Vitutusketju

  • 10 543 063
  • 56 130

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Perjantaina enon hautajaiset. Kokeilin sitten tänään pukuja, joita olen viimeksi käyttänyt viisi vuotta sitten työelämässä ollessani. Eivät mahdu puvun perkeleet enää päälle. Tai meneehän ne päälle muttei takin napit mene kiinni. Oishan se hyvä, että ne napit menis kiinni, kun arkkuakin joudun kantamaan. Ei tässä nyt työttömänä olis kauheesti varaa alkaa pukua ostamaan, mutta pakkohan se on. Vituttaa.
Käyppä näyttääs jollekin ompelijalle niitä pieneksi jääneitä pukuja. Joskus niissä on varaa hieman isontaa. Siinä voi säästää yllättävästi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Perjantaina enon hautajaiset. Kokeilin sitten tänään pukuja, joita olen viimeksi käyttänyt viisi vuotta sitten työelämässä ollessani. Eivät mahdu puvun perkeleet enää päälle. Tai meneehän ne päälle muttei takin napit mene kiinni. Oishan se hyvä, että ne napit menis kiinni, kun arkkuakin joudun kantamaan. Ei tässä nyt työttömänä olis kauheesti varaa alkaa pukua ostamaan, mutta pakkohan se on. Vituttaa.

Etkö sais lainaan joltain suht samankokoiselta? Tai käy katsomassa tori.fi tai paikalliset kierrätyskeskukset ja Fidat. Ei sen puvun uusi tartte olla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Etkö sais lainaan joltain suht samankokoiselta? Tai käy katsomassa tori.fi tai paikalliset kierrätyskeskukset ja Fidat. Ei sen puvun uusi tartte olla.
Saisin lainaan, mutta puku sijaitsee Helsingissä, joten autottomalle vähän hankalaa. Tori.fi:stä ei tältä paikkakunnalta löytynyt, kauempaa kylläkin, mutta ei viitsis ihan sovittamatta ostaa. Parilla kirpputorilla pitää vielä poiketa.

Toi infidelin ompelija idea vois olla kans hyvä. Itellä tuli vaan mieleen, et jos nappeja sais siirrettyä muttei niissä oo oikein varaa.

Kiitti vinkeistä!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Puvun leikkausta saattaa voida avata joko kyljistä tai selästä. Riippuen ihan puvun laadusta, niin siellä saattaa olla jopa 5cm varaa avata. Maksaa muutaman kympin ompelijalla.
 

Nick Neim

Jäsen
Mä kerran vuokrasin puvun, hintaa taisi olla 60 tai 70 euroa. Onhan tuo sinänsä tyyristä, mutta harvoin pukua käyttävälle ehkä mieluisampi ja halvempi vaihtoehto. Liike josta vuokrasin sijaitsi Hyvinkäällä, joten @Vuokralainen saattaisi päästä sinne junalla? Tietysti Hämeenlinnassakin varmaan on jotain liikkeitä jotka pukuja vuokraa.

Voin koittaa etsiä liikkeen nimeä, nopealla googlauksella en löytänyt (ja töissä on olevinaan kiire, ihme touhua kun joutuu töitäkin tekemään).
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....

Mikä teillä arvon kollegat on tepsinyt huutamaan vaimoon? Hankinko kuulosuojat, nostanko ensin keltaista ja sitten punaista korttia, vai ojennanko säästöporsasta ja velvoitan huutajaa suorittamaan huutamisen seurauksena sakkokassaan euron....
Uskon ehdollistamiseen, olen erityisen tarkka siitä, että jos jotain pyydetään huutamalla, en ikipäivänä toteuta toivetta vaan toimin ennustettavasti. Ei se nurmikko esimerkiksi tule ajetuksi huutamalla, mutta lähden kyllä baariin jos se suinkin on mahdollista. Onpahan ennustettavaa käytöstä ja nykyään tulkitsen kaiken huutamisen pyynnöksi lähteä baariin.

Sitkeästi vaan, kyllä se oppii.
 
Entä jos olen itse se jolla volyymitaso nousee turhankin helposti ja lopulta kaikkia vituttaa. Miten saada juntti tukkimaan turpansa ja suhtautumasn hillitysti asioihin, kuten vaimon nalkutukseen ja tietokoneen hiiren toimimattomuuteen?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kiitti kaikille avusta ja vinkeistä. Kirpputorit ja kaupat kierretty ja lopulta päädyin ostamaan tumman pikkutakin alle satasen hintaan. Nyt pitäis olla ihan siisti asuste, kun kenkiinkin investoin viime viikolla.
Vaatetilanne ei juurikaan enää vituta. Enää vituttaa tulevat hautajaiset ja se niiden ikävä tunnelma.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Voi vittu että vituttaa tämä vallalla oleva EK:n meininki. Kokoajan tulee sellaista viestiä sieltä suunnasta, että pienipalkkaisena ihmisenä ahdistaa.
  • Haluavat vkl/sunnuntailisät pois, koska Suomi ei ole enää "uskonnollinen maa". Niin, itse esim. hoitoalalla työskentelevänä pakko sanoa, että ne lisät on se raha millä mitään ylimääräistä koskaan pystyy tekemään. Ei kyllä paljoa rahaa jäisi käteen ilman lisiä. Sitäpaitsi minä olen yksin asuva ihminen, tilanne olisi vielä kestämättömämpi esim. yksihuoltajille, joilla on päivähoitomaksut (jotka kuulemma nekin nousee) ja muutenkin varmaan ne lapset täytyisi jollain elättää. Tosin - eihän "heikomman aineksen" kannatakaan lisääntyä. Köyhien siis.
  • Samaan aikaan kun Häkämies tuollaisia lausuntoja antaa, hänen oma palkkansa nousee 15000€ kuukaudessa. (Jyri Häkämiehen siirto: Palkka nousee 15 100 € / kk | Uusi Suomi
Sitäpaitsi, väittäisin että minulla, kuten monella muullakin hoitoalan ihmisellä suurin osa noista rahoista menee kotimaan kulutukseen. Itsellä ainakin menee 90% vuokraan/ruokaan/muuhun ihan tässä kotikaupungissa. Eikös sitä nimeomaan pitäisi tukea?

Jotenkin ahdistaa, kun sitten haastateltiin jotain "kansalaisia" ja siinä joku insinööriopiskelija selittää, että "no eihän sunnuntai enää ole silleen kirkollinen päivä"... Just just... voin kyllä sanoa, että hiukan vaikuttaa sosiaaliseen elämään,. kun nyt on kolmas viikonloppu putkeen töissä. Mutta en sinne ole pahalla mielellä menossa, kun tietää että se tietää vähän normaalia isompaa palkkaa (ei silti todellakaan mitään hirveitä summia).

Vituttaa!
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Haluavat vkl/sunnuntailisät pois, koska Suomi ei ole enää "uskonnollinen maa". Niin, itse esim. hoitoalalla työskentelevänä pakko sanoa, että ne lisät on se raha millä mitään ylimääräistä koskaan pystyy tekemään. Ei kyllä paljoa rahaa jäisi käteen ilman lisiä.

Komppaan. Turussa lähihoitaja tienaa siinä hieman alle 2000e /kk + lisät (esim. Mäntyrinteessä 1 984,70€ kuukaudessa) eli noin 7,4% siitä mitä Häkämies tekee kuukaudessa. Häkämieshän tienaa lähihoitajan vuoden peruspalkan (23816€) hieman alle kuukaudessa. Suomessa, missä tuloerot ovat maailman pienimpiä.

Sen takia lähäreillä on niitä ilta- lauantai- ja pyhälisiä. Kuten mainitsit, ne muodostavat loppujenlopuksi yllättävän suuren osan lähärin palkasta.

Sitäpaitsi, väittäisin että minulla, kuten monella muullakin hoitoalan ihmisellä suurin osa noista rahoista menee kotimaan kulutukseen. Itsellä ainakin menee 90% vuokraan/ruokaan/muuhun ihan tässä kotikaupungissa. Eikös sitä nimeomaan pitäisi tukea?

Allekirjoitan, hoitoalalla suurin osa elää kädestä suuhun ja silloin tulee juuri käytettyä kotimaisia tuotteita ja palveluita. Tuntuu tää kyl vähä pölhöltä.

Olisi hauskaa nähdä Häkämies esimerkiksi Kaskenlinnan eristysosastolla 1C hoitamassa palliatiivisia potilaita. Vaihtamassa hanskoja jokaisen perseen pyyhkäisyn jälkeen. Tienaamassa vuodessa alle nykyisen kuukausipalkkansa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jotenkin vain joskus tuntuu, että osaan hankkia lähipiiriini ihmisiä, joille yksi ominaisimmista luonteenpiirteistä on impulsiivisuus. Tämä korostuu määrätynlaisissa asioissa. Päätöksissä ei ole johdonmukaisuutta, sanotaan asioita vailla pitkäkantoista ajattelua ja jonkinlainen rationaalisuuden puute heijastuu ihan selkeästi tietyissä tilanteissa. Äkkiseltään keksin heti ainakin kolme tällaista ihmistä. En väitä, ettenkö itse koskaan käyttäytyisi impulsiivisesti, mutta näille peräti kolmelle ihmiselle olisi melkein poikkeus normaalista, mikäli toiminta ei yhtäkkiä olisikaan ihan järkiperäistä. Pidemmän päälle tällainen käyttäytyminen pistää melkein kiukuksi, vaikkeivät nämä kyseiset ihmiset välttämättä ymmärrettävästi tiedostakaan itsessään näitä ominaisuuksia.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Komppaan. Turussa lähihoitaja tienaa siinä hieman alle 2000e /kk + lisät (esim. Mäntyrinteessä 1 984,70€ kuukaudessa) eli noin 7,4% siitä mitä Häkämies tekee kuukaudessa. Häkämieshän tienaa lähihoitajan vuoden peruspalkan (23816€) hieman alle kuukaudessa. Suomessa, missä tuloerot ovat maailman pienimpiä.

Sen takia lähäreillä on niitä ilta- lauantai- ja pyhälisiä. Kuten mainitsit, ne muodostavat loppujenlopuksi yllättävän suuren osan lähärin palkasta.



Allekirjoitan, hoitoalalla suurin osa elää kädestä suuhun ja silloin tulee juuri käytettyä kotimaisia tuotteita ja palveluita. Tuntuu tää kyl vähä pölhöltä.

Olisi hauskaa nähdä Häkämies esimerkiksi Kaskenlinnan eristysosastolla 1C hoitamassa palliatiivisia potilaita. Vaihtamassa hanskoja jokaisen perseen pyyhkäisyn jälkeen. Tienaamassa vuodessa alle nykyisen kuukausipalkkansa.
Voisi tosiaan tehdä hyvää tehdä edes viikko työtä hoitoalalla. Tuntuu, ettei iso osa päättäjistä edes tajua mistä ne puhuu, puhuvat rahasta vain. Kuitenkin tiedän, että monilla hoitajilla menee suurin osa rahoista ihan elämiseen, vaikka asuvat täällä "korvessa", missa esim. vuokrataso on pieni. Ihmiset ei kertakaikkiaan eläisi pienemmällä palkalla.

No, mäkin kävin tänään ulkona syömässä ja siitäkin 10€ ateriasta tuli "morkkis" kun muka tuhlasin. Oisin tietty nuokin rahat voinut antaa Sipilälle Suomen pelastamiseen!

EDIT: Niin, tosiasiahan on se, että käytin 10€ oman paikkakunnan yrittäjään. Revi siitä, Sipilä!
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Jotenkin vain joskus tuntuu, että osaan hankkia lähipiiriini ihmisiä, joille yksi ominaisimmista luonteenpiirteistä on impulsiivisuus.

Sukulaistytöille ei voi mitään. Oléppa tyytyväinen, että suostuu majoittelemaan sut JYPin maalle.

EDIT: Niin, tosiasiahan on se, että käytin 10€ oman paikkakunnan yrittäjään. Revi siitä, Sipilä!

That's my b... girl!

Vitun vitun saatanan vittu mitä paskaa.

Olisipa jo onnellisempi aika, sellainen josta voisi katsoa taaksepäin tähän hetkeen, ja ajatella että sain tai opin tästä jotain.

Oli alkuvuodesta hyvin samankaltaisia fiiliksiä, kun piti tehdä opinnäytetyö, vetää viimeinen (tärkein) harjoittelu kotihoidossa ja oli vielä kirjoituksetkin siihen päälle. Taustalla oli vuodenvaihteessa (n. 1,5kk sisään) parin tärkeän sukulaisen kuolema ja entisen parhaan kaverin hirttäytyminen.

Nyt kuitenkin on se onnellisempi aika, jolloin voi katsoa taaksepäin niihin hetkiin ja ajatella, että "tuntuhan se vittumaiselta, mutta tulipahan valmistuttua".

Sain sellaisen kuvan, että taidat olla tällä hetkellä aika pohjalla, mutta siinä on yksi hyvä puoli. Pohjalla ainoa suunta on ylöspäin.

Jaksamisia teikäläiselle, onneksi olet Ilveksen kannattaja, niin olet jo varmaan tottunut kaikkeen paskaan, mitä elämä heittää ihmisen edelle. t: Panthers-kannattaja.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sukulaistytöille ei voi mitään. Oléppa tyytyväinen, että suostuu majoittelemaan sut JYPin maalle.

Mitä mitä, enhän minä serkkutyttöäni tässä maininnut. Hän on ihan oikeasti ja aidosti ihanimpia ihmisiä, joita keksin nimetä. Hänenlaisiaan soisi olevan useampia. Nyt puhuin ihan muista henkilöistä.
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Jotenkin vain joskus tuntuu, että osaan hankkia lähipiiriini ihmisiä, joille yksi ominaisimmista luonteenpiirteistä on impulsiivisuus. Tämä korostuu määrätynlaisissa asioissa. Päätöksissä ei ole johdonmukaisuutta, sanotaan asioita vailla pitkäkantoista ajattelua ja jonkinlainen rationaalisuuden puute heijastuu ihan selkeästi tietyissä tilanteissa. Äkkiseltään keksin heti ainakin kolme tällaista ihmistä. En väitä, ettenkö itse koskaan käyttäytyisi impulsiivisesti, mutta näille peräti kolmelle ihmiselle olisi melkein poikkeus normaalista, mikäli toiminta ei yhtäkkiä olisikaan ihan järkiperäistä. Pidemmän päälle tällainen käyttäytyminen pistää melkein kiukuksi, vaikkeivät nämä kyseiset ihmiset välttämättä ymmärrettävästi tiedostakaan itsessään näitä ominaisuuksia.

Näinpä, itseäkin toisinaan nyppii kun jotkut ihmiset eivät edes yritä ajatella mitään asioita järkiperäisesti. Tottakai joskus on kiva tietyissä tilanteissa olla impulsiivinen mutta tosiaan joillakin ihmisillä se on/off -nappi jää on-asentoon ja sitten toimitaan ihan vastoin kaikkea logiikkaa sitä vaativissa tilanteissa.
 
Viimeksi muokattu:

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Mitä mitä, enhän minä serkkutyttöäni tässä maininnut. Hän on ihan oikeasti ja aidosti ihanimpia ihmisiä, joita keksin nimetä. Hänenlaisiaan soisi olevan useampia. Nyt puhuin ihan muista henkilöistä.

Tarkoituksena oli saada sinut provosoituneeksi, jotta rupeaisit söpöilevästi puolustelemaan serkkutyttöäsi, koska olen noteerannut, että hän on sinulle ilmeisesti varsin tärkeä, tavasta miten kirjoitat hänestä

Mutta itse aiheeseen liittyen: tunnen paljon impulsiivisia ihmisiä, mutta koitan vältellä heitä tavalla millä hyvänsä. Muutamia näistä on pakko säännöllisesti nähdä ja niissä tapaamisissa olen melko varpaillaan, etten provosoi heitä flippaamaan aivan täysin. Jawsin kaltaisia ihmisiä taas pystyy hieman "kiusoittelemaan" ilman että tarvitsee pelätä oman henkensä menettämistä sen jälkeen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tarkoituksena oli saada sinut provosoituneeksi, jotta rupeaisit söpöilevästi puolustelemaan serkkutyttöäsi, koska olen noteerannut, että hän on sinulle ilmeisesti varsin tärkeä, tavasta miten kirjoitat hänestä

Niinpä tietysti, enpä osannut näin ajatellakaan. Enhän minä kyseistä ihmistä kovinkaan usein näe, mutta ei minulla kyllä hänestä ole pahaa sanottavaa. Harvassa ovat ihmiset, joista ei keksi yhtään pahaa sanaa, mutta hän on sellainen. Ei vain keksi kritiikkiä. Söpöilyt kuitenkin muiden ihmisten kanssa, heh. :)

Jawsin kaltaisia ihmisiä taas pystyy hieman "kiusoittelemaan" ilman että tarvitsee pelätä oman henkensä menettämistä sen jälkeen.

Juu, en minä henkeä keneltäkään provosoituessani vie, olen sen verran elokuvaminääni pasifistisempi tapaus. Joskus tulee kuitenkin väärinymmärryksiä ja saatan minäkin pistää pelihousuni riekaleiksi, mutta pitkävihainen en osaa olla.

Luonteenpiirteistä keksisi kyllä kaikenlaista keskusteltavaa. Meitä on niin moneen junaan.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Allekirjoitan, hoitoalalla suurin osa elää kädestä suuhun ja silloin tulee juuri käytettyä kotimaisia tuotteita ja palveluita. Tuntuu tää kyl vähä pölhöltä.

Lainaan keskustelusta sen osan, josta olen eri mieltä. Oma mutuni sanoo, että pieni- ja keskituloiset käyttävät vähemmän suomalaisia tuotteita kuin suurempituloiset. Ihan vaan siitä syystä, että suomalainen tuote on yleensä kalliimpi.
Itsellä ainakin huusholli on täynnä jotain Kiinassa tehtyjä leluja, H&M vaatteita ym. sekundaa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Voisi tosiaan tehdä hyvää tehdä edes viikko työtä hoitoalalla. Tuntuu, ettei iso osa päättäjistä edes tajua mistä ne puhuu, puhuvat rahasta vain. Kuitenkin tiedän, että monilla hoitajilla menee suurin osa rahoista ihan elämiseen, vaikka asuvat täällä "korvessa", missa esim. vuokrataso on pieni. Ihmiset ei kertakaikkiaan eläisi pienemmällä palkalla.

No, mäkin kävin tänään ulkona syömässä ja siitäkin 10€ ateriasta tuli "morkkis" kun muka tuhlasin. Oisin tietty nuokin rahat voinut antaa Sipilälle Suomen pelastamiseen!

EDIT: Niin, tosiasiahan on se, että käytin 10€ oman paikkakunnan yrittäjään. Revi siitä, Sipilä!
Miksi et opiskellut lääkäriksi? Palkka keskimäärin 7000€/kk ja helposti pääsee suurempiinkin tuloihin. Lisäksi rohkenen väittää, että tienaat enemmän kuin 2000€/kk. Tulisiko lisät päälle ja vuotuinen ansiosi on n. 30.000€? ihan ok tulo pk-seudun ulkopuolella.
Jos valitsee lyhyimmän mahdollisen koulutuksen ja työltään matalan vaatimustason (osaamisen suhteen), niin palkka on tosiaan pienemmästä päästä. Jos on korkeasti koulutettu ja/tai tekee vaativaa työtä, on palkkakin parempi. Näin ovat asiat olleet "aina", joten oma matala koulutustaso ja palkka ovat valintakysymyksiä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Vituttaa suuresti ihmiset, jotka eivät vastaa tekstiviestehin. Onko se nyt jumalauta niin vaikeaa vastata vaikka "ok", "ei", "selvä" exc. Sitte viikon päästä tulee soitto:"Joo, kyllä se sopii." No kiitos vastauksesta, mutta tuli jo sovittua muuta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Miksi et opiskellut lääkäriksi? Palkka keskimäärin 7000€/kk ja helposti pääsee suurempiinkin tuloihin. Lisäksi rohkenen väittää, että tienaat enemmän kuin 2000€/kk. Tulisiko lisät päälle ja vuotuinen ansiosi on n. 30.000€? ihan ok tulo pk-seudun ulkopuolella.
Jos valitsee lyhyimmän mahdollisen koulutuksen ja työltään matalan vaatimustason (osaamisen suhteen), niin palkka on tosiaan pienemmästä päästä. Jos on korkeasti koulutettu ja/tai tekee vaativaa työtä, on palkkakin parempi. Näin ovat asiat olleet "aina", joten oma matala koulutustaso ja palkka ovat valintakysymyksiä.
Siis en ole tyytymätön nykyiseen palkkatasooni - hakiessani kouluun tiesin mikä se tulisi olemaan, kun vuorotöitä teen. Ja jos sillä niin väliä on, niin olen minä muutakin opiskellut, mutta sitten päätin hakea koulutuksen jolla saisi töitä.

Mutta siis pointtini oli se, että kun nuo ehdottavat lisien poistoa niin ne lisät ovat helposti 20-30% palkasta. Mitenhän monella alalla hyväksyttäisiin, jos palkkaa tuon verran pienennettäisiin? Ei ne ihmiset valitettavasti sairasta toimistoaikana. Muutenkin kommentistasi kyllä huomaa, että et ilmeisesti hoitoalasta paljoa tiedä; Itse ainakin koen oman työni välillä hyvinkin vaativaksi (siksi myös palkitsevaksi/motivoivaksi). Syy siihen, että hoitoalan palkat on niin alhaisia johtuu siitä että hoitotyö ei ole tuottavaa.

Se siis vituttaa, että lisät tahdotaan poistaa, vaikka se on iso osa mun palkasta. Toki ihan sama, jos joku minua pitää tyhmänä/jonain vastaavana siksi että hoitoalalla olen töissä.

Eikä kaikki voi olla lääkäreitä. Eikös se kuitenkin ole ihan järkevääm että ne hoitsutkin (joita on pakko olla) eläis sillä palkallaan?
 
K

kiwipilot

Vituttaa kaikki uhriutuvat sairaanhoitajat. Nyyh vittu nyyh. Tehyn paskapropaganda uppoa näihin pölkkypäihin kuin Åke Niklakseen. "Ollaan korkeasti koulutettuja, niih kerta!" Ja vitut sanon minä. Tuo koulutuksesta möyhyäminen kertoo lähinnä hoitsujen älykkyydestä ja siitä kuinka vietävissä nämä rassukat ovat.

Yst. terv. Viittä vaille sairaanhoitaja.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Se siis vituttaa, että lisät tahdotaan poistaa, vaikka se on iso osa mun palkasta. Toki ihan sama, jos joku minua pitää tyhmänä/jonain vastaavana siksi että hoitoalalla olen töissä.
En minä ainakaan pidä. Ehkä jotain noin kaksi-kolme vuotta olen halunnut sinulle sanoa, että täällä vallitsee tietty kulttuuri ja ne aavistavat, että sinua "voi" koulukiusata (koska et ole juttujen perusteella koulun suosituin ja tosi hot ulkoisesti). Sinä koet oikein ja ajattelet oikein. Mielestäni. Pidä linjasi. Se on hyvä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En minä ainakaan pidä. Ehkä jotain noin kaksi-kolme vuotta olen halunnut sinulle sanoa, että täällä vallitsee tietty kulttuuri ja ne aavistavat, että sinua "voi" koulukiusata (koska et ole juttujen perusteella koulun suosituin ja tosi hot ulkoisesti). Sinä koet oikein ja ajattelet oikein. Mielestäni. Pidä linjasi. Se on hyvä.
Olen huomannut tuon ja siksi välttelenkin tiettyihin ketjuihin kirjoittamista :) Täällä tuntuu aika usein olevan sellainen muille vittuileva asenne oikeastaan useassakin ketjussa. Aika usein tulee outoja kommentteja täysin puun takaa (ei vain minulle).

Niin, en mä ehkä koulussa suosittu ollut, mutta nyt koen sen jo vahvuudeksi. Peruskoulu toki oli mitä oli, muta en mä usko että se ulkonäköön liittyi. Ehkä tosin "ulkoiseen habitukseen", koska musta oli siistimpää pitää päällä Iron Maidenin paitaa kun MicMac-hupparia. Ei oikein koskaan kiinnostanut se "millanen pitäis olla"... Turpaanhan siinä tuli, mutta kehitti ehkä luonnetta sit ;) + tietty ne kaverit jotka siltä ajalta tuli on ikuisia nyt ja aina.

Kiitos viestistä! Tuli hyvä mieli :)
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Siis en ole tyytymätön nykyiseen palkkatasooni - hakiessani kouluun tiesin mikä se tulisi olemaan, kun vuorotöitä teen. Ja jos sillä niin väliä on, niin olen minä muutakin opiskellut, mutta sitten päätin hakea koulutuksen jolla saisi töitä.

Mutta siis pointtini oli se, että kun nuo ehdottavat lisien poistoa niin ne lisät ovat helposti 20-30% palkasta. Mitenhän monella alalla hyväksyttäisiin, jos palkkaa tuon verran pienennettäisiin? Ei ne ihmiset valitettavasti sairasta toimistoaikana. Muutenkin kommentistasi kyllä huomaa, että et ilmeisesti hoitoalasta paljoa tiedä; Itse ainakin koen oman työni välillä hyvinkin vaativaksi (siksi myös palkitsevaksi/motivoivaksi). Syy siihen, että hoitoalan palkat on niin alhaisia johtuu siitä että hoitotyö ei ole tuottavaa.

Se siis vituttaa, että lisät tahdotaan poistaa, vaikka se on iso osa mun palkasta. Toki ihan sama, jos joku minua pitää tyhmänä/jonain vastaavana siksi että hoitoalalla olen töissä.

Eikä kaikki voi olla lääkäreitä. Eikös se kuitenkin ole ihan järkevääm että ne hoitsutkin (joita on pakko olla) eläis sillä palkallaan?
Siitä ollaan samaa mieltä, ettei noissa palkoissa laskemisen varaa ole. Itse olen ollut kaupassa töissä ja etenkin viikonloppuisin lisät olivat merkittävä osa palkkaa. Lisiä ei minustakaan tulisi poistaa, mutta peruspalkkaa voisi nostaa ja lisien merkitystä vähentää. Se helpottaisi työvuorojen suunnittelua, kun vuorot olisivat keskenään tasa-arvoisempia. Nyt esim. monet perheelliset kärsivät, kun eivät vaikkapa lasten harrastusten vuoksi pääse viikonloppuisin töihin. Nyt tekemällä torstai-sunnuntai duunit (neljä päivää) saa usein enemmän kuin ma-pe viidestä päivästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös