XBOX360: NHL13 GM CONNECTED JATKOAIKA WARRIORS

  • 44 983
  • 710

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Tää homma meni persiillee siinä vaiheessa kun en päässyt sitä yhtä sopimustentekovaihetta käyttämään.

Huonot lähtökohdat ja aikataulu pilas nyt mun sopimukset ja vielä osuu omaan nilkkaan tuo, että en lähtenyt Ryderia sitten kiinnittämään. Kiroon edellisen GM:n ja ne eväät, jotka hän mulle jätti tähän vaiheeseen. Se pakotti yksinkertaisesti ottamaan riskejä ja nuo riskit olisi paikattukin jos ei olisi jäänyt yksi vaihe välistä.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tää homma meni persiillee siinä vaiheessa kun en päässyt sitä yhtä sopimustentekovaihetta käyttämään.

Huonot lähtökohdat ja aikataulu pilas nyt mun sopimukset ja vielä osuu omaan nilkkaan tuo, että en lähtenyt Ryderia sitten kiinnittämään. Kiroon edellisen GM:n ja ne eväät, jotka hän mulle jätti tähän vaiheeseen. Se pakotti yksinkertaisesti ottamaan riskejä ja nuo riskit olisi paikattukin jos ei olisi jäänyt yksi vaihe välistä.

Nuo aikataulut oli aika selvät kaikille. En tiedä, miksi se jäi väliin sinulla. Kuitenkin tuo sopimusasioiden hoitaminen vie ehkä 5-10 minuuttia, jos on kuviot selvillä. Jos taas oli menoja, niin se olisi pitänyt ottaa huomioon. Kuitenkin tuo seikka, että aikataulut oli selvillä ja simulointi eteni kaikille samaa vauhtia, on se oleellisin.

Missään vaiheessa ei kuitenkaan mitään todellista pakkoa suuntaan tai toiseen ollut. Viimeisellä rundilla kuitenkin oli tilanne se, että sinulla oli se 7 miljoonaa tilaa ja 6-7 sopimusta allekirjoitettavana McDonaghia myöten. Et purkanut yhtäkään sopimusta ja tarjosit Macdonaghille sopimusta. Eli siis tulokassopimuksista, jos olisit tarjonnut 6 x 525k, olisi tuo jo mennyt yli sen 7 miljoonan huomioiden se, että tarjosit McDonaghille myös.

Väitit vielä, että kaksisuuntaiset eivät vaikuta cappiin. Miksi ihmeessä purit kasan sellaisia aluksi, jos olit käsityksessä, jonka mukaan ne eivät vaikuta cappiin? Sehän olisi ollut itseltäsi vain täysin turha riski ilman yhtään mitään etua, jos olit todellisuudessa siinä käsityksessä.

Yksinkertaisesti selityksesi sen puolesta, että yritit välttää rangaistusta viimeiseen asti, ei vaikuta kovin uskottavalta.
 

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Nuo aikataulut oli aika selvät kaikille. En tiedä, miksi se jäi väliin sinulla. Kuitenkin tuo sopimusasioiden hoitaminen vie ehkä 5-10 minuuttia, jos on kuviot selvillä. Jos taas oli menoja, niin se olisi pitänyt ottaa huomioon. Kuitenkin tuo seikka, että aikataulut oli selvillä ja simulointi eteni kaikille samaa vauhtia, on se oleellisin.

Missään vaiheessa ei kuitenkaan mitään todellista pakkoa suuntaan tai toiseen ollut. Viimeisellä rundilla kuitenkin oli tilanne se, että sinulla oli se 7 miljoonaa tilaa ja 6-7 sopimusta allekirjoitettavana McDonaghia myöten. Et purkanut yhtäkään sopimusta ja tarjosit Macdonaghille sopimusta. Eli siis tulokassopimuksista, jos olisit tarjonnut 6 x 525k, olisi tuo jo mennyt yli sen 7 miljoonan huomioiden se, että tarjosit McDonaghille myös.

Väitit vielä, että kaksisuuntaiset eivät vaikuta cappiin. Miksi ihmeessä purit kasan sellaisia aluksi? Sehän olisi ollut itseltäsi vain täysin turha riski ilman yhtään mitään etua, jos olit todellisuudessa siinä käsityksessä.

Yksinkertaisesti selityksesi sen puolesta, että yritit välttää rangaistusta viimeiseen asti, ei vaikuta kovin uskottavalta.
Sain sen käsityksen siinä vaiheessa, kun kiinnitin sopimuksentekovaiheen jälkeen tulokkaat eikä palkkakatto yhtäkkiä liikkunutkaan mihinkään. Tuon aiheuttanut seikka on nyt siis tullut selville. Alussa tietysti olin siinä käsityksessä, että 2-suuntaset vaikuttaa kattoon.

Rangaistustahan tässä on kokoajan yritetty välttää. Ryderin olisin signannut jos olisin rangaistusta odottanut.

Omaa tyhmyyttähän tässä on ollut osaksi mukana, mutta paskat pelaajat oli edellinen GM tänne hankkinut, kun monella oli sopimusta vuosi jälellä, palkankorotuksia tiedossa jne. Tiedä sitten oliko huomannut, että joutuu luopumaan suuresta osasta hyviä pelaajia ja lähti liigasta.

Äänestyksen olisin vielä sulattanut, jos siinä olisi päätetty antaa rangaistus, mutta nyt homma ei niin mennyt. Tästä koko episoodista jäi niin paska maku, että meni jotenkin fiilis tätä liigaa kohtaan.

Komissaari voi potkia pihalle ja ottaa jonosta jonkun (onnekkaan) mun tilalle.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Sain sen käsityksen siinä vaiheessa, kun kiinnitin sopimuksentekovaiheen jälkeen tulokkaat eikä palkkakatto yhtäkkiä liikkunutkaan mihinkään. Tuon aiheuttanut seikka on nyt siis tullut selville. Alussa tietysti olin siinä käsityksessä, että 2-suuntaset vaikuttaa kattoon.

Rangaistustahan tässä on kokoajan yritetty välttää. Ryderin olisin signannut jos olisin rangaistusta odottanut.

Asia selvä, käsityksesi vaihtui siis hetkeksi. Kuitenkin edelleen jää epäselväksi se, minkä takia viimeisessä vaiheessa et purkanut sopimuksia JA tarjosit McDonaghille sopimusta, vaikka aivan varmasti tiesit, että et mitenkään saa riittävää määrää pelaajia.

Äänestyksen olisin vielä sulattanut, jos siinä olisi päätetty antaa rangaistus, mutta nyt homma ei niin mennyt. Tästä koko episoodista jäi niin paska maku, että meni jotenkin fiilis tätä liigaa kohtaan.

Komissaari voi potkia pihalle ja ottaa jonosta jonkun (onnekkaan) mun tilalle.

Jos sääntöpoikkeuksiin oltaisiin ruvettu, olisi tämä asia pitänyt ottaa esille ennen jatkosopimusten tekovaihetta, jolloin se olisi koskenut kaikkia, jotka saivat joukkueen vasta nyt offseasonilla. Näitä oli kuitenkin todella paljon.

Minulle on edelleenkin epäselvää, että miten äänestys olisi muuttanut kantaasi tähän asiaan, kun et kerta tästä asiasta mitään maininnut ennen nyt kauden alkua. Oletitko sitten niin, että pääset tilanteesta ilman rangaistusta, vaikka sääntöä rikkoisit? Miksi teit tällaisen olettamuksen ilman, että toit asiaa esille ennen jatkosopimusvaiheen päättymistä? Jos et olettanut, niin lähdit tekemään jatkosopimuksia hyväksyen liigan säännöt ja niitä noudattaen. Nyt sitten, kun epäonnistuit niitä noudattaa, tuli sinulle "paska maku". Miksi hyväksyit liigan säännöt, jos niiden mukaan meneminen aiheuttaa "paskan maun"?
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heh, niin että huutoäänestyksellä saatu rangaistus olisi kelvannut, mutta sääntöjen mukaan meneminen aiheuttaa itkupotkuraivarin ja liigasta lähtemisen? Eiköhän kyse ole siitä, että uskoit selviäväsi ilman rangaistusta kun tuo tilanne oli siihen suuntaan kallistumassa. :D
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Noin yleisesti ottaen sanottakoon, että olin ehdottomasti tämän offseason sääntelyn kannalla huomattuani toisessa liigassa tapahtuneet asiat. Olin ehdottomasti tämän kannalla siitä huolimatta, että uskallan väittää olevani liigassa joukkue, joka olisi hyötynyt tuon sääntelyn puuttumisesta eniten. Olisin nimittäin jättänyt ainoastaan 12 kenttäpelaajaa sekä yhden maalivahdin sopimuksen alaiseksi, menettämättä muita kuin alle 75 tason turhakkeita. Jokainen voi siitä laskea, kuinka paljon olisin hyötynyt capissa frenzyissa. Aika helvetisti.
 

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Asia selvä, käsityksesi vaihtui siis hetkeksi. Kuitenkin edelleen jää epäselväksi se, minkä takia viimeisessä vaiheessa et purkanut sopimuksia JA tarjosit McDonaghille sopimusta, vaikka aivan varmasti tiesit, että et mitenkään saa riittävää määrää pelaajia.
Kuten sanoin tässä oli osana oma tyhmyys ja jotenkin en laskenut kaikkea aivan loppuun asti.

Minulle on edelleenkin epäselvää, että miten äänestys olisi muuttanut kantaasi tähän asiaan, kun et kerta tästä asiasta mitään maininnut ennen nyt kauden alkua. Oletitko sitten niin, että pääset tilanteesta ilman rangaistusta, vaikka sääntöä rikkoisit? Miksi teit tällaisen olettamuksen ilman, että toit asiaa esille ennen jatkosopimusvaiheen päättymistä? Jos et olettanut, niin lähdit tekemään jatkosopimuksia hyväksyen liigan säännöt ja niitä noudattaen. Nyt sitten, kun epäonnistuit niitä noudattaa, tuli sinulle "paska maku". Miksi hyväksyit liigan säännöt, jos niiden mukaan meneminen aiheuttaa "paskan maun"?
Ajattelin, että äänestys olisi ollut tilanteeseen katsottuna paras vaihtoehto, kun oli niin monta muuttujaa tässä. Hyvähän tässä on kuitenkin omasta puolesta puhua...

Paskaa makua ei siis aiheuttaneet liigan säännöt, vaan tämä väittely. Ei sen kummempaa syytä tähän.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ajattelin, että äänestys olisi ollut tilanteeseen katsottuna paras vaihtoehto, kun oli niin monta muuttujaa tässä. Hyvähän tässä on kuitenkin omasta puolesta puhua...

Paskaa makua ei siis aiheuttaneet liigan säännöt, vaan tämä väittely. Ei sen kummempaa syytä tähän.

Ymmärrän täysin sen, että tottakai pyrit löytämään seikkoja, jotka puhuisivat sinulle myönteisen päätöksen puolesta. Siinä nyt ei ole mitään pahaa. Sitä en nyt kieltämättä vain ymmärrä, että kun lähtökohta on se, että sääntöjä noudatetaan, ja tuot esille perusteita, joiden mukaan näin ei pitäisi tehdä, niin näitä perusteita katsotaan kriittisesti läpi, ja tämä aiheuttaa paskan maun. Eli siis, että jos itse vaatii olettamuksesta poikkeamista (=rangaistuksen välttämistä) ja tämän vaatimuksen perusteita käydään kriittisesti läpi (=väittely), niin siitä tulee paska maku. En oikein sitten tiedä, mitä odotit.
 

Iippana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Ymmärrän täysin sen, että tottakai pyrit löytämään seikkoja, jotka puhuisivat sinulle myönteisen päätöksen puolesta. Siinä nyt ei ole mitään pahaa. Sitä en nyt kieltämättä vain ymmärrä, että kun lähtökohta on se, että sääntöjä noudatetaan, ja tuot esille perusteita, joiden mukaan näin ei pitäisi tehdä, niin näitä perusteita katsotaan kriittisesti läpi, ja tämä aiheuttaa paskan maun. Eli siis, että jos itse vaatii olettamuksesta poikkeamista (=rangaistuksen välttämistä) ja tämän vaatimuksen perusteita käydään kriittisesti läpi (=väittely), niin siitä tulee paska maku. En oikein sitten tiedä, mitä odotit.

Tämä asioiden kriittinen tarkastelu ei sitä aiheuttanut, vaan ihan toiset seikat. Lopetan keskustelun omalta osalta tähän, kun se ei varmaan muuten tule koskaan loppumaan.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Tampa bay vapautui juuri ja jatkoajan nimimerkki huoh voi laittaa liittymispyyntöä sinnepäin.
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huomenna tiistaina n.18-20 linjollla NYR. Tänään ei ehi pelaa, tutkin joukkueen läpi yms yms.

EDIT: pelit olikin pelattu jo.
 
Viimeksi muokattu:

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Tänää illasta viimeistään 22.30 Penguins on livessä. On ollut iltavuoroja pelkästään tässä jaksossa ja vapaata ei ole ollut ollenkaan, joten siksi ei ole päässyt kuin aamuisin (jolloin ei ole ollut ketään pelaamassa) ja iltaisin myöhään liveen. Tänään kuitenkin on aikaa pelata 1h-2h, joten toivottavasti saa kaikki neljä jäljellä olevaa peliä pelattua. Mun kautta saa varata peliaikoja 22.30->

Jos ei kaikkia ehdi pelaamaan tänä iltana, laittaa PIT konepelimahdollisuuden päälle, koska ei tiedä kuinka torstaina pääsee pelaamaan.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
ÄÄNESTYS

Laskuissa olen olettanut, että NHL14:sta julkaisupäivä on sama (14.9) kuin viime vuonna. Lisäksi arvelin, että runkosarjassa on 15 jaksoa (varmaa tietoa ei ole, joten aika +/- 1). Tästä hetkestä eteenpäin, NHL14:n julkaisuun on noin 183 päivää.

Kauden kestot eri jaksojen pituuksilla:

7 päivän jaksolla: 15 jaksoa* 7pv = 105pv Runkosarja + 10pv Playoff + 7 pv Offseason = 122pv
6 päivän jaksolla: 15 jaksoa* 6pv = 90pv Runkosarja + 10pv Playoff + 7 pv Offseason = 107pv
5 päivän jaksolla: 15 jaksoa* 5pv = 75pv Runkosarja + 10pv Playoff + 7 pv Offseason = 82pv

ÄÄNESTYS TAPAHTUU XBOX LIVEN PUOLELLA, äänet lähetään minulle (rankku41) liveviestillä. NÄIN MINUN KIRJANPITO PYSYY KUNNOSSA, KUN VASTAUKSIA EI TULE JOKA PAIKASTA, VAAN YHTÄ KANAVAA PITKIN.

Annat kolme ääntä, yhden jokaiseen kategoriaan. Perusteluja ei tarvita, ainoastaan kirjaimet riittävät. Kaikkien äänet pysyvät anonyymeinä. Julkaisen ainoastaan äänestyksen tulokset täällä palstalla, kenenkään ääniä paljastamatta. Äänestysaika on lauantaihin klo 15.00 asti.
Esim: ”Raipe41#” (nimi keksitty) lähettää minulle (rankku41) livessä viestin: ”BGK”. Muuta ei tarvita, näin pystyn syöttämään tiedot helposti koneella ja julkaisemaan ne täällä.

Koodi:
1. Kategoria: Vastaa ainoastaan yhteen kohtaan.

A) Haluan, että tämä kausi (2.kausi) jatketaan nykyisellä systeemillä (7 päivän jakso)
B) Haluan, että tällä kaudella (2.kausi) jakso vaihtuu 6. päivän välein
C) Haluan, että tällä kaudella (2. kausi) jakso vaihtuu 5. päivän välein
D) Kaikki yllä olevat vaihtoehdot käyvät minulle

Koodi:
2.Kategoria: Vastaa ainoastaan yhteen kohtaan.

E) Haluan, että ensi kaudella (3.kausi) jatketaan nykyisellä systeemillä (7 päivän jakso).
F) Haluan, että ensi kaudella (3.kausi) jakso vaihtuu 6. päivän välein
G) Haluan, että ensi kaudella (3.kausi) jakso vaihtuu 5. päivän välein
H) Kaikki yllä olevat vaihtoehdot käyvät minulle

Koodi:
3. Kategoria: Vastaa ainoastaan yhteen kohtaan.

I) Aion lopettaa tämän kauden kesken, jos jakson pituutta lyhennetään
J) Aion pelata vain tämän kauden loppuun (2.kausi)
K) Aion osallistua myös ensi kaudelle (3. kausi)
L) Riippuu mihin ratkaisuun päädymme / EOS

Yritin parhaani mukaan ottaa erilaiset muuttujat huomioon, toivottavasti mitään ei unohtunut.
 
Viimeksi muokattu:

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Rohkenen sen verran epäillä, että pelaajia tippuu kesän aikaan aika roimasti pois. Ainakin viime kesänä ja syksynä oli välillä vaikea saada jopa normaaleita online-otteluita. Joten ehkä toukokuuhun asti pelaajia riittää, mutta sitten kaikki juoksevat kesälaitumille ja pelit loppuvat. Näin uskon ainakin omalla kohdallani käyvän.

E: vai siis aiotaanko pelata tämän kauden jälkeen vain yksi kausi ja lopetetaan sitten?
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Rohkenen sen verran epäillä, että pelaajia tippuu kesän aikaan aika roimasti pois. Ainakin viime kesänä ja syksynä oli välillä vaikea saada jopa normaaleita online-otteluita. Joten ehkä toukokuuhun asti pelaajia riittää, mutta sitten kaikki juoksevat kesälaitumille ja pelit loppuvat. Näin uskon ainakin omalla kohdallani käyvän.

E: vai siis aiotaanko pelata tämän kauden jälkeen vain yksi kausi ja lopetetaan sitten?

Näinhän se osalla porukkaa varmasti menee, kuitenkin kyse on todella koukuttavasta (omasta mielestä) pelimuodosta, että peli olisi ollut muuten jo ajat sitten kaapissa homehtumassa jos GMC ei olisi yksi pelimuodoista.

E: Kuten ylläolevista laskelmista ilmenee, emme ehdi pelaamaan 7 päivän jaksoilla enempää kuin tämän kauden. Jossain vaiheessa täytyisi kiristää tahtia, jos halutaan pelata tämän kauden lisäksi yksi kausi.
 
Viimeksi muokattu:

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Puolet 15 / 30 on tällä hetkellä äänestänyt.

Colorado lähti liigasta lätkimään, sanomatta mitään. Tuliko siellä jollain ongelmia taas sen kanssa? Takaisin ei ole asiaa, joten tällä hetkellä ainoana jonossa oleva Jabbbe pääsee Coloradon puikkoihin. Gamertagin voisit vielä ilmoittaa, että osaan hyväksyä oikean henkilön liigaan.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänää illasta viimeistään 22.30 Penguins on livessä. On ollut iltavuoroja pelkästään tässä jaksossa ja vapaata ei ole ollut ollenkaan, joten siksi ei ole päässyt kuin aamuisin (jolloin ei ole ollut ketään pelaamassa) ja iltaisin myöhään liveen. Tänään kuitenkin on aikaa pelata 1h-2h, joten toivottavasti saa kaikki neljä jäljellä olevaa peliä pelattua. Mun kautta saa varata peliaikoja 22.30->

Jos ei kaikkia ehdi pelaamaan tänä iltana, laittaa PIT konepelimahdollisuuden päälle, koska ei tiedä kuinka torstaina pääsee pelaamaan.

Islanders paikalla 22.30.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös