Vitutusketju

  • 10 544 483
  • 56 132

Masentaja

Jäsen
Huomenna ratkeaa yt-tulokset. Vituttaa jo valmiiksi, vaikka mitään varmuutta ei ole että kenkä osuu omalle kohdalle. Jos sama todennäköisyys olisi vedonlyönnissä, ei osuisi ikinä mutta jos tuolla todennäköisyydellä tulee paskaa niskaan niin osuu varmasti.

Ps. En ole saikkupommi tai vittupää.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ps. En ole saikkupommi tai vittupää.
Jos esimiehesi on samaa mieltä, eiköhän se vähennystarve löydy muualta. :)

Yt:t on kyllä jossain määrin ongelmallinen rakennelma. Ei ole kerran tai kaksi, kun yt-ilmoituksen jälkeen parhaat työntekijät (siis muualle kelpaavat) pakkaavat laukkunsa ja lähtevät varmemman leivän perään. Työnantajaa saattaa vituttaa.
 

Masentaja

Jäsen
No, mikään ei oo niin varmaa kuin epävarma. Tieto on että toimenpiteet tehdään tänään mutta kukaan ei oo infonnut miten siitä tieto kerrotaan. Toisaalta, ois vapauttavaakin saada kenkää, vois keksiä jotain uutta mutta toisaalta ei se vaihtamalla parane.

Eniten ihmetyttää, ei nyt meidän firman kohdalla mutta muuten, että älyttömiä voittoja tekevät firmat pistää satoja pihalle, ihan tosta vaan. Jos tulos ei ole omistajan mielestä riittävä, niin silloin voi laittaa jengiä pihalle. Joku säädös vois olla että ilman painavaa syytä ei voi edes yt:iden kautta laittaa porukkaa ulos, tarvittais joko oikeasti tappiollinen tulos tai iso rakennemuutos tai vastaava. Ei niin että firma tekee kunnolla voittoa ja siitä palkkiona yt:t ja porukkaa ulos, kun omistaja sai budjetoidun kymmenen miljoonan sijaan 9. Ehkä sen lomautuksen pitäis olla tuotannollisilla aloilla ensimmäinen vaihtoehto. Ei ulospotkiminen. Toki, firmalla pitää olla joku kanava heittää ulos epäonnistuneet rekrytoinnit tai fuusioläski.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Taas tuli kaverikortti vittusaatana. Nyt oli vielä semmoinen nainen josta olin aivan saatanasti kiinnostunut. Paljon samanlaisia mielenkiinnon kohteita ja muutenkin toimittiin hyvin yhteen se muutama kerta kun tapailtiin. Hän ei vaan kuitenkaan halua sotkea lastensa päätä liiaksi ja viihtyy kuulemma yksin nykyään. Heitin vielä semmoisen ehdotuksen että jos voitaisiin vaan satunnaisesti nähdä iltaisin kun lapset ovat nukkumassa, kun se riittäisi kyllä mullekin. Ehkä se siitä voisi vielä kehittyä.

Tai hän ei haluaisi olla "vaan" kaveri vaan enemmänkin ystävä. Haluaisi käydä keikoilla yhdessä jne.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tää "kaverikortti" on kyllä niin klassinen.
"En haluu olla sun kanssa koska olet liian ruma/haluan panna muita joka viikonloppu" = "Voidaanko olla kavereita, mennään vaikka leffaan tai vastaavaa?" Eli vielä Suomennettuna "haluan pitää sinua varalla jos en itse onnistu saamaan"

Olenko nyt vain kyyninen paska kun en tunne historiasta ihan hirveän paljon tapauksia jossa todella sen suhteen jälkeen oltaisiin oltu ne ylimmät tai edes hyvät ystävät jotka puuhaa kaikkea mitä kaverit nyt puuhaa?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Olenko nyt vain kyyninen paska kun en tunne historiasta ihan hirveän paljon tapauksia jossa todella sen suhteen jälkeen oltaisiin oltu ne ylimmät tai edes hyvät ystävät jotka puuhaa kaikkea mitä kaverit nyt puuhaa?
Ei se varmaan hirveän yleistä ole, mutta mahdollista kyllä. Omasta kaveripiiristä löytyy tällainen tapaus parista, joka oli jo kihloissa asti ja häät puheissa -> ero, mutta yhä ovat ystäviä, vaikka se ero ottikin varsinkin toiselle osapuolelle aika kovasti.
 

Nick Neim

Jäsen
Siis mikähän vittu mua vaivaa. Ok, erittäin huonot yöunet + yleinen vitutus päällä, mutta mua äsken vitutti yli kaiken kun yritin miettiä mitä tänään söisin. Järkyttävä nälkä, enkä vieläkään ole päättänyt. Muutenkin tiuskinut tänään kuin joku kuusivuotias. Ihme vitun paskaa, ihan kaikki.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kyllä mulla ainakin lähes kaikki exät on, jos ei hyviä kavereita, niin hyviä tuttuja ainakin. Taitavat kaikki olla facebookissakin kavereina ihan ensimmäistä tyttöystävää lukuunottamatta, kun se ei siellä ole. No, mulla onkin itsetunto kunnossa ja kai mä oon aina ollu aika reilu jätkä naisille, enkä koe miehisyyteni saaneen kolausta, jos neiti on toisen miehen matkaan lähtenyt. Toki on vituttanut. Oonhan mäkin tosin pettänyt silloin 16-vuotiaana, vaikka "vain" suuteluksi jäi. Tuli heti kyllä kerrottua silloiselle kumppanille. Se on semmosesta ihmistuntemuksesta, itsensä kuuntelemisesta ja tunteittensa käsittelystä kiinni toimiiko toi kaveruus vai ei. Ei se tietenkään heti voi toimia, kun haavat ovat vielä auki, mutta jo pian kuitenkin.

Ai joo, olinhan mä hetken yhen nousukkaan kanssa, joka yritti myöhemmin sopimattomia asioita mun kanssa ja kun en suostunu, niin ei taida kehdata enää jutella mun kanssa. Toki moikataan ja vaihdetaan kuulumiset kun nähdään.

Mä kans mieluummin olen väleissä exien kanssa. Kaikki ne hyvät asiat mitä niissä ihmisissä on ja mihin silloin rakastui on siellä edelleen ja niitä hyviä yhteisiä hetkiä ei voi mikään pyyhkiä pois, vaikka kuinka olisi päättynyt suhde enemmän tai vähemmän kusisesti. On mukavampi että se ihminen on edelleen elämässä mukana, vaikkei tietenkään niin isossa osassa enää. Vituttaa kun meidän suhde päätyi eroon ja nyt viimeisimmän tyttöystävän kanssa ollaan siinä vaiheessa kun on liian vaikeaa ja kipeää vielä olla normaalisti kavereita. Joku päivä taas.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vituttaa kyllä vaihteeksi niin paljon, että alkaa tuntua ihan fyysisenä huonona olona. Noh, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen toista maata herrojen @Kumielvis ja @tulevaton kanssa ja niiden vähäisten exien kanssa mitä itsellä on ei ole tullut eron jälkeen sen enempää oltua tekemisissä. Kahdessa viimeisessä erossa päätös hiljaiseloon on ollut minun ja kummatkin naiset olisivat kyllä halunneet olla kavereita, mutta itse totesin ettei erosta tule mitään, jos näen ja olen tekemisissä rakastamani ihmisen kanssa. Näin jälkikäteen voin aivan hyvillä mielin olla heidän kanssa yhteydessä, jos se sitä vaatii, mutta ystäväpiirit, koulut ja muut kun ovat erit niin eipä heitä paljon tule muutenkaan nähtyä. Taitaa viime näkemisestä olla yli vuosi aikaa, jolloin kyllä tuli viimeisemmän exän kanssa juteltua pitkän aikaa ihan erosta alkaen nykyaikaan asti.

Itseäni vituttaa tällä hetkellä muiden asioiden hoitaminen, kun ei saatana pysty itse niitä hoitamaan.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ihmisten parkkeeraustavat vituttaa. Liki päivittäin joudun etsimään autolle paikkaa täpötäydeltä parkkipaikalta, jossa noin joka viidennen auton jälkeen on sellainen 0,5 - 0,75 autonleveyden levyinen rako. Isolle parkkikselle mahtuisi siis huomattavasti enemmän autoja, jos pysäköinti hoidettaisiin tiiviimmin. Talvella toki ruutuja ei näy, mutta kai sitä voi rivin päästä aloittaa pysäköinnin ja seuraava jatkaa siitä, mutta kun ei. Ekat pysäköi mihin sattuu ja sitten jää noita rakoja. Ärsyttää. Vaihtoehdot tuolle parkille eli 2h kiekkopaikka, pitkä bussimatka tai ihan liian pitkä pyöräilymatkakaan eivät kovin innosta. Lähemmäksikään muutto ei erinäisistä syistä onnistu ja aikataulut ei aina tue sitä, että olisi kasilta paikalla, jolloin tuolta vielä ehkä paikan helposti löytäisi.
 
Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lentokenttien turvatarkastuksissa pitää iPadit sun muut tabletit ottaa jatkossa ulos suojakuoristaan. Tavoitteena hidastaa noitakin hohdokkaita hetkiä entisestään.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö ne oteta jo valmiiksi pois. Miten se siis hidastuu?

No voit olla varma, että suurin osa alkaa niiden kanssa siinä hihnalla vasta vekslaamaan. Varmaan useampi kuukausi menee ennen kuin tuo tietokaan kovin hyvin omaksutaan. Turhan usein porukka arpoo vielä niiden nesteittensäkin kanssa, joten kestänee ennen kuin tuo huikea lentoturvallisuutta lisäävä toiminto automatisoituu ihmisten päähän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noniin, kertokaa.

Mulla työkaverina yksi muija, kenestä on tullut tosi läheinen minulle. Ollaan siis hyviä kavereita/ystäviä, ja eikä siinä mitään. Itsehän toki kiinnostuin muijasta vähän muutenkin ja sanoin ihan suoraan siitä, sekä ilmoitin että hän minulle oikeasti todella tärkeä ja läheinen ja haluan että hänellä on kaikki hyvin, mutta käytiin sitten hyvässä hengessä keskustelut että parempi pitää vaan kaveripohjalla tämä asia ja se on mullekin ihan fine. Ollaan siis hyviä kavereita/ystäviä/mitälie, ja voidaan puhua melkeinpä mistä tahansa. Esim. tämä on nyt kertonut minulle kun on tapaillut jotain tyyppiä ja kertonut erilaisia murheita siihen liittyen. Itsekin nyt sitten vastavuoroisesti olen kertonut hänelle esim. eräistä Tinder-treffeistä jotka olen sopinut ensi viikolle. Noh...

"Ihme juttu että alkaa näitä minkkejä nyt ilmaantua kun saatiin se yksi asia puhuttua, ei sun tarvii mulle todistella mitään"

Tota öö... Välillä ystävyys naisten kanssa on ihan käsittämätöntä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Roger Moore

Tilanne on nyt hoidettu ihan väärin. Sinun olisi 1) pitänyt ilmoittaa naiselle, että ravintola on varattu huomisillaksi 20:00. Laita jotain kivaa päälle.

tai

2) antaa saaliin uida luoksesi antamatta mitään erityishuomioita. Kännissä saa kerran iskeä silmää, jos menee loppuillaksi hieromaan muita naisia.

Nyt teit sellaisen välimallin ratkaisun, jossa nainen tietää että pidät hänestä, mutta ns. isännän otteet homman skulaamiseksi puuttuu. Kyllä niitä pitääkö vai eikö pidä -juttuja ehtii puida senkin jälkeen kun on pantu.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Siinä vaiheessa kun mimmi kutsuu naisia minkeiksi niin ehkä parempi muutenkin luovuttaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllähän tuo minkiksi kutsuminen kertoo heidän "halveksumisesta", eli jonkinasteisesta mustasukkaisuudesta kuitenkin.

Itse olen joskus tainnut joutua samanlaiseen tilanteesen, jossa itseasiassa eksä ihmetteli, että miten niitä naisia nyt on muka eron jälkeen noin vain ilmestynyt. Kerroin kohteliaasti olevani liian yksinkertainen mies pelaamaan montaa peliä samaan aikaan, ja annettuani muille naisille mahdollisuuden sen jälkeen kun olin luovuttanut meidän suhteen.

Annat vaan kylmää tälle kaverinaiselle, pysyt kaverina mutta thäts it, tai ei sinun edes kaverina tarvitse pysyä mikäli siltä tuntuu. Todennäköisesti yrittää jopa hieman herätellä vastakkainasettelua kertomalla sulle noista muista miehistä. Itse kuuntelisin näitä tarinoita mahdollisimman neutraalisti ja välinpitämättömästi. Toki se naista tulisi ärsyttämään, mutta se lienee itse tarkoituskin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
No voit olla varma, että suurin osa alkaa niiden kanssa siinä hihnalla vasta vekslaamaan. Varmaan useampi kuukausi menee ennen kuin tuo tietokaan kovin hyvin omaksutaan. Turhan usein porukka arpoo vielä niiden nesteittensäkin kanssa, joten kestänee ennen kuin tuo huikea lentoturvallisuutta lisäävä toiminto automatisoituu ihmisten päähän.

Jo intistä hyväksi opittu malli: kauhealla hopulla odottamaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siinä vaiheessa kun mimmi kutsuu naisia minkeiksi niin ehkä parempi muutenkin luovuttaa.

Kyllähän tuo minkiksi kutsuminen kertoo heidän "halveksumisesta", eli jonkinasteisesta mustasukkaisuudesta kuitenkin.

No siis joo, tämä minkiksi kutsuminen on toki lähtenyt liikkeelle ihan omasta aloitteestani, kun kutsun käytännössä jokaista naista minkiksi. En nyt siis toki mene sanomaan tuntemattomille että "mitä minkki" (paitsi joillekin kaveritytöille), mutta siis yleisesti ottaen saatan puhua pienemmässä piirissä ja kavereiden kesken tyyliin "se yksikin minkki" tjsp.

Mutta anyway, ihan käsittämätöntä tuo käytös oli silti. Nainen vieläpä sanoi minulle tuossa n. viikko sitten että en saa jäädä mitenkään roikkumaan ja pilata tätä ystävyyttä millään turhalla tunteilulla. No ok, enpä tehnytkään niin ja käytännössä toimin ihan samalla tavalla mitä hän on tehnyt minulle, eli puhuttu ihan kaikista asioista niin kuin ennenkin. Nyt vaan jollain tavalla ilmeisesti tällä naikkosella meni jotenkin kuppi nurin kun menin kertomaan naisjuttujani. Luulin että olisi ihan fine kun kerta kaveripohjalla ollaan, ja hänkin puhuu miesasioistaan minulle. Mutta ilmeisesti mies saa kertoa vain silloin jos asiasta kysytään, mutta jos kertoo kysymättä niin on suurinpiirtein keksitty koko juttu ihan vaan kehuakseen.

Harmi kun olen luonteeltani vähän sellainen että en osaa antaa kylmää ihmisille etenkään sen jälkeen kun olen ystävystynyt jonkun kanssa. Toki sitäkin olen kokeillut että en ota tähän kaverityttöön mitään yhteyttä, niin lopulta se sitten ottaa minuun. Paras esimerkki tässä viime lauantaina, kun ei oltu oikeastaan koko päivänä puhuttu niin lopulta hieman ennen klo 23:a tulee viesti "juotko vai soitellaanko". No eihän siinä mitään, kyllä toki kuuntelen ja jeesaan kavereita jos voin, mutta ihmeellistä silti että minulla ei saisi olla esim. omaa (nais)elämää ilman että pitää hänelle todistella jotain.

Vittu.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysy siltä ihan suoraan että miksi sun pitää sietää tiettyä käytöstä jos hänenkään ei sitä tarvitse. Väännä rautalangasta sille että sen käytös sua kohtaa on ihan samanlaista joten miksi hänellä on oikeus suuttua siitä mutta sun se pitäisi sietää jos kerran kavereita olette... Tavallaan pakotat sen kertomaan ja avautumaan koska mustasukkaisuudelta ja omistuksen halulta tuo kuulostaa... Saatpahan sit ehkä vastauksen joihinkin kysymyksiin tai naisen tajuamaan oman käytöksensä ristiriitaisuuden. Jos kaverisuhde on se mitä molemmat haluatte niin kyllä silloin tuollaiset asiat pitä voida puhua selviksi. Ja jos ei voi niin sitten se kaveruus saa jäädä...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kysy siltä ihan suoraan että miksi sun pitää sietää tiettyä käytöstä jos hänenkään ei sitä tarvitse. Väännä rautalangasta sille että sen käytös sua kohtaa on ihan samanlaista joten miksi hänellä on oikeus suuttua siitä mutta sun se pitäisi sietää jos kerran kavereita olette... Tavallaan pakotat sen kertomaan ja avautumaan koska mustasukkaisuudelta ja omistuksen halulta tuo kuulostaa
Niin en tiedä, toisaalta vituttaa vanhoja asioita vatvoa mutta pitäisi varmaan puhua, koska asia alkoi nyt vaivaamaan vähän enemmän. Eilen kun tämä pamautti tuon jutun minulle niin menin oikeastaan niin hämilleni että en osannut oikein reagoida mitenkään, vaan sönkötin takaisin jotain epämääräistä. Mutta tiedä sitten, ehkäpä nainen otti tuon asian tuolla tavalla esille ("sun ei tarvii todistella mulle mitään") sen vuoksi kun tiesi minun kuitenkin vähän pitävän hänestä. Ehkä. En tiedä. Luuli varmaan että yritän tehdä hänet mustasukkaiseksi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@Roger Moore :lle symppishalit täältä. Itse olen ehkä maailman huonoin mies ehkä nais-asioissa, mutta vähän vastaavia kokemuksia täällä. Kolmelta naiselta on tullut kaverikorttia, mutta kaikki kolme ovat myös hermostuneet kun olen siirtynyt seuraavan emännän kimppuun. En ymmärrä miksi. Ensin minulle hokevat että olen ihana ihminen ja teen varmasti vielä jonkun naisen onnelliseksi (joojoo tiietään että tää nyt on saan sitä liibalaabatubaa), mutta sitten kun kuulevat että edes "säädän" jonkun toisen naisen kanssa, niin sitten vanhan kohteen päivä menee pilalle ja sieltä tulee jotain katkeran oloista kommenttia. "Mitä sä siinä lehmässä näät, voin luvata ettei teillä tuu toimimaan" jne jne. Itse kuitenkin kyseiset naiset ovat aina kertoneet kaiken omasta seksielämästään avoimesti, suorastaan kehuskelleet sillä, mutta sitten kun itse vähän vihjasen/kuulevat muualta että minulla on joku toinen nainen kiikarissa, niin raivo repeää.

Eli ilmeisesti minä olen vain sellainen varapoikaystävä, jonka täytyy pysyä sinkkuna siltä varalta että jos primadonna ei satu ketään parempaakaan markkinoilta saamaan.

Eipä tuostakaan kolmikosta tule pidettyä enää yhteyttä kuin yhteen, ja häneenkin vain viestimien kautta, vaikka naapurikaupungeissa asutaan. En tiedä onko minun tuttavapiirin naiset (tämän kolmikon lisäksi muut naispuoliset kaverit lähinnä lukiosta) vain huono otanta, mutta valtaosa näistä parikymppisistä ja sen alle tuntuvat olevan melko tyhjäpäisiä pissiksiä. Noin kymmenestä naisesta vain kaksi on oikeasti mukavia, ja näistäkin molemmat ovat hieman ylipainoisia. Liekö näillä joku syy-yhteys..
 

Jeffrey

Jäsen
Ihan klassisia keissejä molemmilla. Nää on niitä selkeitä tapauksia, joissa nainen kokee teidät kiinnostaviksi, mutta liian helpoiksi tai ei ihan niin kiinnostavaksi, että suhteeseen alettaisiin. Pidetään sitten varalla siltä varalta, että parempaa ehdokasta ei löydykkään. Ja jos biologinen kello sen määrää, niin yhtäkkiä rupeekin mies kelpaamaan. Samalla korostuu naisten halu kontrolloida miehiä, vaikka vain ihan kavereita olisikin. Sillä jos sinä löytäisitkin jonkun uuden naisen, niin sittenhän nainen häviäisi. Hän menettäisi sen varamiehensä, ja kaikenlisäksi menettäisi sen kaverin jolle voi soitella 2300, kun iskee iltayksinäisyys päälle.

Tietysti täytyy muistaa se, että moni nainen kohtelee myös naispuoleisia kavereitaan tällätavalla. Sillä jos he löytäisivät miehen, vähenisi heidänkin huomionsa toista kohtaan merkittävästi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan klassisia keissejä molemmilla. Nää on niitä selkeitä tapauksia, joissa nainen kokee teidät kiinnostaviksi, mutta liian helpoiksi tai ei ihan niin kiinnostavaksi, että suhteeseen alettaisiin.

Just näin. Jannut ovat ns. varasijalla, joka tarkoittaa sitä, että nainen saa ja hänen pitääkin puhua omista miesjutuistaan, iloista ja murheista ja totta kai myös seksielämästä ja varasijalla olevan miehen pitää kuunnella ja esittää neutraalia kaveria, vaikka sisällä kiehuu kun tuollaista kuuntelee. Jos taas varasijalla oleva ihan oikeasti siirtyy elämässään kohti uusia pelikenttiä ja erehtyy tästä mimmille kertomaan, oikeuttaa tämä naisen suuttumisen ja niskojen nakkelun. Mutta kertomattakaan ei sovi jättää, koska se on naisen mielestä yhtä kuin päin naamaa valehtelu, joka taas oikeuttaa suuttumisen ja loukkaantumisen.

Tuossa tilanteessa ei voi saada käteensä jaon voittavia kortteja. Mimmi kun haluaa kaverin jolle on mukava ja vaivaton puhua ja avautua, mutta joka kuitenkin "salaisesti" välittää naisesta, jolloin kaveri voidaan nostaa poppareilta kokoonpanoon jos tilanne näyttää siltä, että parempaakaan ei löydy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös