Viestin lähetti BitterX:
>Se, että Berg otti turpaan, ei johdu siitä, että tuo aina jauhettu
>suviurpoliiga ei kasvata fyysisiä pelaajia. Ihme juttu, että jaksat
>tuollaista scheissea suoltaa.
Tosiasia on se, että jos suomen maajoukkuetta aletaan lyödä kuin vierasta sikaa, meillä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin ottaa turpaan ja itkeä tuomarille. Se, että Berg hoitaa meillä hanskahommat kertonee joukkueemme fyysisyydestä paljon. Jos meidän rosterimme tuolla olisi koostunut pelkästään S/M-liigan pelaajista niin turpaan olisi varmaan tullut vielä kovemmin.
Puhdasta matematiikkaa siis.
>Oletko itse koskaan pelannut? Vai tiedätkö jostain muualta
>taholta, että suomalaisessa juniorivalmennuksessa suositaan
>vauhtia, ketteryyttä ja taitoa koon ja fyysisyyden
>kustannuksella?
Olen pelannut 4 vuotta junioritasolla, mutta mitä helvettiä se tähän kuuluu? Miksi minun tarvitsisi "tietää" tätä asiaa koska sehän on ollut itsestäänselvyys. Meidän huippupelaajamme ovat jopa keskivertonuoria lyhyempiä ja geneettisesti pienikokoisempia. Koivu, Peltonen, Lehtinen, Sami ja Niko Kapanen, Pärssinen, ym. ym. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.
>Pitäisikö sinun mielestäsi viedä pikkunassikat punttikselle ja
>sallia taklaukset joskus f-junnuiässä, jotta koko ja fyysisyys
>karttuisivat?
Jessus, oletko koskaan kuullut termiä "lukee kuin piru raamattua"? Sinun vastauksesi antaa asialle uuden merkityksen. Tosin sillä erotuksella ettet näköjään edes ymmärrä lukemaasi.
Ei koko ole junioripelaajilla punteilla hankittua, vaan kyse on puhtaasti geneettisistä eroista. Juniorivalmennuksessa pitäisi katsoa muitakin pelaajatyyppejä kuin nopeita, pieniä ja ketteriä. Erityisesti hyökkääjäpelaajien osalta. Muistan kyllä juniorivuosilta kuinka isommat kaverit laitettiin automaattisesti pakeiksi.
Etkö todella ymmärtänyt mitä alkuperäisessä viestissäni tarkoitin? Pitää varmaan liittää .jpg kuvaliite seuraavalla kerralla asian havainnolistamiseksi.
>Jos pelaajia halutaan stereotypisoida kansalaisuuden
>perusteella, onko suomalainen kiekkoilija sinusta todella puhdas
>taitopelaaja? Minä en stereotypionnista pidä, mutta jos pakko
>on, sanoisin, että suomalainen on rouhija ja vääntäjä.
Siinä se ongelma onkin. Kahdeksallakymmenellä kilolla ei tänä päivänä kaukalossa paljon rouhita.