Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

  • 200 676
  • 4 398

janbo

Jäsen
E: Edelleen ei minulla ole tämän kanssa väliä, mutta onko mielestäsi tosiaan realistista GM pelimuodossa olla ilman kakkosveskaria tai ylipäätään mitää reservi pelaajia?

Tämä rassaa hieman itseänikin, mutta se on EA:n vika. Oikeilla NHL-joukkueilla Cap voi tilapäisesti ylittyä kesällä, eikä niin että joka helvetin juniori, AHL-jyrä ja hieroja lasketaan Capiin, jolloin on todella vaikea saada täysi rosteri+varamiehet kasaan.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Enpä tiedä kyllä. Miten tässä syynäyksessä tulkitaan jatkoajat, simuloidut ottelut, AI:n pelaamat ottelut yms.? Mielestäni tälläinen kikkailu on ensinnäkin melko tarpeetonta (ylilyöntejä ei ole ollut) ja toisekseen todella työlästä.

Täysin samaa mieltä. Viimeistään simuloinnissa homma menee reisille. Toinen asia on myös, että kun peli menee toisen netin takia poikki ja peli pelataan uudestaan, niin se turha seisoskelu tuo minuutteja yleensä ykköskentälle. Itsellä ei ainakaan ole mielenkiintoa istua 2,5 erää (esim.) ja vaihdella kenttiä, ettei tule penaltya.

Itse kuitenkin kannattaisin tätä ehdotusta, koska olen esimerkiksi peluuttanut aina saman kentän pakkeja saman hyökkäyskentän takana ja muutenkin erikoistilanteista riippuen peluuttanut kenttiä (1-3) järjestyksessä, lukuunottamatta viimeistä erää jos tappiolla. Kova prässin takia täytyy spurttinappulaa pitää pohjassa melkein koko ajan ja pelaajat menevät helposti piippuun. Nelonen käy 1-2 kertaa jäällä erässä.

Mitä kakkosveskarin peluuttamiseen tulee, minulle se käy mainiosti kun on Quick & Bernier-kaksikko, mutta en kuitenkaan kannata tätä. Se toisi realistisuutta, koska ilmeisesti nyt jollain joukkueella ei ole edes "mitat täyttävää kakkosveskaria" kun ei ole capissa tilaa. No itseppähän on kuoppansa kaivanut!
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
No kyllä se 10 ottelua on paljon, playoffhaaveiden kaatumiseen riittää pienenpikin kuin 10 ottelua 66:n maalivahdilla. Ja esim. Brodeur on pelannut 77 ottelua kaudessa, joten ei ole mitenkään realistista rajoittaa pelimäärää 72:een.

Entä jos 1. maalivahti loukkaantuu, mielummin maksan miljoonan edes kohtuulliselle 2. maalivahdille ja peluutan häntä silloin tällöin kun pidän jotain ahl-jyrän kaksoisveljeä hädin tuskin 70ovr varalla.

Mutta ei nyt turhaa aleta puljaamaan, itse tulen toimeen tässä tapauksessa sekä säännön kanssa että ilman sitä.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä kakkosveskarin peluuttamiseen tulee, minulle se käy mainiosti kun on Quick & Bernier-kaksikko, mutta en kuitenkaan kannata tätä. Se toisi realistisuutta, koska ilmeisesti nyt jollain joukkueella ei ole edes "mitat täyttävää kakkosveskaria" kun ei ole capissa tilaa. No itseppähän on kuoppansa kaivanut!

Kuoppa on kaivettu itse, mutta uudistus tarkoittaisi että uima-altaan rakentamisen sijaan naapuri (joukkueet joilla on kakkosveska) tulee täyttämään kuopan silloin kun olet itse pohjalla ja et pääse ylös.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Lisäksi on huomioitava vielä oleelliset erot pelin ja reaalimaailman välillä. Pelissä aika menee monta kertaa nopeammin, eikä ole ollenkaan tavatonta että jossakin pelissä ykköskentän ensimmäinen vaihto venyy kymmenminuuttiseksi. Oikeasti tällaista ei nähtäisi missään tilanteessa.. Samaan syssyyn tietysti ykköspakkipari yhtä kauan jäällä, jolloin loput ottelusta on käytännössä mahdotonta vetää peluutussääntöjen mukaan.

Kylläpäs Cup-mestari puhuu tänään(kin) asiaa! :)

Joo, voi sitä vitutuksen määrää kun ykkönen jää jumiin ekaan vaihtoon ja tikkaa sen 10 minuuttia, sen jälkeen silmä tarkkana pelikelloon, että miten paljon ykköstä uskaltaa peluutta jotta viimeisessä erässä on "pankissa minuutteja ykköselle". Ehdoton ei tälle peliaikajutulle!
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Kylläpäs Cup-mestari puhuu tänään(kin) asiaa! :)

Joo, voi sitä vitutuksen määrää kun ykkönen jää jumiin ekaan vaihtoon ja tikkaa sen 10 minuuttia, sen jälkeen silmä tarkkana pelikelloon, että miten paljon ykköstä uskaltaa peluutta jotta viimeisessä erässä on "pankissa minuutteja ykköselle". Ehdoton ei tälle peliaikajutulle!

Vahva EI myöskin täältä suunnasta kenttäpelaajien peluutuksen rajoittamiseen, parhaillan pakkiparikin vetänyt jonkun 14-15 minuutin vaihdon heti alkuun kun ei vaan osaa tai pääse vaihtoon. Ja harvemmin kukaan haluaa peluuttaa ylipitkiä vaihtoja koska palautumiseen menee pidempi aika ja ei saa tuoreena kentälle kun olisi tarve.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ainakin peliaikojen osalta voisi tehdä niin, että katsoo harvalta väliltä mitkä ovat minuuttikärkien ottelkohtaiset minuuttimäärät, ja jos siellä jotain aivan posketonta on, niin ottaa sitten esillä täällä ja manageri joutukoon julkiseen nuhteluun.

Noin muuten Janbo toikin oleellisen esille. Ei ole aivan yksi kerta, kun tuommoisen 10 minuutin alkuvaihdon jälkeen (jostain syystä aina) Duchene jää liukumaan sinne kakkoskentän vaihdonkin verran, vaikka hakkaat ja pyörität sitä vaihtoa koko aika. Siinä on sitten ykköskenttä menny iteltä yhden erän osalta, koska ei kerkeä edes juuri palautumaan, ellei tule hirveä määrä katkoja.

Sitten pakkien osalta tuollaisen jälkeen siihen päälle erikoistilanteita sekä jatkoaikaa, niin pyörii minuutit aika korkeissa lukemissa nopeasti. Siinä sitten kiva pitää "väkisin" punasilla palkeilla pyörivää kolmospakkiparia jäällä penaltyn pelossa. :D

Kova prässin takia täytyy spurttinappulaa pitää pohjassa melkein koko ajan ja pelaajat menevät helposti piippuun. Nelonen käy 1-2 kertaa jäällä erässä.

Ei saatana, onks tässä oikeesti joku spurttinappi? Kai tä oli joku metafora, koska muuten vajoon maan alle.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Vasemman tatin ränkkäys pohjassa saa pelaajan spurttaamaan. LÄNNEN konfferenssifinalisti maan alle - mars :D

Vasen tatti pohjassahan tässä koko ajan kuuluu painaa menemään...

Jep, vasen tahti pohjaan. :D

Jaa, no ei sitten mitään. Mulla on vaan kaks vaihdetta - tattipohjassa tai liukua... Hitto, olishan se ollu hienoo, jos koko tän ajan olisin antanu "spurttinapin" verran tasotusta! =)
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko simulointia tulossa milloin seuraavaksi? Ei muuten, mutta tietäisin sitten pitääkö mun välttämättä ehtiä boksille ennen klo. 20.00 - 21.00 hyväksymään treidi.
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Tälläisen säännön ottaminen mukaan tässä vaiheessa, kun jatkosopimukset on tehty ja cappi täynnä olisi todella epäreilua niitä kaikkia kohtaan ketkä olettivat pelin jatkuvan samoilla säännöillä. Itsekin jätin signaamatta 77 kakkosveskan koska tiedän Lundqvistin pelaavan valtaosan otteluista. Lisäksi jos tälläinen sääntö otettaisiin, saisivat juuri ne joukkueet joilla kunnon kakkosveska on huomattavaa etua (esim. juuri spädäri ja petro!). Myös kakkosveskareiden treidiarvo nousisi. Lisäksi parhaat maalivahdit pelaavat 75-79 ottelua kaudessa, joten pelimäärien rajoittaminen ei ole millään tapaa realistista. Ja ne ketkä uskovat maalivahtien väsymiseen, niin se riittäköön rangaistukseksi.

Jos uskot, että hyötyisin tuosta maalivahtien max pelimäärästä niin ilomielin voin vaihtaa tasaisen maalivahti kaksikon Mason84 Niemi82 Lundqvistiin. Vai, etkö halua itsellesi "huomattavaa etua"? Piti jo viime kauden aikana tätä ehdottaa, mutta kesken kauden se ei olisi ollut kovin reilua.
 
Ankaran kiireen alla tässä on nyt tehty sopparitarjouksia. Viitsiikö joku katsoa olenko saanut viime simuloinnilla yhtään sopimusta (mm. Markov vielä ilam sopparia). Muutoin olen valmis FA soppareihin. To-su en pääse reissun takia koneelle, mutta puhelimella FA-soppareiden teko onnistunee. Sen jälkeen kiireet rauhoittuvat ja ehtii taas keskittymään oikeisiin asioihin: Änäriin! =)
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos uskot, että hyötyisin tuosta maalivahtien max pelimäärästä niin ilomielin voin vaihtaa tasaisen maalivahti kaksikon Mason84 Niemi82 Lundqvistiin. Vai, etkö halua itsellesi "huomattavaa etua"? Piti jo viime kauden aikana tätä ehdottaa, mutta kesken kauden se ei olisi ollut kovin reilua.

Huomattava etu suhteessa nykytilanteeseen. Sama asia kuin että kiellettäisiin yli 90 tason pelaajien käyttäminen, niin silti Rangers voisi olla vielä parempi kuin joku toinen joukkue, mutta älytöntä se silti olisi.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ankaran kiireen alla tässä on nyt tehty sopparitarjouksia. Viitsiikö joku katsoa olenko saanut viime simuloinnilla yhtään sopimusta (mm. Markov vielä ilam sopparia). Muutoin olen valmis FA soppareihin. To-su en pääse reissun takia koneelle, mutta puhelimella FA-soppareiden teko onnistunee. Sen jälkeen kiireet rauhoittuvat ja ehtii taas keskittymään oikeisiin asioihin: Änäriin! =)

Markov on vapaissa agenteissa, eli ei hyväksynyt sopparia, jos sellaista tarjottiin.
 

GoYote

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, Utah os. Coyotes
Ei jumalauta. Downie eikä Moss hyväksyneet edes selkeästi ylihintaisia tarjouksia. Alkaa huumori loppumaan ihan täysin, ensin lopettaa Horcoff, Doan ja Sullivan ja sitten vielä tämä! Mutta hei onhan tossa Phoenixin hyökkäyksessä leveyttä heittellä menemään! Saatana.

Koska simulointi, että pääsee koittamaan tuleeko yksikään pelaaja joukkueeseen
 

Rike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Bolland ei sitten hyväksynyt viimeistäkään tarjousta... Joka kerralla pyysi eri palkkaa ja eri pituutta. Joka kerta tarjosin millin yli mutta ei niin ei. Täytyy vielä yrittää tapella sitten vapailla markkinoilla...
 

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla on aika ympäripyöreä mielipide näihin peluutuskysymyksiin, rajojen pitää vain olla kohtuulliset. Esimerkiksi kakkosmokkea ei mielestäni voi vaatia yli kahdeksaan peliin jäälle. Ja sitten jos raja on näin alhaalla, herää kysymys kannattaako tälläiseen nähdä vaivaa ollenkaan. Itse taisin viime kaudella peluuttaa aika 60/40 maalivahteja eikä sillä nyt juurikaan ollut missään vaiheessa väliä oliko maalissa Hiller (82) vai Gibson (62). Molemmat pelasivat parit hyvät pelit ja sitten vähän enemmän niitä paskoja pelejä.

Kenttäpelaajien kanssa itsellänikin välillä vaihdot venyy, varsinkin erien alussa. Olen muutenkin huono ajoittamaan noita vaihtoja, ja yleensä aina kun teen pelikellon pyöriessä manuaalivaihdon, on vastustaja läpiajossa. Siitä kuitenkin olen samaa mieltä muutamien kanssa että tätä ns. 'tuplapeluutusta' ei saisi esiintyä. Eli siis sama jannu joka toisessa kentällisessä. En tietysti pysty sanomaan varmaksi onko näin, mutta kyllä jotenkin joskus tuntuu pelatessa että kaverilla samat supermiehet on jäällä harvase sekunti.

Pääseekö pelin jälkeen mistään enää näkemään pelin statseja vai mennäänkö pelkillä keskiarvoilla? Jos on pelkät keskiarvot niin taitaa mennä turhan vaikeksi ja vaatisi melkein sitä että aina kaikista 'liian pitkistä peluutuksista' (esim. seisottiin kaksi erää että päästään jatkamaan tilanteesta, jossa peli lopetti toimintansa) pitäisi ilmoittaa, eikä tämäkään minun mielestä ole välttämättä ihan kohtuullista.

Jos taas on pelikertaiset tilastot nähtävissä jossain (itse en ole löytänyt vaikka välillä vähän toisella silmällä olen etsinyt) niin homman todistaminen olisi helpompaa ja silloin näistä voisi aina ilmoitella jos on sitä neljääkymmentä minuuttia jääaikaa koko ajan ja näistä voisi pisteitä yhdistellä.
 
Markov on vapaissa agenteissa, eli ei hyväksynyt sopparia, jos sellaista tarjottiin.

Ok, kiitos tiedosta. Puoli milliä taisin vetää Markovin itse vaatiman summan yli, mutta ei kelvannut. Sopimusvuodetkin olivat neljässä, kuten mies halusi. Luin jostain artikkelin, missä EA selitti, että jos joukkueessa on esimerkiksi paljon top-2 puolustajia, uuden samanlaisen signaaminen on hankalampaa. Niitä kun ei kuitenkaan löytynyt niin ihmettelen miksei mies soppariin tarttunut.

Enpä kuitenkaan jaksa asialla sen enempää stressata, vaan pitää lähteä FA-markkinoille entistä paksummalla lompakolla varustettuna :).
 
Viimeksi muokattu:

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Oliko tarkoitus mennä seuraavaan jaksoon eli varsinaiseen free agent frenzyyn jo tänään illalla? Pitää toivoa ettei Rangersin bottimanageri nyt koko pöytää sitten tyhjennä..
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oliko tarkoitus mennä seuraavaan jaksoon eli varsinaiseen free agent frenzyyn jo tänään illalla? Pitää toivoa ettei Rangersin bottimanageri nyt koko pöytää sitten tyhjennä..

Ei pelkoa, 2,9M capissa ja jättänyt koko summan jo todellisille "huippupelaajille", joten Rangersin fenzy oli siinä. En mä tolla 2,9M:llä mitään huippua olisi saanut, mutta joku 80 -tason peluri olisi varmasti matkaan tarttunut. Noh ei se nyt iso menetys ole, ja pitää kaveria nyt sen verran jeesiä ettei koko rosteri ole tyhjänä kun tulee puikkoihin.

Niin, ja jos Rangers ehdottaa treidiä niin älkää hyväksykö! Sama toisinpäin, eli älkää ehdottako Rangersille treidejä boxilla! Ei jaksaisi sitten alkaa etsimään, että mihin se Lunkka on mennyt vitoskierroksen varausta vastaan ja vaihtaa takaisin...
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Ei pelkoa, 2,9M capissa ja jättänyt koko summan jo todellisille "huippupelaajille", joten Rangersin fenzy oli siinä. En mä tolla 2,9M:llä mitään huippua olisi saanut, mutta joku 80 -tason peluri olisi varmasti matkaan tarttunut. Noh ei se nyt iso menetys ole, ja pitää kaveria nyt sen verran jeesiä ettei koko rosteri ole tyhjänä kun tulee puikkoihin.

Pahoittelut en huomannu vilkaista palkkakattoa, tänks juu tästä. Itsellä taitaa olla lähempänä 1 miljoonaa tuo vapaa tila siellä treidien myötä. Huberdeaun palkka kun oli vain sen reilu 3 miljoonaa ja tilalle tulee ukkoa yli 7 miljoonan sopimuksilla niin ollaan helisemässä.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Kirjotetaas ensin maalivahtien peluutuksesta... Sanotaan nyt ensin, etta allekirjoittaneeen maalivahdeilla pelit menivat 66/23. En ole suosimassa mitaan absoluuttista rajaa useistakin syista. Pari mainitakseni: 1) Oikeastikin muutamat maalivahdit pelaavat (ei sokeasti tuijotella pelkkaa viime kautta) lahes 80 pelia, joten eparealististahan se tavallaan olisi mikali sellainen peluutus kiellettaisiin. Harva mokke noin paljon tietysti pelaa mutta on niitakin olemassa. 2) Se saattaisi houkutella sellaisia GM:ia, jotka nyt peluuttavat tasaisemmin, peluuttamaan juurikin silla rajalla. Kuitenkaan en katso hyvalla joidenkin maalivahtien pelimaaria. Jotain herrasmiesmaisyytta olisi hyva noudattaa. Puhun eritoten niille, jotka pelasivat joillain seuraavista mokeista:
-Schneider (83 pelia)
-Bryzgalov (82)
-Rinne (82)
-Fleury (82)
-Howard (82)
-Miller (81)
-Pavelec (81)

Sitten siihen, mita alunperin tulin kirjoittamaan. Mista ihmeesta te revitte tuon, etta kaikki pelaajat lasketaan palkkakattoon? Itsella ainakin yli 40 pelaajaa soppareissa ja silti yli 9 millia palkkavaroja. Kaikki palkat yhteen laskettuna n. 83,5 millia ja silti kohdassa "Kaytetyt palkat" lukee 67,970 milj.$, mika on itse asiassa vahemman kuin 20 kalleinta pelaajaani yhteensa (jotkut paremmat pelaajat ovat viela halvoissa soppareissa)
 

Rike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Maalivahtien peluutus vaikka 50/50 käy, ei mitään väliä. Ei vaan ole ollut mitään syytä vaihtaa maalivahtia enkä ole edes miettinyt miksi sellaiseen pitäisi olla jokin pakko. Mutta toki mennään sääntöjen mukaan jos sellaiset määrätään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös