World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 264 804
  • 11 333

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Helppoa on tuo debunkkaus - vedellään vaan slideshow täyteen tekstejä jotka olevinaan kumoavat väittämät.

Aika hyvin tuo kumosi PD:n minulle osoittaman videon, jossa palomiehet puhuivat pommista. Ja puhuihan ne, ihan muualla kuin WTC-rakennuksilla. Jos kin puolesta tahi vastaan nämä videot eivät ole oikein hyviä todisteita, lukuun ottamatta näitä romahdusvideoita, sillä niissä nyt sentään näkyy "selvästi", miten rakennukset romahtivat. Shokissa olevien ihmisten kommentit keskeltä tapahtumia eivät sen sijaan todista hevon persettä. Siellä varmasti kuului kaikenlaista pauketta paikan päällä. En tosiaan ihmettele, että havaintoja räjähdyksistä on.

EDIT: Tosin tasapuolisuuden nimissä on sanottava, että yhtä hyvin voisi olla kyseessä video, jossa on taas leikkauksilla saatu aikaan vaikutelma, että ollaan jossain muualla. Mutta yhtä kaikki siis, tämän takia oikein mikään tällainen video ei jaksa vakuuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
No mietitään. Jos virallisessa teoriassa on joitain kohtia, joita on vääristelty tai pimitetty, niin syyt siihen eivät todennäköisimmin liity salaliiton peittelyyn vaan ihan kansalliseen (tai jopa kansainväliseen) turvallisuuteen.

Jos virallisessa tarinassa on jotain vaaristelty ja pimitetty, se pitaisi selvittaa ja syylliset pistaa siita maksamaan. Piste.

Luen sujuvasti rivien valista etta sinakin uskot salaliittoon, tosin sinun salaliittosi olisi sellainen joka on luotu suojelemaan kansalaisia, ei rikollisia. Olenko oikeassa? Kerro minulle seuraavaksi keksitko jonkun sellaisen kansallisen turvallisuuden kannalta merkityksellisen syyn miksi pentagonin iskusta ei voi nayttaa kuvaa?

Viranomaisten etu ei esim ole mainostaa, että kuinka haavoittuvia rakennukset ovat terroristi-iskuille tai mitä heikkouksia tutkimuksissa on havaittu lentoturvallisuuden tai vastaavien alueelta. Samoin aivan päivänselvää on, että kaikki Pentagoniin liittyvä on salaista ja varmasti amerikkalaisten kannalta ajateltuna hyvästä syystä.

Se on selvaa etta viranomaisten etu ei ole mainostaa haavoittuvuutta. Talla on merkitysta niille ihmisille joille viranomaisten etu on tarkea...eli auktoriteettiuskoisille kuten sinulle. Minua ei voisi yhtaan vahempaa kiinnostaa viranomaisten etu, kyseessa on rikostutkimus ja rikoksella oli oikeita uhreja ja niilla uhreilla oikeita omaisia. Sinulle taas tuo viranomaisten etu on tarkeampi kuin uhrien omaisten polttaviin kysymyksiin vastaaminen.

Selitapa nyt miten kaikki pentagoniin liittyva on salaista, se on julkisesti kaikkien nahtavilla oleva rakennus ja sita kuvaa useat ulkopuolisetkin kamerat. Miksi parin sekunnin ajalta se on salaista, mutta muuten ei? Kaikkihan tietavat (sinun mielestasi) etta sinne lensi lentokone joten ei sen nakeminen nauhalta luulisi olevan mitenkaan salainen asia. Selita milla logiikalla se olisi salainen?


Minähän olen itse salaliittoteoreetikko siinä mielessä, että pidän todennäköisenä että Pennsylvanian kone ammuttiin alas vaikka virallinen teoria ei sitä myönnä. En silti kaipaa aiheesta mitään lisätutkimuksia, eivätkä minun mielestäni uhrien omaisetkaan sitä "ansaitse". Jos olisin itse asiasta ollut päättämässä niin olisin todennäköisesti itsekin määrännyt alasampumisen pidettäväksi salassa.

Minakin olisin maarannyt alasampumisen. Olisin maarannyt sen kaikille koneille jo paljon ennen kuin yksikaan olisi osunut mihinkaan. Ja niin olisi Yhdysvaltain ilmavoimatkin, jos se olisi ollut heista kiinni. Mutta kummallista kylla, tuo valta oli hiljattain ennen iskuja otettu pois ilmavoimilta, ja laitettu pelkastaan presidentin ja varapresidentin kasiin. Syyta voi jokainen miettia tykonaan.

Itsekin uskon etta Shanksvillen kone ammuttiin alas. Itse asiassa, se on ehka suurin yksittainen syy sille miksi olen yleensakin aikanaan kiinnostunut tasta asiasta...seurasin tapahtumia tiiviisti sina paivana ja noin 5 minuutin ajan CNN:n sivuilla luki tieto siita etta ilmavoimat ampuivat sen koneen alas ja sen vahvisti joku ilmavoimain edustaja. Kohta uutinen oli poistettu. Jalkeenpainhan se on sitten selitetty hyvin eri tavalla. Tuollaisen selkeahkon peittelyn nakeminen henkilokohtaisesti aiheuttaa kylla luontaisesti skeptisessa ihmisessa selkean vastareaktion. Sen jalkeen palaset alkoivatkin loksahdella paikoilleen.

On kuitenkin hassua etta sina ihan suoraan myonnat etta uskot salaliittoon, mutta olet sita mielta etta emme ansaitse totuutta. Paa pois auktoriteetin perseesta, NYT.
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Aika hyvin tuo kumosi PD:n minulle osoittaman videon, jossa palomiehet puhuivat pommista. Ja puhuihan ne, ihan muualla kuin WTC-rakennuksilla.

Hiukan nyt lahdekritiikkia taas kiitos. Eri videosta kuitenkin kysymys. Eri palomiehet ja eri tapahtumapaikka.

Mutta kaikki debunkkaajien disinformaatio menee nakojaan taydesta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hiukan nyt lahdekritiikkia taas kiitos. Eri videosta kuitenkin kysymys. Eri palomiehet ja eri tapahtumapaikka.

Mutta kaikki debunkkaajien disinformaatio menee nakojaan taydesta.

Laitoinkin aiheesta jo omaan viestiini. Selvästi kamera on ainakin vaihtunut kieltämättä niissä toisen videon tilanteissa, mutta onko 100% varmaa, että eri paikka kyseessä?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minakin olisin maarannyt alasampumisen. Olisin maarannyt sen kaikille koneille jo paljon ennen kuin yksikaan olisi osunut mihinkaan. Ja niin olisi Yhdysvaltain ilmavoimatkin, jos se olisi ollut heista kiinni. Mutta kummallista kylla, tuo valta oli hiljattain ennen iskuja otettu pois ilmavoimilta, ja laitettu pelkastaan presidentin ja varapresidentin kasiin. Syyta voi jokainen miettia tykonaan.

Nyt rupean itse uskomaan salaliittoihin - tunnustan nimittäin että olen mielestäni ollut täysin agnostinen tuon lento 93:n suhteen, oletkos varma notta et vahingossa lainannut väärin? Ehkäpä alienit sieppasivat minut ja laittoivat kirjoittamaan noin omituisia...
 

Sambody

Jäsen
Sinä muuten unohdit vastata tuohon Bazantin kommenttiin "elastic wavesta", josta kuulemma voi ihan peruskurssilla oppia... Ruvettaisko yhdessä opiskelemaan fysiikkaa, sinä ja minä!

Alkakaapas vaikka nyt. Kertokaapa vaikka nyt ensi aluksi, mitä tämä termi 'elastic wave' pitää sisällään ja miksei myös miten se liittyy näiden kahden tornin romahtamiseen.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Alkakaapas vaikka nyt. Kertokaapa vaikka nyt ensi aluksi, mitä tämä termi 'elastic wave' pitää sisällään ja miksei myös miten se liittyy näiden kahden tornin romahtamiseen.

Se on siinä koko lainauksessa, muutama sivu taaksepäin. Aika selvää pässinlihaa vai mitä?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Laitoinkin aiheesta jo omaan viestiini. Selvästi kamera on ainakin vaihtunut kieltämättä niissä toisen videon tilanteissa, mutta onko 100% varmaa, että eri paikka kyseessä?

Toinen on uutisraportista sielta koululta, toinen taas kasivarakameralla kuvattu.

100% varma ei voi olla oikeastaan mistaan. Mutta oletko koskaan kuullut etta siella koulussa olisi ollut edes pommia? Ja miksi siella koulussa olisi ollut pommi?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nyt rupean itse uskomaan salaliittoihin - tunnustan nimittäin että olen mielestäni ollut täysin agnostinen tuon lento 93:n suhteen, oletkos varma notta et vahingossa lainannut väärin? Ehkäpä alienit sieppasivat minut ja laittoivat kirjoittamaan noin omituisia...

Voitko suomentaa etta mita yritat tassa sanoa?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minakin olisin maarannyt alasampumisen. Olisin maarannyt sen kaikille koneille jo paljon ennen kuin yksikaan olisi osunut mihinkaan. Ja niin olisi Yhdysvaltain ilmavoimatkin, jos se olisi ollut heista kiinni. Mutta kummallista kylla, tuo valta oli hiljattain ennen iskuja otettu pois ilmavoimilta, ja laitettu pelkastaan presidentin ja varapresidentin kasiin. Syyta voi jokainen miettia tykonaan.

Itsekin uskon etta Shanksvillen kone ammuttiin alas. Itse asiassa, se on ehka suurin yksittainen syy sille miksi olen yleensakin aikanaan kiinnostunut tasta asiasta...seurasin tapahtumia tiiviisti sina paivana ja noin 5 minuutin ajan CNN:n sivuilla luki tieto siita etta ilmavoimat ampuivat sen koneen alas ja sen vahvisti joku ilmavoimain edustaja. Kohta uutinen oli poistettu. Jalkeenpainhan se on sitten selitetty hyvin eri tavalla. Tuollaisen selkeahkon peittelyn nakeminen henkilokohtaisesti aiheuttaa kylla luontaisesti skeptisessa ihmisessa selkean vastareaktion. Sen jalkeen palaset alkoivatkin loksahdella paikoilleen.

On kuitenkin hassua etta sina ihan suoraan myonnat etta uskot salaliittoon, mutta olet sita mielta etta emme ansaitse totuutta. Paa pois auktoriteetin perseesta, NYT.

No noissa muissahan ei tiedetty yhtään, mitä on tapahtumassa, ennen kuin oli liian myöhäistä. Se, että jonkin koneen reitti muuttuu yllättäen ja yhteys häviää, ei oikein vielä anna aihetta alas ampumiseen. Vaikka olisi epäilty kaappaustakin aiemmin kuin nyt myönnetään, niin odotettiin varmaan historian valossa jotain muuta kuin mitä tapahtui.

Ja tosiaan, tämä pellolle päätynyt lento on jäänyt kaikessa tohinassa vaille huomiota. Ja sitten tunnustus, minäkin pidän mahdollisena alas ampumista. En sano, että näin on, mutta pidän sitä kuitenkin periaatteessa ihan yhtä mahdollisena. Ja tietyllä tavalla tuo matkustajien sankarillinen väliinmeno sopii vähän turhan hyvin kuvioon. En kuitenkaan käyttäisi sanaa salaliitto, sillä jos kone ammuttiin, niin minun maailmassani se tehtiin pakon edessä ja oikeaa kohdetta suojellakseen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toinen on uutisraportista sielta koululta, toinen taas kasivarakameralla kuvattu.

100% varma ei voi olla oikeastaan mistaan. Mutta oletko koskaan kuullut etta siella koulussa olisi ollut edes pommia? Ja miksi siella koulussa olisi ollut pommi?

Ei tietenkään miksikään. Mutta oikeasti sen päivän edetessä epäiltiin ihan kaikkea, ja vääriä pommihälytyksiä oli useita.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Voitko suomentaa etta mita yritat tassa sanoa?

Sorry, yritän siis yksinkertaisemmin - oudoksun sitä, että olisin esittänyt noin vahvan mielipiteen alasampumisesta. Siksi ajattelin, että olet ehkä tehnyt virheen lainauksessa. Täytynee kai itse kaivaa tuo omalaatuinen kommentti näkyville.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
En kuitenkaan käyttäisi sanaa salaliitto, sillä jos kone ammuttiin, niin minun maailmassani se tehtiin pakon edessä ja oikeaa kohdetta suojellakseen.

Ei se itse ampuminen ole salaliitto. Sen peittely on.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sorry, yritän siis yksinkertaisemmin - oudoksun sitä, että olisin esittänyt noin vahvan mielipiteen alasampumisesta. Siksi ajattelin, että olet ehkä tehnyt virheen lainauksessa. Täytynee kai itse kaivaa tuo omalaatuinen kommentti näkyville.

Danan kommentteja nuo olivat, ei harmainta aavistusta miksi foorumi lainaa ne sinun tekstiksi.

Fiksaan.

Fiksattu.

Pahoittelen tuota sekaannusta, ei ollut tarkoitus laittaa sanoja suuhusi. Vastaukseni oli siis Dana77 nimimerkille.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei se itse ampuminen ole salaliitto. Sen peittely on.

No OK, voidaan kutsua sellaista peittelyä salaliitoksi. Tällainen toiminta on juuri sitä harmaata, aluetta, mihin uskon eri hallitusten voivan ihan hyvin syyllistyä, ja varsinkin Bushin hallinnon. Ja tietysti pahempaankin, hallituksesta riippuen. Mutta 911- keississä laajemmin en siihen usko, eikä siitä ole todisteitakaan. Voi tietysti tähän todeta, että ne on samalla tavalla salattu kuin alas ampuminen, mutta silloin olisi kyseessä NIIN paljon massiivisempi peiteoperaatio, että en usko sen olevan mahdollista. Alas ampumisesta olisi tiennyt valtion ja armeijan ylimmän johdon lisäksi vain komentokeskus ja pilotti, jos oletetaan, että silminnäkijöitä ei ollut.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
No noissa muissahan ei tiedetty yhtään, mitä on tapahtumassa, ennen kuin oli liian myöhäistä. Se, että jonkin koneen reitti muuttuu yllättäen ja yhteys häviää, ei oikein vielä anna aihetta alas ampumiseen. Vaikka olisi epäilty kaappaustakin aiemmin kuin nyt myönnetään, niin odotettiin varmaan historian valossa jotain muuta kuin mitä tapahtui.

Usko mita haluat.

"It is standard operating procedure (SOP) to scramble jet fighters whenever a jetliner goes off course or radio contact with it is lost. Between September 2000 and June 2001, interceptors were scrambled 67 times. In the year 2000 jets were scrambled 129 times."
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
No OK, voidaan kutsua sellaista peittelyä salaliitoksi. Tällainen toiminta on juuri sitä harmaata, aluetta, mihin uskon eri hallitusten voivan ihan hyvin syyllistyä, ja varsinkin Bushin hallinnon. Ja tietysti pahempaankin, hallituksesta riippuen.

Mutta ne pahemmat hallitukset olisivat sitten todennakoisemmin eri varisia ja vaarauskoisia?

Eli sinulla on kyky ymmartaa etta ihminen on ihmiselle susi, mutta jostain syysta et voi uskoa etta tuo hallitus olisi voinut siihen syyllistya kuin pienessa mittakaavassa?
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Ei se itse ampuminen ole salaliitto. Sen peittely on.

Pää syvällä auktoriteettien rectumissa huutelisin tähän liittyen sen verran, että miksi kone ylipäänsä ammuttiin alas jos kerran hallitus tiesi iskuista etukäteen ja halusi uuden Pearl Harborin? Eikö olisi ollut loogisempaa joko a) antaa myös tämän koneen lentää kohteeseensa asti maksimaalisen tuhon aiheuttamiseksi tai b) vaihtoehtoisesti päästää alunperinkin ilmaan vain kolme kaapattua konetta? WTC:n ja Pentagonin iskut joka tapauksessa kaappasivat 99% huomiosta. Mikä siis oli Shanksvillen koneen funktio tässä kokonaisuudessa salaliiton näkökulmasta?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Usko mita haluat.

"It is standard operating procedure (SOP) to scramble jet fighters whenever a jetliner goes off course or radio contact with it is lost. Between September 2000 and June 2001, interceptors were scrambled 67 times. In the year 2000 jets were scrambled 129 times."

Tuo ei millään tavalla kiistä sanomaani. Koneita ei ole tapana ampua alas niiden kadotessa tutkasta tai menetettäessä yhteys niihin, vaikka hävittäjiä ilmaan laitettaisiinkin. Ja lisäksi hävittäjiä ei todellakaan lähetetä ilmaan heti ongelmien tullessa, ei todellakaan. Yhteys yritetään toki ensin saada takaisin. Joku viisaampi saa kertoa aikarajan, milloin katsotaan jonkin olevan todella pahasti pielessä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mutta ne pahemmat hallitukset olisivat sitten todennakoisemmin eri varisia ja vaarauskoisia?

Eli sinulla on kyky ymmartaa etta ihminen on ihmiselle susi, mutta jostain syysta et voi uskoa etta tuo hallitus olisi voinut siihen syyllistya kuin pienessa mittakaavassa?

Höpö höpö. Minä en ole tuollaista täällä koskaan sanonut, sinä vain luulet minun ajattelevan niin. Edelleenkään mitään järkevää motiivia heidän tehdä niin ei ollut, siksi en siihen usko.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Pää syvällä auktoriteettien rectumissa huutelisin tähän liittyen sen verran, että miksi kone ylipäänsä ammuttiin alas jos kerran hallitus tiesi iskuista etukäteen ja halusi uuden Pearl Harborin? Eikö olisi ollut loogisempaa joko a) antaa myös tämän koneen lentää kohteeseensa asti maksimaalisen tuhon aiheuttamiseksi tai b) vaihtoehtoisesti päästää alunperinkin ilmaan vain kolme kaapattua konetta? WTC:n ja Pentagonin iskut joka tapauksessa kaappasivat 99% huomiosta. Mikä siis oli Shanksvillen koneen funktio tässä kokonaisuudessa salaliiton näkökulmasta?

Hallitus oli jo saanut uuden Pearl Harborinsa. En siis tieda miksi olisi ollut tarpeellista antaa koneen lentaa mihinkaan. En tieda oliko kyseessa matkustajakone vai ammuttiinko siella vain shown vuoksi jotain muuta alas. Eikos sen koneen sanottu olevan matkalla valkoiseen taloon? Ehka halusivat osoittaa etta uhka koski myos valkoista taloa...pentagonin tapauksessa se kyseinen seina oli vahvistettu hyokkayksen varalta joten siihen kelpasikin iskea eika tullut niin suurta ongelmaa, valkoisen talon korjaaminen olisi ollut erilainen ongelma, ja mahdolliset henkilovahingot ns. omaa vakea. Sita paitsi, ohjusjarjestelma olisi kylla pudottanut koneen ennen valkoista taloa, mutta keskelle washingtonia.


Tai sitten yksinkertaisesti yksi kaappareista tajusi etta helvetti, mehan ollaan tassa vain syntipukin asemassa, ma lennatan taman paskan valkoiseen taloon ja se ei sopinut NWO:n agendaan.

Vaihtoehtoja on, sietaisi tutkia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Höpö höpö. Minä en ole tuollaista täällä koskaan sanonut, sinä vain luulet minun ajattelevan niin. Edelleenkään mitään järkevää motiivia heidän tehdä niin ei ollut, siksi en siihen usko.

Raha ja valta, heidan omien suunnitelmiensa toteuttaminen ei ole mielestasi jarkeva motiivi?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Raha ja valta, heidan omien suunnitelmiensa toteuttaminen ei ole mielestasi jarkeva motiivi?

Noiden toteuttamiseen on muitakin tapoja, kuin järjestää äärimmäisen vaikeasti hallittava ja salassa pidettävä, massiivinen operaatio.

Ja mitä alas ampumiseen tulee, niin aivan julkista tietoa on, että siitä keskusteltiin, ja osin hallintoa jopa arvosteltiin siitä, että se ei saanut viimeistä konetta alas. Tämän valossa on hieman hullua, että se toisaalta edes haluttiin salata(olettaen nyt siis, että se ammuttiin). Toisaalta jos ensin salaa sen, niin ei siinä oikein voi enää takkia kääntää, vaikka huomaisi sen olleen virhe;)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hallitus oli jo saanut uuden Pearl Harborinsa. En siis tieda miksi olisi ollut tarpeellista antaa koneen lentaa mihinkaan. En tieda oliko kyseessa matkustajakone vai ammuttiinko siella vain shown vuoksi jotain muuta alas.

No helvetti, missä ne matkustajat tapettiin, jos kyseessä ei ollut matkustajakone? Olet olevinasi omaisten puolella, eikö tuo ole jo törkeää tuossa koneessa menehtyneiden omaisia kohtaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös