Naisten allstars joukkue olisi saanut olla mukana ja joukkue joka tekee heitä vastaan yli 3 maalia hylätään.
Haha, tuli melkein itkunaurumuisto kun kerran pelattiin mutasarjan "itä-länsi" oman seuran kesken ja vastakkaisesta ajattelustani huolimatta otettiin naisia molempiin porukoihin. Kun matsi alkoi niin pontevasti ilmoitettiin, että naisille ei saa lyödä palloa kun ne ei ole tottunut niin kovaa tuleviin laakeihin.
Oli pakko päästä sanomaan kun nousi niin tunteet pintaan.
Mitä tuohon itse World Cup formaattiin tulee niin olen sen
hyväksynyt jo aikoja sitten, joskaan ei se minun hyväksyntää tarvitse. EI tuo ole ihan helppo napsu, mutta Team Europe on mukavampi nähdä kuin vaikkapa Saksa. Jo siitäkin syystä, ilman tuollaista koontajoukkuetta sieltä jäisi varmuudella Kopitarin tasoisia pelimiehiä pois. Ja kyllä vaan tuohon Euroopan koontajoukkueeseen saa varmuudella kovemman rosterin paperille. Se miten kovalla aseentella ne pelaa, on sitten ihan arpapeliä.
Toisaalta kun uskon erittäin vakaasti, että voittaja olisi kaikissa olosuhteissa joku joukosta Kanada,USA,Suomi,Ruotsi,Venäjä (Tsekki) niin ne ns, tosipelitkin pelataan näiden joukkueiden kesken. Tuosta nuorisojoukkueesta olen siltäosin samaa mieltä, että maajoukkueiden olisi pitänyt saada valita päältä, mutta se taas olisi vaikuttanut merkittävästi nuorisojoukkueen tasoon.
Nuo nuoret kiinnostavat Kanadassa hemmetin paljon ja kun tämä on järjestäjän taholta puhtaasti businestä niin tuollaisen joukkueen kasaaminen on ihan viisasta. Uskoisin, en tiedä, että esimerkiksi Suomi - Junnut peli vetää markkinamielessä paremmin kuin vaikkapa Suomi-Saksa.
Tuolla nuorisojoukkueella saatiin enemmän pohjoisamerikkalaisia pelaajia mukaan ja team Euroopalla muuten poisjääviä staroja.
Edelleen kun pelataan turnauksen voitosta niin siitä ei realistisesti kilpaile kaikki joukkueet, eikä olisi kilpaillut missään muussakaan formaatissa - paitsi kuuden maan turnauksessa.
Niin tai näin, kiinnostaa kuitenkin.