Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

  • 198 983
  • 4 416

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tosta arvonnasta, kun oli puhetta niin mulla olisi ehdotus:

Mina kun en ensi kaudelle osallistu, voin puolueettomana kuitenkin suorittaa arvonnan. Ei minulla ainakaan ole intresseja suosia ketaan (en tietaakseni tunne taalta ketaan) eika nain ollen syyta huijata. Voin vaikka antaa jokaiselle numeron 1-30 ja kayttaa random.orgia arvonnan suorittamiseen.

E: puhuin siis joukkeiden valitsemisjarjestyksen arvonnasta

Eiköhän 100% läpinäkyvä systeemi kuten yllä esitin, ole paras keino. Antaapahan tekosyyn seurata yksi NBA/NFL jne. -matsi saunan ja kaljan kera ;D
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
En suolla paskaa, enkä pyri trollaamaan - mielestäni pyrin keskustelemaan ihan asiallisesti.

Lainaamaani viestiisi tartuin, koska siinä olevat mielipiteesi ovat jo itsessään ristiriidassa keskenään ja siihen pyrin saamaan selvyyttä. Viestissä tuot esiin, että "ansioituneet ja hommansa hyvin hoitaneet managerit" ovat etusijalla joukkueen valinnassa. En näe muuta mahdollisuutta, kuin että tällä tarkoitat pitkään liigan toiminnassa mukana olleita ja aktiivisia managereita suhteessa uudempiin? (Kohta 1, johon halusin tarkennuksen). Eli minä ja sinä olemme eriarvoisia?

Olen tänne ketjuun joutunut aika helvetin monta kertaa painottamaan sitä, että porukka oikeasti lukisi niitä viestejä. Tämä rupeaa menemään oikeasti helvetin naurettavaksi jo. Minua kieltämättä vituttaa ja sylettää kaikki sellaiset, jotka eivät jaksa keskittyä lukemaan toisten kirjoituksia vaan enemminkin juoksevat persesuoli pitkällä tekemään jotain omia johtopäätöksiä, jotka perustuvat puhtaasti omaan lukutaidottomuuteen.

No millä perusteella nyt yhtään kukaan, tai juuri Petro tuossa ulostetta naamaansa saisi? Sen nyt ymmärrän, että ihan liigan käytännön pyörimisen kannalta etusijalle liigan jäseniä valittaessa laitetaan asiallisesti pelaavat ja sitoutuneesti asiansa hoitavat.

Jos tarvitsee vielä tuota enempää rautalankaa, niin kerro. Voin sitten vielä tavata tuon boldatun kohdan sekä koittaa etsiä sanakirjasta eroja lauseiden "liigan jäsenien valinta" ja "joukkueiden valinta" väliltä. Toinen on toisen välttämätön edellytys. Saat itse päätellä, kummasta olen puhunut.

Noihin loppuihin kysymyksiisi olen vastaillut tässä koko aika - koko asiahan koskee juuri noita asioita. En ihan oikeasti jaksa ruveta opettamaan lukemista. Kyse on mahdollisimman tasaisista lähtökohdista kaikille. Teoreettisena perustana Rawlsin oikeudenmukaisuusteoria, jonka wikipedia sivun tänne jo aikaisemmin linkitin.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
3. Jos päädytään draftiin, niin muutama asia mitä pitää miettiä:
-Onko drafti mahdollinen?
-Mielestäni ei voida draftata jos kone arpoo pelaajat joka joukkueeseen täysin mutulla. Tuleeko joukkueista tasapainoisia pelaajien roolien, pelipaikkojen ja iän suhteen? Jos tulee niin ok.
- Jos pelaajat voi jotenkin itse arpoa, niin täyttyykö seuraavat asiat?
Ikäjakauma ja prospectit
Pelipaikat ja roolit
Palkat ja sopimukset nyt ja parin kauden päästä

Koska jos näiden mennessä persiilleen managereita lopettaa, niin meillä on monta täysin kelvotonta joukkuetta mihin ei halua kukaan tulla.

Tuskin EA onnistuu kusemaan tuota niin täydellisesti, että siellä olisi suurempia tasoeroja ainakaan kuin nyt on esim. CBJ:n ja Penssin välillä. Periaatteena on varmasti joko fantasydraft (koneen suorittamana) tai siiten EA -on jakanut 30 pelaajaa tiettyihin kategorioihin, ja jokaisesta kategoriasta (ykkösen vasemmat laidat, ykköskassarit, huippuprospectit, nelosketjun sentterit jne.) arvotaan kaikkiin jengeihin yksi pelaaja ja näin saadaan mahdollisimman tasavahvat rosterit.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Suosikkilogo rintaan ja pelaajat fantysydraftilla/arvonnalla joukkueisiin olisi mielestäni paras ratkaisu.

Sitten jos pelataan ihan normaalikokoonpanoilla, niin joukkueiden valintalistan järjestyksen voisi määrittää siten, että jokainen veikkaa vaikka jonkun satunnaisen NBA -koripallopelin lopputloksen numerona, eli jos tulokseksi arvaa vaikka 89-75, niin oma arvaus on 8975, ja siitä sitten lasketaan erotus oikeaan lopputulokseen. Samaa ei saa kenenkään kanssa veikata, ja lähimmäksi osunut saa luonnollisesti valita ensimmäisenä jne. Nämä veikkaukset voidaan suorittaa helposti ennen peliä, ja joku voi vaikka koostaa kaikkien arvaukset yhteen viestin, johon on suhteellisen helppo ottelun jälkeen laskea erotukset ja tästä muodostaa varausjärjestys. Helppo ja yksinkertainen sekä reilu systeemi, ellei täällä joukossa sitten ole NBA -pelaajaa pelaamassa kyseisessä ottelussa vaikuttamassa tuloksiin.

No nyt oli aika kaukaa haettu. :D

Tai jos jengi jakautuu vaikka Tampereelle tai Turkuun tekemään arvonta! Sinne sitten vaikka Petro, Dissonanssi, spädäri, Unlucky, paki77 tai jotain muita, että saadaan varmasti tappelu aikaiseksi ja eriäviä mielipiteitä. Mä voin hommata pari kaveria vaikka poliisikoulusta suojaamaan tilannetta!

Kuten jo kirjoitin, niin mitä mieltä kaikki ovat tälläisestä?

1. Katsotaan kuinka hyvin jako onnistuisi jokaisen suosikkijoukkueen mukaan.
2. Jaon jälkeen mietitään suoritetaanko fantasy draft vai mennäänkö normikokoonpanoilla.
3. Jos päädytään draftiin, niin muutama asia mitä pitää miettiä:
-Onko drafti mahdollinen?
-Mielestäni ei voida draftata jos kone arpoo pelaajat joka joukkueeseen täysin mutulla. Tuleeko joukkueista tasapainoisia pelaajien roolien, pelipaikkojen ja iän suhteen? Jos tulee niin ok.
- Jos pelaajat voi jotenkin itse arpoa, niin täyttyykö seuraavat asiat?
Ikäjakauma ja prospectit
Pelipaikat ja roolit
Palkat ja sopimukset nyt ja parin kauden päästä

Koska jos näiden mennessä persiilleen managereita lopettaa, niin meillä on monta täysin kelvotonta joukkuetta mihin ei halua kukaan tulla.

E: Nyt puhutaan tämän liigan seuraavan version CBA:sta. Tämä voi hajoittaa pahimmillaan liigan tai jakaa sen kahtia. Ollaan hyvin paljon mielipiteitä jakavassa keskustelussa.

Niin, on hivenen monimutkaista. Tämä asiaan loppuunkäsittely tulee kestämään kauan, joten ehdotan seuraavaa: Petro laittaa avausviestiinsä kaikki joukkueet ja jokainen sitten varaa omansa. Oletan, että kaikki liigalaisemme lukevat palstaa: jos vastalauseita ei tule 2-3 päivään niin joukkue on lyöty lukkoon. Jos yhdellä joukkueella on monta manageria niin sitten a) se kumpi ollut kauemmin niin saa valita ensim b) täällä järjestetään äänestys kumman sen kuuluu saada. 5-10 ääntä rajaksi.

Miettisin, että tulee kyllä tämä ketju käymään kuumana, joten jos Petro komissaarina avaa uuden ketjun: NHL 14 GM Connected-liiga #2 joukkueiden valinta. Itse en ole vielä varma osallistunko, mutta todennäköisesti osallistun. Jos saisin Kingsin ja en osallistuisi niin sitten joukkue annettaisiin suoraan sille kuka minun kanssani on kisannut joukkueesta ja kyseinen manageri saa sen jos haluaa.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No nyt oli aika kaukaa haettu. :D

Tai jos jengi jakautuu vaikka Tampereelle tai Turkuun tekemään arvonta! Sinne sitten vaikka Petro, Dissonanssi, spädäri, Unlucky, paki77 tai jotain muita, että saadaan varmasti tappelu aikaiseksi ja eriäviä mielipiteitä. Mä voin hommata pari kaveria vaikka poliisikoulusta suojaamaan tilannetta!

Miten niin kaukaa haettu? Täysin toimiva, reilu, helppo ja ennenkaikkea läpinäkyvä systeemi varauslistan tekoon. Mikä siinä on pielessä?
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, on hivenen monimutkaista. Tämä asiaan loppuunkäsittely tulee kestämään kauan, joten ehdotan seuraavaa: Petro laittaa avausviestiinsä kaikki joukkueet ja jokainen sitten varaa omansa. Oletan, että kaikki liigalaisemme lukevat palstaa: jos vastalauseita ei tule 2-3 päivään niin joukkue on lyöty lukkoon. Jos yhdellä joukkueella on monta manageria niin sitten a) se kumpi ollut kauemmin niin saa valita ensim b) täällä järjestetään äänestys kumman sen kuuluu saada. 5-10 ääntä rajaksi.

Miettisin, että tulee kyllä tämä ketju käymään kuumana, joten jos Petro komissaarina avaa uuden ketjun: NHL 14 GM Connected-liiga #2 joukkueiden valinta. Itse en ole vielä varma osallistunko, mutta todennäköisesti osallistun. Jos saisin Kingsin ja en osallistuisi niin sitten joukkue annettaisiin suoraan sille kuka minun kanssani on kisannut joukkueesta ja kyseinen manageri saa sen jos haluaa.

Tuo systeemi on juuri täysin epäreilu joukkueille, joilla ei ole mitään yhtä valintaa omaksi jengikseen. Koska varmasti noin puolet managereista ainakin haluaa mahdollisimman kovan joukkueen, niin pistävätkö kaikki 15 sitten omaksi valinnakseen Penssin jonka yksi saa ja loput tyytyvät jämiin? Tai jos/kun kaikki taktikoivat, ja katsovat että Penssiin on jo 3 halukasta, alkaa seuraavaksi parhaat jengit täyttyä, tämä johtaa siihen, että 15:ssä parhaassa joukkueessa on suurimmassa osassa useampi kuin yksi halukas (eli Kingsissä ja Bluesissa myös) ja loput jengit ovat tyhjinä/siellä on joku satunnainen fani. Tällöin pitäisin sitten antaa jegit kauemmin pelanneelle? Eli käytännössä asetaisit managerit täysin eriarvoiseen asemaan, ja uudet managerit joutuisivat tyytymään jämäjengeihin.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tuskin EA onnistuu kusemaan tuota niin täydellisesti, että siellä olisi suurempia tasoeroja ainakaan kuin nyt on esim. CBJ:n ja Penssin välillä. Periaatteena on varmasti joko fantasydraft (koneen suorittamana) tai siiten EA -on jakanut 30 pelaajaa tiettyihin kategorioihin, ja jokaisesta kategoriasta (ykkösen vasemmat laidat, ykköskassarit, huippuprospectit, nelosketjun sentterit jne.) arvotaan kaikkiin jengeihin yksi pelaaja ja näin saadaan mahdollisimman tasavahvat rosterit.

Tein eilen testimielessä sen sekoituksen (Crosby oli muutes Dallasissa). Eroja jengeissä oli, mutta ne olivat aika tasaisia. Ilmeisesti ne jaetaan "treidiarvon" mukaan, jolloin huomioon tulee ominaisuudet, sopimus, ikä, potentiaali jne. Tottakai noissa treidiarvoissa on ongelmia, esim. Grabner ja Duchene itselläni ovat aika heikkoja treidiarvoltaan, vaikka jokainen tietää, että ovat arvokkaita pelaajia. Kuitenkin mielestäni tiimit olivat aika tasaisia huomioiden pitkän ja lyhyen välin intressit. Mitään sellaisia eroja ei todellakaan ollut kuin olisi jonkun Losin, Vanin ja Pensin osalta verrattuna johonkin Columbukseen.

Miten niin kaukaa haettu? Täysin toimiva, reilu, helppo ja ennenkaikkea läpinäkyvä systeemi varauslistan tekoon. Mikä siinä on pielessä?

Joku tuon tyyppinen järjestelmä olisi paras.

Aivan liian hätiköityä ruveta vielä jakamaan joukkueita, kun osallistujistakaan ole mitään tietoa.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Miten niin kaukaa haettu? Täysin toimiva, reilu, helppo ja ennenkaikkea läpinäkyvä systeemi varauslistan tekoon. Mikä siinä on pielessä?

Menee vähän saatanan vaikeaksi tämäkin. Muista nyt, että meidän liigassa on erittäin aktiivisia n. 5-8, sitten on suht aktiivisia ja jotkut ei kirjoita tänne lainkaan. Kyse kuitenkin vaan joukkueen valinnasta.

Mutta sitä asiaa en ymmärrä, että jos Dissonanssi fanittaa Buffaloa niin miksei valitse sitä? Kuitenkin suurella todennäköisyydellä saa sen. Jos mä fanitan Kingsiä, katoin vuorotöiden ohella kaikki pleijaripelit ja runkosarjaakin, tällä kaudella katsonut kaikki pelit: miksi en saa sitten valita Kingsiä? Onko se mun vika, jos Dissonanssi fanittaa omasta mielestään niin paskaa joukkuetta ettei uskalla sillä lähteä liikenteeseen? Ihan oikeasti. Sitten nämä joilla ei ole mitään lempijoukkuetta valitsee jonkun, käsittääkseni sinullakaan ei ollut mitään vaikeuksia valita Rangers. Täällä kuitenkaan kukaan muu ei ole valitellut joukkueesta kuin Dissonanssi, kenellä on myös selkeä suosikkijoukkue!
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Menee vähän saatanan vaikeaksi tämäkin. Muista nyt, että meidän liigassa on erittäin aktiivisia n. 5-8, sitten on suht aktiivisia ja jotkut ei kirjoita tänne lainkaan. Kyse kuitenkin vaan joukkueen valinnasta.

Mutta sitä asiaa en ymmärrä, että jos Dissonanssi fanittaa Buffaloa niin miksei valitse sitä? Kuitenkin suurella todennäköisyydellä saa sen. Jos mä fanitan Kingsiä, katoin vuorotöiden ohella kaikki pleijaripelit ja runkosarjaakin, tällä kaudella katsonut kaikki pelit: miksi en saa sitten valita Kingsiä? Onko se mun vika, jos Dissonanssi fanittaa omasta mielestään niin paskaa joukkuetta ettei uskalla sillä lähteä liikenteeseen? Ihan oikeasti. Sitten nämä joilla ei ole mitään lempijoukkuetta valitsee jonkun, käsittääkseni sinullakaan ei ollut mitään vaikeuksia valita Rangers. Täällä kuitenkaan kukaan muu ei ole valitellut joukkueesta kuin Dissonanssi, kenellä on myös selkeä suosikkijoukkue!

Mitä vittua nyt taas? Oikeesti rupeen kohta ettiin osotetietoja IP-osotteiden perusteella ja tuun vääntään nenästä.

Olen sanonut, että en todennäköisesti aloita uutta liigaa, jos a) ei ole jollain tasolla yhdenvertaiset lähtökohdat tai b) en pelaa Sabresilla.

Kyllä minä sen nyt vittu tiedän, että saisin Sabresin tuolla ehdottamallasi tavalla, mutta, toisin kuin jotkut lukutaidottomat täällä väittävät, en katso tässä omaa etuani, vaan tasavertaisia lähtökohtia KAIKILLE MANAGEREILLE.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Mitä vittua nyt taas? Oikeesti rupeen kohta ettiin osotetietoja IP-osotteiden perusteella ja tuun vääntään nenästä.

Saa tulla koittamaan. Sovitaan sitten että ei mitään poliisijuttuja, eiks je?

Harmi kun iPad vaan käytössä ja sillä ei jaksa oikeen kirjoitella.

Edit. Näistäkin joukkueasioista kukaan muu ei edelleenkään ole sanonut yhtään mitään, vai kuinka moni kesken tullut on valitellut rosteria? Ainoa tapaus taitaa olla San Jose, joka on täysin raiskattu. Propsit nykyiselle managerille siltin!
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
edit. Näistäkin joukkueasioista kukaan muu ei edelleenkään ole sanonut yhtään mitään, vai kuinka moni kesken tullut on valitellut rosteria? Ainoa tapaus taitaa olla San Jose, joka on täysin raiskattu. Propsit nykyiselle managerille siltin!

Columbus ainakin sanoi (ymmärrettävästi) aika montakin kertaa. Montreal (jota tosin oltiin muokattu) menetti kaks manageria sen takia jne.

Siirrät ylipäänsä keskustelua aidasta aidan seipäisiin.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitten nämä joilla ei ole mitään lempijoukkuetta valitsee jonkun, käsittääkseni sinullakaan ei ollut mitään vaikeuksia valita Rangers. Täällä kuitenkaan kukaan muu ei ole valitellut joukkueesta kuin Dissonanssi, kenellä on myös selkeä suosikkijoukkue!

Niitä managereita on paljon, keillä ei ole niin väliä mikä logo on rinnassa, tärkeintä on pelattavuus/taso. Tällöin käytännössä myös Kings kelpaa varmasti kaikille näistä managereista, myös minulle. Tämä aiheuttaa sen, että jos nyt muutamat saavat ottaa oman suosikkijoukkueensa (jotka ovat kovia joukkueita), niin onko se reilua että muut saavat sitten selkeästi huonomman joukkueen automaattisesti, kun suosikkijoukkueperiaate menee kaiken edelle? Voinhan mä, spädäri, rike ym. alkaa kutsua tän hetkisiä jengejä meidän suosikkijoukkueiksi, niin sitten olisi nekin kovat jengit automaattisesti meidän? Tällöin liigassa olisi kohta vapaana enää pelkästään paskoja joukkueita, mikä ei olisi reilua uudempia managereita kohtaan. Onko sulla perusteita sille, miksi arvotut rosterit ja suosikkilogo rintaan olisi jotenkin tämänhetkistä huonompi systeemi?
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Onko sulla perusteita sille, miksi arvotut rosterit ja suosikkilogo rintaan olisi jotenkin tämänhetkistä huonompi systeemi?

Ei ole, mutta mä en yhtään luota EA:han. Itse katson pelaajia syvemmältä kuin vaan overallia, ja EA katsoo varmaan hyvin pitkälti niiden mukaan ja sitten sen treidiarvon, mikä ei mielestäni kerro aina totutta.

Haluaisin tehdä tämän mahdollisimman helpoksi, mikä lienee mahdotonta tällä tiimillä. Voit varmaan olla sitten herra puheenjohtaja ja tehdään sellainen drafti, että jokainen manuaalisesti valitsee pelaajansa (kuten jossai ESPN fantasy hockeyssa?). Siinä meneekin sitten varmaan saman verran aikaa kuin pelattaisiin kaksi kautta. Kunnon työsulku, kausi aloitetaan tammikuussa!

Mun suurin mielenkiinto kohdistuu pelien pelaamiseen ja sen takia tätä harrastan. Jos en saa Kingsiä niin olen Florida Panthers, paki77 voi ottaa tämän ylös ja muistetaan sitten. Ja koen, että jos joku Laksola nyt tulee Florida-fanina huutelemaan, mulla on etuoikeus siihen, koska olen ollut alusta asti mukana. Kyse ei ole siitä, että haluan huippujoukkueen vaan siitä, että haluan päästä pelamaan ja mieluiten suosikkipaidassa.

Tohon, että jokainen voi teeskennellä olevansa jokin fani, niin kyllä mä ainakin suunnilleen tiedän ketä fanittaa mitäkin joukkuetta ja ne saisi valita ensin. Esim. spädäri nyt on selvä Chicagon mies, joten turha mainita sitä teksissäsi jotta se näyttäisi viisaammalta. Myös kuka kirjoittaa minkäkin NHL-joukkueen keskusteluun niin kertoo suosikkijoukkueen.

Columbus ainakin sanoi (ymmärrettävästi) aika montakin kertaa. Montreal (jota tosin oltiin muokattu) menetti kaks manageria sen takia jne.

Siirrät ylipäänsä keskustelua aidasta aidan seipäisiin.

Sanoi, mutta hyvin mies sillä taisteli. Tosin sitäkin joukkuetta oltiin jo muokattu...

Mun mielestä mun kanta on hyvin selvä. Suosikkijoukkueilla lähdetään, päätetään siinä järjestyksessä kuin liigassa ollut. Joku palkinto siinäkin pitää olla, että tätä jaksaa pelata ja pelata vaikka vituttaa. Muut perustelut sitten löytyykin ylempää.

Montreal taisi nyt menettää yhden managerin (oliko edes rosterin takia?), tuuliviiri lakea ei nyt voi laskea.

Edit. Ennemmin pelaan Floridan oikealla rosterilla kuin jollain arvotuilla.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole, mutta mä en yhtään luota EA:han. Itse katson pelaajia syvemmältä kuin vaan overallia, ja EA katsoo varmaan hyvin pitkälti niiden mukaan ja sitten sen treidiarvon, mikä ei mielestäni kerro aina totutta.

Haluaisin tehdä tämän mahdollisimman helpoksi, mikä lienee mahdotonta tällä tiimillä. Voit varmaan olla sitten herra puheenjohtaja ja tehdään sellainen drafti, että jokainen manuaalisesti valitsee pelaajansa (kuten jossai ESPN fantasy hockeyssa?). Siinä meneekin sitten varmaan saman verran aikaa kuin pelattaisiin kaksi kautta. Kunnon työsulku, kausi aloitetaan tammikuussa!

Mun suurin mielenkiinto kohdistuu pelien pelaamiseen ja sen takia tätä harrastan. Jos en saa Kingsiä niin olen Florida Panthers, paki77 voi ottaa tämän ylös ja muistetaan sitten. Ja koen, että jos joku Laksola nyt tulee Florida-fanina huutelemaan, mulla on etuoikeus siihen, koska olen ollut alusta asti mukana. Kyse ei ole siitä, että haluan huippujoukkueen vaan siitä, että haluan päästä pelamaan ja mieluiten suosikkipaidassa.

Eli ainoa syy mikset halua arvottuja rostereita on se, ettet usko EA:n pystyvän tekemään niistä tasaisempi kuin nyt on CBJ:n ja Penssin välinen ero? Eiköhän tuo selviä hyvin yksinkertaisesti kokeilemalla, Dissonanssi tuossa juuri sanoi, että suhteellisen tasaiset jengit niistä tuli. Toki eroja on, mutta ne tuskin ovat puoliksikaan yhtä suuria kuin normaalirostereilla. Eli Kings logo rintaan ja random miehillä eteenpäin kelpaa varmasti sulle? Älytöntä perustella arvontarostereiden heikkoutta sillä, että niistä ehkä tulee epätasaiset. Kuitenkin sulle kelpaa oikein mainiosti "vanhat managerit ensin huippujengeihin ja uusille Columbus" -periaate!
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juu, ei todellakaan. Ei nyt viitti uraa pilata ja saisin vielä ankarempaa arviointia kamppailulaji-harrastuksen takia.

OTM:n ura nyt vain lähtee räjähdysmäiseen kiitoon mm. rattijuopumusten, naisten hakkaamisen, kuolemantuottamusten ja varkauksien ansiosta. Lisätietoja voit kysellä mm. elinkeinoministeri Jan Vapaavuoreltaja kansanedustaja Kimmo Sasilta. ;)
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Kontekstissa, jossa ollaan keskusteltu nimenomaan joukkueiden valinnasta (jäsenien valinnan olen olettanut olevan aika selkeä) tein virheen yhdistäessäni viestisi koskemaan myös tätä samaa aihetta. Sekoitin siis jäsenien valinnan joukkueiden valintaan, josta keskusteltiin - tunnustan virheeni, joka ei kuitenkaan uskoakseni liity sen enempää lukutaitooni kuin tekstinymmärrykseeni.

Kiitokset kuitenkin selventävistä vastauksista, jotka argumenttien seassa edistivät väärinymmärryksen korjaamista ja oleellisen asian löytämistä yhtä hyvin kuin lauseke: "puhuin jäsenien valinnasta".

Mitä paskaa sä nyt suollat? Etit nyt sen viestin, jossa olen ollut sitä mieltä, että olisin oikeutettu valitsemaan yhtään mitään.

Joko sä trollaat tai et osaa lukea.

Minua kieltämättä vituttaa ja sylettää kaikki sellaiset, jotka eivät jaksa keskittyä lukemaan toisten kirjoituksia vaan enemminkin juoksevat persesuoli pitkällä tekemään jotain omia johtopäätöksiä, jotka perustuvat puhtaasti omaan lukutaidottomuuteen.
Tällaiset henkilöön menevät kannanotot keskustelussa puolestaan "sylettävät" itseäni. Anyhow, olin väärässä.

Koska Rawlsin oikeudenmukaisuusteoriaa peräänkuulutat, olet luultavasti opiskellut yhteiskuntafilosofiaa, mistä johtopäätöksenä sinun olettaisi osaavan myös keskustella asioista perustelemalla omaa kantaasi.

Rawlsin oikeudenmukaisuusteoria antaa ainakin toistaiseksi parhaimmat lähtökohdat mahdollisimman tasa-arvoisen yhteiskunnan luomiseksi, sitä ei kiistä kukaan. Teorian mukaisen "yhteiskunnan" (liigan) luominen olisi jopa mahdollista juurikin sekoitetuilla kokoonpanoilla ja arvomalla joukkue jokaiselle. Tällöinhän kukaan ei edeltä tietäisi minkä ja millaisen joukkueen tulisi saamaan, joten jokaiselle joukkueelle pyrittäisiin, ja kyettäisiin, luomaan mahdollisimman tasaiset lähtökohdat sarjaan.

Kysymys on kuitenkin, palveleeko tällainen järjestely liigan kokonaisetua, vaikka se kaikkein oikeudenmukaisimmat lähtökohdat antaakin? Tälläkin hetkellä käsittääkseni liigan suurin murhe on jatkuvuuden ylläpitäminen - joukkueiden managerit vaihtuvat kiihtyvään tahtiin, eikä pelaajat joukkueiden peräsimessä tahdoa pysyä vakiona, mitä kuitenkin toivottaisiin. Kuinka moni on lopettanut sen vuoksi, että oma joukkue on ollut liian huono kiinnostuksen ylläpitämiseksi? Kysyn koska en tiedä varmaksi lyhyen mukanaoloni vuoksi. Uskoakseni ainakin valtaosalla lopettamisen syyt ovat olleet jossain muualla kuin joukkueen rakenteessa? Auttaako liigan jäsenien sitoutumista joukkueisiinsa siis se, että hallussa oleva joukkue on sekasikiö jonkun logon takana? Uskoakseni vastaus on ei auta. Itse näen, että joukkueen ja liigan jättäminen on päinvastoin helpompaa, kun joukkueeseen ei ole minkäänlaista sidettä ja tämän vuoksi ehdotin alunperin, että parhaimman mukaan pyrittäisiin koostamaan lista joukkuehalukkuuksista, jotta jokainen saisi mahdollisimman mielekkään joukkueen. Lempijoukkuetta pyrkisi luultavasti ohjastamaan myös vaikeilla hetkillä, jossa sekasikiöjengi saattaisi jo vaihtaa käskyttäjää.

Tämä on kuitenkin vain oma mielipiteeni sekoitettujen ja arvottujen joukkueiden vaikutuksista liigan jäsenien sitoutumiseen, josta saa olla eri mieltä. Mielellään kuulisin kuitenkin vasta-argumentteja, enkä "paskaa, ei onnistu" -vastauksia.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on kuitenkin vain oma mielipiteeni sekoitettujen ja arvottujen joukkueiden vaikutuksista liigan jäsenien sitoutumiseen, josta saa olla eri mieltä. Mielellään kuulisin kuitenkin vasta-argumentteja, enkä "paskaa, ei onnistu" -vastauksia.

Miksi muutaman managerin pitäisi saada loistava joukkue käyttöönsä vain, koska se on oma lempijoukkue? Jos joku välttämättä haluaisi Columbuksen, niin siitä vain, jos ottajia ei toista ole. Mutta näille huippujengeille, kuten Kingsille on ottajia todella paljon. Eikö se logo rinnassa ole tärkein asia tiettyä joukkuetta fanittaville? Niitä lempipelaajia saa sitten helposti ainakin pari kentällistä treidattua takaisin "kotiin", jos sekoitetuilla kokoonpanoilla pelataan. Kuitenkin se on perseestä, että sen vuoksi että muutamat saavat suosikkijoukkueensa perusteella huippujengin käsiinsä ja osa saa tyytyä Columbukseen, vaikka mahdollisimman hyvä joukkue kiinnostaisi.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Eli ainoa syy mikset halua arvottuja rostereita on se, ettet usko EA:n pystyvän tekemään niistä tasaisempi kuin nyt on CBJ:n ja Penssin välinen ero? Eiköhän tuo selviä hyvin yksinkertaisesti kokeilemalla, Dissonanssi tuossa juuri sanoi, että suhteellisen tasaiset jengit niistä tuli. Toki eroja on, mutta ne tuskin ovat puoliksikaan yhtä suuria kuin normaalirostereilla. Eli Kings logo rintaan ja random miehillä eteenpäin kelpaa varmasti sulle? Älytöntä perustella arvontarostereiden heikkoutta sillä, että niistä ehkä tulee epätasaiset. Kuitenkin sulle kelpaa oikein mainiosti "vanhat managerit ensin huippujengeihin ja uusille Columbus" -periaate!

No ei se ole yhtään todellista. Sua ei varmaan vittuakaan kiinnosta mikä olet tai mikä joukkue on käsissäsi. Taitaa muutenkin fokus olla kentän sijaan toimistossa. Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta olla joku Carolina, missä pelaa Kopitar. No sanot nyt varmaan vastalauseeksi, että nytkin joukkueet ovat muuttuneet - niin on mutta ei minun kauheasti. Ilmoitan, että jos tulee joku kokoonpanojen sekoitus, niin tuskin olen mukana.

Kuten sanoin jo, ennemmin olen Florida kuin sekoitettu Kings.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Miksi muutaman managerin pitäisi saada loistava joukkue käyttöönsä vain, koska se on oma lempijoukkue? Jos joku välttämättä haluaisi Columbuksen, niin siitä vain, jos ottajia ei toista ole. Mutta näille huippujengeille, kuten Kingsille on ottajia todella paljon. Eikö se logo rinnassa ole tärkein asia tiettyä joukkuetta fanittaville? Niitä lempipelaajia saa sitten helposti ainakin pari kentällistä treidattua takaisin "kotiin", jos sekoitetuilla kokoonpanoilla pelataan. Kuitenkin se on perseestä, että sen vuoksi että muutamat saavat suosikkijoukkueensa perusteella huippujengin käsiinsä ja osa saa tyytyä Columbukseen, vaikka mahdollisimman hyvä joukkue kiinnostaisi.

No kyllä logoa tärkeämpi asia on pelaajat. Kyse ei ole siitä että haluan huippujoukkueen, vaan siitä että haluan pelamaan ja mieluimmin suosikkijoukkueella. Luen mitä olen sanonut Floridasta. Saiko paki77?
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Miksi muutaman managerin pitäisi saada loistava joukkue käyttöönsä vain, koska se on oma lempijoukkue? Jos joku välttämättä haluaisi Columbuksen, niin siitä vain, jos ottajia ei toista ole. Mutta näille huippujengeille, kuten Kingsille on ottajia todella paljon. Eikö se logo rinnassa ole tärkein asia tiettyä joukkuetta fanittaville? Niitä lempipelaajia saa sitten helposti ainakin pari kentällistä treidattua takaisin "kotiin", jos sekoitetuilla kokoonpanoilla pelataan. Kuitenkin se on perseestä, että sen vuoksi että muutamat saavat suosikkijoukkueensa perusteella huippujengin käsiinsä ja osa saa tyytyä Columbukseen, vaikka mahdollisimman hyvä joukkue kiinnostaisi.

Kuten aikaisemminkin tuolla tähän ehdotukseesi vastasin, niin tää on se musta tärkein juttu. Sekoitettu rosteri, mutta suosikkijengin sais etukäteen valita. Yhdistäis sekä tasavertaiset lähtökohdat liigaan että mahdollisuuden koutsata lempijengiä > jatkuvuus.

Edit/ jaa olin parin edeltävän viestin perusteella heti väärässä :D
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No ei se ole yhtään todellista. Sua ei varmaan vittuakaan kiinnosta mikä olet tai mikä joukkue on käsissäsi. Taitaa muutenkin fokus olla kentän sijaan toimistossa. Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta olla joku Carolina, missä pelaa Kopitar. No sanot nyt varmaan vastalauseeksi, että nytkin joukkueet ovat muuttuneet - niin on mutta ei minun kauheasti. Ilmoitan, että jos tulee joku kokoonpanojen sekoitus, niin tuskin olen mukana.

Kuten sanoin jo, ennemmin olen Florida kuin sekoitettu Kings.

Sittenhän sulla ois hommia kun oot Kings logo rinnassa ja metsästät Kopia ym. ympäri liigaa treideillä. Ei täällä ole kuin ihan muutama joukkue, missä on runko aika hyvin säilynyt. Eli toisinsanoen liigassa on vain 3-5 manageria joille joukkueen rungon säilyttäminen on oikeasti ollut merkityksellistä. Jonkun yksittäisen pelaajan saa kyllä metsästettyä treidillä. Esim. Bluesilla on jengi niin sekoittunut, että jos vedettäisiin arvotuilla rostereilla ja Petrolla olisi oikea logo rinnassa niin saisi helposti tuon verran alkuperäispelaajia jengiin treideillä.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No kyllä logoa tärkeämpi asia on pelaajat. Kyse ei ole siitä että haluan huippujoukkueen, vaan siitä että haluan pelamaan ja mieluimmin suosikkijoukkueella. Luen mitä olen sanonut Floridasta. Saiko paki77?

Sähän saat sen logon rintaan, pelaajat saat helposti treidaamalla. Ehkä joku voi olla vaikeasti liikuteltava, mutta varmasti pari ketjullista saisit helposti ja nopeasti takaisin Kings paitaan.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuten aikaisemminkin tuolla tähän ehdotukseesi vastasin, niin tää on se musta tärkein juttu. Sekoitettu rosteri, mutta suosikkijengin sais etukäteen valita. Yhdistäis sekä tasavertaiset lähtökohdat liigaan että mahdollisuuden koutsata lempijengiä > jatkuvuus.

Edit/ jaa olin parin edeltävän viestin perusteella heti väärässä :D

Juu no löytyy täältä yksi jääräpää näköjään kenelle ei mikään kelpaa :D Muutosvastarintaa puhtaimmillaan ;D
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tämä nyt rupeaa olemaan jo aika klassikkoaineista, mutta vedetäänpäs tämä koko juttu nyt pakettiin. Kieltämättä sait nyt hieman tarpeettoman piikikkään reaktion, mutta olen vain rehellisesti sanottuna jo aika väsynyt, kun tässä liigassa tuntuu yksi toisensa jälkeen tunkevan sanoja suuhuni ja väittävän kaikenlaista.

Kontekstissa, jossa ollaan keskusteltu nimenomaan joukkueiden valinnasta (jäsenien valinnan olen olettanut olevan aika selkeä) tein virheen yhdistäessäni viestisi koskemaan myös tätä samaa aihetta. Sekoitin siis jäsenien valinnan joukkueiden valintaan, josta keskusteltiin - tunnustan virheeni, joka ei kuitenkaan uskoakseni liity sen enempää lukutaitooni kuin tekstinymmärrykseeni.

Jos täysin eksplisiittisesti ja selvällä Suomen kielellä kirjoitan "jäsenien valinta", etkä tätä ymmärtänyt, niin miten ihmeessä se voi olla kyse mistään muusta kuin lukutaidostasi tai tekstinymmärtämisestä? Mistä siinä sitten on kyse? Jokin "konteksti"-kortti nyt on aika väsynyt hätäkakka tähän väliin, koska jos oikeasti olisit jotain kontekstia miettinyt, niin olisit ymmärtänyt lukea tekstini hieman tarkemmin, koska eihän siinä muuten olisi mitään järkeä. Voi olla, että pidät minua sitten niin tyhmänä oletuksellisesti, että puhun ristiin itseni kappaleen peräkkäisissä lauseissa. Se kyllä kertoo edelleen enemmän sinusta kuin minusta. Ylipäänsä mielestäni on aivan täysin maalaisjärjen mukaista, jos ei joko ymmärrä lukemaansa tai huomaa siellä ihmeellisen ristiriidan, lukea teksti uudestaan huolellisemmin. Tämä tuntuu olevan tosin valtaosalle ylitsepääsemätöntä. Kuitenkin, vaikka todellisuudessa asia ei näin usein ole, tekstiä lukiessa lauselogiikka on oletus, ja tästä poikkeaminen pitäisi herättää lukijan lukemaan uudestaan. Se, että välittömästi lähdet rakentelemaan jotain oletuksia minusta jonain omanedun tavoittelijana on kyllä aikamoista perseilyä.

Toit esille pariin otteeseen, että en perustele kantaani ja että totean vain "paskaa". Kieltämättä tämäkin on aivan helvetin uskomatonta, koska pakin kanssa tässä nyt muuta ei olla tehtykkään. Käydään kuitenkin vielä tuo koko homma tarkemmin läpi, niin muutkin näkevät selkeästi, että et tästä enää selville vesille selittelyllä pääse.

Lainaamaani viestiisi tartuin, koska siinä olevat mielipiteesi ovat jo itsessään ristiriidassa keskenään ja siihen pyrin saamaan selvyyttä. Viestissä tuot esiin, että "ansioituneet ja hommansa hyvin hoitaneet managerit" ovat etusijalla joukkueen valinnassa. En näe muuta mahdollisuutta, kuin että tällä tarkoitat pitkään liigan toiminnassa mukana olleita ja aktiivisia managereita suhteessa uudempiin? (Kohta 1, johon halusin tarkennuksen). Eli minä ja sinä olemme eriarvoisia?

Toisaalta samassa viestissä "et ymmärrä miksi joku manageri X olisi ansioillaan etuoikeutetumpi joukkueen valintaan kuin manageri Y?" Tällä viitattiin siis sinun ja Petron väliseen suhteeseen joukkueen valinnassa. Eli manageri, joka on viimeksi viikon sisällä lopettanut kahdesti on saman arvoinen kuin koko liigan perustaja ja pitkäaikainen komissaari. Oletko siis sitä mieltä, että kaikkia managereja tulee lähtökohtaisesti pitää saman arvoisina? (Ehkä huono esimerkki, pistetään vaikka joukkue, jonka peleistä suuri osa menee cpu-peleiksi vs aktiivinen pelaaja) (Kohta 2)

Näiden lisäksi toin esille ihmetykseni siitä, mitä merkitystä sinun, tai koko liigan, kannalta on sillä, saako Petro tai Kiekkomies jatkaa suosikkijoukkueillaan? Ovat kuitenkin olleet aktiivisia koko liigan olemassaolon ajan, mistä päästäänkin taas kohtiin 1 ja 2. Kohta 3, johon halusin tarkennusta oli siis: onko liigan pelattavuuden ja mielekkyyden kannalta merkityksellistä, saavatko pelaajat halutessaan jatkaa lempijoukkueillaan?

Näihin kolmeen kohtaan halusin viesteilläni tarkennusta ilman mitään henkilökohtaista hyökkäystä.

Näistä "kysymyksistäsi" siis kohdat 1) ja 2) olivat puhtaasti oman virheesi seurausta, eikä minulla liene tarvetta vastata niihin, koska rakentelet puhdasta olkiukkoa.

Kohta 3) taas on juuri se mistä täällä ollaan sivukaupalla jauhettu. Paki tuossa jo toi sen esille, että ei ole mitään mieltä antaa etua kenellekkään vain sen takia, että sattuu kannattamaan joukkuetta x, koska kaikki eivät välttämättä edes kannata mitään joukkuetta, minkä lisäksi samoja joukkueita kuitenkin haluavat monet, joten tasavertaisuuskysymyksenä tuollainen "suosikkijoukkue" ei ole millään muotoa perusteltu pelin kannalta. Huomio nyt vielä, että tässä kohtaa kysyit ainoastaan "mitä haittaa siitä on, että joku saa suosikkijoukkueensa". Tähän on annettu jo todella monta vastausta, enkä oikeasti jaksa toistaa moneen kertaan sanomaani tai muiden sanomaa.

Ja vielä jumalauta kehtaat sanoa, että en perustele kantojani tai sitten vastaan vain "paskaa". Ootko nyt ihan tosissasi?

Kysymys on kuitenkin, palveleeko tällainen järjestely liigan kokonaisetua, vaikka se kaikkein oikeudenmukaisimmat lähtökohdat antaakin? Tälläkin hetkellä käsittääkseni liigan suurin murhe on jatkuvuuden ylläpitäminen - joukkueiden managerit vaihtuvat kiihtyvään tahtiin, eikä pelaajat joukkueiden peräsimessä tahdoa pysyä vakiona, mitä kuitenkin toivottaisiin. Kuinka moni on lopettanut sen vuoksi, että oma joukkue on ollut liian huono kiinnostuksen ylläpitämiseksi? Kysyn koska en tiedä varmaksi lyhyen mukanaoloni vuoksi. Uskoakseni ainakin valtaosalla lopettamisen syyt ovat olleet jossain muualla kuin joukkueen rakenteessa? Auttaako liigan jäsenien sitoutumista joukkueisiinsa siis se, että hallussa oleva joukkue on sekasikiö jonkun logon takana? Uskoakseni vastaus on ei auta. Itse näen, että joukkueen ja liigan jättäminen on päinvastoin helpompaa, kun joukkueeseen ei ole minkäänlaista sidettä ja tämän vuoksi ehdotin alunperin, että parhaimman mukaan pyrittäisiin koostamaan lista joukkuehalukkuuksista, jotta jokainen saisi mahdollisimman mielekkään joukkueen. Lempijoukkuetta pyrkisi luultavasti ohjastamaan myös vaikeilla hetkillä, jossa sekasikiöjengi saattaisi jo vaihtaa käskyttäjää.

Tämä nyt oli saakeli soikoon täysin validi huomio tähän aiheeseen. Kuitenkin tuo voidaan kääntää helposti toisin päin, kuten tulen kohta osoittamaan.

Tämä kaikki on luonnollisesti spekulaatiota, eikä mitään faktaa voida ilman empiiristä havainnointia todeta. Käsittääkseni tässä meidän liigassamme suosikkijoukkeilla pelaavat/ovat pelanneet Petro, Kiekkomies, Laksola, Mauste, FiFi sekä nyt Heko. Laksola jätti leikin kesken, joten suosikkijoukkueen omaaminen ei lopettamista empiirisesti ainakan estä. Vaikutusta jatkamiseen on vaikea arvioida, uskoisin sillä olevan kuitenkin positiivista arvoa jonkin verran. Lake (hehheh) lähti Warriors-liigasta, koska koki tuhonneensa Pensin kasvot (oli kaupannut Malkinin ja Crosbyn). Eli tältä osin "suosikkijoukkue"-tekijä voi jopa pudottaa motivaatiota, jos omat lempipelaajat on kaupattu pois eikä homma kulje siitä huolimatta.

Kuitenkin varmasti molemmat hyväksymme sen väitteen, että lopettamisia tulee varmasti tapahtumaan, oli managereilla suosikkijoukkueensa tai ei. Täten ongelma ei ole pelkästään managereiden pysyminen (väitän vielä, että pelaajat, joilla ei ole suosikkijoukkuettansa, jatkavat mielummin hyvällä materiaalilla kuin paskalla, mutta autenttisella), vaan myös uusien saaminen sekä niiden pysyminen. Lähtökohtaisesti tasaisilla jengeillä olisi aivan varmasti materiaalin osalta mielekkäämpää hypätä mukaan sekä jatkaa kuin materiaaliltaan paskoilla. Tämä on mielestäni aika kiistaton asia.

Lopputulemana voidaan mielestäni todeta, että pelkästään motivaatio-kysymys huomioon ottaen vaihtoehtojen punninta tuottaa tasatuloksen, jolloin tuo tasavertainen lähtökohta vie punninnassa selvästi voiton sekoitusten/arpomisten puolelle. Myöskin Floridan, Pensin ja Flyersin GM:t toivat kantansa esille, ja heidän mielestään tämä suosikkijoukkueperuste pitäisi korvata toisella.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös