Jouduin eilen työpaikalla kiusaamisen uhriksi, noin paremman sanan puutteessa. Kesällä olin yhdessä työtilanteessa, missä kollega puhui asiakkaasta asiattomasti kollegoille, tilanteessa toinen työkaveri teki tästä ilmoituksen ja esimies oli antanut tästä varoituksen.
Tälle kollegalle oli jäänyt sitten tilanteessa itselleen täysi varmuus siitä, että minä olen ilmoituksen takana. Tätä asiaa on spekuloitu sitten selän takana paljonkin.
Eilen sitten asiakastilanteen jälkeen kun kävi ilmi, että siirryn loppuvuodeksi samaan yksikköön tämä varoituksen saaneen kollegan kanssa sain päälleni sellaisen sanallisen hyökkäyksen ettei mitään rajaa.
Kyseessä oli siis minua vanhempi naispuoleinen henkilö, joka huusi pää punaisena täysin epäasiallista ja epäammatillista tekstiä, liittyen minun ammattitaidon puutteisiin, siihen ettei minuun voi luottaa, että kuulemma olen itse syyllistynyt samoihin asioihin, että minun pitäisi kasvattaa parran sijaan munat, että olen johtajien lemmikki.
Sain sanottua että en ole tehnyt tätä ilmoitusta, mutta olisin voinut tehdä. Tämän jälkeen nainen kohdisti hetken aikaa energiaansa kollegaan udellen, onko tämä tehnyt ilmoituksen. Sitten huomio kääntyi takaisin minuun. Sanoin että tämä on epäasiallista ja epäammatillista, nainen ehdotti että siirrytään pihalle, jossa hän sitten voi olla epäammatillinen. Tilanne loppui vasta kun lähdin tilanteesta pois. Paikalle jäänyt kollega oli saanut vielä kunnon ryöpytyksen ja tällä oli tullut sitten toisten kollegoiden luona itku.
Ilmoitin asiasta tänään esimiehelle, hän oli kyllä selkeästi puolellani ja lupasi että asia käsitellään vakavasti. Vituttaa silti aivan huolella ja ahdistaa. Tiedän, etten ole toiminut mitenkään väärin, mutta tuollainen hyökkäys saa kuitenkin valtavan epävarmuuden tunteen päälle ja siksi ahdistaa, johon olen muutenkin taipuvainen.