Vokoun ifk-paitaan

  • 96 290
  • 503

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi huomio tästä "voittavasta maalivahdista" vielä puuttuu: (siis sen lisäksi ettei hän ole vielä HIFK-paidassa voittanut yhtään mitään eikä ketään) Mies seikkailee maalin takana ja sekoilee avauspelissään kuin kuka tahansa Kaarela-Lindforsin veskarikoulun käynyt. 3-4 avotuhrintaa joista naapurille jonkinasteinen tekopaikka. Onhan se hienoa että nitroperinteitämme kunnioitetaan, mutta ehkä olisi jo syytä hommata jonkinlainen benjinauhaviritelmä yhdistelemään maalikehikkoa ja kulloista HIFK-veskaria.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No johan perkele,mitä helvettiä te oikein teette!ettekö todellakaan näe äijän tekemisessä sitä ammattimaista tekemistä,jota ollaan opiskeltu NHL:ssä 10 vuotta ja jota samaan voidaan kysyä myös zetalta, että kuinka helvetissä vokoun pohjusti viimekauden menestyksen nashvillen organisaatiolle.
Ai niin vastassa oli vaan nimetön detroit, joka pokkasi country pojat
alkulämmittelyssä kotiin.Jotain rotia perkele, näihin veskari kommetteihin täälläkin,meillä ei ole ollut ja tuskin tulee olemaan YHTÄKOVAAAMMATTILAISTA TOLPPIEN välissä kuin nyt on.
Ja yhdyn täysin isakssonin väitteisiin ifk:n kyvyttömyydestä tehdä maaleja otteluissa. 1-1 kotona varsinaisella peliajalla ei paljoa mairittele, kun muistaa ne hukatut paikat ottelun aikana.Ennen joulutaukoa oli muistaakseni joukkueella kohtuullinen pistejahti meneillään, tähän ei mitenkään liity LUNDELLIN mainiot otteet luukulla, vaan hyökkkääjien ja pakkien käsittämätön vaalivainu.
Jos kuhta ei saa maalihanojaan auki jokaisessa pelissä on IFK kusessa pelistä toiseen ,tämä vaan näyttää tältä, eikä liene tiedossa parempaa vai,vai,vaiko.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
TOTTA.
Kyllä tämä Vokoun on mies paikallaan. Uskoisin että lukemat olisivat olleet rumemmat kahdessa viimeisessä ottelussa ilman häntä. Toisaalta en mä Lundeliakaan mistään syyttänyt - ihan kelpo otteita tällä kaudella. Se nyt vaan on niin että maaleja tekemällä voittaa pelejä. Toivotaan että Pärän tuleminen takaisin voisi nostaa IFK:n hyökkäyksen tasoa..
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Viestin lähetti #12
Yksi huomio tästä "voittavasta maalivahdista" vielä puuttuu: (siis sen lisäksi ettei hän ole vielä HIFK-paidassa voittanut yhtään mitään eikä ketään) Mies seikkailee maalin takana ja sekoilee avauspelissään kuin kuka tahansa Kaarela-Lindforsin veskarikoulun käynyt. 3-4 avotuhrintaa joista naapurille jonkinasteinen tekopaikka. Onhan se hienoa että nitroperinteitämme kunnioitetaan, mutta ehkä olisi jo syytä hommata jonkinlainen benjinauhaviritelmä yhdistelemään maalikehikkoa ja kulloista HIFK-veskaria.
Väärin. Jäbähän on vain ottanut oppia dominaattori-maanmieheltään, eli pitää itsensä vireessä läpi matsin töpeksimällä kiekkoja vastustajalle, jotka sitten torjuu näyttävästi pikkurillillä/varpaankynnellä/niskanikamalla/perskarvalla. Ja staga lentää tottakai rytäkässä aina toiseen päätyyn asti. :D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onko nyt hyvä fiilis 12:lla ja valaksella (valaalla?), kun ei voitettu Vokouninkaan kanssa? Makoisaa, eikö totta! Mieletön erektio! Hienoo!! Mikä vaikeus teillä on tunnustaa sitä, että voittava maalivahti -käsite on olemassaolevaa faktaa? Kysykää ammattilaisilta. Jopa Sakke on päästänyt suustaan: "Vokounissa meillä on voittava maalivahti". Seuraavaksi väitellään siitä, että onko puolustavaa hyökkääjää olemassakaan? Entä hyökkäävää puolustajaa? Onko täällä tarkoitus kiistellä semantiikasta? Tässä ketjussa on mun mielestäni ultrahuono meininki. Häpeän, että olen itse osallinen siihen. Jokainen kertoo, että pääasia on se, että HIFK voittaa, oli maalissa kuka tahansa. Mutta ei sitä silti malta olla kuittaamatta, kun onneksi hävittiin. Siis pääasia on se, että hävitään ja taas pääsee vinkumaan veskarista.

Kuolemaa uhmatenkin totean, että Vokoun ei ole voittanut meille vielä yhtään ottelua, mutta hän on käsittääkseni pelannut meille 2 pistettä kahdesta viimeisimmästä ottelusta. En uskalla kuvitellakaan maalilukuja, jos se-jota-ei-saa-mollata olisi ollut maalissa Oulussa ja eilen Helsingissä.

Pikku vinkkinä mainittakoon, että kentällä on aina myös vastustaja, a.k.a toinen joukkue. Voisiko sellainen mahdollisuus tulla mieleen, että Saku Koivu on maailmanluokan hyökkääjä ja hänelläkin oli pikku ansio rankkarimaalissa? Kun meidän Kibe tekee peliajan rankkarissa hienon maalin (miksi ei uppoa kisoissa?), täällä onanoidaan kuinka upea veivi se oli ja kuinka veskari ei voinut mitään. Mielestäni Koivu teki hienon maalin. Oma vastauksemme oli puolustaja Zidlicky, joka laukoi ohi maalin.

red nec: Kiitos järkikommentista! Hyvä että joku näkee metsän puilta, kun kaikilla muilla menee niin lujaa oman näppäryytensä todistamisessa. Ehe ehe, ei se olekaan voittava, kun ehe ehe ei se voittanut, witsi mä oon nokkela.

HIFKillä ei ole yhtään liigamitat täyttävää keskushyökkääjää tällä hetkellä, ei ainuttakaan. Hävitään sitten edes hyvän veskarin kera ja nautitaan upeista torjunnoista. Niitä ei ole punapaitaiselta veskarilta nähty vuosiin.

matti & teppo: Hyviä pointteja. Brodeur & Devils muistuttaa mua Lehtosesta ja Jokereista; ennen kaikkea estetään vastustajan maalintekoa ja tehdään ainoastaan sen verran itse kuin voittoon tarvitaan.
 
Viestin lähetti #12
Mies seikkailee maalin takana ja sekoilee avauspelissään kuin kuka tahansa Kaarela-Lindforsin veskarikoulun käynyt. 3-4 avotuhrintaa joista naapurille jonkinasteinen tekopaikka.

Siinäpä Lundellille oiva pari! Mieshän istuu IFK:hon kuin nenä naamaan.

Ette te edes haluaisi tasaista perusvahtia, oli tämä kuinka hyvä tahansa. Muistetaan että juuri IFK hylkäsi Nicklas Bäckströmin joka kuitenkin on tyyliltään liigan varmasti vähäeleisin huippumaalivahti.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, kauhee stondis. Hitto, kun ei meinaa nähdä teksti-tv:tä sen takaa ollenkaan....Kääritäänpäs sitten hihat, otetaan pätkä r-a-u-t-a-l-a-n-k-a-a ja saatetaan Jii vähän valaistuneempaan tilaan aivoituksistani:

Ei, minä en ole onnellinen HIFK:n hävitessä, enkä missään nimessä ole Vokounia siitä syyttämässä ja sinun voisi olla häpeämisen sijaan hyvä miettiä mistä tämä viisastelu näistä veskariasioista lähti liikkeelle. Oman muistikuvani mukaan siihen liittyi usein täysin aiheeton #31:n parjaaminen ja juuri sellainen tappioihin liittyvä jälkiviisaus, josta nyt syyttelet muita.

Ja mitä itse Vokounia olen livenä nähnyt niin onhan se pelimies ja tuskin sille kukaan ihan huvikseen miljuunaliksaa maksaa. Mutta nämä "Kärpät sekä TPS olivat aivan kauhean hirvittävän hyviä vastustajia...ja...ja...."- tyyppiset hätäisesti kyhätyt ja erittäin hatarat meriselitykset miksi "voittava maalivahti" yht'äkkiä ei voitakkaan, ovat jo aika epätoivoisia. Eikö suosiolla voitaisi erottaa keskustelussa MV:n yhden ottelun/kauden/uran suoritusta, joukkueen pistesaalista sekä MV:n yleistä karmaa tai "voittavuutta"?

Vielä mitä tähän "voittava maalivahti"-kliseeseen tulee, niin kai se siis on "olemassaolevaa faktaa", kuten niin analyyttisesti toteat. Tässä - ja muissa HIFK-veskariketjuissa - se vaan näyttää tarkoittavan lähinnä jokaisen kirjoittajan subjektiivistä arviota ko. veskarista eli tieteellisen tarkkaa mutu-arviota. Siis nämä kaikki "ei päästä helppoja..."-tyyppiset määrittelyt? Nii-iin!
Huomaatko lainkaan ristiriitaa siinä, miten torppasit Lundellin pelit senkin jakson aikana jolloin neljässä pelissä GAA oli 1.00 (se ns. väärin torjuttu-keskustelu), mutta huomattavasti heikommin menneen kahden ottelun jälkeen Vokoun edelleen on se täydellinen kassarimessias meidänkin leveysasteille? Ennen kuin joku nokkelaniilo jälleen keksii jotain Jannen imuista Kärppäpaidassa tai että kyseessä on Längen ainakin kahdeskymmenes seura muistutan että kyseessä ei ole mikään koko uran trackrecordvertailu, vaan kysymys "voittavuudesta" liittyy nimenomaan edellisten ottelujen suorituksiin ja siihen, miten nämä ovat auttaneet HIFK-nimistä liigaseuraa. Mikäli Vokounin prossat (kyllä, minusta tämä yhdessä GAAn kanssa kertoo jo jotain) ovat nykyisellä tasolla vielä 15 pelatun matsin jälkeen, uskon hänen pystyneen auttaneen joukkuetta paremmin kuin Janne tai Dave. Olkoon kyseessä minkälainen hasekki, mutta jos kiekot eivät jää kiinni ja matseja voiteta, niin sillä on korkeintaan marginaalista lisäviihdearvoa mitä selässä lukee ja minkälaisen karman itse kokee kyseisellä MV:llä olevan.

Toistan vielä itseäni; (lähes) kaikki ne Jannen tämän kauden peliesityksiin liittyneet parjaukset voisi aivan hyvin esittää Voukunin kahden pelin osalta. Jostain syystä toiset ovat valinneet kunnioittaa nimeä ja aiempia meriittejä niin paljon, että faktojen merkitys on jäänyt himmeäksi. Tämä minua on ärsyttänyt.

Nyt on jorma jo ihan puuduksissa. Saako ns. "ottaa alas"?
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muistakaan koska viimeksi olisi ollut pelissä samanlainen rauhallinen ja luottavainen fiilis vastutajan hyökätessä. Tämä jatkuva pelkotila että jokainen vastustajan hyökkäys voi päättyä maaliin on vihdoinkin poissa. Kiitokset siitä Vokounille (ja Penalle tottakai).

En tiedä minkälainen luottamus pelaajilla on Lundelliin ja oli Stathokseen, mutta ainakaan nyt ei tarvitse kenenkään pelätä että peräpää ei olisi kunnossa.

Eikä tämä tarkoita että Lundell ei olisi torjunut ihan hyvin. Hän ei vaan vieläkään ole saavuttanut ainakaan minun, ja epäilenpä että ei kaikkien pelaajienkaan, täyttä luottamusta. Pelaajien osalta tämä tosin on pelkkä arvaus, mutta jos se on totta niin silloin pelkästään tämän takia Vokounilla voi olla aivan ratkaiseva vaikutus loppukauden peleihin.

Itse vertailuun Vokoun-Lundell en lähde mukaan. On aika turha lähteä vertaamaan NHL top 10 mv:tä sm-liigan keskitason maalivahtiin. Vähän sama kun vertaisi Ruutua ja Tuokkoa keskenään.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, kaikki ovat varmasti nähneet, että Vokoun on mies paikallaan ja häneen homma ei kaadu. Itse olen nähnyt vain tuon Oulun matsin. Osittain johtui varmasti miesvajauksesta, että viisikkopeli oli aivan sekaisin. Vain Pirjetän kenttä sai jotain aikaan ja ykkönen(Pärssinen) väläytti kerran.

2 ja 1 tehty maali kahdessa viime ottlelussa. Vokounilla 41 ja 37 torjuntaa. Onko aivan mahdotonta vaatia kolmea tehtyä maalia varsinaisella peliajalla. Tai onko kaksikin liikaa?

Hyökkääjät ovat kuitenkin aika lailla kaikki mukana, mutta maaleja ei saada aikaan. Harkinsin olisi jo pikkuhiljaa hyvä löytää pelihuumoria. Sekin auttaisi, että ykkönen tekisi ottelua kohden yhden maalin, vaikkapa ylivoimalla. Zidlickylle enemmän vastuuta ylivoimissa ja Pirjetää voitaisiin peluuttaa kummassakin YV:ssä. Sen verran hyvin hän hommansa osaa verrattuna Harkinsiin.

Meni vähän off-topic tämä viesti, mutta tarkoituksena olisi herättää nyt keskustelua oleellisimmasta, eikä siitä, montako päästetään. 1 ja 2 päästettyä ovat hyvä lukema. Mutta 1 ja 2 tehtyä on syvältä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Vokoun on saanut torjuttavakseen paljon laukauksia pelaamissaan kahdessa liigapelissä. Niitä on tullut 83 kpl, joista 5 on mennyt maaliin. Keskiarvo on yli 40 laukausta/peli. Se on aivan liikaa.

Täytyy toivoa, että Saarinen/Söderholm/Kurvinen toipuvat äkkiä kokoonpanoon takaisin. Laskeskelin, että Lundellia kohti lauottiin syksyllä n. 26 laukausta/ottelu ja Stahosia päin n. 28 laukausta. Meidän puolustuspelin tulee tiivistyä taas sille tasolle, että Vokoun ei joudu torjumaan kuin n. 25-30 laukausta / peli.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti #12
Nyt on jorma jo ihan puuduksissa. Saako ns. "ottaa alas"?

Kyllä vaan mun puolestani. Tosin puolisollasi tuskin oli valittamista? Voit kiittää supermiessuorituksistasi hänelle Jatkoaikaa ja HIFKin veskariketjua...

Oikeastaan Johannes on kaikken lähimpänä näitä linjoja, mitä olen itse koettanut hakea, samoin Wiltord. Lundellin / Stathosin aikana pelaajilla ei ollut niin rela fiilis kuin tulee olemaan Vokounin kanssa. Uskon, että se tulee näkymään pistesaaliissa. Arvostin Lundellin playoffsuoritusta viime keväänä korkealle, mutta ennakoin jo silloin, että Bäckström tulee olemaan tarvittavan minimaalisen eron verran parempi. Ja näin tapahtui. Lundell on ollut ja on edelleenkin mielestäni millä tahansa mittarilla SM-liigan kriteereilläkin korkeintaan keskitason maalivahti kokonaisuudessaan. Yksi 12 ottelun hyvä playoffsarja ei valitettavasti saanut nousevaa jatkoa tänä syksynä. Suurempi syyllinen HIFKin veskariongelmiin on kuitenkin ollut koko ajan ykköseksi hankittu Stathos. Siinä oikeastaan kaikki näistä kavereista,

Olen monesti todennut, että oma intohimoni HIFKiin on niin rankka, että myös vaadin enemmän oman joukkueen tärkeimmiltä pelaajilta. Kuten maalivahdilta. On täysin epäreilua Lundellia kohtaan, että hänen suoritusvarmuutensa saa suuremman huomion kuin vaikkapa Mikko Laineen tai Toni Häppölän liki toivoton amok-juoksu. Jos yhtään helpottaa, niin vetäisin isolla kädellä Häppölää tai Lainetta, jos jompikumpi heistä olisi veskari ja Lundellille vain vähän hymyilisin hänen hakiessaan paikkaa 3-4 ketjuissamme. Lundellilla on paha pelipaikka. Ja maalivahtina, otetaan kokonaisuudeksi vaikka nykyinen HIFK-aika, hän on alle keskitason SM-liigankin mittarilla. En millään usko, että 32-vuotias kaveri tuosta nousee, mutta jos näin tapahtuu, olen helvetin iloinen asiasta.

Vokoun otti Oulussa pirun monta kohti tullutta laukausta, samoin Hgissä osoittaen samalla huipputorjunnan ja rutiinisuorituksen eron. 83 kertaa on vedetty kohti kahdessa matsissa, järjetön määrä. Lundellin loppuaikoina häntä kohti ammuttiin joskus alle 20 kertaa, silti 1-2 laukausta meni maaliin. Siinä on iso ero.

Siitäkin huolimatta HIFKillä ei ole lainkaan senttereitä. Kuka tahansa narrien Metropolitin takana tulevista senttereistä olisi meillä ykkössentteri: Hancock, Pakaslahti, Filppula. Pirun huolestuttavaa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti JHag
Siitäkin huolimatta HIFKillä ei ole lainkaan senttereitä. Kuka tahansa narrien Metropolitin takana tulevista senttereistä olisi meillä ykkössentteri: Hancock, Pakaslahti, Filppula. Pirun huolestuttavaa.

En löytänyt tälle oikeaa ketjua, joten pidetään tässä ketjussa vaikkei aiheeseen kuulukaan.

Miten sinä, JHag, rankkaisit Lasse Pirjetän? Särähtää nimittäin itselläni korvaan tuo, kun sanot ettei IFK:lla ole lainkaan senttereitä (aiemmin käytit vielä ilmaisua "liigatason"). Omin silmin katsottuna Lasse on ensinnäkin IFK:n ykkösssentteri tällä hetkellä, ja olisi kahden kärkisentterin joukossa miltei kaikissa muissakin.

Eli lyhyesti, mitä mieltä Lassesta tällä hetkellä; ansaitseeko hän todella tämän aliarvostuksen?

PS. Laitoin kysymyksen tähän ketjuun kiinnittääkseni huomiosi, mtta jos viitsit, laita vastaus Lasse Pirjetä -ketjuun, niin pysytään aiheessa.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos #12 kaikesta siitä mitä sanoit. Olen kanssasi täysin samoilla linjoilla. En kritisoi Vokounia vaan kritisoin sitä tapaa, jolla eräät ovat tätä keskustelua käyneet. Koko tämän ketjun aikana keskustelun pointtina ei ole ollut se, miten maalivahti on pelannut, vaan enemmänkin kuka maalilla on pelannut.

-> "Voittava maalivahti" on osoittautunut melko venyväksi käsitteeksi. Toinen on ikuinen hazardi voittaessaankin, toinen taas jumala hävitessään.

-> Puheet siitä, että Lundellin aikana kenttäpelaajilta kaikki aika meni puolustamiseen ja siksi maaleja ei ehditty tekemään voidaan kai nyt todeta tyhjänpäiväisiksi. Voimme vain todeta, että Vokounin pelatessa maaleja on tehty yhä vähemmän ja kaiken lisäksi jopa se puolustaminen on unohtunut tyystin.

-> Kovin helposti unohtui Lundellin syksyinen 8 pelin voittoputki. Toki tässä voidaan keskustella toiko nuo voitot maalivahtipeli vai kenttäpelaajat. Totuus on kuitenkin se, että Lundell päästi 8 ottelussa alle kahden maalia per peli. No, koska kyseessä on Lundell, se ei riitä mihinkään.

"Siis hei haloo?! Miten sä voit edes verrata keskitason sm-liiga kassaria ja maailmanluokan maalivahtia". No, kyllä minä voin. Ja miksen voisi. Totta kai voin, varsinkin kun tuoreessa muistissa on "kovin hankinta ikinä. missään jengissä."

En suostu parjaamaan ketään syyttä vain siksi, että ns. "asiantuntijat" ja "ne jotka tietää enemmän" ja "pelaajat kertoi minulle" kirjoittelijat niin tekevät. En ole koskaan elämässäni ollut porukan perässä menijä, enkä voi tapojani muuttaa mieliksenne. Luotan omiin aivoituksiini enkä välitä siitä mitä muut ajattelevat.

Ja sanon jälleen kerran: Olen erittäin tyytyväinen Vokounin hankintaan ja otteisiin. Pidän kuitenkin edelleen kiinni siitä, että yksi mies ei pelejä voita, eikä häviä. Eikä yksi mies varsinkaan joukkuetta tee. Ei keskellä, ei maalissa, ei laidassa, eikä puolustuksessakaan. Jos siihen harhaan mennään noin yleisestikin, että yksi mies maalilla voittaa tai häviää otteluita, niin koko jääkiekko-nimisen pelin perusidea, joukkuepeli, katoaa. Niin kuin nyt IFK:lle on käynyt. Ehkäpä ne ovat käyneet lukemassa jatkoaikaa ja päätelleet, että kannu on nyt varma, koska asiantuntijat niin sanoo. Ken tietää.

Ongelma on syvemmällä. Ongelma on kenties valmennuksessa, joka ei saa kovaa rosteria pelaamaan. Tai ehkäpä ongelma onkin juuri siellä, mistä kukaan ei uskalla sitä etsiä, varsinkaan fanaattisimmat fanit. Mistäs sitä tietää jos vaikka mitään IFK-henkeä ei enää ole olemassakaan. Ehkä IFK on valumassa ostojoukkueeksi, jossa käydään nostamassa isoa liksaa matkalla kohti sveitsiä. Tai jonne on hyvä tulla nauttimaan pääkaupunkiseudun valoista ja yökerhoista, kovan jätkän maineesta ja isosta liksasta, ilman suurempia suorituspaineita.

Ikäväähän se on, mutta tässä asiassa statsit puhuvat puolestaan. Vilkaiskaa IFK:n sijoituksia viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta ja todetkaa itse: todellinen mestaruusnälkä ja menestymisen halu on puuttunut.

Ja vaikka kuinka tekee pahaa sanoa, mutta jotakin suomen ihanimmassa kaupungissa Turussa ja rakkaimmassa naapurissa Jokereissa on tehty huomattavasti paremmin, sillä viimeisen kymmenen vuoden aikana pojat ovat voittaneet mestaruuksia vuorotellen (molemmilla 4 kpl).

Siinpä provosointia yhteen viestiin riittämiin.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Annataanko Vokounin pelata vielä kymmenisen peliä ennenkuin vedämme johtopäätöksiä hänen kyvyistään? Kaverihan on SM-Liigassa pelannut jo kaikki 2 ottelua! Tottahan se on että maalinteko on suurin ongelmamme. Vain Pelsut on tehnyt vähemmän. Kirjoitin aiheesta jo JC Back-ketjuun. Eli KÄSIÄ tarvitaan tuohon jengiin. Jos se puoli saadaan kuntoon ja mikäli lakko jatkuu, jolloin Vokoun torjuu meillä, on meillä mahdollisuudet vaikka mihin. Olen itsekin alkanut epäilemään Aran kykyjä saada jengiin iskostettua "tappamisen meininkiä", eli helvetillistä tsemppaamista. "Rappaamista ja roiskimista" on joka matsissa riittämiin. Fyysistä peliä on kiva katsella, ja se on se mistä meidän jengi aina on tunnettu, mutta uskon että suuri osa katsojista haluaisi myös nähdä maaleja ja VOITTOJA. Jos lakko jatkuu, voinemme sanoa että maalivahtiosastomme on kunnossa.
Jostain tarttis nyt saada maalintekijää/pelirakentajaa. Harkins suksikoot vittuun jos ei hommat kiinnosta. Äijä on täysi surffailija nykyään. No, se näistä. Saipahan vähän purettua itsensä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti valas
Siinpä provosointia yhteen viestiin riittämiin.

Älä nyt suutu, mutta en löytänyt juuri lainkaan provoa viestistäsi. Itse asiassa kiva, että avauduit jo ohi Vokoun / Lundell -keskustelun laajempinkiin sfääreihin. Itse laittaisin HIFKin suurimmiksi menestyksen lukoiksi tällä hetkellä:

-keskushyökkääjien puute. Kenen syytä? No, tämä on huonosti rakennettu joukkue, jossa uskottiin Harkinsin kiidon jatkuvan eikä otettu maailmanluokan sentteriä rosteriin. Vielä Santalaakin parempaa (ks. Metropolit). Syyn tästä jakakoon valmennus / tj.

-taitavien (laita)hyökkääjien puute. Kenen syytä? Samojen kuin sentterien puutteessakin. Luottoa on annettu Vihkolle, Fagerstedtille, Häppölälle, Laineelle ja monelle muulle jo ihan riittämiin. Banham onnistuttiin jälleen kerran kiertämään miehen hakiessa diiliä SM-liigasta. Syvyys puuttuu.

Kaikkiaan hyökkäyksen suhteen oltiin yhden ketjun joukkue viime kaudella ja vastoin kaikkia todennäköisyyksiä uskottiin tämän joulun jatkuvan hommaamatta täydennyksiä.

-valmennus. Sama valmennus, joka toi meille 8 ottelun voittoputken on nyt tuomassa vastaavaa tappioputkea. Jotain outoa tässä on ja veikkaan/tiedän, että syynä on "kulttuurien yhteentörmäys". Aravirta haluaisi pelata voitoista HIFK-tyylistä tinkien, työnantaja ei anna lupaa. Vaikka Jatkoajassa viisastellaan mitä tahansa, niin katsomo on antanut luottamuksensa värikkäälle HIFKille; olemme edellä viime kauden katsojalukuja kotona ja vieraissa. Halli oli täynnä perjantaina ja matsi oli viihdyttävä. Joten katse peiliin; miksi pitäisi ruveta neppailemaan ja hakemaan voittoja? Paras keino tälle tielle on jokaisen jääminen himaan, sillä tyhjä katsomo on se, mitä joukkue pelkää eniten. Paljon enemmän kuin sitä, että ei tule mitalia. HIFK ei pelaa Jatkoajan kirjoittajille, HIFK pelaa HIFK-yleisölleen, josta Jatkiksen osuus mitataan promilleissa, ei prosenteissa. Jatkiksen norsunluutorni voi itkeä tälle vaikka kuinka lujaa käsi potassa, mutta se on hyttysen ininää erämaassa. Tykättiin siitä tai ei.

-maalivahdit. HIFK on aina ollut surkea mv-joukkue, se on osa historiaamme. Tämä kausi ei tuonut poikkeusta. Tällä alueella HIFKissä on samanlaista puupäistä ylimielisyyttä kuin sentteriosastollakin; ei me tarvita, me kasvatetaan näistä mitä meillä on nyt. HIFK on liigan absoluuttisesti surkein siirtomarkkinasaalistaja isoista joukkueista koskien toisten liigajoukkueiden pelaajia. Banhamit ja kumppanit ovat antaneet täällä näyttöjä vuositolkulla, samoin Noroset ja Norrenat. Ja me hankitaan ennemmin Hurtaj, Mrazek ja Lundell.

Viestin lähetti valas
En ole koskaan elämässäni ollut porukan perässä menijä, enkä voi tapojani muuttaa mieliksenne. Luotan omiin aivoituksiini enkä välitä siitä mitä muut ajattelevat.

Mitä ihmeellistä tässä on? Kenen mieliksi? Muuttuuko HIFKin mv-peli kentällä, jos muutat mielipidettäsi fanisaitilla? Minäkään en ole porukan perässä menijä ja siksi kai täällä keskustelupalstalla ollaankin?

Viestin lähetti valas
Ehkäpä ne ovat käyneet lukemassa jatkoaikaa ja päätelleet, että kannu on nyt varma, koska asiantuntijat niin sanoo. Ken tietää.

: D

Voit olla aivan varma, että Jatkoaika-nimisen fanisaitin selailu ei edelleenkään ole noussut edes top 100 -listalle HIFKin organisaation päivärutiineissa. Sijalla 99 on kahvinkeittovuorojen jakaminen. Tämä on mielestäni hyvä asia. HIFKillä on täysi työ myydä lippuja ja loungepalveluja ihmisille, joita HIFKin rämpiminen yhä jaksaa kiinnostaa.

Loppuun totean kliseisesti:
En kritisoi Lundellia vaan kritisoin sitä tapaa, jolla eräät ovat tätä keskustelua käyneet. Koko tämän ketjun aikana keskustelun pointtina ei ole ollut se, miten maalivahti on pelannut, vaan enemmänkin kuka maalilla on pelannut.

Tää on ihan kaluttu luu mun mielestäni, joten piis vaan kaikille. Me on hävitty tää kausi.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Tää on ihan kaluttu luu mun mielestäni, joten piis vaan kaikille. Me on hävitty tää kausi.

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin ei ja kyllä.

"Keskustelu" maalivahdeista jatkuu aivan takuuvarmasti. Ja olen satavarma, että sinä olet myös mukana siinä, kovaäänisestikin.

Hävitty tää kausi on joo, ehdottomasti.

Mutta huomaa uusi allekirjoitukseni...
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Älä
Vaikka Jatkoajassa viisastellaan mitä tahansa, niin katsomo on antanut luottamuksensa värikkäälle HIFKille; olemme edellä viime kauden katsojalukuja kotona ja vieraissa. Halli oli täynnä perjantaina ja matsi oli viihdyttävä. Joten katse peiliin; miksi pitäisi ruveta neppailemaan ja hakemaan voittoja? Paras keino tälle tielle on jokaisen jääminen himaan, sillä tyhjä katsomo on se, mitä joukkue pelkää eniten.

Onhan se tietysti näinkin mutta kyllä yksi iso ellei merkittävin tekijä katsojalukujen kasvuun ovat olleet nämä kovat vahvistukset mitä joukkueeseen on yksi toisensa perään hankittu.
Olen aivan varma siitä ettei perjantain TPS-peli olisi ollut loppuunmyyty jos Lundell olisi ollut maalilla. Joten senkin puolesta on perusteltua että näitä kovia nimiä hankitaan.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti valas
-> "Voittava maalivahti" on osoittautunut melko venyväksi käsitteeksi. Toinen on ikuinen hazardi voittaessaankin, toinen taas jumala hävitessään.

Voittavaa maalivahtia on aika vaikea edes puolen kauden aikana määritellä. Meillä ei ole ollut voittavaa maalivahtia IFK:ssa pitkään aikaan.


Viestin lähetti valas
-> Puheet siitä, että Lundellin aikana kenttäpelaajilta kaikki aika meni puolustamiseen ja siksi maaleja ei ehditty tekemään voidaan kai nyt todeta tyhjänpäiväisiksi. Voimme vain todeta, että Vokounin pelatessa maaleja on tehty yhä vähemmän ja kaiken lisäksi jopa se puolustaminen on unohtunut tyystin.

Muistetaan ketä vastaan IFK on Vokounin aikana pelannut (Kärpät, TPS viime kauden finalistit) ja katsotaan pakistoamme niissä otteluissa (vs. Kärpät neljä pakkia, vs. TPS 4 pakkia +Varakas+Laakso). Pitkällä tähtäimellä näemme muuttuuko IFK:n puolustaminen Vokounin myötä vaiko ei. Itse en ainakaan Stathosin ja Lundellin aikana nähnyt suuria eroja puolustuksessa enkä suoraan allekirjoita väitettä pakkien ylipuolustamisesta Lundellin aikana. Mahdollista se kuitenkin on.

Viestin lähetti valas
-> Kovin helposti unohtui Lundellin syksyinen 8 pelin voittoputki. Toki tässä voidaan keskustella toiko nuo voitot maalivahtipeli vai kenttäpelaajat. Totuus on kuitenkin se, että Lundell päästi 8 ottelussa alle kahden maalia per peli. No, koska kyseessä on Lundell, se ei riitä mihinkään.

Lundell pelasi helvetin hienosti sen 8 peliä ja pari voittoa tulivatkin hänen ansiostaan. Pitää kuitenkin antaa suurin krediitti hyökkäykselle joka silloin pelasi parhaan jaksonsa kauden aikana. Muistetaan myös Stathosin 8 nollapeliä viime kaudella ja hänen play-offsit.

Viestin lähetti valas
Ja sanon jälleen kerran: Olen erittäin tyytyväinen Vokounin hankintaan ja otteisiin. Pidän kuitenkin edelleen kiinni siitä, että yksi mies ei pelejä voita, eikä häviä. Eikä yksi mies varsinkaan joukkuetta tee. Ei keskellä, ei maalissa, ei laidassa, eikä puolustuksessakaan. Jos siihen harhaan mennään noin yleisestikin, että yksi mies maalilla voittaa tai häviää otteluita, niin koko jääkiekko-nimisen pelin perusidea, joukkuepeli, katoaa. Niin kuin nyt IFK:lle on käynyt. Ehkäpä ne ovat käyneet lukemassa jatkoaikaa ja päätelleet, että kannu on nyt varma, koska asiantuntijat niin sanoo. Ken tietää.

Ongelma on syvemmällä. Ongelma on kenties valmennuksessa, joka ei saa kovaa rosteria pelaamaan. Tai ehkäpä ongelma onkin juuri siellä, mistä kukaan ei uskalla sitä etsiä, varsinkaan fanaattisimmat fanit. Mistäs sitä tietää jos vaikka mitään IFK-henkeä ei enää ole olemassakaan. Ehkä IFK on valumassa ostojoukkueeksi, jossa käydään nostamassa isoa liksaa matkalla kohti sveitsiä. Tai jonne on hyvä tulla nauttimaan pääkaupunkiseudun valoista ja yökerhoista, kovan jätkän maineesta ja isosta liksasta, ilman suurempia suorituspaineita.

HIFK:ssa on mielestäni kauden alusta alkaen ollut kaksi osa-aluetta mestaruusainesta; valmennus ja pakisto. Nyt maalivahtikaksikkokin on sitä, hyökkäys ei vielä. Vokounin myötä saatiin yksi puuttuva pala korjattua, ei missään nimessä koko pakettia.

Tälläkin rosterilla on edellytykset mestaruuteen jos se pelaisi omalla tasollaan. Vihko ja Järvinen ovat olleet pihalla, heidän tehoja tarvitaan kipeästi. Jokereilla ja Kärpillä kolmosketju tekee pisteitä tasaisen varmasti ja ratkoo otteluita tarpeen mukaan. Harkins ei ole edelliskauden tasolla, mutta uskon hänen tulemiseensa (olen varmastikin ainoa). Mihin ykkösketjun viime kauden taidot olisivat kadonneet? Kuhta on tasollaan, Pärä kuntoutuu ja Harkins hakee motivaatiota. Kunhan Karalahti-Söderholm saadaan pakkipariksi on hurjaa jälkeä luvassa. Kakkosketju on hyvä, helvetin hyvä.

Jos Harksin tuleminen ei alakaan voidaan hankkia ykköseen toinen pelintekijä. Hänen sisäänajaminen vie tosin aikaa eikä pelikuviot ole kevättä ennen täydessä kunnossa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti valas
"Keskustelu" maalivahdeista jatkuu aivan takuuvarmasti. Ja olen satavarma, että sinä olet myös mukana siinä, kovaäänisestikin.

Mutta huomaa uusi allekirjoitukseni...

Mä otan sellaisen linjan, että kommentoin vain niitä otteluita, joissa Lundell on pelannut? :)

lintu: Hyvin sanottu. Hyvästä maailmanluokan mv:stä HIFKin maalinsuulla on niin pitkä aika jo, että meillä on tosissaan, minä mukaanlukien, ryhdytty rakentamaan paperilennokeista jumbojettejä lujalla uskolla: kyllä siis hei näilläkin lentää ja pääsee perille, mitä ne horisee maailmanluokan tekniikasta ja suoritusvarmuudesta...

edit: Metukka : Nimenomaan! Perjantaina oli paikalla useita Nashville-faneja pelkästään Vokounin ja Zetan vuoksi. Lipputulot nappasi kuitenkin viiksimies.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti lintu
HIFK:ssa on mielestäni kauden alusta alkaen ollut kaksi osa-aluetta mestaruusainesta; valmennus ja pakisto. Nyt maalivahtikaksikkokin on sitä, hyökkäys ei vielä. Vokounin myötä saatiin yksi puuttuva pala korjattua, ei missään nimessä koko pakettia.

Näinhän se on. Ja ei tässä mitään hätää ole, vielä. Kaivetaanpa naftaliinista yksi kiekkoklisee lähestyvän kevään kunniaksi ja julistetaan sen käyttö jälleen alkaneeksi:

"Play offsit on ihan oma maailmansa."

Tätä saadaan nyt hokea kauden loppuun asti ihan vapaasti kunnes pistetään se takaisin kaappiin odottamaan seuraavaa vuotta. Ja tottahan se on. Mitä tahansa voi tapahtua ja luultavasti tapahtuukin. Pleijareissa saadaan yleensä yllätysonnistujia, kuten ikivanha Jan "suomen keskinkertaisin maalivahti" Lundell, joka yllätti Hirscztszchovitsin kera viime vuonna. Myös kokeneita ratkaisumiehiä on paperilla paljon.

Ja toinen klisee, jonka saa puolestani myös ottaa jälleen käyttöön:

"Kukaan ei muista runkosarjan voittajia, saati kakkosia tai kolmosia."

Ei varmasti muista, joten runkosarjan konttaamisella ei ole väliä. Sitä paitsi kotietukin on täysin yliarvostettu. Tämän kauden IFK:lle saattaisi olla jopa etua siitä että mitään kotietua ei saataisi.

No, en usko sinällään sateentekijöihin (uusiin hankintoihin) nimenomaan pelisysteemin vuoksi. Ei siksi, että HIFKin pelisysteemiin olisi erityisen vaikea sopeutua, vaan siksi, että se pitäisi löytyä ensin joukkueen muulle rungolle. Haluan uskoa siihen, että vielä se peli-ilo ja maalijyvä löytyy koko joukkueelle. Se tekeminen, jolla tiukat pelit käännetään ja toisaalta välillä jopa naatiskellaan runsasmaalisilla otteluilla.

Ja jos niin käy, että peli ei enää aukene tällä kaudella niin hei, what's new? Itketään vähän aikaa ja lähdetään taas suurin odotuksin seuraavaan kauteen. Tuskailemaan.

Kaikki edellytykset mestaruuteen on vaikka välillä niin kovasti ahistaa. Ei muuta ku ahistuspillereitä naamaan ja yrittämään enemmän.

Niin ja siitä Vokounista. Maalivahtitilanne on sinänsä ok, mutta sais seki alkaa pikkuhiljaa tekeen niitä maaleja. Onhan se nyt kuitenki NHL:stä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mun lempikliseeni liittyen tähän "win the right games" -mytologiaan eli vain pleijarit merkitsevät, on tämä:

Keväällä -03 Suomen mestaruudesta taistelivat runkosarjan 4. (Kärpät) ja 5. (Tappara). Huonommin sijoittunut voitti. Samalla kaudella tais joku jengi tehdä runkosarjan piste-ennätyksen tai jotain vastaavaa yhtä kivuliaan vaikeaa muistettavaa?

Petteri Sihvonen, Urheilulehden ihailtu ja vihattu äänitorvi on uskaltautunut viime perjantain numerossaan sanomaan, että HIFKin mahdollisuudet nousivat joukkueen hankittua vihdoin v_ _ _ _ _ _ _ _ m_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (täydennä itse tämä krypto ja voita vuoden hartsportit!). Hänen hahmotelmissaan The Final Four eli neljä ensimmäistä ovat lähes samat kuin itsellänikin; Jokerit, Kärpät, HPK, HIFK. Mulla on HPK:n paikalla Lukko / TPS vaihtelevalla menestyksellä.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Mielenkiintoinen krypto. Mikähän mahtaa olla oikea vastaus. Ai perkule. Sehän on asia joka ei kuulemma ole olemassakaan!?
Tai sitten on.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Balderis
Mielenkiintoinen krypto. Mikähän mahtaa olla oikea vastaus. Ai perkule. Sehän on asia joka ei kuulemma ole olemassakaan!?
Tai sitten on.

Pakko tarttua tähän provoon paremman tekemisen puutteessa (saan huomiota ja pääsen päteen):

On se olemassa, itse asiassa kun oikein silmiin katsotaan, me ollaan voittavia maalivahteja kaikki, ihan jokainen.

Varsinkin nyt kun voittavan maalivahdin ei tarvitse voittaa pelejä. Riittää että sillä on nimi selässä ja yrittää parhaansa. Tai on joskus pelannu Nhl:n pleijareissa kuusi matsia. Tai seitsemän nhl-kautensa aikana pelannut yhden kauden jolloin on voittanut enemmän otteluita kuin hävinnyt.

Career Regular Season Stats
Season Team GP MIN W L T GA SO Avg
1996-1997 Canadiens 1 20 0 0 0 4 0 12.00
1998-1999 Predators 37 1,953 12 18 4 96 1 2.95
1999-2000 Predators 33 1,878 9 20 1 87 1 2.78
2000-2001 Predators 37 2,088 13 17 5 85 2 2.44
2001-2002 Predators 29 1,470 5 14 4 66 2 2.69
2002-2003 Predators 69 3,974 25 31 11 146 3 2.20
2003-2004 Predators 73 4,221 34 29 10 178 3 2.53

NHL Totals 279 15,606 98 129 35 662 12 2.55

Career Playoff Stats
Season Team GP MIN W L T GA SO Avg
2003-2004 Predators 6 355 2 4 0 12 1 2.02

NHL Totals 6 355 2 4 0 12 1 2.02


SORRY. Unohdin että eihän ne statsit kerro voittavasta maalivahdista mitään.

Edittiä. kausia oli seitsemän, ei kahdeksan.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
valas: Noi on kelpo lukemia, niitä ei sovi vähätellä. Katsos huviksesi Pasi Nurmisen NHL-tilastot.
Jengillä on älyttömästi väliä, ei Nashvillessa saa tolla Rosterilla edes Roy, Holecek tai Tretjak älyttömästi voittoja plakkariin. En mitenkään Vokounia tällä puolusta, vaan kaikkia veskareita heikoimmissa jengeissä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti valas
Pakko tarttua tähän provoon paremman tekemisen puutteessa (saan huomiota ja pääsen päteen):

Älänyjaksa....ei se ollut mikään provo, vaan suora lainaus Urheilulehdestä. Yritys kertoa, että käsitettä voittava maalivahti käytetään yleisesti Jatkoajan ulkopuolellakin, vaikka koko käsitettä ei ole olemassakaan. Lisäksi Vokounia on kutsuttu voittavaksi maalivahdiksi muuallakin kuin täällä. Lundellia en ole kuullut kutsuttavan voittavaksi maalivahdiksi koskaan missään muualla kuin täällä.

Ihan mielenkiinnon vuoksi kysyn, että mikä on mielestäsi tyydyttävä päätös missiollesi:
-Vokoun rypee, HIFK ei menesty
-Lundell pelaa loistavasti, HIFK menestyy
...ja mainittakoon, että omat filikseni menisivät näin näissä vaihtoehdoissa samassa järjestyksessä:

-vituttaisi
-ei vituttaisi yhtään, päinvastoin!

Onko olemassa puolustavaa hyökkääjää? Onko olemassa hyökkäävää puolustajaa? Siinä hyvää krypton tai tarkemmin sanottuna pähkinän tynkää iltapäiväksi ! Vastaukset faxilla, pääpalkintona pygmi ja poro.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös