polvipetteri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Viestin lähetti kimmo
Monen muun kirjoittajan kanssa yhdyn ihmettelemään, minkälaista palautetta JLandin sinänsä todella traaginen ensimmäinen viesti on saanut aikaan. Varmasti miehen itsensä mielestä tuo tapahtuma ei haihdu koskaan mihinkään. Suomalaisittain tuo, miten läheltä hän on sen nähnyt, on luultavasti ainutlaatuista.
Voin suoraan sanoa, että halveksin näitä ihmisiä, jotka vähättelevät tätä tapausta.
Lähes kaikki USA:n vastaiset kirjoitukset esim. tässä ketjussa läpikuultavat kateutta. Säälin ihmisiä, jotka ovat USA:ta vastaan sen takia, että se on nykyään "cool", tai sen takia että USA on maailman poliisi, joka haluaisi hallita kaikkia ja kaikkea.
Itse olen USA:n suuri ihailija. Se maa on täynnä sankaritarinoita. Ja niitä tuli vuosi sitten 11.9.2001 monia tuhansia lisää.
God bless the USA.
Tässä on nyt loistava esimerki siitä, kuinka jenkkipropaganda puree Beverly Hills 90210, Melroce Place ym. -sarjojen voimalla. Joku esittikin tuossa yllä aiheellisen kysymyksen, että mahtaako nimimerkki kimmo olla koskaan käynyt Suuressa Ameriikassa. Kun vasta paikan päällä tajuaa niitä 150 kiloisia ihmisiä katsoessaan, byrokratiaan sotkeutuessaan jne. että ne kiiltokuvamallit, joita televisio kaikin mahdollisin keinoin meille tarjoaa, eivät pidäkään paikkaansa.
Jatkokysymys liittyen propagandaan: kuinka moni tuntee esim. iranilaisia ihmisiä, ja kuinka moni näihin tutustuttuaan pitää heitä sellaisina kuin amerikkalaiset CNN:n johdolla tarjoavat. Minäkin vuosia sitten luotin tuohon tarjottuun maailmankuvaan ja inhosin rättipäitä. Kunnes tapasin iranilaisia silmätysten. En voi sanoa vieläkään rakastavani sitä kansaa tai sen edustajia, sillä he ovat yhtä lailla johdateltuja raukkoja kuin lajitoverinsa Ameriikassa. Mutta en myöskään vihaa heitä yhtään sen enempää kuin amerikkalaisiakaan. Säälittävät molemmat osapuolet, itse asiassa.
God Bless Everyone