Mielestäni lentokoneen törmäys olisi aiheuttanut rakennukseen todella suuria vahinkoja.
Voisiko joku postata referenssiksi kuvan, että minkälainen reikä tiilirakennuksen seinään on YLEENSÄ jäänyt kun siihen on törmännyt matkustajalentokone vai myönnetäänkö yhteisesti että tässä ollaan kaikki täysin arvailujen ja hollywood-elokuvien varassa?
Minä voin myöntää, että reiän koko ja erityisesti sen muoto on jossain määrin ei-odotetunlainen (tosin en mikä tiedä että minkälainen sen pitäisi sitten olla). Kuitenkin jos asiaa miettii, niin vaihtoehtoiset teoriat ovat tarjonneet matkustajalentokoneen tilalle pienlentokonetta tai ohjusta. Mielestäni kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei kuitenkaan tippaakaan paremmin tuota nähtyä jälkeä tukisi. Itseasiassa pienlentokoneesta ei minun uskoakseni noin isoa jälkeä seinään syntyisi ja ohjuksen jälki olisi epätasaisempi, repivämpi, mutta tämä on pelkkään mutua, kuten todettua. Ohjuksia on tietenkin hyvin monenlaisia.
Jos pelkän osuman perusteella pitäisi päätellä, että mikä siiihen on osunut, niin pitäisi isoa lentokonetta pienenä ennakkosuosikkina noista vaihtoehdoista, mutta kun päälle löytyy toista sataa todistajaa jotka todistavat ison koneen nähneensä, eikä toiseen kuppiin löydy käytännössä yhtään ohjuksen tai pienkoneen nähnyttä, niin päätös helpottuu.
Minun näkymätön elefanttini ei tätä joka tapauksessa tehnyt, sillä se oli silloin useiden satojen kilometrien päässä New Yorkissa (ellei uusia todisteita ilmaannu).
Tästähän oli todisteita jo muutamia tunteja aikaisemmin, eikö vain?
Kolme taloa(viisi?) meni täysin säpäleiksi kahden koneen törmäyksestä..
No ei mennyt. Törmäyksen voimasta ei yksikään talo mennyt säpäleiksi, vaan pienempien talojen säpäleiksi menot aiheutuivat isompien tornien romahtamisesta ja isoimpien tornien romahtamiset taas aiheutuivat tutkijoiden mukaan törmäyksen ja tulipalojen yhteisvaikutuksesta.
Jos itse törmäyksiä verrataan niin huomataan että puhutaan perunoista ja maaomenoista. Pentagonissa nuo tiilistä tehdyt, mahdollisesti vahvistetutkin seinät olivat kantavia rakenteita kun taas WTC:n ulkoseinät olivat suurelta osin lasia.
Toinen ero on, että WTC:hen koneet iskivät täydellä nopeudella ehjinä, mutta todistajien mukaan Pentagonia päin törmännyt kone oli ennen osumaa osunut jo puihin/liikennevalotolppiin, mikä on todennäköisesti a) hidastanut nopeutta ja sitä kautta iskun voimaa b) mahdollisesti katkonut siipiä yms, mikä taas voisi selittää seinässä olevan reiän muotoa ja kokoa.
Kolmas ero on, että Pentagonissa suuri joukko palomiehiä pääsi varmasti ensi tilassa sammuttamaan taloa. WTC:ssä ei niinkään.
Eikä lentokoneonnettumuuden normaaleja piirteitä, moottorit? Tekivätkö moottorit reikiä seinään?..eivät. Osuma oli lienee hyvä. Missä on koneen runko ja PERÄSIN?
Nuo ketjuun postattu kuva on otettu kolme päivää iskun jälkeen. Jos ja kun Pentagon halusi pitää iskun ja sen vaikutukset kaikilla tavoin mahdollisimman salaisina, niin mielestäni kovin kaukaa haettua ei olisi epäillä, että osia olisi tuossa vaiheessa jo roudattu piiloon.