Onneksi Suomi hävisi ja saisi itse asiassa nopeasti pudota koko turnauksesta pois. Samalla tämän vitsiturnauksen voisi jättää omaan arvoonsa ja unohtaa taas moneksi vuodeksi. Toivottavasti taukoa tulee taas vähintään se 12 vuotta.
Eikös Ruotsi muutama vuosi sitten muokannut maajoukkueen pelityylinsä tuosta kiekkonhallinnasta tähän "vauhtikiekkoon" tai millä nimellä sitä haluaakaan kutsua? Tuolla kun tajuttiin, että mihin suuntaan jääkiekko ainakin NHL:n puolella on menossa.Ratkaiseva ero oli pelinopeus. PA-jonnet ovat kuva siitä, mihin jääkiekko on menossa ja Suomi "parasta ennen viisvuotta sitten" -temmontappokiekkoineen aika pitkälti se, mistä se on tulossa. Areenaksi vielä selkäydinkiekkoa suosiva kapea kaukalo, niin asetelma kärjistyy.
EDIT: Iso kaukalo, niin Suomi olis pystynyt tasaväkiseen koitokseen.
Peliä en nähnyt, mutta onko tällä tappiolla nyt jotain merkitystä kun kauhea kitinä kuuluu länsi naapuria myöten? Niin kauan siis kun Suomi matkaa pudotuspelivaiheeseen. Silloin vasta alkaa tosipelit.
Täysin väärä ja kokematon ykkösketju. Marjamäellä on ollut Kärppälasit päällä.
Peliä en katsonut koska se tuli niin huonoon aikaan etten halunut valvoa. Mitä noita maaleja näin niin osuuko niistä saatu kuva lepsusta maalineduspelistä oikeaan? Siellä oli aivan liikaa tilaa ja aika läheltä noita maaleja tehtiin.
Hieman yllättynyt, että kukaan ei ole avannut Marjamäelle kenkää! -ketjua.
Kaiken mennessä nappiin Suomella on 2020-luvun puolella koota tämmöiseen best-on-best turnaukseen semmoinen materiaali jonka kanssa ei tarvi juurikaan ollenkaan kakistella tai siristellä silmiä kun sitä vertaa muihin maihin. Silloin ei pitäisi enää olla mitään tekosyitä tarvetta etsiä. Sillä olisi jopa mahdollisuus kestää lähes tulkoon vertailu minun mielestäni yks-yhteen mihin tahansa muuhun maahan.Mutta joo ei tää niin vakavaa ole. :) Kyllä osa näistä suomen junnuista pysyy jo vauhdissa mukana, joten kyllä se siitä..
Niin notta jos väestöpohjaa on yli 300 miljoonaa, on sieltä todennäköisempää löytää kuusi kovan luokan alle 24-vuotiasta puolustajaa kuin viiden miljoonan joukosta.Nyt en ymmärtänyt?
vaikkei välieriin Leijonat pääsisikään, otan mä penkkiurheilijana mieluummin tästä turnauksesta hyvän muiston pisteiden ja voittojen muodossa kuin pelkän vastaantulijalauman leiman
Kyllähän tuo Larkinin ajoi aika pystyyn.Mua häiritsee nyt kun rupesin tarkemmin kelailemaan, että Laine ei taklaa koskaan vaikka paikka olisi. Musta tuntuu että pääsisi paremmin peliin mukaan ja saisi virtaa ja tahtoa lisää kun hieman jakaa fyysisyyttä ja siitä sellaista onnistumisen fiilistä. En oo nähnyt varmaan kertaakaan Laineen taklaavan laidassa. NHLssa tätä varmasti tullaan painottamaan vaikka miten ois kova maalintekijä. Nyt tuntuu että jää enemmän kyttäilemään jos kaverit sais syötön katkottua ja olisi vapaana, eli ns. kytiksellä.
Onko muut huomanneet samaa?
Niinkö? Okei katoin puoltoista erää alusta, joten näitä saattoi mennä ohi. Mutta puhuin yleiseti Laineen pelistä, eli Liiga yms. pelit mukaanluettuna. Toki näitä voi mennä ohi kun en seurannut muita kuin playoffit JYPin tiputtua ja mm-pelit.Kyllähän tuo Larkinin ajoi aika pystyyn.