Vitutusketju

  • 10 543 523
  • 56 130

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Juventus. Vitun Serie A:n paskasakki. Ei täsä muuta.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pääsin ensimmäistä kertaa eläissäni käymään ihan aidossa soskussa. Suurin osa näistä tapaamistani palehuivisista vitun hipeistä ei varmaan eläissään ole töitä edes harkinneet tekevänsä, mutta kova tietämys tuntuu olevan oikeuksistaan. Sitten tietysti nistit ja pulit, jotka ovat oma tarinansa.

Jäi epäselväksi tarkoitatko noilla vitun hipeillä soskun työntekijöitä vai kaltaisiasi etuisuuksien ruinaajia. Vituttaa siis kevyesti heikosti artikuloivat.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Onnistuin hoitamaan itselleni aivan saatanan pahan olon täksi päiväksi. Juoma virtasi, mutta nukkumassa olin silti jo klo. 22. Itsensä huijaaminen onnistui mainiosti. Enää 3,5 tuntia töitä.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Mutta muuten oli ihan hyvä päivä...?

Että silleen...
Oli. Sellainen "muistakko sen päivän kun"-tyylinen muistojen aarre.

Pesukone skulaa taas, sekoittajaan vaihdettiin osia koska kalkkipojalta kysyttiin uudesta aivan naurettavia summia (täällä kaikki kuitenkin voidaan korjata), Pajero tuli pajalta (se oli NE-anturi eli kampiakseliko siellä volttia heitteli?) ja kakarat ovat ebolavapaita. Huomenna varmaan mäjähtää koiriin pyrstötähti.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jääkaappi rikki. Vituttaa kyllä. Viikonlopun ruoat suurimmaksi osaksi jätesäkkiin, kun löytyivät aamulla kaapista miltei huonelämpiminä. Onneksi asun vuokralla, niin uusi kaappi menee vuokranantajan piikkiin. Toki kaappi valitsi juurikin pahimman mahdollisen ajan lasahtaa, kun eihän isännöitsijä viikonlopulla tällaisia hoitele...
 

Jeffrey

Jäsen
Toki kaappi valitsi juurikin pahimman mahdollisen ajan lasahtaa, kun eihän isännöitsijä viikonlopulla tällaisia hoitele...

Eikä kuulukkaan hoidella, vaan vuokranantajan.

Jos sinulla on yksityinen vuokranantaja, niin soitappa hänelle, ja kysäise asiallisesti mitä asialle tehdään. Kämpässäsi voi olla uusi kaappi yllättävänkin nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jääkaappi rikki. Vituttaa kyllä. Viikonlopun ruoat suurimmaksi osaksi jätesäkkiin, kun löytyivät aamulla kaapista miltei huonelämpiminä. Onneksi asun vuokralla, niin uusi kaappi menee vuokranantajan piikkiin. Toki kaappi valitsi juurikin pahimman mahdollisen ajan lasahtaa, kun eihän isännöitsijä viikonlopulla tällaisia hoitele...

Vie ulos ruuat, vaikka kylmälaukussa tai pahvilaatikossa. Jos ei oo pihaa tai partsia niin ikkunasta narunnokkaan roikkumaan pussi :) Onko yksityinen vuokranantaja? jos on soita sille heti tai jos kunnallinen tai muu firma niin soitat huoltoyhtiön päivystysnumeroon. Jos ruuat menee huonoksi eaim. pakasessa niin kotivakuutuksesta kysyt miten korvataan.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Vähän epäselvästi itseäni ilmaisin. Päivystävään kiinteistöhuoltoon siis soittelin, ja sanoivat että maanantaina asiaa ruvetaan hoitamaan. Suurin osa ruoista oli jo ehtinyt mennä jääkaapista pilalle, kun aamulla lämpöilyn huomasin. Loput on jemmassa parvekkeen ovien välissä, missä pärjäävät ihan hyvin. Kotivakuutuksessa on 150€ omavastuu ja ihan niin paljon härän sisäfilettä ei just nyt ollu kaapissa :)

Vanhahan tuo kaappi oli, joten aikakin vaihtaa. Posin kautta kun ajattelee, niin suht halvalla (muutaman kympin ruoat) saa uuden kaapin + pakastimen käyttöön.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kela, olipa asia mikä hyvänsä niin sen laitoksen kanssa asioinnista ei selviä ilman vitutusta.
Onneksi ei tarvitse usein asioida, nyt oli ensimmäinen kerta opintotukiasioiden jälkeen (isyyspvr.) ja sama meininki jatkuu.

Voiko Kelan kanssa asioida maltillisesti?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kela, olipa asia mikä hyvänsä niin sen laitoksen kanssa asioinnista ei selviä ilman vitutusta.
Onneksi ei tarvitse usein asioida, nyt oli ensimmäinen kerta opintotukiasioiden jälkeen (isyyspvr.) ja sama meininki jatkuu.

Voiko Kelan kanssa asioida maltillisesti?


Ei todellakaan voi asioida. Itsehän olen asioinut pelkästään opintotuen ja hetken yleisen asumistuen kanssa ja hulluksi siinä meinasi tulla.Tuli myös huomattua ettei Kela kohtele asiakkaitaan tasa-arvoisesti. Tämä tuli todistettua, kun olin tyttöystävän kanssa kummatkin saaneet hieman liika tukia yhdeltä kuukaudelta. Kelalta kesti kummankin päätöksen käsittelyssä yli 6 kuukautta ja tämän lisäksi vain toiselta meistä kysyttiin selvitystä kyseisestä asiasta. Päätökset tulivat sitten aikanaan ja tuloksena oli takaisinmaksua, johon olin kyllä varautunut, mutta loppusumma alkoi vituttamaan. Kummallekkin oltiin siis maksettu yhtä paljon liikaa, mutta takaisin perittävät summat olivatkin sitten täysin erit. Minä, jolta tuota selvitystä pyydettiin ja mihin vastasinkin, jouduin maksamaan n. 80 euroa enemmän takaisin mitä tyttöystäväni, jolta ei millään tavalla edes kysytty asiaa.

Eli tilanteet olivat täysin identtiset, mutta silti Kela sai päätettyä toisistaan poikkeavan loppusumman. Miten helvetissä tämä voi olla totta laitokselta, josta minä ainakin uskoin saavani tasa-arvoista palvelua oli asia mistä vain.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voiko Kelan kanssa asioida maltillisesti?

Kyllä voi. Tämä toki vaatii runsasta asiointia ja sitä kautta kehittynyttä ymmärrystä siitä, miten tuossa laitoksessa byrokratian rattaat pyörivät. Merkityksettömän tuntuisen tiedon puuttuminen jostain kaavakkeesta saattaa johtaa hakemuksen hylkäämiseen, mutta toisaalta useat tärkeältä vaikuttavat kohdat voi surutta jättää tyhjäksi ilman mitään vaikutusta lopputulokseen.

Pakko mainita hauskana esimerkkinä, että laitoin viime joulukuussa erään hakemuksen sisään, keskimääräisen käsittelyajan mainittiin olevan kuusi (vai olikohan kahdeksan) viikkoa, hakemukseni käsiteltiin tämän vuoden heinäkuussa. Onneksi ei ollut kyseessä mikään kovin akuutti asia.

Mutta siis joo, Kelan kanssa voi asioida menettämättä hermojaan, mutta ilman kehittynyttä ymmärrystä Kelan toimintatavoista hermostuminen on varmaa. Vuodesta 2008 olen terveydentilani vuoksi asioinut Kelan kanssa lähes kuukausittain, kokonaisvaikutus on reippaasti plussalla, vaikka käsittämättömiä ja huonoja hetkiäkin on matkan varrelle mahtunut.

Miten helvetissä tämä voi olla totta laitokselta, josta minä ainakin uskoin saavani tasa-arvoista palvelua oli asia mistä vain.

Boldaus minun. Noin minäkin joskus kuvittelin ja se kuvitelma osoittautui melko nopeasti virheeksi. Suurissa linjoissa ollaan yhtenäisiä, mutta yllättävän suuri vaikutus on yksittäisellä käsittelijällä, joiden toimintatavat saattavat poiketa toisistaan merkittävästi. En sano, että sen noin pitäisi olla, mutta niin se vaan on.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vittu että vituttaa sellaset saatanan kitisijät. Joka asiasta pitää vääntää itselle iso ongelma. Oppisivat nauttimaan elämästä eikä vedettäis mitään mielensäpahoittajan roolia kokoajan.
 

Jeffrey

Jäsen
Kela, olipa asia mikä hyvänsä niin sen laitoksen kanssa asioinnista ei selviä ilman vitutusta.

Voiko Kelan kanssa asioida maltillisesti?

Itselläni taas kolme edellistä kertaa (kaikki puhelimitse) Kelan kanssa asioinnit on päättynyt ihmetykseen siitä, että ohhoh kun oli hyvää asiakaspalvelua. Joka kerralla hommat sujunut todella hyvin, asiat selvitetty ja tarvittaessa palattu asiaan!

Täältä isoa peukkua sinne. Nämä kaikki puhelut ovat koskeneet asumisentukia, joten ilmeisesti palvelijat siellä ovat olleet samaa porukkaa. Epäilykseni on myös vahva siitä, että kahdella kerralla kolmesta, puhelimessa on ollut sama miespuolinen asiakaspalvelija, nämä kerrat olleet varsinkin erittäin miellyttäviä. Lieneekö oleellista vai ei, mutta veikkaan vahvasti tämän asiakaspalvelijan olevan niitä homppeleita. Ei siinä! Hommat ovat selvinneet liukkaasti ilman mitään kitkoja...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Martina Aitolehden ilmeisesti loputon julkisuushuoraus siskonsa kuolemalla. On se laatu mimmi,
Myönnän kattoneeni tän julkimon hengenpelastajasarjaa. Jotenkin huvittaa tän jauhaminen siitä miten pitäis asiat tehdä. Itse varmaan niin pirusti tehnyt moisia hommia.. (tosin ei kilpailijatkaan oo mitään hengenpelastajien aatelia, eräskin pelkäsi vettä ja aikoi ruveta moiseen hommaan..)
 

Ameno

Jäsen
Myönnän kattoneeni tän julkimon hengenpelastajasarjaa. Jotenkin huvittaa tän jauhaminen siitä miten pitäis asiat tehdä. Itse varmaan niin pirusti tehnyt moisia hommia.. (tosin ei kilpailijatkaan oo mitään hengenpelastajien aatelia, eräskin pelkäsi vettä ja aikoi ruveta moiseen hommaan..)
Minullakin vähän samat ajatukset tästä. Itse en ole sarjaa katsonut, mutta joitain mainoksia nähnyt kyllä, ja näissä tämä kyseinen neitonen on hermonnut jollekin kilpailijalle tyyliin että "Miksi et ottanut riskiä???". En nyt muista tarkalleen, mitä siinä huudettiin, enkä tiedä mihin tilanteeseen se liittyi. En itsekään mikään ammattilainen ole, mutta olen kuitenkin edes muutaman kesän täällä Suomen "vaarallisilla" rannoilla vastaavissa hommissa toiminut, ja koulutuksessa kyllä painotettiin sitä, että hätätilanteissa (kun joku on hukkumisvaarassa) ensimmäisenä varmistetaan oma turvallisuus ja sitten tehdään parhaansa pelastaakseen hätätilanteeseen joutunut henkilö.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tänään lähdössä työputken 10. (kymmenes) päivä ja viimeinen käyntiin.
Tänään myös palkkapäivä ja kaveri tulee käymään, pitäisi viettää viikonloppua ja käydä kalassa.
Ohjelmaa on aamubuukattu täyteen laskujen maksamisen suhteen ja kaikkien hommien saamiseen reilaan ennen töihin lähtöä.

Eikö tuo vitun Nordea sitten ole alhaalla ja laskuja ei ole saanut maksettua. Muuten tässä olisikin hommat jo kondiksessa.
Nyt viestiä kirjoittaessa vaikuttaa, että eipä tuo vitutus isosta asiasta tullut, mutta lienee tässä jo jenka hieman kireällä valmiiksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Eikö tuo vitun Nordea sitten ole alhaalla ja laskuja ei ole saanut maksettua. Muuten tässä olisikin hommat jo kondiksessa.
Nyt viestiä kirjoittaessa vaikuttaa, että eipä tuo vitutus isosta asiasta tullut, mutta lienee tässä jo jenka hieman kireällä valmiiksi.

Mitä tarkoitat, että Nordea on alhaalla? Hetki sitten kävin nettipankissa ja toimi moitteettomasti. Nyt kun uudelleen kävin tsekkaamassa sisäänkirjautumis-sivua (en logannut sisään asti), niin ainakin siihen meni normaalisti, eikä ollut mitään herjaa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mitä tarkoitat, että Nordea on alhaalla? Hetki sitten kävin nettipankissa ja toimi moitteettomasti. Nyt kun uudelleen kävin tsekkaamassa sisäänkirjautumis-sivua (en logannut sisään asti), niin ainakin siihen meni normaalisti, eikä ollut mitään herjaa.
Huomasin saman, ei toiminut n. 10min sitten ja sitä ennen oli pidempään poikki.
Nyt lähti hommat rullaamaan, enään ei vituta kun tuo akka kehittelemässä ruokaehdotuksia ja kyselemässä joutavia.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Myönnän kattoneeni tän julkimon hengenpelastajasarjaa. Jotenkin huvittaa tän jauhaminen siitä miten pitäis asiat tehdä. Itse varmaan niin pirusti tehnyt moisia hommia.. (tosin ei kilpailijatkaan oo mitään hengenpelastajien aatelia, eräskin pelkäsi vettä ja aikoi ruveta moiseen hommaan..)
Itseasiassa olin lukevinani jostain, että olisi käynyt jonkun hengenpelastuskurssin. Tiedä sitten vaikka olisi joku ihan pilipalikurssi mutta omien sanojensa mukaan on joku "kolmostason hengenpelastaja" tjsp. Mitä sekään sitten tarkoittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös