@Janippa melko samoja fiiliksiä. Aiemmin olen tehnyt 3/6-vuorojärjestelmää, eli 2 aamua, 2 iltaa, 2 yötä ja 2 vapaata. Onhan siinäkin omat etunsa. Vain kaksi aamuherätystä, ja jälkimmäisen aamuvuoron iltana tosiaan voi tehdä "mitä vaan", koska seuraavana päivänä vasta iltavuoroon töihin. Iltavuorot taas ovat jees kun ehdit hoitamaan asioitasi joko ennen tai jälkeen työvuoron. Aamusta kaupunkiin hoitelemaan asioita ja klo 22 jälkeen ehtii mennä istumaan iltaa kavereiden kanssa (olettaen että kavereilla ei omat työkuviot sotke asioita). Yövuorot kanssa yllättävän leppoisia, etenkin näin kesäaikana. Ainoa miinus tuossa "kolmikutosessa" on että vapaita on turhan vähän. Keskiviikko-aamuna klo 6 pääset töistä, nukut päivän, tämän illan voit vielä humputtaa rauhassa, mutta seuraavana iltana joudut jo ajoissa nukkumaan että jaksat herätä taas aamuvuoroon. 3/7-vuorojärjestelmässä olisi pidemmät vapaat, joten työskentelisin mieluiten sen tahtiin, mutta eipä ole minun päätöksissäni tämä asia.
Nykyään olen tehnyt 2/5-vuorojärjestelmää. Miinuksina että päiviin kuuluu palkaton 30min ruokis, hassua sinänsä että jos tekisin tismalleen samaa työtä 3/6 niin työpäiväni olisi 30min lyhyempi, mutta palkka sama. Kuitenkin aina vapaat viikonloput vievät kuitenkin voiton tässä järjestelmässä.
Aamuvuorot ovat siinä mielessä ärsyttäviä, että niissä on a) aikaiset herätykset b) huonompi palkka c) pomot kiertelevät kyttäämässä satunnaisesti d) aamuisin muutenkin eniten töitä, illalla ei tarvitse hoitaa niin monia asioita.
Nykyään olen tehnyt 2/5-vuorojärjestelmää. Miinuksina että päiviin kuuluu palkaton 30min ruokis, hassua sinänsä että jos tekisin tismalleen samaa työtä 3/6 niin työpäiväni olisi 30min lyhyempi, mutta palkka sama. Kuitenkin aina vapaat viikonloput vievät kuitenkin voiton tässä järjestelmässä.
Aamuvuorot ovat siinä mielessä ärsyttäviä, että niissä on a) aikaiset herätykset b) huonompi palkka c) pomot kiertelevät kyttäämässä satunnaisesti d) aamuisin muutenkin eniten töitä, illalla ei tarvitse hoitaa niin monia asioita.