Ei minulla väliä, "komissaari" ei täällä päätä yksin mistään. Annoin vain oman kantani, ei siihen kannata kenenkään takertua sen enempää kuin muidenkaan mielipiteisiin. Muissa liigoissa on ilmeisesti vain nämä toimineet ja esim. jossain taisi olla myös jotain hyökkääjien max. peliaikoja/peli. Tälläiseen ymmärtäisinkin osan olevan hyvin jyrkästi vastaan, kun tuntuu ne samat ukot olevan koko ajan jäällä:)
En muista, että spädäri olisi toistuvasti tuonut esille tämän maalivahtien väsymisen. Jos esim. Kiekkomies tätä ehdotusta kannattaisi, ihmettelisin yhtälailla. Millä tavalla tuo siis on toiminut muissa liigoissa? Käsittääkseni tuota sääntöä ollaan ehdotettu
juuri sen takia, että maalivahtien väsymiseen
ei uskota. Mutta jos enemmistö on sitä mieltä, että tätä väsymistä ei tapahdu, niin sitten jokin (esim. 10 ottelun kakkosvahdin peluutus) sääntö tottakai itselleni sopii.
Puolestani voidaan ottaa pelaajille nämä rajoitukset, jos ne vain ovat järkevissä puitteissa. Itselläni ykköshyökkäyskenttä pelaa erikoistilanteista riippuen keskimäärin sen 25 min. (olen tätä asiaa seurannut tietoisesti). Ykköspakkipari taasen n. reilut 30 min. En pidä järkevänä peluuttaa ykköstäni väsyneenä, koska saan siitä enemmän irti, kun miehet ovat tuoreina. Laitan sen toki aina jäälle, kun ovat palautuneet. Pelissä on tosin muutama pelaaja (esim. Gaborik ja Ovechkin), jotka tuntuvat olevan väsymystilasta riippumatta aina vaarallisia. Täten tuplapeluutuksia (sama kaveri on useassa kentässä) en sallisi itse, koska tiettyjen pelaajien osalta sitä pystyy hyödyntämään epärealistisen paljon.
Se siitä kuitenkin, kenenkään ei tarvitse pelätä minun tekevän yksin mitään päätöksiä. Hyvin täällä nyt on sovittu saatua esim. tämä ekan jakson jäädyttäminenkin, että osa joukkueista pääsee UFA-markkinoille mälläämään isolla rahalla. Hyvä vaan kun on keskustelua liigan parantamiseksi.
Tuskin tässä kukaan on sitä pelännytkään, ainoastaan tuo Janbonkin huomioima epäjohdonmukaisuus hieman pisti silmään. Tuo treidijakso-juttu nyt ilmeisesti (Rangersin tekoälyn huipputarjouksista huolimatta. :)) on toiminut hyvin ja siitä propsit kaikille. Tälläkin nyt on lähinnä tarkoitus paikata pelin puutetta siinä, että vaihtoja ei tuona jatkosopimusjaksona pysty tekemään.
Onko tuohon pelaajien pakolliseen määrään organisaatiossa nyt joku faktatieto?
Tämän haluaisin kyllä tietää itsekkin.