Kun vapaiden pelaajien markkinat alkoivat, tarkistin (huolimattomasti), että kaikki noudattivat sääntöä. Itse en huomannut rikkomusta tuolloin ja sen takia laitoin äänestyksen pystyyn. Minulla ei ollut esittää faktoja koska toimin huolimattomasti. paki77 tuomat faktat osoittavat sen, että tässä jaksossa Rangersin Gm:n tarvitsee laittaa yksi (1) +80 OVR pelaaja "waiwereihin", jonka STL saa itselleen. Lisäksi äänestyksessä ei ole 15 ääntä (puolesta tai vastaan) tähän hetkeen mennessä, niin silloin se ei ole mielestäni riittävän pätevä syy tehdä poikkeusta Rangersin kohdalla.
Muistaakseni Paki huuteli aika monta kertaa ennen vapaisiin siirtymistä, että Rangersin tilanne on akuutti. Myöskin heti vapaisiin siirryttyä tänne tuotiin esille, että Rangers odotetusti päätti ottaa rangaistuksen.
Positiivista on se, että toisin kuin muilla kärkijoukkueilla, Islandersin maalivahdin Enrothin torjuntaprosentti on alle 90%, mikä kertoo siitä, ettei joukkue ole ollut maalivahdin varassa yhdessäkään ottelussa, eli voitot ovat tulleet paremmalla hyökkäyspelillä ja pitämällä vastustajan laukausmäärät alhaisina. Olenkin tähän mennessä tehnyt keskimäärin 4 maalia per peli, millä johdetaan koko NHL:ää.
Tämä kyllä kieltämättä aiheutti aikamoisen naurun purskauksen. Eli siis jos maalivahti torjuu vähän, tarkoittaa se, että ollaan puolustettu hyvin? :) Itselläni lähes poikkeuksetta puolustuksellisesti helpoimmat matsit ovat sellaisia vastaan, jotka pyrkivät laukomaan paljon (= ne huippupaikat jäävät silloin yleensä vähiin, koska, vaikka itse sanonkin, vahvuuteni on puolustaa ne huippupaikat pois). Nytkin olen päästänyt jakson kolmessa matsissa vain yhden maalin, enkä nyt sanoisi, että olen ollut "Nabokovin varassa".
No en kaikkia, mutta 2 tai 3 olisin voinut vielä kiinnittää ja yhdestä olisin joutunut luopumaan, niin tuossa ei ole mitään järkeä.
Rangaistus ei ollut oma valinta! Aikaisemmin yritin tätä selittää ja mainitsin, että tulokkaiden olisi pitänyt tarttua sopimukseen, mutta eivät niin tehneet. Tuosta en enään jaksa vääntää.
Joo ei tätä katastrofia pidä enään enempää jatkaa. Jos rangaistus tulee voimaan, niin Rangersille voi etsiä uuden GM:n, kun ei enään yksinkertaisesti kestä tätä katastrofi-joukkuetta. Tilanne oli sen verran kimurantti, kun astuin puikkoihin ja en edes treidejä ehtinyt tehdä, niin ei tuossa ole mitään järkeä.
Mielestänikin tuntuu hieman hassulta, että olisit jotenkin vain ajautunut tilanteeseen ilman, että sinulla olisi ollut muuta vaihtoehtoa. Sinulla oli kuitenkin aikaa perehtyä kokoonpanoon ja tehdä strategialinjaus. Ilmeisesti tässä kävi niin, että aluksi kuvittelit pystyväsi pitämään riittävän määrän pelaajia, mutta suunnitelman mennessä mönkään "jouduit" sitten vaihtamaan taktiikkaa, joka sekin epäonnistui. Jos olisit valinnut välittömästi johdonmukaisen linjan, niin olisit välttynyt tilanteelta. Jos kerta tarkoituksesi oli pystyä selviämään ilman rangaistusta, miksi et
heti alussa kiinnittänyt riittävää määrää pelaajia? Et ole tähän kysymykseen nyt vastannut, vaikka esitin sen jo aikaisemmin.
Enkä nyt sanoisi joukkuetta katastrofiksi, jos siellä tosiaan on nuo kaikki Pakin luettelemat pelaajat. Aika monta huonompaa jengiä varmasti löytyy meidän liigasta.