustella arvontarostereiden heikkoutta sillä, että niistä ehkä tulee epätasaiset. Kuitenkin sulle kelpaa oikein mainiosti "vanhat managerit ensin huippujengeihin ja uusille Columbus" -periaate!

No ei se ole yhtään todellista. Sua ei varmaan vittuakaan kiinnosta mikä olet tai mikä joukkue on käsissäsi. Taitaa muutenkin fokus olla kentän sijaan toimistossa. Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta olla joku Carolina, missä pelaa Kopitar. No sanot nyt varmaan vastalauseeksi, että nytkin joukkueet ovat muuttuneet - niin on mutta ei minun kauheasti. Ilmoitan, että jos tulee joku kokoonpanojen sekoitus, niin tuskin olen mukana.

Kuten sanoin jo, ennemmin olen Florida kuin sekoitettu Kings.

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Miksi muutaman managerin pitäisi saada loistava joukkue käyttöönsä vain, koska se on oma lempijoukkue? Jos joku välttämättä haluaisi Columbuksen, niin siitä vain, jos ottajia ei toista ole. Mutta näille huippujengeille, kuten Kingsille on ottajia todella paljon. Eikö se logo rinnassa ole tärkein asia tiettyä joukkuetta fanittaville? Niitä lempipelaajia saa sitten helposti ainakin pari kentällistä treidattua takaisin "kotiin", jos sekoitetuilla kokoonpanoilla pelataan. Kuitenkin se on perseestä, että sen vuoksi että muutamat saavat suosikkijoukkueensa perusteella huippujengin käsiinsä ja osa saa tyytyä Columbukseen, vaikka mahdollisimman hyvä joukkue kiinnostaisi.

No kyllä logoa tärkeämpi asia on pelaajat. Kyse ei ole siitä että haluan huippujoukkueen, vaan siitä että haluan pelamaan ja mieluimmin suosikkijoukkueella. Luen mitä olen sanonut Floridasta. Saiko paki77?

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Miksi muutaman managerin pitäisi saada loistava joukkue käyttöönsä vain, koska se on oma lempijoukkue? Jos joku välttämättä haluaisi Columbuksen, niin siitä vain, jos ottajia ei toista ole. Mutta näille huippujengeille, kuten Kingsille on ottajia todella paljon. Eikö se logo rinnassa ole tärkein asia tiettyä joukkuetta fanittaville? Niitä lempipelaajia saa sitten helposti ainakin pari kentällistä treidattua takaisin "kotiin", jos sekoitetuilla kokoonpanoilla pelataan. Kuitenkin se on perseestä, että sen vuoksi että muutamat saavat suosikkijoukkueensa perusteella huippujengin käsiinsä ja osa saa tyytyä Columbukseen, vaikka mahdollisimman hyvä joukkue kiinnostaisi.

Kuten aikaisemminkin tuolla tähän ehdotukseesi vastasin, niin tää on se musta tärkein juttu. Sekoitettu rosteri, mutta suosikkijengin sais etukäteen valita. Yhdistäis sekä tasavertaiset lähtökohdat liigaan että mahdollisuuden koutsata lempijengiä > jatkuvuus.

Edit/ jaa olin parin edeltävän viestin perusteella heti väärässä :D

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No ei se ole yhtään todellista. Sua ei varmaan vittuakaan kiinnosta mikä olet tai mikä joukkue on käsissäsi. Taitaa muutenkin fokus olla kentän sijaan toimistossa. Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta olla joku Carolina, missä pelaa Kopitar. No sanot nyt varmaan vastalauseeksi, että nytkin joukkueet ovat muuttuneet - niin on mutta ei minun kauheasti. Ilmoitan, että jos tulee joku kokoonpanojen sekoitus, niin tuskin olen mukana.

Kuten sanoin jo, ennemmin olen Florida kuin sekoitettu Kings.

Sittenhän sulla ois hommia kun oot Kings logo rinnassa ja metsästät Kopia ym. ympäri liigaa treideillä. Ei täällä ole kuin ihan muutama joukkue, missä on runko aika hyvin säilynyt. Eli toisinsanoen liigassa on vain 3-5 manageria joille joukkueen rungon säilyttäminen on oikeasti ollut merkityksellistä. Jonkun yksittäisen pelaajan saa kyllä metsästettyä treidillä. Esim. Bluesilla on jengi niin sekoittunut, että jos vedettäisiin arvotuilla rostereilla ja Petrolla olisi oikea logo rinnassa niin saisi helposti tuon verran alkuperäispelaajia jengiin treideillä.

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No kyllä logoa tärkeämpi asia on pelaajat. Kyse ei ole siitä että haluan huippujoukkueen, vaan siitä että haluan pelamaan ja mieluimmin suosikkijoukkueella. Luen mitä olen sanonut Floridasta. Saiko paki77?

Sähän saat sen logon rintaan, pelaajat saat helposti treidaamalla. Ehkä joku voi olla vaikeasti liikuteltava, mutta varmasti pari ketjullista saisit helposti ja nopeasti takaisin Kings paitaan.

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuten aikaisemminkin tuolla tähän ehdotukseesi vastasin, niin tää on se musta tärkein juttu. Sekoitettu rosteri, mutta suosikkijengin sais etukäteen valita. Yhdistäis sekä tasavertaiset lähtökohdat liigaan että mahdollisuuden koutsata lempijengiä > jatkuvuus.

Edit/ jaa olin parin edeltävän viestin perusteella heti väärässä :D

Juu no löytyy täältä yksi jääräpää näköjään kenelle ei mikään kelpaa :D Muutosvastarintaa puhtaimmillaan ;D

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tämä nyt rupeaa olemaan jo aika klassikkoaineista, mutta vedetäänpäs tämä koko juttu nyt pakettiin. Kieltämättä sait nyt hieman tarpeettoman piikikkään reaktion, mutta olen vain rehellisesti sanottuna jo aika väsynyt, kun tässä liigassa tuntuu yksi toisensa jälkeen tunkevan sanoja suuhuni ja väittävän kaikenlaista.

Kontekstissa, jossa ollaan keskusteltu nimenomaan joukkueiden valinnasta (jäsenien valinnan olen olettanut olevan aika selkeä) tein virheen yhdistäessäni viestisi koskemaan myös tätä samaa aihetta. Sekoitin siis jäsenien valinnan joukkueiden valintaan, josta keskusteltiin - tunnustan virheeni, joka ei kuitenkaan uskoakseni liity sen enempää lukutaitooni kuin tekstinymmärrykseeni.

Jos täysin eksplisiittisesti ja selvällä Suomen kielellä kirjoitan "jäsenien valinta", etkä tätä ymmärtänyt, niin miten ihmeessä se voi olla kyse mistään muusta kuin lukutaidostasi tai tekstinymmärtämisestä? Mistä siinä sitten on kyse? Jokin "konteksti"-kortti nyt on aika väsynyt hätäkakka tähän väliin, koska jos oikeasti olisit jotain kontekstia miettinyt, niin olisit ymmärtänyt lukea tekstini hieman tarkemmin, koska eihän siinä muuten olisi mitään järkeä. Voi olla, että pidät minua sitten niin tyhmänä oletuksellisesti, että puhun ristiin itseni kappaleen peräkkäisissä lauseissa. Se kyllä kertoo edelleen enemmän sinusta kuin minusta. Ylipäänsä mielestäni on aivan täysin maalaisjärjen mukaista, jos ei joko ymmärrä lukemaansa tai huomaa siellä ihmeellisen ristiriidan, lukea teksti uudestaan huolellisemmin. Tämä tuntuu olevan tosin valtaosalle ylitsepääsemätöntä. Kuitenkin, vaikka todellisuudessa asia ei näin usein ole, tekstiä lukiessa lauselogiikka on oletus, ja tästä poikkeaminen pitäisi herättää lukijan lukemaan uudestaan. Se, että välittömästi lähdet rakentelemaan jotain oletuksia minusta jonain omanedun tavoittelijana on kyllä aikamoista perseilyä.

Toit esille pariin otteeseen, että en perustele kantaani ja että totean vain "paskaa". Kieltämättä tämäkin on aivan helvetin uskomatonta, koska pakin kanssa tässä nyt muuta ei olla tehtykkään. Käydään kuitenkin vielä tuo koko homma tarkemmin läpi, niin muutkin näkevät selkeästi, että et tästä enää selville vesille selittelyllä pääse.

Lainaamaani viestiisi tartuin, koska siinä olevat mielipiteesi ovat jo itsessään ristiriidassa keskenään ja siihen pyrin saamaan selvyyttä. Viestissä tuot esiin, että "ansioituneet ja hommansa hyvin hoitaneet managerit" ovat etusijalla joukkueen valinnassa. En näe muuta mahdollisuutta, kuin että tällä tarkoitat pitkään liigan toiminnassa mukana olleita ja aktiivisia managereita suhteessa uudempiin? (Kohta 1, johon halusin tarkennuksen). Eli minä ja sinä olemme eriarvoisia?

Toisaalta samassa viestissä "et ymmärrä miksi joku manageri X olisi ansioillaan etuoikeutetumpi joukkueen valintaan kuin manageri Y?" Tällä viitattiin siis sinun ja Petron väliseen suhteeseen joukkueen valinnassa. Eli manageri, joka on viimeksi viikon sisällä lopettanut kahdesti on saman arvoinen kuin koko liigan perustaja ja pitkäaikainen komissaari. Oletko siis sitä mieltä, että kaikkia managereja tulee lähtökohtaisesti pitää saman arvoisina? (Ehkä huono esimerkki, pistetään vaikka joukkue, jonka peleistä suuri osa menee cpu-peleiksi vs aktiivinen pelaaja) (Kohta 2)

Näiden lisäksi toin esille ihmetykseni siitä, mitä merkitystä sinun, tai koko liigan, kannalta on sillä, saako Petro tai Kiekkomies jatkaa suosikkijoukkueillaan? Ovat kuitenkin olleet aktiivisia koko liigan olemassaolon ajan, mistä päästäänkin taas kohtiin 1 ja 2. Kohta 3, johon halusin tarkennusta oli siis: onko liigan pelattavuuden ja mielekkyyden kannalta merkityksellistä, saavatko pelaajat halutessaan jatkaa lempijoukkueillaan?

Näihin kolmeen kohtaan halusin viesteilläni tarkennusta ilman mitään henkilökohtaista hyökkäystä.

Näistä "kysymyksistäsi" siis kohdat 1) ja 2) olivat puhtaasti oman virheesi seurausta, eikä minulla liene tarvetta vastata niihin, koska rakentelet puhdasta olkiukkoa.

Kohta 3) taas on juuri se mistä täällä ollaan sivukaupalla jauhettu. Paki tuossa jo toi sen esille, että ei ole mitään mieltä antaa etua kenellekkään vain sen takia, että sattuu kannattamaan joukkuetta x, koska kaikki eivät välttämättä edes kannata mitään joukkuetta, minkä lisäksi samoja joukkueita kuitenkin haluavat monet, joten tasavertaisuuskysymyksenä tuollainen "suosikkijoukkue" ei ole millään muotoa perusteltu pelin kannalta. Huomio nyt vielä, että tässä kohtaa kysyit ainoastaan "mitä haittaa siitä on, että joku saa suosikkijoukkueensa". Tähän on annettu jo todella monta vastausta, enkä oikeasti jaksa toistaa moneen kertaan sanomaani tai muiden sanomaa.

Ja vielä jumalauta kehtaat sanoa, että en perustele kantojani tai sitten vastaan vain "paskaa". Ootko nyt ihan tosissasi?

Kysymys on kuitenkin, palveleeko tällainen järjestely liigan kokonaisetua, vaikka se kaikkein oikeudenmukaisimmat lähtökohdat antaakin? Tälläkin hetkellä käsittääkseni liigan suurin murhe on jatkuvuuden ylläpitäminen - joukkueiden managerit vaihtuvat kiihtyvään tahtiin, eikä pelaajat joukkueiden peräsimessä tahdoa pysyä vakiona, mitä kuitenkin toivottaisiin. Kuinka moni on lopettanut sen vuoksi, että oma joukkue on ollut liian huono kiinnostuksen ylläpitämiseksi? Kysyn koska en tiedä varmaksi lyhyen mukanaoloni vuoksi. Uskoakseni ainakin valtaosalla lopettamisen syyt ovat olleet jossain muualla kuin joukkueen rakenteessa? Auttaako liigan jäsenien sitoutumista joukkueisiinsa siis se, että hallussa oleva joukkue on sekasikiö jonkun logon takana? Uskoakseni vastaus on ei auta. Itse näen, että joukkueen ja liigan jättäminen on päinvastoin helpompaa, kun joukkueeseen ei ole minkäänlaista sidettä ja tämän vuoksi ehdotin alunperin, että parhaimman mukaan pyrittäisiin koostamaan lista joukkuehalukkuuksista, jotta jokainen saisi mahdollisimman mielekkään joukkueen. Lempijoukkuetta pyrkisi luultavasti ohjastamaan myös vaikeilla hetkillä, jossa sekasikiöjengi saattaisi jo vaihtaa käskyttäjää.

Tämä nyt oli saakeli soikoon täysin validi huomio tähän aiheeseen. Kuitenkin tuo voidaan kääntää helposti toisin päin, kuten tulen kohta osoittamaan.

Tämä kaikki on luonnollisesti spekulaatiota, eikä mitään faktaa voida ilman empiiristä havainnointia todeta. Käsittääkseni tässä meidän liigassamme suosikkijoukkeilla pelaavat/ovat pelanneet Petro, Kiekkomies, Laksola, Mauste, FiFi sekä nyt Heko. Laksola jätti leikin kesken, joten suosikkijoukkueen omaaminen ei lopettamista empiirisesti ainakan estä. Vaikutusta jatkamiseen on vaikea arvioida, uskoisin sillä olevan kuitenkin positiivista arvoa jonkin verran. Lake (hehheh) lähti Warriors-liigasta, koska koki tuhonneensa Pensin kasvot (oli kaupannut Malkinin ja Crosbyn). Eli tältä osin "suosikkijoukkue"-tekijä voi jopa pudottaa motivaatiota, jos omat lempipelaajat on kaupattu pois eikä homma kulje siitä huolimatta.

Kuitenkin varmasti molemmat hyväksymme sen väitteen, että lopettamisia tulee varmasti tapahtumaan, oli managereilla suosikkijoukkueensa tai ei. Täten ongelma ei ole pelkästään managereiden pysyminen (väitän vielä, että pelaajat, joilla ei ole suosikkijoukkuettansa, jatkavat mielummin hyvällä materiaalilla kuin paskalla, mutta autenttisella), vaan myös uusien saaminen sekä niiden pysyminen. Lähtökohtaisesti tasaisilla jengeillä olisi aivan varmasti materiaalin osalta mielekkäämpää hypätä mukaan sekä jatkaa kuin materiaaliltaan paskoilla. Tämä on mielestäni aika kiistaton asia.

Lopputulemana voidaan mielestäni todeta, että pelkästään motivaatio-kysymys huomioon ottaen vaihtoehtojen punninta tuottaa tasatuloksen, jolloin tuo tasavertainen lähtökohta vie punninnassa selvästi voiton sekoitusten/arpomisten puolelle. Myöskin Floridan, Pensin ja Flyersin GM:t toivat kantansa esille, ja heidän mielestään tämä suosikkijoukkueperuste pitäisi korvata toisella.

Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
OTM:n ura nyt vain lähtee räjähdysmäiseen kiitoon mm. rattijuopumusten, naisten hakkaamisen, kuolemantuottamusten ja varkauksien ansiosta. Lisätietoja voit kysellä mm. elinkeinoministeri Jan Vapaavuoreltaja kansanedustaja Kimmo Sasilta. ;)

No totta maar! Ja pitäähän se tuomioistuinprosessi kokea kaikkien asianosaisten pöksyistä käsin. =)

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itselläni on juuri se tilanne, että ei varsinaisesti mitään suosikkijoukkuetta tuolta änäristä ole, vaan ennemminkin on suosikki pelaajia. Jos joukkueen pääsen valitsemaan, niin en katso sitä logoa vaan sitä, että millaisia pelaajia joukkueeseen kuuluu. Jos mentäisiin siten, että ne joilta se oma suosikkijoukkue löytyy saavat sen pelatakseen, niin itselleni jää sitten todennäköisesti joku Columbus, joka ei varmaankaan kenenkään ykkösvalinta ole.

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Täällähän käy keskustelu kuumana! :)

Tuodaan nyt oma lusikka myös soppaan. Ihannetilanne olisi kyllä se, että jokaiselle 30:lle joukkueelle saataisi ohjastaja, joka myös kannattaisi tätä joukkuetta. Liigan hengissä pitämisen kannalta tämä olisi paras vaihtoehto. En kuitenkaan usko, että kaikki 30 joukkuetta saisi penkin taakse mäntäserin, jonka suosijoukkue olisi myös sama. Suosijoukkuettaan kukaan tuskin helposti jättäisi.

Tasapuolisuuden nimissä tuo ei kuitenkaan ole se paras vaihtoehto. Joukkueet pitäisi siis valita niin, että ensin kerätään 30:sta halukkaasta lista ja arvotaan joukkueiden varausjärjestys. Mielenkiintoisia arvontametodeja täällä heitelty ilmoille. Jättäisin kuitenkin nämä ''NBA ja kädenvääntö Pub Linnunradassa'' väliin ja ottaisin helpoimman tavan. Vedetään hatusta, 30:n GM:n nimi lappuun ja vedetään yksi kerrallaan varausjärjestys. Tänä päivänä tämäkin olisi helppo toteuttaa vaikka livestreamin avulla.

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tasapuolisuuden nimissä tuo ei kuitenkaan ole se paras vaihtoehto. Joukkueet pitäisi siis valita niin, että ensin kerätään 30:sta halukkaasta lista ja arvotaan joukkueiden varausjärjestys. Mielenkiintoisia arvontametodeja täällä heitelty ilmoille. Jättäisin kuitenkin nämä ''NBA ja kädenvääntö Pub Linnunradassa'' väliin ja ottaisin helpoimman tavan. Vedetään hatusta, 30:n GM:n nimi lappuun ja vedetään yksi kerrallaan varausjärjestys. Tänä päivänä tämäkin olisi helppo toteuttaa vaikka livestreamin avulla.

Höpsis, mikäs sen hienompaa kuin ryypiskellä kalsarit jalassa ja jännittää "60 minuutin arvonnan" ääressä omaa varausnumeroa :D

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Simulointi tulossa siis 24:00.

Ilmoitelkaa suoraan mulle, mikäli teillä on yhä neuvottelut kesken/kaveri ei ole ehtinyt treidiä hyväksymään tms. !

Viimeksi muokattu:

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Luulin tämän asian olevan jo loppuun käsitelty myönnettyäni virheeni. Olin väärässä.

Myönnän virheeni ja palaat silti jo virheellisiksi myöntämiini asioihin ja jatkat hyökkäystäsi? Miksi?

Perustelen virhettäni sillä, että aikaisemman keskustelun perusteella tein viestiäsi lukiessani virheellisen olettamuksen siitä, että viesti koskee samaa aihetta. Olen lukutaidoton idiootti, joka ei ymmärrä lukemaansa? Omassa työssäni olen oppinut siihen, että jokainen tekee virheitä, virheet tunnustetaan ja niistä opitaan. Virhe-prosessointi-oppiminen. Jos tehtyyn virheeseen ja sen prosessointiin palataan kerta toisensa jälkeen takaisin, mihin tästä voidaan enää edetä? Tämä virhe ilmeisesti määrittää minut ihmisenä tekohetkestä ikuisuuteen.

Miksi tätäkin oman virheeni perustelua vastaan piti hyökätä päämääränä vahvistaa argumenttiasi minusta lukutaidottomana ja yksinkertaisena?

Pyysin asiallisesti selvennystä minulle epäselväksi jääneisiin asioihin, en väittänyt että et perustele mielipiteitäsi. Tuon viestini loppu ei ollut suunnattu sinulle, eikä sen tarkoitus ollut kuvata sinun vastauksiasi. Mikäli sellaisen vaikutelman sait, olen pahoillani. Se oli suunnattu lähinnä kaikille tarkoituksenaan että yleisesti keskustelussa tulisi esiin hyviä ratkaisumalleja ja palstalaisten omia mielipiteitä.

Kerrot myös monien asioiden kuvaavan enemmän minua kuin itseäsi. Tein hätäisen johtopäätöksen - kyllä. Mitä se sitten kertoo minusta? Mietippä itse osaltasi millaisen kuvan voin sinusta rakentaa, mikäli viesteissäsi uhkaat tulevasi vetämään kaikkia pataan ja haukut lukutaidottomaksi paskansuoltajiksi. Ylipäätään lähdet kaikista henkseleistä irti jatkoajan keskustelupalstalla, kun keskustellaan pelistä.

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko jollain faktatietoa siitä miten nuo roolitukset vaikuttavat palkkapyyntöihin? Eli mikä vaikuttaa eniten, rooli/ketju/pelipaikka?

Oikeassa elämässähän kysynnän ja tarjonnan lain mukaan jos työmarkkinoilla on paljon tarjontaa ja kysyntä on vakio, niin palkkapyynnöt olisivat matalampia kuin jos markkinoilla on vähän tarjontaa (esim. on vain yksi ykkössentteri).

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Palataas vielä viestin verran.

Pahoittelen tosiaan tätä perseilyä, veri veti pelaamaan ja haluamaan voittoja, mutta aika + järki ei kestänyt, tämän siis tein kahdelle eri liigalle.

No more, onhan tää pinball-palloilu nyt täysin naurettavaa, sen myönnän. Totuus nyt vaan oli, ettei pelaaminen kahdessa liigassa ollut mitenkään mahdollista, vaikka niin luulin ja halusin. Lähdin nyt siis myös siksi, etten vahingossakaan tee yhtään kauppaa, tämän siis tajusin tuossa kun pakkia jne. hain.

Otan täysin vastaan bannit loppuihin Jatkoaika2/Warriors-liigoihin tulevissa peleissä, olen sen kyllä ansainnut.

Hyvä liiga tää oli, mulle liikaa ajallisesti ja pelillisesti.

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Chicago täällä myös. Ja Dallas, mutta taitaa olla jonkunsortin yökyöpeli kyseessä ja itte en kovin myöhään koskaan viitti valvoa kun viiden maissa pitää jo aamulla painaa duunin puolelle.

Laitan CPU:n tästä eteenpäin mutta oon kuitenkin linjoilla. Mutta jos Dallas yöllä tulee ja kerkee vielä pelaan ni pelaa ihmeessä pois.

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Luulin tämän asian olevan jo loppuun käsitelty myönnettyäni virheeni. Olin väärässä.

Myönnän virheeni ja palaat silti jo virheellisiksi myöntämiini asioihin ja jatkat hyökkäystäsi? Miksi?

Perustelen virhettäni sillä, että aikaisemman keskustelun perusteella tein viestiäsi lukiessani virheellisen olettamuksen siitä, että viesti koskee samaa aihetta. Olen lukutaidoton idiootti, joka ei ymmärrä lukemaansa? Omassa työssäni olen oppinut siihen, että jokainen tekee virheitä, virheet tunnustetaan ja niistä opitaan. Virhe-prosessointi-oppiminen. Jos tehtyyn virheeseen ja sen prosessointiin palataan kerta toisensa jälkeen takaisin, mihin tästä voidaan enää edetä? Tämä virhe ilmeisesti määrittää minut ihmisenä tekohetkestä ikuisuuteen.

Pidin tuota "konteksti sekoitti" + lukutaitoni ja tekstinymmärrykseni (tässä tilanteessa) ei ollut syy = huonosti muotoiltu asia (minun) osaltani -tyyppisenä selittelynä. Huomasin toki tuon pahoittelusi, kuitenkin huomioiden tuon asian ilmiselvyyden, ei siinä paljoa tainnut olla vaihtoehtoja (tämä siis liittyen tuohon "selittelyyn"). Kuitenkin mitä ilmeisesti nyt tarkoitit lukutaitoasi ja tekstinymmärrystäsi yleisellä tasolla, johon ei ollut tarkoitus ottaa kantaa.

Pyysin asiallisesti selvennystä minulle epäselväksi jääneisiin asioihin, en väittänyt että et perustele mielipiteitäsi. Tuon viestini loppu ei ollut suunnattu sinulle, eikä sen tarkoitus ollut kuvata sinun vastauksiasi. Mikäli sellaisen vaikutelman sait, olen pahoillani. Se oli suunnattu lähinnä kaikille tarkoituksenaan että yleisesti keskustelussa tulisi esiin hyviä ratkaisumalleja ja palstalaisten omia mielipiteitä.

Viestin lopun osalta asia selvä. Kirjoitit vain aikaisemmin näin "... mistä johtopäätöksenä sinun olettaisi osaavan myös keskustella asioista perustelemalla omaa kantaasi.". Ei tuota nyt oikein muuten voi ymmärtää kuin että mielestäsi joko a) en perustele asioita b) perusteluitani ei voi pitää perusteluina syystä x, minkä johdosta toki otin nuo muut heittosi minuun kohdistettuna. Enkä edelleenkään tiedä, mitä asiaa tai väitettäni en ole perustellut?

Kerrot myös monien asioiden kuvaavan enemmän minua kuin itseäsi. Tein hätäisen johtopäätöksen - kyllä. Mitä se sitten kertoo minusta? Mietippä itse osaltasi millaisen kuvan voin sinusta rakentaa, mikäli viesteissäsi uhkaat tulevasi vetämään kaikkia pataan ja haukut lukutaidottomaksi paskansuoltajiksi. Ylipäätään lähdet kaikista henkseleistä irti jatkoajan keskustelupalstalla, kun keskustellaan pelistä.

Nuo "nenän niistämis"-viestit nyt olivat täysin puhdasta huumoria - oletan, että Kiekkomiehen vastauskin oli huumorimielessä laitettu (näin sen ainakin otin), joten ehkä pientä huumorisuodatinta kannattaa pitää päällä ennen johtopäätösten tekemistä.

Lukutaidoton paskansuoltaja (tosin nämä olivat vaihtoehtoisia, molemmiksi en kutsunut, koska se nyt on looginen mahdottomuus) liittyi yksinkertaisesti siihen, että luit viestini aivan väärin. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että vääristelet kirjoituksiani. Nuo ilmaukset olivat toki tarpeettomia (ja pahoittelut niistä), ja, kuten totesin, olen vain täällä todella monta kertaa keskustellut sellaisten kanssa, jotka laittavat sanoja suuhun, enkä jaksa sellaista enää. Ei kuitenkaan oikeuta käyttämään asiattomia ilmauksia sinusta.

Se, että peli aiheuttaa itsessäni kohtuuttoman suuria tunnereaktioita on taivaan tosi. Olen tämän kyllä itsekin monesti tuonut esille. Edelleen pitäisi maltillistaa suhtautumista tähän peliin. Kuitenkaan tässä keskustelussa tapahtuneesta närkästymisestä ei ollut kyse itse pelistä.

Ja itselläni ei jää mitään kaunoja ketään kohtaan sen enempää, vaikka käytäisiin kuinka kiivasta keskustelua, suhtaudun kaikkiin managereihin samalla tavalla, kun on kyse itse pelistä (matseista, treideistä yms.). Täten asia on osaltani ainakin selvä, eikä osaltani ainakaan jää mitään pahaa verta välillemme. Toki ymmärrän, jos et itse halua/voi "sivuuttaa" asiaa samalla tavalla.

TurtleDef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes, Panthers, Tampere
Simulointi on yleisön pyynnöstä siirretty tunnin myöhemmäksi, eli simulointi tulossa klo 24:00
Miksei yleisö pelais sovituissa ajoissa matseja?
23-24 on taas aika jolloin simun jälkeen pelataan paljon matseja, niiden menetys on pois sitten seuraavasta jaksosta.

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Kävin ottamassa bostonin koneelta turpaan kun en viitsi 4 sivua lukea ja etsiä että onko kyseinen manageri ilmoittanut peleistään jotain tänne. Kaikki pelit nyt pelattuna.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy