Voiko huippu-urheileva homo olla kannustuksesi arvoinen?

  • 116 650
  • 749
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja sinäkö luulet että jos nyt yht'äkkiä vaikkapa lahdattaisiin kaikki maailman homot, niin se poistaisi kokonaan homoseksuaalisuuden maailmasta? Kysymyksessä on kuitenkin synnynnäinen taipumus eikä mikään kasvatuksen tulos.
Voi hemmetti. Yksi pieni vinkki. Jos sinun tekee mieli kommentoida jotain, vaivautuisitko edes sen verran että lukisit muutaman edellisenkin viestin keskustelun pätkästä, ehkä myös kommentoinnin tarve voisi poistua.

Ei lisättävää enää tähän asiaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Käsittääkseni seksin perimmäinen tarkoitus on lisääntyminen. Näin on eläinten keskuudessa ja näin on ihmisten keskuudessa.

Njääh, älä yleistä liikaa.

Hieman OT:na: Perimmäinen tarkoitus varmastikin, mutta esim. nykyihmisen kohdalla asia ei ole näin yksiselitteinen. On hypotisoitu, että nimenomaan tuo ns. tarkoitukseton seksi on ollut yksi merkittävimmistä seikoista, joka on tehostanut ihmisen parisidettä, joka toisaalta on taas edesauttanut, ensin ihan puhdasta selviytymistä, mutta tärkeimpänä kulttuurievoluutiota. Ihmisen seksuaalisuushan eroaa paljon muista eläimistä muutenkin esim. piilo-ovulaation ja siitinluun puuttumisen takia nyt näin esimerkiksi. Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.. Kuten vlad tuossa jo mainitsikin, niin ns. "älykkäiden lajien" lajien kohdalla tämä tarkoitukseton seksi ei ole mitenkään epätavallista. Onko se sitten syy vai seuraus, en ota kantaa.
 

Partanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi homot on pakko hyväksyä?
Miksi läskit, rillipäät, edarit, invalidit, äksyt mummot tai synnynnäiset kusipäät pitäisi hyväksyä? Ei kai niitä tarvitse hyväksyä (omassa arvomaailmassa), mutta syytä olisi sietää (yhteiskunnassa).

Ei pukukopissa kaikkien tarvitse olla ystäviä.

Juu, mutta toimeen sietäisi tulla. Mutta jos homouden takia ei olla tekemisissä niin mä rinnastaisin sen tilanteeseen missä joku ei haluaisi olla jonkun kanssa tekemisissä koska silla on ruma muija. Ainakin tuntuu yhtä loogiselta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Juu, mutta toimeen sietäisi tulla. Mutta jos homouden takia ei olla tekemisissä niin mä rinnastaisin sen tilanteeseen missä joku ei haluaisi olla jonkun kanssa tekemisissä koska silla on ruma muija. Ainakin tuntuu yhtä loogiselta.

Pyh, muijaa voi vaihtaa, luonnolleen ei voi mitään. Omissa silmissäni tuo "miksi homot on pakko hyväksyä" voitaisiin vaihtaa vaikkapa muotoon "miksi alle 170 senttiset", "miksi suomalaiset" tai muuhun yhtä huikaisevaan.

Lucius kirjoitti:
Miksi homot on pakko hyväksyä?

Miksi ihmeessä ihmistä ei voi hyväksyä sen perusteella, että hän kokee kiinnostusta samaa sukupuolta kohtaan? Kun ihmisiä aletaan jollakin tavalla "hyväksymään", miksi seksuaali-identiteetin merkitys korostuu noin paljon? Jos itse "en hyväksy" jotain ihmistä, tähän vaikuttaa minulle merkitykselliset teot: aiempi historia, yhteiset teot, yhteisten asioiden hoito, jne. Minulle on aivan sama seurusteleeko tämä kaveri sitten Annan vai Antin kanssa, ryyppääkö hän Herculeksessa vai Roskapankissa tai käykö hän Tallinnan sijaan Tukholmassa.

Ihan ohimennen heitän kysymyksen. Sellainen 5-10 prosenttia väestöstä kuuluu tähän väestöön. Hyvin todennäköisesti sinäkin olet tutustunut enemmän tai vähemmän hyvin ainakin pariin homoseksuaaliin, tosin nämä eivät välttämättä ole tehneet siitä numeroa. Muuttuisiko (voit myös lukea muotoon "muuttuuko") suhtautumisesi lähipiirisi homoihin näiden ulostulon jälkeen?
 

Viljuri

Jäsen
Sinun kanssasi on ihan turha alentua keskustelemaan niin kauan kuin sorrut sukupuolisovinistisuuteen ja tytöttelyyn. Jo lähtökohtasi keskusteluun eli että minulla ei voi tai saa olla asiasta mielipidettä, koska olen nainen on lähinnä surkuhupaisa.

Ei mahdolliset tyylivirheet keskustelijoissa muuta sitä seikkaa yhtään minnekään, että lähestyit ensimmäisen kommentin "oikeaoppisuudessasi" kyllä jotakin aivan muuta sfääriä kuin tätä maan päällä olevaa. Sukupuolisovinisti tässä olet sinä, suhtaudut jostakin perusteettomasta syystä alentuvasti jääkiekkoilijoihin, saati sitten jääkiekkoileviin homoihin. Anteeksi sinun on kuitenkin pyydettävä vain omasta puolestasi, ei muiden.

Homojen selkeä enemmistö ei ole ressukoita, jotka ensimmäisenä huutelisivat jääkenttien gladiaattorien taistelujen tuoksinasta paapovia "homoemoja" jäälle tai pukukopin puolelle.

*Tai sitten otat lehtijutut liian tosissasi, toimittajat toimittavat, rikolliset tekevät rikoksia, sen sijaan todellisuutta ei kannata sekoittaa hyväksikäyttöön pyrkivien ihmisten rajoittuneeseen mielenmaisemaan. Useimmille meistä on käytännössäkin valjennut työpaikoilta, kouluympäristöstä ja urheilukentiltä se, että naiset ovat toisiaan ja alaisiaan kohtaan tylympiä kuin vastaavissa asemissa olevat miehet, sikäli mikäli kilpailuasetelmia ja jännitteitä esiintyy.
 
Viimeksi muokattu:

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Täällä on porukka jo odotellut milloin joku jääkiekkoilija tulee kaapista ulos, mutta joko Jatkoajan kirjoittajista joku on tullut palstalla kaapista ulos?

Tunnustan. En vain ole viitsinyt tähän juupas-eipäs keskusteluun osallistua. Vastustajilla on kiveen hakatut mielipiteet, ja perustelut, jotka saa ampua alas kerta toisensa jälkeen. Sitä paitsi, kun täällä on itseäni parempia keskustelijoita, joiden krjoitukset ovat lisäksi kuin omalta näppikseltä, niin ei tarvitsekaan. (kiitokset erityisesti Fordélille ja Vladille tästä)
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
En tiedä luokitellaanko homoutta tänä päivänä minkäänlaiseksi sairaukseksi, mutta sairasta se on. Se ei ole luonnollista uroksen ja naaraan välistä kanssakäymistä, vaan jotain aivan muuta.

Periaatteessa samaa mieltä kuin sinä, koko tekstin osalta. Kuitenkin tuosta että homous olisi sairaus, se tuntuu oudolta. Sillä tutkitusti homoutta esiintyy kaikissa nisäkäslajeissa, niin että miten kaikissa nisäkäslajeissa voi olla sama sairaus?...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Hmm..tuossapa oiva keino keplotella saikkua itselleen. Marssii vaan maanantaina työterveyteen ja sanoo, että nyt tais homous iskeä. Johon lekuri sitten, että mee ny kotios viikoksi, tarkkaillaan tilannetta ja sitten jos menee ihan nami namiksi, niin otetaan sisäään (*tirsk*).

Tiedä sitten kuinkahan monella on tänäkin aamuna ollut herätessään ensimmäisenä ajatuksena, että "perkele, siellä joku mies varmasti jossain heräs toisen miehen sylistä" ja sitä myöten on sitten koko päivä ja vkl pilalla. Hampaita harjatessaan yrittää pitää mielensä keskittyneenä suosikkijoukkueensa puolustuspelissä ja siinä kuinka hyvältä se bisse (:D) maistuikaan Rotuaarilla mestaruusiltana, mutta ajatukset harhailevat miettimään, miten se voi laittaa sen sen sinne. Iljettävää. Sama meno jatkuu sitten pitkin päivää. Hermostunut olotila, ahdistunutkin osin, kun joka kulman takaa voi tulla mies, tai tyttöpari eteen. Televisiotakaan ei voi aukaista sisustusohjelmien pelossa.

edit: mutta kevennetään tunnelmaa Lapinlahden lintujen kera:
http://www.youtube.com/watch?v=sdIEmhKTgtw
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itseasiassa kun tätä asiaa oikein ajattelin, niin olisihan se oikea tupla-riemu jos omassa suosikkijoukkueessa pelaava homo tekisi voittomaalin ajassa 59.59 ja pudottaisi sillä Kärpät divariin. Ensinnäkin siitä tulisi normaali voitonriemu ja vielä päälle suunnaton vahingonilo vastustajajoukkueen homofobisia kannattajia kohtaan!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itseasiassa kun tätä asiaa oikein ajattelin, niin olisihan se oikea tupla-riemu jos omassa suosikkijoukkueessa pelaava homo tekisi voittomaalin ajassa 59.59 ja pudottaisi sillä Kärpät divariin. Ensinnäkin siitä tulisi normaali voitonriemu ja vielä päälle suunnaton vahingonilo vastustajajoukkueen homofobisia kannattajia kohtaan!

Yeah baby...

Ennen kuin lataat moisesta ajatuksestasi herkut parketille, linoleumille, etc, pyydän saada nöyrimmin udella, oliko tämä verbaalinen purkautumisesi jokin statement noin yleisemminkin ao. joukkueen kannattajien seksuaalisväritteisistä fobioista vai lieneekö sittenkin kysymys vain sinun omista fobioistasi ao. joukkuetta/sen kannattajia kohtaan...

Kuitenkin - kaikesta huolimatta, väittäisin, että ko. fobisten määrä per joukkue lienee kuitenkin aika homologinen (HUI! homo-sana!!!!!!!) - niin kuin yleensäkin fobioiden kanssa tässä maailmanmenossa...

Mutta - pidä toi, jos se jotenkin auttaa sinua eteenpäin - not?
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin siitä tulisi normaali voitonriemu ja vielä päälle suunnaton vahingonilo vastustajajoukkueen homofobisia kannattajia kohtaan!

Oletko sinä homokriittisfobikko vai miksi koet tarvetta nimittelyyn, joka ei välttämättä vastaa totuutta?
Jos mä en pidä kalakukosta, niin tarkoittaako se, että mä olen kalakukkofobikko?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minähän en ole ketään yksittäistä henkilöä nimennyt homofobikoksi, vaan nojautunut ihan pelkästään "se koira älähtää" -tekniikkaan. Harkitsin että olisin käyttänyt sanaa "esimerkiksi" tuon joukkueen kanssa, mutta tästä ketjusta luettavista syistä jätin sen pois (nimimerkkiin Surukukuun tämä ei viitannut millään tavoin). Näin jälkikäteen vasta muistin, että Oulu on Lapissa niinkuin kaikki tietävät ja siellähän se päätoimittajakin potkittiin pihalle suuntautumisensa takia ja perusteltiin sitä sillä että lukijat ovat niin homofobikoita, niin oikeastaan tuo oli ihan hyvä valinta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tunnustan. En vain ole viitsinyt tähän juupas-eipäs keskusteluun osallistua. Vastustajilla on kiveen hakatut mielipiteet, ja perustelut, jotka saa ampua alas kerta toisensa jälkeen.

Minä voin tunnustautua olevani bi-seksuaali. Nuorena (teininä) olin seksuaalisuudestani hyvin epävarma, tuntui ristiriitaiselta kun toisten ikäisteni poikien mielessä olivat tytöt mutta samaan aikaan minä en kokenut juurikaan viehättävinä heitä. En seurustellut kenenkään kanssa vaan pohdin sitä, että mikä minä loppujen lopuksi oikein olen. Aikuistuttuani koetin ahtaa itseni heterolokeroon, mutta näin ajan kuluessa olen ymmärtänyt ja myös hyväksynyt sen, että miehissä on monia viehättäviä piirteitä ja heidän kanssa voi jakaa monia miellyttäviä ja yhteisiä asioita. Hyväksynyt samalla sen, että olen bi-seksuaali.

vlad.
 

Viljuri

Jäsen
Minä taas tunnustan, että seksielämäni on yhtä tylsää kuin kirjoitukseni pastalle, toisinaan tapahtuu, mutta siltikin ehkä se maalinkuivumisen seuraaminen olisi ulkopuolisen mielestä kiinnostavampaa.

Toisaalta olen ihan tyytyväinen siitä, että en ole mikään erotomaanikko. Karnaaliset ilot tietysti voivat toisinaan kiinnostaa, varsinkin jos on nautittu liikaa lemmenlääkkeitä (~ eli nostettu baarin taso mukiinmenevästä jo "liiankin" hyvälle tasolle), mutta enemmän kaipaisi näitä älyllisiä nautintoja. Tylsää.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Minä voin tunnustautua olevani bi-seksuaali. Nuorena (teininä) olin seksuaalisuudestani hyvin epävarma, tuntui ristiriitaiselta kun toisten ikäisteni poikien mielessä olivat tytöt mutta samaan aikaan minä en kokenut juurikaan viehättävinä heitä. En seurustellut kenenkään kanssa vaan pohdin sitä, että mikä minä loppujen lopuksi oikein olen. Aikuistuttuani koetin ahtaa itseni heterolokeroon, mutta näin ajan kuluessa olen ymmärtänyt ja myös hyväksynyt sen, että miehissä on monia viehättäviä piirteitä ja heidän kanssa voi jakaa monia miellyttäviä ja yhteisiä asioita. Hyväksynyt samalla sen, että olen bi-seksuaali.

vlad.

Sama juttu toiseen suuntaan siinä mielessä, että joskus huomaan myös naisissa samalla tavalla kiinnostavia piirteitä, kuin tavallisesti miehissä. En voisi kuitenkaan koskaan kuvitella itseäni "sillai" naisen kanssa. Tästä syystä pidän itseäni homona enkä biseksuaalina.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minähän en ole ketään yksittäistä henkilöä nimennyt homofobikoksi, vaan nojautunut ihan pelkästään "se koira älähtää" -tekniikkaan. Harkitsin että olisin käyttänyt sanaa "esimerkiksi" tuon joukkueen kanssa, mutta tästä ketjusta luettavista syistä jätin sen pois (nimimerkkiin Surukukuun tämä ei viitannut millään tavoin). Näin jälkikäteen vasta muistin, että Oulu on Lapissa niinkuin kaikki tietävät ja siellähän se päätoimittajakin potkittiin pihalle suuntautumisensa takia ja perusteltiin sitä sillä että lukijat ovat niin homofobikoita, niin oikeastaan tuo oli ihan hyvä valinta.

OK - näiden tieteellisten tosiasioiden edessä minunkin on kai sitten alistuttava (hmmm...).

Jotenkin kuitenkin muotoilisin tuon vanhan viisauden "koirasta ja kalikasta" vaihtamalla koiran joukkueen kannattajaksi. Eli - jos jotenkin koen, että jonkun yksittäisen henkilön sanomaa (väärin-)käytetään yleistämällä hänen mielipiteensä koko yhden hänen edustamansa yhteisön mielipiteeksi, voin huoletta ja syystä "älähtää" - noin yksinkertaista ja -viivaista elämä ei todellakaan ole.

Olen itse kuvitellut olevani nk. umpihetero, mutta asettuuko oletukseni outoon valoon, kun olen tunnustautunut mm. Freddie Mercuryn suureksi ihailijaksi enkä pidä esim. Matista&Teposta - not?
Eli - pankoot jokainen ketä haluaa (about lain puitteissa), kunhan minäkin saan ihan issekseen päättää, ketä minä haluan panna (ja joskus edes onnistua).
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Korostetaan että tarkoitukseni ei ole missään tapauksessa yleistää tuossa suhteessa ja olen 100% samaa mieltä homofobikoiden jakaumasta eri joukkueiden fanien joukossa. Tunnustan myös että diggaan itsekin Freddie Mercuryä ja varsinkin hänen lavakarismaansa ja tämän lisäksi olen polttanut Rocky Horror Show -leffan DVD:lle ja katsonut sen varmaan 5-10 kertaa.
 

Baldrick

Jäsen
Siinävaiheessa ärähdän, jos S/M-liiga alkaa vaatimaan joukkueisiin kiintiöhomon paikkaa.

"Eiköhän me lähdetä kauteen ihan homolla joukkueella" Harry "Hjallis" Harkimo 10.9.2019

"Vaikka meillä olikin kauden teemana homoseksuaalit, niin jouduimme sentterien loukkantumisten takia hankkimaan heteron Pohjois-Amerikasta. Hän tuo joukkueeseen etsittyä johtajuutta ja leveyttä materiaaliin." Harry "Hjallis" Harkimo 22.10.2019
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Tällä ei ole mitään väliä. Minulle olisi ihan sama vaikka lempikiekkoilijani, Crosby, paljastuisi homoksi, hän olisi silti minun lempikiekkoilijani. Jos tuollaisen takia ei pidä jostain henkilöstä, tässä tilanteessa urheilijasta, niin täytyy olla aika lapsellinen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta kysymys on jo melko mahdoton 'kyllä' tai 'ei' -vastaukselle. Ei kai ihmisen sukupuolielämä ole määritelmä sille, kannattaako jotain urheilijaa vai ei? Urheilijan elämänarvot voivat toki olla suurikin tekijä. Ihan nyt ensi hätään tulee mieleen Tiger Woods ja Wayne Rooney :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Huh, Porvoon Kärpän mielihän on ahtaampi kuin neitsyen kääpiömiehen anaali. Tosin jälkimmäisestä ei - ainakaan vielä - ole todisteita tällä palstalla. Ensin mainitusta sen sijaan alkaa olla häpeällisen huvittavaa materiaalia vaikka kuinka ja paljon.
 

RDivis

Jäsen
Tässä asiassa aivan hälläväliä, kunhan urheilee kunnialla. Homoja vastaan ei ole mitään. Homo löytyy kaveripiiristäkin (käsittääkseni, asiasta ei olla puhuttu, mutta vahvat "todisteet" on olemassa) Iskuyrityksiä en kuitenkaan katsoisi hyvällä (eipä niitä ole ollutkaan).
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Huh, Porvoon Kärpän mielihän on ahtaampi kuin neitsyen kääpiömiehen anaali. Tosin jälkimmäisestä ei - ainakaan vielä - ole todisteita tällä palstalla.
Palstaveli Simon liikkuu kielikuviensa kanssa vaarallisen harmaalla vyöhykkeellä...

Tosin muutoin jaan Simonin näkemyksen täysin. Harvoin kuulee, että kenenkään homoudesta olisi ollut satunnaiselle heterolle mitään haittaa. Sitä suuremmalla syyllä Porvoon Kärpänkin olisi parempi hyväksyä se, että muutama prosentti väestöstä on aina ollut homoja, ja tulee vastaisuudessakin olemaan.

Suomessa on rekisteröityneitä jääkiekkoilijoita runsaat 60 000, siis enemmän kuin prosentti väestöstä. Ilman tilastollisen testin esittämistäkin voidaan pitää erittäin todennäköisenä, että rekisteröityneiden suomikiekkoilijoiden joukossa on helposti kymmeniä, jopa satoja jollakin tapaa homoseksuaalisesti suuntautuneita. Tämä siinäkin tapauksessa, että oletamme jääkiekon harrastamisen olevan heterojen keskuudessa yleisempää kuin homopiireissä. Edellinen koskien siis jo pelkästään miespelaajia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Miten naisjääkiekon suhteen?

Naisjääkiekosta ko. asian suhteen ei ainakaan minulla ole kuin "hongankolistaja kääpiön" esittämä arvio ja yleistys, mutta esim. naispesäpalloilussa ko. suuntaus on keskiarvoa vahvemmin edustettuna - ja tämä on ihan yleistä tietoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös