Itsekin olen muutamaan otteeseen pyöritellyt päätäni, kun paskakasoja näkee mm. taloyhtiön leikkipihan vieressä ja kaksi metriä ulko-oven vieressä pientareella. Aivan yhtä molopäistä toimintaa tuollainenkin välinpitämättömyys.
Paskaa niskaan - tai tässä tapauksessa oven eteen - saavat kaikki, vaikka saletisti eivät kaikki talonne koiranomistajat ole välinpitämättömiä luontoonpaskattajia. Onhan tuosta pakko antaa paskataiteen tekijälle edes puolikas piste viitseliäisyydestä, vaikka parempi tietenkin olisi, jos sekin paskataide olisi päätynyt paskoja keräämättömän koiranomistajan kämpän oven eteen, jos sen nyt yleensäkään johonkin tarvitsee päätyä.
Jos kyseessä on jonkun turhautuminen keräämättömiin paskakasoihin, niin kyllä mä jollain tasolla tuon protestin ymmärrän, vaikka sen kohdentamisessa ei ihan täysin ole onnistuttukaan. Siinä mielessä se on epäonnistunut, että nyt talossanne asuvat vastuullisetkin koiranpaskattajat joutuvat protestista kärsimään.
Ja koska koiranpaskakeskustelu kuuluu palstan ikuisuusaiheisiin ja siinä esitettyihin mielipiteisiin on huhujen mukaan suhtauduttu palstan järjestystä ylläpitävien toimesta jopa ikuisilla pelikielloilla, niin kerrottakoon, että mulla ei ole koirien tai niiden omistajien kanssa mitään ongelmaa, vaikka keräämättömät kasat täälläkin vituttavat.