Kun taas Armia saa vetää illasta toiseen jossain Ässissä ilman paineita tietäen, että vaikka ei natsaisi niin ei häntä sen vuoksi ruoskittaisi julkisesti ja ymmärrystä riittäisi.
Tämä on toistuva argumentti tässä ketjussa ja olen tästä vahvasti eri mieltä tai sanotaanko että asia on ainakin suhteellinen.
Pori on Helsinkiä pienempi, mutta silti hyvin kiekkohullu (paino sanalla "hullu") kaupunki jossa useimmat fanit odottavat joukkueelta aina menestystä oli siihen edellytyksiä taikka ei. Julkisuuden paine läpilyönnille on täällä varmasti pienempi, mutta toisaalta kaupungin pieni koko on kaksiteräinen miekka: itse näin pelkästään tänään kolme Ässäpelaajaa tunnin sisällä kaupungin keskustassa ja ylipäätään näköhavainnot ovat lähes jokapäiväisiä. Tämä ei liene pelaajille ongelma silloin kun peli kulkee, mutta tappiopelin jälkeen "asiantuntijoita" riittää ja pelaajilla voi olla tukalaa maitokaupassakin. Helsingissä vastaavaa ongelmaa ei ole, kaupunki on niin paljon suurempi ja julkkiksia muutenkin niin paljon enemmän ettei kukaan kohota kulmakarvaa jos pelaaja x vaikka nähdään yhdellä oluella kapakassa. Porissa semmoisesta jauhetaan kaupungilla viikko mikä ei suinkaan vähennä pelaajien paineita.
Armian kohdalla ymmärrystä toki riittää enemmän hänen ikänsä takia, mutta noin ylipäätään porilaisten pelaajien on ollut jo pitkään ollut vaikea lyödä itseään Porissa läpi koska odotusten ja niiden kääntöpuolen epäsuhta on melkoinen. Tämän on mm. Jesse Jyrkkiö saanut tällä kaudella karvaasti kokea. Myös toinen Jesse, Jesse Joensuu, on myöntänyt suoraan Porin odotusten olleen hänelle aikanaan melkoinen rasite. Porissa on loistava menneisyys mutta (yleensä) vähän nykyisyyttä joten jokaisen lahjakkaan nuoren pelaajan on vastattava kaupungin odotuksiin uudesta Vellu Ketolasta.
Vertailuja pelaajien kokemista paineista on tietysti hyvin vaikea tehdä, mutta sen voi ainakin sanoa ettei täällä "heinähatut" odota Teemu Pulkkisen epäonnistumista yhtään sen enempää kuin kenenkään muunkaan.
Lopuksi mielipide itse ketjun aiheeseen: Joel Armia on ollut kauden suurin sensaatio, mutta nykyisten sääntöjen puitteissa Vuoden Tulokkaan pysti kuuluu Teemu Pulkkiselle. Nuo pistemäärät ovat tuohon(kin) ikään nähden käsittämättömän kovia.