World Cupin harkkamatsit

  • 32 814
  • 204

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti finnishninja
Panin Öhlundin merkille vain muutaman kerran. Ylivoimapelissä en pannut häntä merkille kertaakaan. Sedinit kuuluivat Ruotsin joukkueen pirteimpiin. Näslund taas oli maalia lukuunottamatta aika näkymätön. Forsberg ja Näslundhan ovat pelanneet yhdessä viimeksi 1993, joten saavatten hakea toisiaan vielä jonkin aikaa, ennen kuin alkaa homma luistamaan.

Mattias ei varmaankaan pelaa ylivoimaa WC:ssa, mikä yllättää ainakin minut - olkoonkin, että Ruotsilla on kova ylivoimakoostumus. Viime kaudella (lähes 100 mailia laukova) Öhlund teki NHL:ssä mukavat 14 maalia ja voisi pelata mielestäni hyvinkin ylivoimaa myös Ruotsilla. Mutta se, mikä asema Öhlundilla joukkueessa on, taitaa kertoa aika hyvin joukkueen tasosta.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Jääkiekon historiasta

Kyllä kiekkohistoria minuakin kiinnostaa, ja kovasti. En vain ymmärrä miten 40- 50 ja 60- ja vielä 70-luvun ottelut vaikuttavat vuonna 2004 pelattavaan Suomi-Ruotsi otteluun. Jos joku tykyttää takaraivossa, niin MM 2003 sekä MM 2002.

Mutta, kirjoita ihan mistä haluat, minä taas otan pulttia ihan mistä minä haluan, varsinkin epäoikeudenmukaisesta Suomen jääkiekon mollaamisesta.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti nuckhead
Mattias ei varmaankaan pelaa ylivoimaa WC:ssa, mikä yllättää ainakin minut - olkoonkin, että Ruotsilla on kova ylivoimakoostumus. Viime kaudella (lähes 100 mailia laukova) Öhlund teki NHL:ssä mukavat 14 maalia ja voisi pelata mielestäni hyvinkin ylivoimaa myös Ruotsilla. Mutta se, mikä asema Öhlundilla joukkueessa on, taitaa kertoa aika hyvin joukkueen tasosta.
Hardy peluutti muutaman kerran Sundinia ja Forsbergia puolustajan paikalla. Muuten hän näyttää sijoittavan kovasti pariin Lidström - Johnsson ylivoimapelissä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Jääkiekon historiasta

Viestin lähetti IceBreezer
Kyllä kiekkohistoria minuakin kiinnostaa, ja kovasti. En vain ymmärrä miten 40- 50 ja 60- ja vielä 70-luvun ottelut vaikuttavat vuonna 2004 pelattavaan Suomi-Ruotsi otteluun.
Kukaan ei ole tietääkseni väittänyt että vaikuttaisi. Näiden juttujen yhteydessä tosin kalutaan usein myös menneisyyttä, joka ainakin minusta kuuluu asiaan ja on mielenkiintoista. Tilastonikkarien jutut ovat myös helppoja ohittaa jos käy huumorin päälle.
Mutta, kirjoita ihan mistä haluat, minä taas otan pulttia ihan mistä minä haluan, varsinkin epäoikeudenmukaisesta Suomen jääkiekon mollaamisesta.
Kiitos. Saakos muuten Ruotsin jääkiekkoa mollata epäoikeudenmukaisesti? Jos saa, miksi silloin Suomen jääkiekko tulisi olla pyhä ja tabu?
 

Animal

Jäsen
Suomi-Saksa harjoituspeli

Onko kellään tietoa, että tuleeko tämä raju taistelu TV:stä. Huhun kuulin, että Nelonen+ näyttäisi, mutta en löytänyt ohjelmatiedoista.

Tulosveikkaus:

5-1 Suomelle
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Toivottavasti ei vastaavanlaista mokaa tule tuomareiden puolelta kuin tuo ruotsin voittomaalia edeltänyt kamppi. Oli tietysti suomalaiseltakin järjetön ylöstuonti, mutta jos tuo tilanne ei täyttänyt kampituksen tunnusmerkkejä niin on aika ihmeellistä.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Re: Re: Jääkiekon historiasta

Viestin lähetti finnishninja
Saakos muuten Ruotsin jääkiekkoa mollata epäoikeudenmukaisesti? Jos saa, miksi silloin Suomen jääkiekko tulisi olla pyhä ja tabu?

Koska me olemme suomalaisia ja keskustelemme suomalaisella keskustelupalstalla. Me saamme mollata ketä haluamme, mutta jos tänne tulee joku haukkumaan Suomea; paskaks vaa ja palamaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Koala
Koska me olemme suomalaisia ja keskustelemme suomalaisella keskustelupalstalla. Me saamme mollata ketä haluamme, mutta jos tänne tulee joku haukkumaan Suomea; paskaks vaa ja palamaan.

Kyllä minusta asiallinen Suomen suomiminen kuuluu asiaan siinä missä Ruotsinkin pystyyn haukkuminen, vai onko olettamuksena se, että kaikki suomalaiset ovat Suomifaneja eivätkä sen tähden esitä kritiikkiä Suomikiekkoa kohtaan? Minä haukun suomalaisten esityksiä vaikka kuinka jos koen sen tarpeelliseksi huolimatta suomalaisuudestani, tai jos kritiikin esittäminen (joidenkin mielestä haukkuminen) vähentää suomalaisuuttani, niin eipä voisi vähempää kiinnostaa.

vlad.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti eagle
Ja kyllä vain Kanada tulee Ruotsin nyt lyömään, jos kohtaavat, taas, kuten MM-kisoissakin. Merkityksettömät alkusarjan/harjoitusottelut eivät merkitse mitään, mutta kun pelataan mitaleista/voitosta niin on aivan eri asia kuin alkusarjassa voittaa.
No Ruotsi ja Kanada eivät World Cupissa tule merkityksettömässä alkusarjassa World Cupissa kohtaamaan, joten tätä ei tarvitse nyt vedonlyönnissä erikseen huomioida. Sinun uskoaksesi Kanada löylyttää eli voittaa kolmella tai enemmillä maaleilla, minun uskoakseni ei. Saat valita panoksen väliltä 10-100 euroa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti dana77
No Ruotsi ja Kanada eivät World Cupissa tule merkityksettömässä alkusarjassa World Cupissa kohtaamaan, joten tätä ei tarvitse nyt vedonlyönnissä erikseen huomioida. Sinun uskoaksesi Kanada löylyttää eli voittaa kolmella tai enemmillä maaleilla, minun uskoakseni ei. Saat valita panoksen väliltä 10-100 euroa.

Heh, samanlaiset olosuhteet kuin että 5000metriä voitetaan ME'llä tietyn juoksijan toimesta ja toinen sen puolesta ettei voiteta. Eli miksei ennemmin vain kumpi voittaa, vai etkö uskokkaan tuohon mahtimaa Ruotsiin, joka on dominoinut viimevuodet kaikkia arvokisoja täysin? Niinkuin vaikka edelliset viidet MM-kisat, Olympialaiset yleensä tai WC/Kanada Cupit.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti eagle
Heh, samanlaiset olosuhteet kuin että 5000metriä voitetaan ME'llä tietyn juoksijan toimesta ja toinen sen puolesta ettei voiteta. Eli miksei ennemmin vain kumpi voittaa, vai etkö uskokkaan tuohon mahtimaa Ruotsiin, joka on dominoinut viimevuodet kaikkia arvokisoja täysin? Niinkuin vaikka edelliset viidet MM-kisat, Olympialaiset yleensä tai WC/Kanada Cupit.
Jos sinä olisit väittänyt että tietty juoksija voittaa 5000 metriä ME:llä niin olisin siihen vetoon suostunut.

Minä en mistään mahtimaasta tai dominoinnista ole sanonut sanaakaan.

Minä sanoin että Kanada on ottelussa ennakkosuosikki, joten luonnollisesti en lyö vetoa uskomuksiani vastaan. SINÄ sanoit että Kanada KYLVETTÄÄ Ruotsin, mutta nyt näyttääkin siltä se olikin tyhjää puhetta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti finnishninja
Voe prrrr... nyt joudut kuule Dana kannustamaan hurreja tämän jutun takia... Minkäslainen paita se sinulla on;-) Osoite kiitos niin pannaan sini/keltainen tulemaan postissa!
Mulla on nimenomaan näitä kisoja varten hankittuna tällainen kaunokainen:
http://www.iwn.fi/~dana/players/96.html

Venäjän maajoukkuepaitakin löytyy erään Vladimir Konstantinovin nimellä ja numerolla, mutta kyseinen maa ei lukeudu suosikkeihini.

PS. minä sain eilen pitkään odotettua postia, joten sinäkin voit ensi viikolla odottaa omaasi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti dana77
Jos sinä olisit väittänyt että tietty juoksija voittaa 5000 metriä ME:llä niin olisin siihen vetoon suostunut.

Minä en mistään mahtimaasta tai dominoinnista ole sanonut sanaakaan.

Minä sanoin että Kanada on ottelussa ennakkosuosikki, joten luonnollisesti en lyö vetoa uskomuksiani vastaan. SINÄ sanoit että Kanada KYLVETTÄÄ Ruotsin, mutta nyt näyttääkin siltä se olikin tyhjää puhetta.

Ei vaan sinä asetit siihen tietyn maalirajan. Yhtä hyvin kun peliä voi viedä kuinka tahtoo ja voittaa silti vain parilla maalilla, kun nykyjääkiekossa on vähämaaliset ottelut hyvinkin yleisiä. Edelleen Kanada kyllä kylvettää hurreja kun siihen tullaa, mutta voi olla että vain kahdella maalilla, jos tyytyvät siihen. Nyt kun pelataan voitosta niin tuskin ottavat muutaman maalin johdossa liikaa riskejä. Samoin kuin joku voi voittaa leikiten Olympialaisissa kultaa 5000metrillä, mutta silti ei tee ME:tä, kun lopussa löysää nähtyään olevansa vaikkapa 200m muita edellä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Suomi-Saksa on ekan erän jälkeen 1-1. Suomen maali Peltonen yv:llä, Saksan Hecht. Selänne ja Koivu ei kokoonpanossa. Tämä oli tekstitv:stä poimittua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti eagle
Ei vaan sinä asetit siihen tietyn maalirajan. Yhtä hyvin kun peliä voi viedä kuinka tahtoo ja voittaa silti vain parilla maalilla, kun nykyjääkiekossa on vähämaaliset ottelut hyvinkin yleisiä. Edelleen Kanada kyllä kylvettää hurreja kun siihen tullaa, mutta voi olla että vain kahdella maalilla, jos tyytyvät siihen.
No sovitaan sitten että raja on kahden maalin voitto. Maksimipanokseni tällä tuloksella on kuitenkin vain 50 euroa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Missä on Teemu Selänne???

Saku Koivu oli eilisessä matsissa niin jäykkä että olisi kyllä tehnyt hyvää pelata hänenkin, ellei hän sitten ole loukkaantunut!

Mulla on nimenomaan näitä kisoja varten hankittuna tällainen kaunokainen:
Onpas komee paita. Minulla on samanlainen, tosin numero 8. Niin, ja löytyy myös Frölundan nr. 33, Ruuttu:-) Tulevan kauden lippuihin sisältyy myös vapaa ottelupaita. Minkähän numeron valitsisi.. Koivisto, Kallio vai Tukio?

PS. minä sain eilen pitkään odotettua postia, joten sinäkin voit ensi viikolla odottaa omaasi.
Hienoa! Olen hankkinut uudet vehkeet, joten ajoitus on täyrellinen!

Paidoista hieman vielä, myydänkö Hartwallin ulkopuolella/sisällä pelipaitoja, siis muidenkin kuin Suomen, tietääkö joku?

Koala:

Koska me olemme suomalaisia ja keskustelemme suomalaisella keskustelupalstalla. Me saamme mollata ketä haluamme,
Olen vähintään yhtä suomalainen kuin sinäkin, joten kiitos vaan rohkaisusta. Nyt voin minäkin sitten mollata huoletta ketä haluan;-)
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Komea oli Villen maali ja hyvinkin tyypillinen miehelle. Muuten peli ei kovin kummoiselta näytä; olisin luullut, ettei näissä matseissa enää höntsätä.
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Suomi - Saksa

Todella heikkoa peliä Suomelta. Ainoastaan Peltonen ja Timonen lähellä omaa tasoaan. Hahl teki rajusti hommia. Siinä kaikki... Saksa lepuutti mm. Sturmia. Paljon pitää Suomen parantaa, että Tshekki tai Ruotsi kaatuu.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Onkos tuolla Summasella sellainen 'kaikki pelaa' -meininki?

Kritiikkini kohdistuu pelaajaan #44 Janne Niinimaa.. Aina pelottaa kun herralla on kiekko. Niinimaa kunnostautuu lähinnä kiekon menettämisessä, itsensä ulos pelaamisessa ja lopulta hänet löytää jäähyboksista.

Ja silti Summanen antaa runsaasti peliaikaa.
 

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
Viestin lähetti eagle
Wannabehurrit taas nousevat koloistaan, nooh katsotaan sitten WC'ssä kuinka Ruotsi(kin) jää nuolemaan näppejään ja täällä itketään tuomareista sun muista kun esim. Kanada kylvettää hurreja. Mutta onhan se kiva että palstalta löytyy hurrifanejakin parit. Ihmetyttää vain miksi pitää edes esittää suomalaista, kun on niin wannabehurri/hurri kuin voi olla.

Minusta tuntuu, että nimimerkki eagle on wannabekanukki.
 

Darren 10

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta puhut Niinimaasta. Olin itse katsomassa kyseistä ottelua paikanpäällä. Ottelun pääosan varasti herra "niinimaa" käsittämättömiä kiekon menetyksiä, ei kovinkaan montaa syöttöä omille. Itse kiinnitin huomiota niinimaan paisumiseen ei "jofa" enää meinannut mahtua kunnolla päähän. Peli oli muutenkin puolivaloilla pelailemista.. Salon lämäri se vain aina jaksaa yllättää kovuudellaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös