World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 263 464
  • 11 333

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En muista enää miten se yksi teoria meni tarkalleen, mutta muistaakseni näiden "kadonneiden" koneiden matkustajat tapettiin jossain muualla samalla kun podeilla varustellut koneet kauko-ohjattiin torneihin.
Minun silmiini tuo olisi aikamoinen riski. Siis että ensin mennään paikkaan A, tyhjennetään kone, tapetaan ihmiset ja lennetään kohti tornia. Kaikki maailman lentokoneiden liikkeitä seurataan, niin voisin olettaa että tuo ei ihan noin vain onnistusi ilman että kaikki USA:n viranomaiset olisivat olleet juonessa mukana. Ja siis silloin tarkoitan joka ikinen ihminen joka on viranomaisilla töissä. Tietysti poislukien poliisit ja palomiehet, kun niitähän kuoli pelastusoperaatiossa.

Hulluja nuo amerikkalaiset.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Luin jostain jutusta, että eräässä WTC:n toimistossa oli mies joka halusi tehdä polttoitsemurhan ja varastoi valtavan määrän termiittiä toimistoonsa. Toisessa toimistossa valmisteltiin kesäjuhlia ja niiden järjestäjät olivat varastoinut satoja kaasupulloja toimistotiloihin. Ja saman toimiston kaksi työntekijää tekivät räjäytyshommia sivutoimena ja olivat käyttäneet yhtä tyhjää toimistohuonetta varastona.

Mina luin jostain jutusta etta ufot ampuivat sadeaseella WTC torneja. Ja toisaalta luin etta tulipalot romahduttivat WTC-7:n.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Juu, kun googlasin niin tuli montakin youtube-videota joita katsoin. Mutta minä en oiken pidä niitä noin yleensä ottaen absoluuttisina totuuksina, koski asia mitä tahansa. Varsinkaan kun videoiden laatu on kun Edna-tapauksessa.

Edit: Kaikenmaailman pikselimössötodisteita löytyy asiasta kun toisesta. Jotkut uskovat niihin, toiset ei, koski asia sitten itse Jeesusta tai polvitaklausta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Juu, kun googlasin niin tuli montakin youtube-videota joita katsoin. Mutta minä en oiken pidä niitä noin yleensä ottaen absoluuttisina totuuksina, koski asia mitä tahansa. Varsinkaan kun videoiden laatu on kun Edna-tapauksessa.

Edit: Kaikenmaailman pikselimössötodisteita löytyy asiasta kun toisesta. Jotkut uskovat niihin, toiset ei, koski asia sitten itse Jeesusta tai polvitaklausta.

Ah, eli et usko siihenkaan etta parinkymmenen minsan jalkeen Edna putoaa tornista ja niihin "pikseloityneisiin" kuviin?

http://2.bp.blogspot.com/_rLV-ZuNPwJ4/SFvhohj6PnI/AAAAAAAABrU/sbD-tLSdyvA/s320/EdnaCintronFalling.jpg


Onhan tuo aika epaselvaa, kyseessa saattaa olla kirahvi tai sohva tai tenojoki, joka seisoskeli ja heilutteli ensin siella parikymmenta minsaa.

http://2.bp.blogspot.com/-NPbWtyoz10c/Tm1qV8wslxI/AAAAAAAAATw/nkrZXBPTDOI/s1600/Edna_Cintron_standing_in_WTC1.jpg

http://www.reopen911.org/ReOpen911_2007Archive/images/womaninholelarge.jpg

http://nwoo.org/vystava/nizke_teploty/wtc1_woman_impact-area_full_large.jpg

Kylla on epaselvaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ehkä näin on tapahtunut, kaikki on mahdollista, kannattaa olla avoin kaikille mahdollisuuksille.

Tottakai taytyy olla, mutta pointtini olikin etta kylla kaikenlaisia teorioita aina on mutta pitaisi olla jonkinlaista nayttoakin.

Mina kannatan sita kantaa mika sopii todisteisiin.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Eli sinulla on näyttöä nanotermiitin käytöstä tornien metallirungon maalauksessa? Voitko laittaa linkin tähän näyttöön?


Tässä on lähde.

Oliko sortumiskohta juuri tämä kerros missä nainen seisoskeli?

Luin jostain jutusta, että eräässä WTC:n toimistossa oli mies joka halusi tehdä polttoitsemurhan ja varastoi valtavan määrän termiittiä toimistoonsa. Toisessa toimistossa valmisteltiin kesäjuhlia ja niiden järjestäjät olivat varastoinut satoja kaasupulloja toimistotiloihin. Ja saman toimiston kaksi työntekijää tekivät räjäytyshommia sivutoimena ja olivat käyttäneet yhtä tyhjää toimistohuonetta varastona.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eli sinulla on näyttöä nanotermiitin käytöstä tornien metallirungon maalauksessa? Voitko laittaa linkin tähän näyttöön?

Ei ole, en ole sellaista vaittanytkaan joten miksi minulla pitaisi olla siita nayttoa?

Spekuloinut kylla yhtena mahdollisuutena, kun on pyydetty spekuloimaan.

Ja aina kun minua pyydetaan vaan spekuloimaan, olen tuonut esille sen ettei minun kannata mitaan spekuloida koska jotkut yrittavat vakisin sitten vaittaa etta se on minun kantani ja vaativat sille todisteita. Kuten sina nyt tuossa. Ei siis kannata suuremmin ihmetella miksi en halua pyynnosta spekuloida, te ette osaa vastustaa kiusausta vasata siita jotain olkiukkoja.
 

Charwin

Jäsen
En tieda, mutta tama ei ole verrannollinen WTC torneihin Edna Cintronista johtuen. Han osoitti kaytannossa etta lampotila ei voinut olla kovin korkea osumakohdassa, ennen romahdusta. Ellei sitten kuvittele etta hanella oli jotain yliluonnollisia kykyja tai supersankarin voimia.

Sita en epaile ollenkaan etteiko lampotila ollut korkeampi osumakohdan ylapuolisissa kerroksissa, lampo kun nousee ylospain ja siella oli viela tulipalojakin. Mutta sortumisen aloituskohdassa lampo oli ihmiselle sopiva.

Hmm.. Tuo tapaus Edna on kieltämättä erioinen asia, mutta voiko hänestä pelkästään vetää niin mutkat suoriksi, että voidaan määritellä koko kerroksen maksimi lämpötila?

Toinen asia mikä tässä tuli mieleen, kun sanoit aiemmin että kaikki palkit ovat olleet yhteydessä toisiinsa. Ja selväähän on myös lämmön johtuminen. On myös selvää tulipalojen jatkuminen muissa kerrosissa. Eihän käsittääkseni tällöin palkki voi mitenkään jäähtyä, kun lämpötila ympärillä on edelleen korkea, sekä se on edelleen yheydessä tuleen, vaikkakaan ei juuri siitä kohtaa? Vai voiko?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
OK. Tuo, ettei aukkoja saisi olla, on kunnianhimoinen tavoite ja varmasti kannatettava, joskin voi olla vaikea saavuttaa. Itselleni ei täysin edelleenkään aukea miten salaliitto voisi olla enemmän uskottavaa kuin se mitä oikeasti tapahtui. Mutta sama se sille. Miten on, eikö tuokin lausunto, että iskujen annettiin tapahtua, heijasta jossain määrin sekä uskoa USAn ylivertaisuuteen ja myöskin tiettyä islamistien väheksyntää? En tarkoita, etteikö tämä olisi ainakin periaatteessa mahdollista, mutta toisaalta miksi on niin vaikeaa uskoa sitä, että Yhdysvallatkin oli mahdollista yllättää?

Sinulle ei täysin aukea? Millä tavoin se sitten aukeaa juuri sinulle, jos saa kysyä? Mielestäni tehdyt puutteelliset tutkimukset, tutkimatta jättämiset, ja datan jemmaamiset ja pimittämiset eivät ole normaaleja käytäntöjä kun puhutaan tämän mittapuun vyyhdistä. Ja osaltani tuo "sen annettiin tapahtua" ei heijasta mitään uskoa jenkkien ylivertaisuuteen, vaan ehkä kuitenkin uskoa siihen miten läpimätä koko tämä WTC-aftermath on ollut heidän osaltaan, ns. virallisen teorian käydessä parhaana esimerkkinä siitä.

Tottakai Yhdysvallat voidaan yllättää housut kintuissa teoriassa, mutta minä ainakin uskon että siinä tapauksessa tapahtumien kulusta olisi paljon selkeämpää näyttöä kuin mitä siitä oikeasti on.

Joudun nimittäin työssäni toisinaan käymään tuolla Dar -al- Islamissa eli islamilaisissa maissa, ja voin vakuuttaa että jenkkejä vastaan tunnettu viha on paikoin ihan aitoa. Toki suurin osa vain haluaa elää elämäänsä ja kasvattaa muksuja, mutta ääriporukka kaappaisi uudet koneet minä tahansa päivänä, jos siihen vain saisi mahdollisuuden.

Kyllä, ja mattopuukot ojossa suorittaisivat onnistuneet 4/4 kaappausta, ja raporttien mukaisilla, ei niin täydellisillä lentotaidoilla lentäisivät 2 konetta torneihin ja yhden Pentagoniin. Kiwipilot toki on tässäkin ketjussa todennut ettei näiden väitettyjen lentäjien osalta noissa suorituksissa olisi mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa, mutta eriäviäkin mielipiteitä on olemassa. Eli ei nyt ehkä ketä tahansa tuosta mainitsemastasi ääriporukasta, eikä nyt ehkä minä tahansa päivänä.

Itsekin olen duunin puolesta vieraillut islamistisissa maissa, ja allekirjoitan tuon jenkkivihan, mutta toisaalta, onko tämä ainoa porukka joka jotain valtiota syvästi vihaa? No eivät ole.

Psychodadin viesti (#8410) tuossa taannoin sisältää melko paljon sellaista mihin kovin moni ei tässä vielä ole konklusiivisesti tarttunut. Silläkin uhalla, että menisi vanhan toistoksi, niin näkisin mielelläni jonkun joka lopullisesti nuo asiat hyvällä argumentoinnilla ja kompleteilla lähdeviittauksilla tyrmää, sillä hyvin pitkälti tuossa viestissä on kiteytetty mielestäni WTC7:n tutkinnan omituisuuksia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole, en ole sellaista vaittanytkaan joten miksi minulla pitaisi olla siita nayttoa?

Spekuloinut kylla yhtena mahdollisuutena, kun on pyydetty spekuloimaan.

Ja aina kun minua pyydetaan vaan spekuloimaan, olen tuonut esille sen ettei minun kannata mitaan spekuloida koska jotkut yrittavat vakisin sitten vaittaa etta se on minun kantani ja vaativat sille todisteita. Kuten sina nyt tuossa. Ei siis kannata suuremmin ihmetella miksi en halua pyynnosta spekuloida, te ette osaa vastustaa kiusausta vasata siita jotain olkiukkoja.

Tottakai taytyy olla, mutta pointtini olikin etta kylla kaikenlaisia teorioita aina on mutta pitaisi olla jonkinlaista nayttoakin.

Mina kannatan sita kantaa mika sopii todisteisiin.


Vastasit näin minulle.

Minä vaan spekuloin mahdollisista väärinkäytöksistä erilaisten vaarallisten aineiden säilytyksistä. Minun spekulointini ihan yhtä pätevä, kuin sinun julistamasi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minkä verran muuten näissä NISTin tutkimuksissa ja muissa teorioissa on keskitytty rakentamisen laatuun ja mahdollisten rakennusaikaisten laiminlyöntien mahdolliseen osuuteen tapahtumissa? Eli perustuvatko NISTin laskelmat kuinka paljon lupavaiheen rakennesuunnitelmiin tai loppukuviin ja minkä verran myöhempiin empiriaan perustuviin tutkimuksiin rakenneratkaisuista, ja pystyttiinkö siitä tonttiin tulleesta läjästä analysoimaan oliko rakenteet olleet kaikilta osin suunnitelmien mukaiset?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tottakai taytyy olla, mutta pointtini olikin etta kylla kaikenlaisia teorioita aina on mutta pitaisi olla jonkinlaista nayttoakin.

Mina kannatan sita kantaa mika sopii todisteisiin.


Vastasit näin minulle.

Minä vaan spekuloin mahdollisista väärinkäytöksistä erilaisten vaarallisten aineiden säilytyksistä. Minun spekulointini ihan yhtä pätevä, kuin sinun julistamasi.

On on, en mina sita kiistanytkaan. Ja yhta pateva kuin ufospekulointi. Tai tulipalot.

Kuten sanoin, mina kannatan sita kantaa mika sopii todisteisiin. Spekuloinnit toteutustavasta ovat erikseen, niita en allekirjoita koska niista ei ole suoranaista nayttoa. Niista mina en ole koskaan sanonutkaan olevani selvilla, kunhan olen ehdottanut vaihtoehtoja pyydettaessa koska ihmisilla tuntuu olevan hyvin rajoittunut mielikuvitus.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
1.9.2012 koko kiekkomaailma pysähtyi, kiekko lakkasi pyörimästä. MM-95:n suurin symboli, Ville Sakari Peltonen, romahti kentän pintaan. We will never forget!

Jo ennen kuin Ville Sakari Peltonen saatiin kerättyä jään pinnasta, alettiin hyökkäyksestä syyttää arabeja. Sm-liiga langetti tapauksen johdosta ennennäkemättömän kovia ja rangaistuksia - ja tapauksesta tyrmistynyt kansa hurrasi vailla parempaa tietoa näille päätöksille.

Kurinpitoryhmän perustelut eivät kuitenkaan kestä päivänvaloa:

- Iltalehden kyselyssä 93% vastaajista ei tiennyt toisen kiekkoilijan, Ilari Filppulan romahtamisesta jään pintaan vain joitan minuutteja Ville Sakari Peltosen romahduksen jälkeen. Miksi Ilari Filppulan romahtaminen halutaan piilottaa meiltä?
- Ville Sakari Peltonen ei romahda jään pintaan vapaan pudotuksen vauhdilla. Tajuton kaatuu maahan aina vapaan pudotuksen nopeudella. Miksi tästä asiasta valehdeltiin meille?
- Ottelua ei videoitu. Kaikki sm-liigan ottelut kuvataan korkealaatuiselle videolla. Miksi juuri tätä ottelua ei videoitu?
- Julkisuudessa olleet videot ovat heikkoalatuisia, eivätkä tapahtumat näy niissä kokonaisuudessaan. Kännyköissä on nykyään dolby4000(tm)-ominaisuus, joten äänten tulisi kuulua videoilla kristallinkirkkaasti. Miksi äänet eivät kuulu kristallinkirkkaasti?
- Jatkoajan nimimerkki "nisse96:n" mukaan poliisi on takavarikoinut iselleen lisävideoita joita ei olla julkisuudessa nähty. Nisse96:n mukaan videoilla tapahtuu "kammottavia törkeyksiä", mahdollisesti jopa Ilari Filppulan romahdus. Miksi näitä videoita ei julkaista?

On selvää, että kaikki ei ole tapahtunut niin kuin meidän halutaan uskovan. Miksi ihmeessä Semir Bin-Amor tekisi tuollaisen teon - ajaisi mm-sankari Ville Sakari Peltosen ilman mitään syytä täysin kylmäksi? Koskaan ennen yksikään arabikiekkoilija ei ole tehnyt mitään vastaavaa. Näyttäkää yksikin esimerkki! Ei taida löytyä, häh? Jos tämä ei ole ylhäältä ohjattu lavastus niin sitten ei mikään. Vauva.fi palstan tutkijoiden mukaan Bin-Amor on pitkään harjoitellut suomessa teatteria ja näyttelyä. Semir on mm. osallistunut ala-asteella koulun joulunäytelmään esittäen vauva.fi:n tietojen mukaan joko enkelin, seimen tai joosefin roolia. Ja meidänkö pitäisi uskoa, ettei kukaan huomannut mitään epäilyttävää siinä, että muslimi tulee suomeen harjoittelemaan teatteria kristillisissä näytelmissä? Mahtaako olla muslimi ollenkaan vai onko sekin huijausta?

En lähde spekuloimaan mahdollisilla tekijöillä tai motiiveilla; ne jääkööt uuden tutkimuksen selvitettäväksi. Mutta kannattaa pitää mielessä, että esimerkiksi jatkoajan nimimerkki "mipittäjä" rankkasi vain päiviä ennen Peltosen romahdusta liigaveikkauksessa HPK:n koko sarjan huonoimmaksi joukkueeksi. Milläpä muullakaan tapaa Liiga voisi enää tukea RY:ta nykyistä enempää kuin mahdollistamalla itselleen täysin mielivaltaisten sakkojen ja pelikieltojen jakelun HPK:n kilpailijoita vastaan? Peltosen romahduksen lavastus antaa heille vapaat kädet toimia "yleisen turvallisuuden" nimissä miten lystäävät kenenkään kyseenalaistamatta. "Ai turvallisuuden nimissä kaksiminuuttinen Corey Lockelle, juu kyllä kiitos, te varmasti tiedätte parhaiten ja turvallisuduen nimissä ei tarvitse todisteitakaan esittää", sanovat fanit ja jopa joukkueiden pelaajat yhteen ääneen tuomareille. Surullista. Heti Ville Sakari Peltosen romahduksen jälkeen HPK:n kampanja jatkui kun HPK:n moderaattorisiipi aloitti iskunsa jatkoajassa, poistaen kovalla kädellä "väärinajattelijoiden" kirjoitusoikeuksia.

Sm-liigan kurinpitäjä Sampo Liusjärvi on muuten syntynyt hämeenlinnassa ja pelannut HPK:ssa. Miettikääs sitä...

Tiedättepähän ketkä TPS:n mahdollisen huomisen tappion takana oikeasti ovat.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kylla on epaselvaa.
Omasta mielestäni on edelleen erittäin epäselvää, varsinkin kun Ednasta löytyy niin vähän tietoa The Mighty Interwebistä. Luulisi että osumista löytyisi ainakin Wikipedia-artikkeli heti ensimmäisenä, niinkuin yleensä. Siksi minun mielestäni tämä ei todista yhtään mitään. Niinkuin sanoin, kaikki saavat uskoa mihin haluavat, mutta minä en todellakaan usko että jenkit itse pudottivat tornit. Tuon kokoisessa salaliitossa olisi aivan liian suuret riskit. Olen erittäin vakuuttunut ettei edes jenkit ole niin tyhmiä että tappaisivat tuhansia oman maansa kansalaisia, olisi syy mikä tahansa.

Mutta suurin mysteeri on miksi Al-Qaida olisi ottanut vastuun jos heillä ei ollut osuutta koko asiassa. Kai Osama ja kumppanitkin ovat vain tyhmiä.

Ei vain mene jakeluun nämä salaliittoteoriat, kun kumminkin on niin paljon seikkoja jotka ovat päivänselviä asiota, joita pystyy jopa tarkastamaan ihan jälkikäteen. Esimerkkinä otettakoon taas reitit mitä lentokoneet lensivät. Sen informaation sai koko maailma reaaliajassa.

Mutta joo, kaikki uskoo mihin haluaa. Minäkin olen edelleen täysin vakuuttunut siitä että Vince Neil tappoi tahallaan Razzlen, siksi että Mötley Crüe saisi Hanoi Rocksin pois markkinoilta kilpailemasta levymyynnistä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minkä verran muuten näissä NISTin tutkimuksissa ja muissa teorioissa on keskitytty rakentamisen laatuun ja mahdollisten rakennusaikaisten laiminlyöntien mahdolliseen osuuteen tapahtumissa? Eli perustuvatko NISTin laskelmat kuinka paljon lupavaiheen rakennesuunnitelmiin tai loppukuviin ja minkä verran myöhempiin empiriaan perustuviin tutkimuksiin rakenneratkaisuista, ja pystyttiinkö siitä tonttiin tulleesta läjästä analysoimaan oliko rakenteet olleet kaikilta osin suunnitelmien mukaiset?

Teraksen laatu oli testattu Underwriters Laboratoriesin toimesta, ylitti rakennusteraksen speksit.

Mikaan tutkimus ei ole ehdottanut laiminlyonteja tai alhaista laatua.

Mutta se tonttiin tullut laja roudattiin kiireella laittomasti Kiinaan, pois tutkimuspaikalta. NIST sai hyvin rajallisen maaran aitoa materiaalia tutkittavaksi. Turvatoimet todisteiden havittamiseksi olivat korkeat, kuorma-autot jotka kuskasivat terasta laivaan oli GPS paikannettu ja pysahdyksia ei sallittu. Joku onneton kuski poikkesi kahvilla ja sai kenkaa. Kiinassa teras sulatettiin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Omasta mielestäni on edelleen erittäin epäselvää,

Ok, jos nuo kuvat ovat sinulle epaselvia niin turha tasta on riidella. Voihan niissa olla vaikka se Tenojoki.

Vastauksestasi kylla huokuu se, etta itse kuvia et taida epailla, ainoastaan niita pakollisia implikaatioita mita niista kuvista seuraa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Joskus on joku esittänyt sellaisenkin näkökannan että Sitruuna-Etna oli ulkona puhaltavien tuulien ansiosta hengissä siihen asti kun tuli liian kuuma ja hyppäsi sitten alas. Toki saattoi olla että päätti muuten vaan tehdä itsarin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta suurin mysteeri on miksi Al-Qaida olisi ottanut vastuun jos heillä ei ollut osuutta koko asiassa. Kai Osama ja kumppanitkin ovat vain tyhmiä.

Ei Al-Qaida mistään pyhäkoulupalkinnoista kilvoittele, joten tyhmyys ei ole tuon takana. Miksei vastuuta voisi ottaa tuollainen instanssi, joka ei edes suoranaisesti helposti jäljitettävä järjestö, vaan enemmänkin riippumattomista pienjärjestöistä ja soluista eri puolilla maailmaa koostuva kokonaisuus.

Mukahauskaa tekstiä

Nimimerkin Tpip samankaltaisen viestin jälkeen tää on vähän kulunut läppä. Ei tipu toista kertaa, tuo ensin mainittu Tpipin viesti oli kaikessa originaaliudessaan vielä hyvä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Joskus on joku esittänyt sellaisenkin näkökannan että Sitruuna-Etna oli ulkona puhaltavien tuulien ansiosta hengissä siihen asti kun tuli liian kuuma ja hyppäsi sitten alas.

En epaile, kyllahan ne jaahdyttaa. Tietysti, jostain Ednan piti siihen kohtaan ensin kavella.

Ja Edna nojailee terakseen tuolla.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ok, jos nuo kuvat ovat sinulle epaselvia niin turha tasta on riidella. Voihan niissa olla vaikka se Tenojoki.
Ne ovat mielestäni epäselviä ja kaiken lisäksi eivät todista mitään salaliitosta vaikka kuvissa olisikin oikeasti "Edna Cintron". Kuka muuten on pystynyt noista kuvista tunnistamaan hänet? Googlehaku ei löytänyt vastausta. Ja vaikka kuvissa olisi "Edna Cintron", niin rakennus oli sen verran iso että sisäänmenoreikä ei välttämättä kerro mitä tapahtui toisessa päässä rakennusta. Noin loogisesti ajateltuna painava lentokone, joka lentää kovaa vauhtia päin seinää, ei jää siihen ensimmäiseen seinään, vaan ajautuu syvälle rakennukseen. Ja kyllähän tuolla paloi oikein kunnolla, savun määrästä päätellen, kun seurasin livenä TV:stä alusta loppuun koko tapahtumaa.

Et ottanut kantaa minun Al-Qaida ja lentoreitti-asiohin. Nehän jo ensimmäisenä tyrmää salaliittoteoriat.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikki maailman lentokoneiden liikkeitä seurataan, niin voisin olettaa että tuo ei ihan noin vain onnistusi ilman että kaikki USA:n viranomaiset olisivat olleet juonessa mukana.

Lentokoneella ei ole ymmärtääkseni syytä ottaa yhteyttä pitkillä lennoilla lähdön jälkeen muuta kuin määränpäähän (ilman ongelmia tai muiden koneiden lentoreittien kohtaamista). Eli ei tarvitse ottaa yhteyttä kunkin ylitettävän alueen lennonjohtoon. Kone voi siis lentää ilman aktiivista valvontaa pitkiä aikoja. Kun torneihin törmänneiden koneiden transponderit sammutettiin noin vartti noususta ja lentosuuntaa muutettiin sen jälkeen merkittävästi, kenelläkään ei ollut koneiden sijainnista tai suunnasta mitään hajua. Toisaalta kenelläkään ei ollut pitkään aikaan tietoa siitä, että tiettyä konetta piti edes aktiivisesti etsiä.

Kun koneen transponderi sammutetaan, sitä ei enää pysty seuramaan muuta kuin tutkalla. Ja silloinkin pitäisi tietää, että kyseistä konetta on seurattava. Toisekseen kunkin alueen lentovalvonnan pitäisi aina "luovuttaa" kone seuravaan alueen valvonnalle. USA:n ilmatilassa oli tuohon aikaan niin paljon koneita, että kyseisten koneiden löytäminen olisi ollut neulan hakemista heinäsuovasta. Asiaan olisi periatteessa saatu helpotusta sillä, että puolustusvoimat olisi saatu apuun, mutta siviilipuolen ja puolustusvoimien järjestelmät eivät tuolloin vielä keskustelleet keskenään, eikä tietoja kyetty välittämään puolelta toiselle.

Koneiden sijainti paljastui käytännössä vasta sitten, kun ne törmäsivät torneihin. Tällöin kaksi hävittäjää oli juuri vasta noussut ilmaan puolen tunnin - kolmen vartin lentomatkan päässä New Yorkista, eikä niillä silloinkaan ollut tiedossa eksaktia sijaintia, missä kadonneet koneet olivat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Turvatoimet todisteiden havittamiseksi olivat korkeat, kuorma-autot jotka kuskasivat terasta laivaan oli GPS paikannettu ja pysahdyksia ei sallittu. Joku onneton kuski poikkesi kahvilla ja sai kenkaa. Kiinassa teras sulatettiin.

Mistä olet tällaisen tiedon saanut? Minä sain tiedon, että New Yorkin mafia olisi myynyt teräksen eteenpäin. Oli lahjonut siivoustöitä johtaneen pomon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös