Vuoden jatkoaikalainen 2021 – karsinta

  • 23 020
  • 111

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@peterra
Aktiivinen kirjoittaja, jolla on paljon järkevää sanottavaa. Joskus rapa roiskuu ja tulee sanomista, mutta ei lannistu mistään, vaan pyrkii oppimaan virheistään, jos sellaisia joskus harvoin tekee.

@redpecka
Ihme tyyppi. Raahaa aina järkeä perässä mukana, vaikka se olisi muilta unohtunut. Vissiin se järki on johonkin kettinkiin kiinnitetty, että pysyy aina mukana, vaikka laittaisi sormiaan minkälaiseen soppaan tahansa. Huumorintajukin kunnossa.

@RäpyläRepe
Vedetään vähän kotiinpäin. Onnistuu jotenkin pitämään JYP-osion lukukelpoisena vaikeidenkin jaksojen aikana, sekä kertoo yleensä omatkin ajatukseni, eli säästyn kirjoittamisen vaivalta, kun voin keskittyä komppaamaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@Everton vastailee kivan nopeasti kysymyksiin.

@Turha Kaukalo aiemmin kyräilin hänelle, mutta otin silmän käteen ja havaitsin hänen juttujen olevan todella hauskoja ja onhan hän V.A.R.J.O.M.O.D.E.R.A.A.T.T.O.R.I. parhaasta päästä.

@Czescku juttujen tasosta täällä en tiedä, mutta pakko vetää ns. kotiinpäin, koska on muuten niin paras tyyppi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
On todella vaikeaa valita vain kolme jäsentä tuhansista. Esimerkiksi visailuihmiset eri aihepiireistä ovat tulleet hyvinkin tutuiksi palstalla.

Veli @Roger Moore saa ensimmäisen ääneni. Palstan sielunveljeni. Aika samalla aaltopituudella ollaan ja ajatellaan asioista aika samalla tavalla. Kiinnostuksen kohteetkin hyvin samanlaiset. Formuloissa toki vahvasti Verstappenin kelkassa oleminen ja Liigassa Kärppien kannattaminen ovat pieniä kauneusvirheitä.

Visailuisäntä @redpecka olkoon toisena listalla. Jopa eeppiset mittasuhteet saanut maantietovisa on se suurin syy. Aivan mahtavaa menoa oli viime vuoden joulukuusta aina huhtikuulle saakka.

Toinen visailumies eli @Kauko Viisas saa kunnian olla kolmas nimi. Huikeita visailuja ja sanaleikkejä palstan senioriosaston jäseneltä.

Mieleen tulleita pistesijoille päässeitä: @regularflex, @Everton, @Unkka, @heketsu88, @Malkkinen, @Steril, @Nosebleed, @Virveliä kainaloon, @Huono pakki, to name a few!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taasko oon tässä perkeleen kisassa mukana vaikka siirsin itse itseni yksimielisellä päätöksellä jo kunniagalleriaan? No, kokeillaan jos voisin voittaa vielä kerran, jos näyttää siltä että en enää voita niin mä en sit halunnu ees olla tässä paskakisassa enää mukana, mut jos voitan niin sit tää on just hyvä kisa vielä.

Äänestän nimimerkkejä @Virveliä kainaloon koska hän on ollut uskollinen adjutantti 20 pisteen metsästyksen seuraamisessa ja hypen luomisessa, @Everton hienon visailunsa takia ja @mikko600 paskamaisen vaikeiden futisvisojensa takia joista en ikinä saa pisteitä ja sen takia kun olin mukana siinä tampiolaumassa jotka pahoitimme tämän futiseevertin mielen EM-kisojen aikana kyselemällä jatkuvalla sarjatulella missä Cantona ja pelaako Ravelli vielä.

Sit jos joku noista voittaa enkä minä, tai oikeastaan jos kuka tahansa muu ku minä voittaa, niin perun ääneni heti ja äänestän itseäni kolme kertaa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ihan hitusen kotiinpäin:

1. @aurajoki Välillä ei kenelläkään riitä edes sanat silloin kun veli auris saapuu paikalle. 99% tepsin palstalaisista yrittää saada aurista hiljaiseksi ja kovin lupaillaan, ettei hänelle enää ikinä vastata. Moni mies on joutunut rikkomaan tämän lupauksen.
Kiistelty hahmo, mutta ilman aurista tepsin palsta olisi tylsä paikka, missä kaikki olisivat samaa mieltä ja taputtelisivat toisiaan selkään. Aurajoki ei ole tullut palstalle hankkimaan ystäviä ja varmaan tänäkin vuonna verenpainelääkefirmat muistuttavat häntä joulukortilla, kun on hankkinut niin hyvin uusia asiakkaita.
Vähän tässä jo odottaa tepsin peliä ja analyysiä mitä aurajoki kentällä havaitsi. Tosin, jos tepsi voittaa, niin aurajoki on matkoilla.

2. @Mr.Fox Foxin näppäimistöltä harvemmin tulee mitään ripulia ja kirjoitukset ovat aina todella laadukkaita vaikka sanottavaa ei olisi paljoa. Tekee kympin arvoista työtä, tänäänkin taas loistava ennakko ottelukeskustelussa.

3. @Mängimies Tykkään, kun hän osallistuu keskusteluihin. Ei väliä, mitä jääkiekkojoukkuetta tai aihepiiriä asia koskee, niin eiköhän hänellä ole jotain sanottavaa. Ihailtava into ja tietämys jääkiekkoa kohtaan, vaikka ei hänen kanssaan aina olisikaan samaa mieltä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nimimerkki @Salama44 pysyy aina tyylikkään objektiivisena Sanna Marin, demari & muissa hallitukseen liittyvissä ketjuissa.

Sitten nostan esille nimimerkin @Byvajet. Mahtavaa elämän iloa ketjusta toiseen ja yllättää kerta toisensa jälkeen positiivisella asenteellaan.

Kolmantena @VilleLeino. Hänen kanssaan saa aina hienot ja asialliset keskustelut aikaiseksi. Oli sitten kyse Kanadasta tai Cristiano Ronaldosta.
 
K

Kiekkokatsoja

Löyly ja vapaan puolelta on jäänyt mieleen pari nimimerkkiä, joiden kirjoitus on ollut aina hyvää. Löytyy perusteluita näkemyksiinsä, ja pystyvät kirjoittamaan asiallisesti, vaikka heitä provosoidaankin toisinaan. Arvostan.

Kierrätyskeskuksessa, ja osin toisiinkin osioihin kirjoittajista, on jäänyt mieleen puolenkymmentä hyvää kirjoittajaa. Löytyy huumoria, ja ymmärrystä huumoriin. Ja kykyä kirjoitella asiallisesti, jokaista muuta kirjoittajaa kohtaan. Arvostan paljon.

Jääkiekko-osiossa ei niinkään ole erottunut helmiä äänestyksen kärkipaikoille. Johtunee myös siitä, että en aina niin aktiivisesti sinne osallistu.

Täytyypä hetki pohtia, että kenet laittaisin top 3 ehdokkaaksi, ja millä perusteella. Listalla löytyy jo hyviä ehdokkaita, ja myös "turhaan *ittuilevia ja toisia kirjoittajia moittivia mulkkuja". Hyvä että on jokaiselle jotain. Ehkäpä lopulta laitan nimimerkkejä, joita ei vielä ole listalla..
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
@Osmo Rapeli - Väsymätöntä trollausta parannuksen tehneenä idealistina. Aiheuttaa pientä kateutta lupa trollata ilman todellisia sanktioita.

@Pisin Kääpiö 186cm - Vankkaa ja suoraa, mutta kiihkotonta tekstiä aiheesta kuin aiheesta. Kertoo asiansa suoraan ja keskustelee kiihkottomasti pysyen asiassa eikä mene koskaan henkilökohtaisuuksiin. Palstan ykköstykki tällä hetkellä.

@Turha Kaukalo - Kunniamaininta. Paistaa makkaraa ja parkuu metsän laidassa ties monetta kuukautta. Kevään tullen voisi viedä sinnikkäälle sissille pari lootaa Karhua ja istua seuraksi tyhjentämään lastia.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koen tällaisen äänestyksen mielekkäänä silloin, jos siinä on joku tarkempi teema. Muuten kirjoittajia on vaikea laittaa järjestykseen. Vaikka tämä on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, niin ihmiset kirjoittavat paljon muustakin.

Annan omat kolme ääntäni paikallisvihulaisen eli SaiPan kannattajille, jolloin en todellakaan ole puolueellinen. Näistä kaikki ovat tulleet vastaan KooKoo-SaiPa-väännöissä, mutta myös muualla, ja jokainen on mielestäni osannut keskustella fiksusti ja hyvässä hengessä.

Eli jatkoon:

@Barney
@redpecka
@Individual
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kari Oksanen, HCH ja Punamusta.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähestyn tätä äänestystä aivan uudesta kulmasta. Rakkaan pääministerimme innoittamana painotan viihdettä ja sitä mikä tuottaa MINULLE suurinta iloa ja tyydytystä. Siksi ääneni menevät....






1. @redpecka
Aivan uskomaton vaivannäkö, työ ja idearikkaus sekä rakkaus lajiin. Maantietovisa on idealtaan ja erityisesti toteutukseltaan HUIKEAA/AWESOME tekemistä, mikä vaati sitoutuneisuutta ja jaksamista. - päivästä toiseen. Hattu päästä.

Sitten on piiiiitttkkkä matka muihin (joita on monia), mutta samoilla spekseillä

2. @Patarouva
Aina innokkaana mukana kisassa kuin myös itse keksimässä minulle usein liian vaikeita piilosanoja. Hoksottimet kunnossa ja huumori kohdallaan.
3. @Steril
Nuori, terveellä tavalla utelias ja aikaansaava kaveri (perusti tämänkin ketjun), jonka kanssa jollain tasolla bondattu (huomatkaa nuorisokielen omaksumiseni). Kilpailuhenkinen ja yritteliäs, leppoisa kaveri.

En nyt sitten äänestänyt teitä, jotka ovat minulle äänensä antaneet (@Unkka ja @CuJo#31 ), mutta te olette minun benjamineja ja ilmareita.
 

redpecka

Jäsen
@redpecka
Ihme tyyppi. Raahaa aina järkeä perässä mukana, vaikka se olisi muilta unohtunut. Vissiin se järki on johonkin kettinkiin kiinnitetty, että pysyy aina mukana, vaikka laittaisi sormiaan minkälaiseen soppaan tahansa. Huumorintajukin kunnossa.
NIINPÄ! Sinä sen sanoit! Olenkin aina ihmetellyt miks ei kaikki voi olla järkeviä siinä kun nyt olen ehtinyt pohtimisiltani miettiä miksei aina voi olla perjantai.
- - - -
Noh, kai tähän paskavisaan pitää nyt sitten osallistua tosissaan kun on noinkin monta ääntä tippunut laariin... Eli monen muun sanoin totean, että vaikea nimetä kolme nimeä kun palstalla on niin monta eri osiota ja jokaisessa pelaa pino hyviä ihmisiä. Julmasti äänestän seuraavia:

@Virveliä kainaloon (Äänesti minua sekä osaa aakkoset.)
@mikko600 (Ei ole lausunut huonoa mielipidettä palstalla, aina oikeiden asioiden puolella - tietty jos itse on samaa mieltä. Minä olen ollut.)
@FASlapsi (Liian älykäs tälle palstalle.)

Varjoäänet: @Cobol (Jaksaa vääntää asiallisesti intternetissä vaikka luulis tuon tason pelaajalla olevan kysyntää oikeassakin elämässä. Ehkä palstan toisiks fiksuin heti FASlapsen jälkeen.) @Unkka (Keskeytti elämänsä voittaakseen jonkun visan intternetissä. Kova hiihtämään.) @Turha Kaukalo (Maailman toisiks paras varjomode.) @heketsu88 (Ei juo alkoholia, mutta pitää epäilyttävää luxusjetsetsalakapakkaa jossain autokannen alla Quasimodon kanssa. Lisäksi visaisännöi mahtavaa historia visaa.) @Kauko Viisas (Piilosanaisäntä. Helikopteri lähtee pyydettäessä.) Joku @maken veivi jr. vaikka vielä loppuun. Ja @Lert josta ei voi olla tykkäämättä eikä hänkään voi olla tykkäämättä kenestäkään sekä @regularflex joka jaksaa puuhata tonttuna joulupatakeräyksissä. Lisäksi kaikki loputkin nimimerkit tähän. Huhhuh, nyt tuli voideltua oikein kunnolla.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
@redpecka Kyllä minä silloin tällöin juon alkoholia. Tosin olen enemmän mieltynyt alkoholittomiin oluihin.
 
Ihmettelen, että omaa nimeä ei ole tässä ketjussa vielä mainittu... Veikkaan, että tägäysmerkki ei minun nimimerkin kohdalla toimi, joten käyttäjät ovat sitten valinneet toisen nimimerkin. Noh vielä on joulukuuta jäljellä!

Omat ääneni:

@Tifosi

Rauman Lukon puolen tärkeä palanen. Tykkää kirjoittaa asiallisia ja hyviä viestejä Lukko vs Ässät ketjuun. Hyvä argumentointia ja rakentavaa keskustelua!

@peksa

Kun viime kesänä kävin lämpöisenä palstalla pelikiellostani niin muut räksyttivät ja haukkuivat minua narsistiksi kiertoilmaisujen avulla ja keräsivät tykkäyksiä, kun suolasivat minua. Tämä kyseinen nimimerkki oli niitä harvoja, jotka asettuivat minun puolelle, voittajien puolelle! Merkkasin jo silloin tämän kyseisen miehen nimen muistivihkooni "hyvien käyttäjien" otsikon nimen alle!

@Kutšerov

Uusi tulokas palstalla, mutta kirjoittaa todella hyviä ja hauskoja viestejä. Sytyttävä nimimerkki myöskin! En keksiny tähän muutakaan nimimerkkiä, joten Kutserov saa maininnan!
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Omat ehdotukseni suppeine perusteluineen tässä.

@Flonaldo Koronaan ja varsinkin rokotteisiin liittyen paljon viisasta kirjoittelua.

@Sistis Koronaan liittyen paljon viisasta kirjoittelua.

@mikko600 Vähemmän viisas, mutta silti mainio jalkapallovisa jatkui ja jatkui, kunnes päättyi.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Omat ääneni:

@Tifosi

Rauman Lukon puolen tärkeä palanen. Tykkää kirjoittaa asiallisia ja hyviä viestejä Lukko vs Ässät ketjuun. Hyvä argumentointia ja rakentavaa keskustelua!

No nyt myrkyn lykkäs. Onko tänään sarkasmipäivä?
Hyvistä viesteistä olen samaa mieltä kun ne ovat aina priimaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Omat:

@BOL Meidän osion suvereeni ykkösneito. Perusteltuja kirjoituksia, vahvoja mielipiteitä, ei sorru koskaan ylilyönteihin. Jos en olisi naimisissa, varmaan kosisin.

@mikko600 Jalkapallo on kaunis asia, kuten intohimo lajia kohtaan.

@V-G- KHL-kriitikoiden ykköskärki. Aivan naulaan osuvia kirjoituksia, vastapuolelta sitten....no, vähemmän.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@mikko600 Järjen ääni melkeinpä keskustelussa kuin keskustelussa, sekä diggaa pläkystä. Käsittämätön britti- ja muun futiksen tietopankki.

@Fiftie Meidän alkuperäisen Tami-ketjun (rip) veteraanien on syytä pitää yhtä. Ykköskentän veli kuskaa väsymättä metsän laitaan raportteja niin Kuusamakujalta kuin Airiston parhaitten vesien ääreltä ja meno on välillä kuin Monzassa (I assume?).

@nummenkallio Varsinkin Pohjois-Kymenlaakson lippua vahvasti heiluttava rokkikukko, jonka kanssa voisi hyvin käydä tuopposella, jos toisellakin. Puhuu kauniisti fanittamistaan orkestereista ja lyö sopivin väliajoin uutta liekkiä Kaakon derbyn hiillokseen.

edit: maantieteellinen erhe korjattu
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omat:

@BOL Jos en olisi naimisissa, varmaan kosisin.

Tämä on heittämällä kauneinta, mitä kukaan on tällä palstalla koskaan minulle kirjoittanut. Ja ehkä samalla myös pelottavinta :D. Onneksi minäkin olen naimisissa, vieläpä erittäin onnellisesti, joten voimme jättää asian tähän :). Mutta kiitos kauniista sanoistasi kuitenkin.

Kiitos myös muille minulle äänensä antaneille. Olen hämmentynyt, nöyrä ja kiitollinen. Teidän laittamisenne johonkin paremmuusjärjestykseen tuntuisi kovin epäreilulta, sillä täällä on niin paljon valtavan hyviä kirjoittajia, siksi en osaa asettaa ketään ehdolle. Siksihän täällä tuleekin roikuttua. Toisinaan aivan liikaakin. Mutta sen ajan, mitä käyttäisi vaikkapa iltapäivälehtien lukemiseen, voi käyttää täällä itsensä sivistämiseen.

Hyvä te, jatkakaa samaan malliin :)!
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös