Vitutusketju

  • 10 538 705
  • 56 130

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Kun ensimmäiset kosketusnäyttöpuhelimet tulivat markkinoille, mietin että mitä järkeä tässäkin nyt oikeasti on. Nokia 5230 oli aikansa suuruus ja siitä moni maksoi parhaimmillaan lähemmäs kolmesataa euroa. Nyt tuokin kapistus on täysin arvoton. Kun ostatte sitä Macbuukkianne, niin miettikää että onko siinä mitään järkeä. Kiva kapine, mutta ei hintansa väärti. Totuushan on se, että teknologia kehittyy kokoajan ja vaikka nyt siltä saattaa vaikuttaakkin, niin kukaan ei osta sulta parin vuoden päästä käytettyä vuoden 2013 Applen tuotetta yli satasella. Ainakaan kukaan täysjärkinen. Vaikka teknologia menee eteenpäin, se ei tarkoita että laitteisiin tulisi lisää mitään oikeasti hyödyllistä. Uusi ja hieno tuote ei ikinä maksa samaa kuin jo kauan tuotannossa ollut, joka romahduttaa vanhemman tuotteen hinnan väistämättä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Kun ensimmäiset kosketusnäyttöpuhelimet tulivat markkinoille, mietin että mitä järkeä tässäkin nyt oikeasti on. Nokia 5230 oli aikansa suuruus ja siitä moni maksoi parhaimmillaan lähemmäs kolmesataa euroa. Nyt tuokin kapistus on täysin arvoton. Kun ostatte sitä Macbuukkianne, niin miettikää että onko siinä mitään järkeä. Kiva kapine, mutta ei hintansa väärti. Totuushan on se, että teknologia kehittyy kokoajan ja vaikka nyt siltä saattaa vaikuttaakkin, niin kukaan ei osta sulta parin vuoden päästä käytettyä vuoden 2013 Applen tuotetta yli satasella. Ainakaan kukaan täysjärkinen. Vaikka teknologia menee eteenpäin, se ei tarkoita että laitteisiin tulisi lisää mitään oikeasti hyödyllistä. Uusi ja hieno tuote ei ikinä maksa samaa kuin jo kauan tuotannossa ollut, joka romahduttaa vanhemman tuotteen hinnan väistämättä.

Eh, nyt olet hieman hakoteillä. Oli näistä mitä mieltä tahansa, niin Mac pitää arvonsa suht hyvin verrattuna moneen muuhun tietokoneeseen. Vaihtaessani vajaa vuosi sitten läppäriä, sain 2010 vuoden 999€ Macbookista tasan 500€+postarit. Eikä tuo mikään erikoinen hinta ole, jos ko. laitteiden markkinapaikkoja seuraa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hei mä voin suositeilla kompromissina teille tälläsen ku LENOVO. Keskisen kyläkaupasta ekaluokkalaiselle ostettu, 249€. Se on tippunut lattialle vähintään neljältä eri korkeudelta, näppiksen päällä on lakattu kynsiä, sen päällä on istuttu, nukuttu ja mitä vielä. Ja toimii kuin jv.

Riita poikki ja rauha maahan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ihminen on heikko paska, jos se muuttaa mielipiteensä toisen ihmisen lässytyksen takia.

Voihan ihminen muuttaa mielipidettään, jos toinen keskustelija tuo esiin asioita, joista ei itse ole ollut perillä tai ihan vaan tullut ajatelleeksi. Eihän tää tietysti millään tavalla liity tähän Mac-keskusteluun, mutta noin yleisellä tasolla. Aina oppii jotain uutta.

Itselläni on iPod touch, joka vielä viiden vuodenkin jälkeen toimii varsin kivasti musiikkisoittimena, joksi se on alun perin tarkoitettukin. Nettiä sillä ei juuri kannata enää käyttää, kun akku alkaa sen verran nopeasti loppua.

Hei mä voin suositeilla kompromissina teille tälläsen ku LENOVO.

Meidän talouteen ostettiin Lenovo pari vuotta sitten ja pitää sanoa, että ollaan oltu tyytyväisiä. Vaimo sitä käyttää ja toimii edelleen kuin uusi, vaikka halpakin oli. Oma Sony Vaio-läppäri toimii sekin hyvin ja pari vuotta vanha sekin. Jos koneista pitää huolta, niin kai noi yleensä varsin hyvänä pysyy vuosia.

Ultimaattisena testinä näille läppäreille on muuten ollut Nelosen SM-iigalähetykset, jotka on toiminut paria poikkeusta lukuunottamatta loistavasti!
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Aika nörttiä muutenkin tuhlata tietokoneeseen yli 500 euroa. Saa tehokkaamman koneen joo, mutta mitä niillä tehoilla tekee? Pelaa jotain larppausworldofwarcrafteja hienoilla grafiikoilla? Paskaa.

Omasta tietokoneestani en edes tiedä muuta kuin, että se on HP ja videoita ja streameja jaksaa pyörittää Full HD:na.

e. Tokihan ihmiset ostavat merkkituotteita leijuakseen, eikä siinä mitään väärää ole. Kyllä mäkin merkkivaatteita aika paljon käytän ja omistan, mutta ei tulisi mieleenikään ostaa mitään supertietokonetta vaan siksi, että se merkki on arvostetumpi.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Niihinhän vastasin jo varmaan ensimmäisessä viestissä aiheesta. Paska, epävakaa käyttis paskassa rimpulakoneessa. Jälleenmyyntiarvo (tarvittaessa) mitätön. Viritetty Lada vastaan vakaa Mercedes Benz.

Kuka tässä mistään Windows-käyttiksistä on puhunut? On niissä koneissa muutakin kuin se käyttis. Et ole vissiin koskaan kuullutkaan Ubuntun käyttöjärjestelmistä? Voitko perustella, miksi kaikki muut paitsi Macit ovat paskoja rimpulakoneita?
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Melkoista ikuisuusvääntöä tämä tietokonekeskustelu on. Itse en ole Applen tietokonetta koskaan omistanut, mutta monta kertaa harkinnut sellaisen hankkimista. Sen verran ylivoimainen tuo käyttis on käyttömukavuudeltaan, jos peruskotikonetta miettii ja tuo arvon säilyminen on ainakin mulle hyvä merkki koneiden kestävyydestä.

Tällä hetkellä mulla on kotona näyttönsä paskonut Samsungin Chromebook odottamassa lädien postittamaa uutta screenia. Hajosi kun ihan oikeasti asetin koneen sohvatyynylle n. 5 senttimetrin korkeudelta. Kakkoskoneena Lenovon T61 Ubuntulla ja raskaampia käyttökohteita varten on sitten muutaman vuoden ikäinen pöytäkone huutamassa hoosiannaa lätkäkierrosten aikana.

iPodien alkuaikana muuten ao. vehkeet olivat ihan ylivoimaisia soittimia muihin aikalaisiin verrattuna. Mun 2nd gen -nano toimii edelleen kuin saksalaisen junan vessa, mutta ei sillä ole mitään käyttöä enää. En jaksanut edes vaihtaa uuteen, vaikka olisi ilmaiseksi saanut jonkun varmuuden vuoksi tehdyn vaihto-operaation vuoksi jokunen vuosi sitten.

Vituttaa turha ulina jostain tietyn brändin koneista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän markkinoilla on applen koneiden kanssa samassa hintaluokassa olevia win koneita, jotka ovat suorituskyvyltään ja yleiseltä habitukseltaan erittäin laadukkaita. Oma samsung 9 sarjalainen mm. käynnistyy muutamassa sekunnissa. Kun kollegan mac pro vielä heräilee, on itsellä jo webbisivu auki. Alumiinirunko ja ulkonäkö muutenkin aivan huippua.

Sitäpaitsi, ainakin oma ipad kaatuu kerran päivässä, mitä noin vuoden vanha win läppäri ei ole tehnyt kertaakaan.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli äsken katseltua Yle Areenasta tuo Putinin olympialaiset -dokkari. Olihan se jo aiemmin tiedossa, että ei noissa järjestelyissä ihan kaikki kestä päivänvaloa, mutta vituttaa kyllä entistä enemmän, että kisat on tuonne myönnetty. Alkaa olla olympia-henki aika kaukana tuosta touhusta.

En nyt tiedä onko tämä ketjun kamaa, mutta liittyy ylläolevaan.
Hyvät rahat tekee näillä kisoilla Hjalliksen kaverit. Tuskin paljon kilpailutusta oli kun rakennusurakat sai Rotenbergit ja Timochenko omille firmoilleen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kuka tässä mistään Windows-käyttiksistä on puhunut? On niissä koneissa muutakin kuin se käyttis. Et ole vissiin koskaan kuullutkaan Ubuntun käyttöjärjestelmistä? Voitko perustella, miksi kaikki muut paitsi Macit ovat paskoja rimpulakoneita?
Kaikki ei-Mäkin läppärit ovat mielestäni rimpuloita ja jotenkin halvan oloisia jo materiaaleiltaankin.

Ubuntu? Joo, jollain kaverin kaverin naapurilla on sellainen. Oma käyttö on vaativaa ammattitasoista äänityssoftaa ja grafiikkaa, yhteensopivuudet ym. ovat siinä hyvin tärkeitä. Ja käyttiksen vakaus. Jos on ollut jotain selvitettävää tai kysyttävää, Applen tuki on selvittänyt kaikki asiat kiitettävästi, itse en luottaisi ugalabugalalta samaan. Että jos nämä kallisarvoiset speksisi liittyvät tietokonepeleihin ym. turhaan, niin voi elämä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mä taidan olla joissakin asioissa vähän vanhanaikainen, Leviksen farkkujakin kun käytän jne. Silloin joskus ennen vaan noi Macintosh-koneet olivat vain kovimmilla nörteillä. Oli kyllä niitä muitakin merkkejä mitä silloin moitittiin, mutta toi oli ehkä se noloin merkki. Kyllähän vieläkin moni tuntuu ajattelevan niin. Esim. tossa syksyllä ajattelin hommata kannettavan tai tabletin, jälkimmäisen sitten ostin, mutta ennen ostoa kyselin teini-ikäisiltä sukulaispojilta mikä on hyvä ja mikä huono merkki, ja kaikilla oli sama vastaus: Applea älä ainakaan osta. Muulla ei ollut niin väliä.

Mä en muutenkaan kehtaa vetäistä noita laitteita esiin esim. metrossa, mutta Applea kehtaisin vielä vähemmän, vaikka se olisikin kaikkein paras.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki ei-Mäkin läppärit ovat mielestäni rimpuloita ja jotenkin halvan oloisia jo materiaaleiltaankin.

Miten applen alumiini on parempaa kunvaikka samsungin alumiini? Ihan oikeasti et varmaan ole nähnyt livenä noita hienompia win läppäreitä kun noin sanot. Omani on hienompi kuin yksikään mäkki.

Tossa video aiheesta, ihan sattumalta mäkki on vertailun kakkonen:Top 5 Best Ultrabooks Of 2014 - YouTube
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihan vaan lyhyt kooste, paljon pidemmänkin saisi

Varmaan suunnilleen kaikki ovat samaa mieltä, että kumpikohan näistä - BigRedBob vai 14-vuotias Kai Nu Laine - on se lapsellisempi ja epäasiallisempi osapuoli. Ihan vaan muistutuksena:
Älä yritä, et ole hauska seuramies etkä tarinaniskijä.
Paska, epävakaa käyttis paskassa rimpulakoneessa. Jälleenmyyntiarvo (tarvittaessa) mitätön. Viritetty Lada vastaan vakaa Mercedes Benz.
Miksi sitten länkytät turhaa paskaa ns. "asian" seassa? Et edelleenkään ole yhtään hauskempi noiden heittojesi ansiosta.
Ubuntu? ...itse en luottaisi ugalabugalalta samaan.
Tämä on pöljyydessään aivan omissa sfääreissään ja vaikuttaa mitä suurimmassa määrin teinixin angstilta:
Ihminen on heikko paska, jos se muuttaa mielipiteensä toisen ihmisen lässytyksen takia. Ehkä meillä on joku kulttuurieromuuri tässä. Kaupunki vs. maaseutu.
Ehkä teillä tosiaan on. Tilanne on täältä katsottuna 6-0, 6-0, 6-0 nimimerkille Kai Nu Laine.

Ja nyt minäkin tietenkin pääsen vittuilulistalle, mut hei, sellaista se on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa turha ulina jostain tietyn brändin koneista.
Brändi mainittu, joten katson parhaaksi tulla puolustautumaan. IFK on brändi. IFK on kone! Ja tähän perään tulisi vielä sellainen aravirta-pressissä-käsi-pöytään-piste! -tyyppinen loppukaneetti. Olen aina IFK. Ja on mulla kyllä myös PC. Voisin mä Applenkin ottaa, jos ois fyrkkaa. Tai kalliimman PC:n. Tai molemmat.

Vituttaa, kun ei osaa päättää, eikä ole fyrkkaa.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viekää nyt toi vitun tinkaaminen johonkin muuhun ketjuun. Ei saatana eikö vitutusketjussakaan voi olla lukematta jotain mun puhelin Ö on paskempi kuin sun puhelin Ä.

Vittu vituttaa lukea pari sivua tommosta kinastelua, vittuperkele.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Viekää nyt toi vitun tinkaaminen johonkin muuhun ketjuun. Ei saatana eikö vitutusketjussakaan voi olla lukematta jotain mun puhelin Ö on paskempi kuin sun puhelin Ä.

Vittu vituttaa lukea pari sivua tommosta kinastelua, vittuperkele.
Nii-i! Eikö noille perkeleen laittelle ole oma ketjunsa, jos ei niin tehkää. Muunlaisia vitutuksen aiheita jo, jooko?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Varmaan suunnilleen kaikki ovat samaa mieltä, että kumpikohan näistä - BigRedBob vai 14-vuotias Kai Nu Laine - on se lapsellisempi ja epäasiallisempi osapuoli. Ihan vaan muistutuksena:
Niin? Täysin relevantteja argumentteja viesteihin, joihin noilla vastattiin.
Tilanne on täältä katsottuna 6-0, 6-0, 6-0 nimimerkille Kai Nu Laine.

Ja nyt minäkin tietenkin pääsen vittuilulistalle, mut hei, sellaista se on.
Miksi minä vittuilisin sinulle? Sinulla on oikeus omiin tunteisiisi. Ei kai vitutusketju ole mikään vittuiluketju?

6-0? Ok. Itse en keskustele internetissä minkään "voiton" toivossa, mutta toki ymmärrän, että monille, esim. paremmasta elämästä haaveileville kokoomuswannabeille ynnä muille opportunisteille jokainen mielipiteiden vaihto on joku kilpailu tai suoritus. Tämän juupas-eipäs väittelyn päätän osaltani vanhaan kiinalaiseen viisauteen:

"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yleensä ottelut loppuvat kolmeen erätappioon, mutta ilmeisesti paralympialaisissa turpaan ottoa voi jatkaa myös tämän jälkeen.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kaikki ei-Mäkin läppärit ovat mielestäni rimpuloita ja jotenkin halvan oloisia jo materiaaleiltaankin.

Ei herranjumala, mitä täällä nyt tapahtuu? Aika rajua yleistämistä. Et ole vissiin koskaan edes kokeillut esim. Samsungin koneita, joissa pintamateriaali on jotakuinkin samaa kuin Applenkin. "Kaikki ei-Mäkin läppärit ovat mielestäni rimpuloita" - huoh...

Oma käyttö on vaativaa ammattitasoista äänityssoftaa ja grafiikkaa, yhteensopivuudet ym. ovat siinä hyvin tärkeitä.
Voisitko kertoa, mitä äänitys- ja grafiikkasoftia oikein käytät? Epäilen, etteikö esim. Ubuntulle löytyisi vähintään yhtä hyviä sovelluksia. Ja kyllä tiedostoja voi synkronoida eri laitteiden välillä vaivattomasti myös muilla laitteilla kuin Applen.

Että jos nämä kallisarvoiset speksisi liittyvät tietokonepeleihin ym. turhaan, niin voi elämä.

Jos et ole ihan pihalla tietokoneasioista ( toisin kuten aiemmat viestisi antavat ymmärtää), tiedän hyvin, että spekseistä koneen tehot on paaaaljon enemmän kiinni kuin mistään käyttöjärjestelmistä. Mm. koneen vakauteen vaikuttaa se, onko siinä koneessa Celeron vai i7 tai 2GT RAMia vai 16GT. Ferrarista tekee Ladaa paremman se, mitä siellä konepellin alla on, eikä se, että Ferrarissa on mukavampi ratti. Nämä faktat ohitat ilmeisesti tuolla Applen jumalallisen käyttiksen ylistämisellä.

Kysymys: pystyisitkö millään käyttämään mitään muuta kuin MäcBuukkia, jos tarve vaatisi? Pystyisitkö suvaitsemaan sen verta muita koneita? Kestääkö ego?

E:
Itse en keskustele internetissä minkään "voiton" toivossa, mutta toki ymmärrän, että monille, esim. paremmasta elämästä haaveileville kokoomuswannabeille ynnä muille opportunisteille jokainen mielipiteiden vaihto on joku kilpailu tai suoritus.

En toki itsekään ole tässä väittelemässä sinun kanssasi minkään voiton nimissä, mutta ihmetyttää, miten "kokoomuswannabe" liittyy mitenkään tähän keskusteluun? Taidat itse olla kokoomuslainen, sillä ei kellään vasemmistolaisella olisi varaa MäkBuuqqeihin ja Biitseihin, saatika sitten testata kaikki maailman kannettavat ja todeta näiden olevan sysipaskoja rimpuloita.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Et ole vissiin koskaan edes kokeillut esim. Samsungin koneita, joissa pintamateriaali on jotakuinkin samaa kuin Applenkin. "Kaikki ei-Mäkin läppärit ovat mielestäni rimpuloita" - huoh...
Koko keskusteluhan lähti liikkeelle siitä väitteestäsi että 800 eurolla saisi paremman pc:n kuin macbookin. Voisitko kertoa esimerkin tällaisesta halpa pc:stä, joka hakkaa esim. retinanäytöllisen 13" MacBook Pron?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitäisikö viedä keskustelu nyt näistä fanipoika vs antifanipoika vänkäämisistä ihan asiatasolle?

Fakta: Macceja myytiin ihan huomattavia määriä jo ennen kuin Applesta tuli iPhonen myötä muodikasta. Maccien maine ennen Applen brändin nousua perustui siihen, että Macit toimivat huomattavasti paremmin kuin PC-koneet, eivätkä kaatuilleet samalla tavalla. Myös laadukkaalla muotoilulla, näppäimistöllä ja olemuksella oli osansa.

Fakta2: Windows 7 oli edeltäjiään huomattavasti parempi käyttis, eikä kaatuillut samalla tavalla kuin Vista ja XP. PC-koneet alkoivat toimia yhtä tasapainoisesti kuin Macit. Macbookkien kilpailuetu katosi.

Fakta3: Monet PC-valmistajat (esimerkiksi Samsung) ovat kopioineet Macbookkien rungon omiin koneisiinsa. Macbookkien kilpailuetu katosi.

Fakta4: 15-tuumaisen Macbook Pro:n hinnat lähtevät 2 049 eurosta. Sillä rahalla saa jo hitonmoisen PC:nkin.

Vielä joitain vuosia sitten pystyin perustelemaan Maccien paremmuuden. Kuitenkin nykyisin macbookeilla ei oikeasti ole enää samanlaista yliotetta muihin kannettaviin. Toki ne ovat edelleen hyviä koneita, mutta kuten tästäkin keskustelusta näkee, argumentit ovat tunnetasolla eli paremmuuskysymys on puhtaasti mielipideasia.

Olen omistanut monta Maccia sekä PC:tä. Tällä hetkellä minulla on molemmat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Fakta3: Monet PC-valmistajat (esimerkiksi Samsung) ovat kopioineet Macbookkien rungon omiin koneisiinsa. Macbookkien kilpailuetu katosi.
Niin että kukas se fanipoika oikein onkaan? Samsungin insinööri, vai Samsungin PC:n hankkinut nörde?

Fakta4: 15-tuumaisen Macbook Pro:n hinnat lähtevät 2 049 eurosta. Sillä rahalla saa jo hitonmoisen PC:nkin.
Tämä alumiinikuorinen HP maksaa yli puolitoista tonnia Verkkokaupassa. Ihan yhtä paska kuin muutkin HP:n rimpulat. Pakosta käytän töissä, kun ei ole vaihtoehtoja merkin suhteen. Juuri tunti sitten jouduin buuttaamaan, kun telakkaa ei huvittanut puskea ulkoisille näytöille muuta kuin hiiren kursorin. Läppärin näyttö sentään toimi normaalisti. Vitutusketjussa kun ollaan, niin se vitutti kyllä aika huolella. Tuon USB-porteista en jaksa enää edes aloittaa. Sama ongelma edellisellä yksilöllä. Universal my ass! Muuta universaalia tuossa ei ole kuin satunnainen toiminta ja säännöllinen toimimattomuus.

Olen omistanut monta Maccia sekä PC:tä. Tällä hetkellä minulla on molemmat.
Yhtään Maccia en ole koskaan omistanut. Ei ne ainakaan näitä HP:n paskoja huonompia voi olla. Puhelimessa on omppu, kun en halunnut WP8:ia tai Samsungin muovilapiota. Toinen omppuluuri järjestyksessään ja toimii kuin ajatus.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nyt on menossa viides päivä vatsataudissa. Kahtena viime yönä olen nukkunut vain muutaman silmällisen, koska mahaan koskee niin saatanasti. Mistään leikkilääkkeistäkään ei ole tietenkään mitään hyötyä. Tulkaa joku lyömään minua morfiinipiikillä perseeseen. Kyllä vituttaa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on menossa viides päivä vatsataudissa. Kahtena viime yönä olen nukkunut vain muutaman silmällisen, koska mahaan koskee niin saatanasti. Mistään leikkilääkkeistäkään ei ole tietenkään mitään hyötyä. Tulkaa joku lyömään minua morfiinipiikillä perseeseen. Kyllä vituttaa.

Minkä merkkinen läppäri sulla on???
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös