Jos homofobiaa haluaa lähestyä yleisellä tasolla niin jossain tutkimuksessa (ei en muista missä, enkä lähde sitä etsimään) oli selkeästi kerrottu siitä kuinka yleensä, haluan korostaa sanaa yleensä, ei siis aina, pahasta homofobiasta kärsivät tuovat mantraansa kovin sanoin julki, koska eivät ole täysin varmoja omasta suuntautuneisuudestaan...
Tai ehkä yksinkertaisesti jotkut ihan fiksut ihmiset ajattelevat ettei ole ihan normaalia rakastaa samaa sukupuolta olevaa ihmistä koska eivät itse ole ikinä tunteneet sellaista tai edes pienen pientä viehätystä nuoruudessa.
Mulla on omat vahvat mielipiteeni homoseksuaaleista, mutta ei ole tapana niistä julkisesti avautua. Samoin kun en myöskään syrji ketään seksuaalisen suuntautumisen vuoksi tai vaikkapa huutele kaduilla jos tulee homoja vastaan. Eikä haittais pätkääkään jos joku kannattamani urheilija tulisi kaapista ulos tai vaikkapa koko Nashville Predatorsien joukkue Trotzia myöten.
Toisin sanoen hyväksyn homot, mutta en ymmärrä.
Esimerkiksi jos ajattelen sellaista tilannetta, että Crosby lehdistötilaisuudessa kertoisi hänen himoistaan miesten peräreikään (jolloin se olisi fakta, eikä tornari), niin aivan varmasti ottaisin yhteyttä Penguins-johtoon ja käskisin pakko-ostaa miehen ulos minun fanittamastani seurasta.
Jos/kun tämä tapahtuu ja laitat käskyn menemään niin pistä mulle infoa jotta voin vuorostani soittaa Poilelle ja käskeä palkkaamaan "miehen".