Mun lelut on ihan tallella, mutta kuka on vienyt useimpien tyyppien aivot? Täällähän ruvetaan nyt yhdessä odottelemaan veskariosastomme töppäilyjä, jotta voidaan kuittailla toisillemme ja todeta, että "mitäs mä sanoin!" Ja samalla joukkue häviää, mutta mitäs siitä.
Olen monta kertaa sanonut, että Lundell on kelpoinen kakkosvahti, myös palkkakuluiltaan pieni. 32-vuotias 14. joukkueen metsästäjä ei ole markkinoiden halutuinta tavaraa. Kunhan meillä on loistava ykkönen, voi kakkosemme olla Lundellin tasoinen. Siltikään Lundell ei ole edes SM-liigan mittapuulla tasokas maalivahti, kun häntä verrataan ykkösiin. Sekin näkyy tilastoista ja kentällä.
Kaikkein naurettavinta on dissata käsitettä "voittava maalivahti" fanistatuksella. Jos sohvaperunat ovat sitä mieltä, että voittavaa maalivahtia ei ole olemassakaan, niin kertokaa se esimerkiksi Jukka Ropposelle, joka on tehnyt ihan aikuisten oikeesti duunia maalivahtien kanssa. Kertokaa se myös Urpo Ylöselle ("koulutan TPS:ssä maalivahteja, jotka voittavat pelejä") ja Erkka Westerlundille, joka jääkiekosta luennoidessaan antaa erityisen suuren painoarvon voittaville pelaajille ja varsinkin voittavalle maalivahdille. Erkan esitelmissä Tim Thomas oli voittava maalivahti meillä pelatessaan, mutta hänkään ei kelvannut kaizulle. Ja jos Thomas ei ollut voittava maalivahti kaudella -99 imaistuaan ratkaisevan 0-1 maalin, niin samalla perusteella on otettava Lundell pois HIFKin voittaneiden playoffveskarien joukosta. Hänkin imaisi ratkaisumaalin Kärppiä vastaan -04, mutta sitähän ei kai lasketa?
Luultavasti Vokoun epäonnistuu HIFKissä ja taas saadaan todiste, ettei voittava maalivahti -käsite ole totta ollenkaan. Tieto pitäisikin saattaa suomalaiselta fanisaitilta välittömästi reaaliseen kiekkomaailmaan. Siellä on toinen käsitys . No, Jatkoajassahan on ratkaistu myös Kennedyn murha ja selvitelty elämän tarkoitus. Ihme, että Nobel-palkintoa ei ole vielä jaettu Jatkoajalle ja vielä suurempi ihme on se, että Jatkoaikaa ei lueta kuin Jatkoaikalaisten toimesta.
Yhdyn tähän konsensukseen:
valas: Ja kuten aikaisemmin sanoin, minulle on aivan sama kuka maalilla seisoo, kunhan JOUKKUE alkaa voittaa pelejä.