Asia 1: Viime viikolla olin rauhallisesti päikkäreillä duunipäivän jälkeen, kuulin auton revitystä ja pamauksen. Joku hieno ammattikoulun sankari oli liiätellyt jäisellä tienpinnalla takavetoisella Corollallaan ja auto oli karannut parkissa olevan taksin keulaan.
Kaveri katseli onko ketään lähellä ja lähti peruuttelemaan pois, no minähän näin ikkunasta rekisterinumeron ja otin kuvankin kun puhelin sattui olemaan vieressä.
Soitin sitten taksiyrittäjälle, ei vastannut, soitti myöhemmin takaisin. Selitin mitä oli tapahtunut ja hän oli hyvin kiitollinen toiminnastani, kun korjauskulut eivät lähdekkään omista vakuutuksista. Lähetin kuvat hänelle ja hän vielä soitti ja kiitteli. Hän myös lupasi soittaa maanantaina antaakseen palkkion tästä toiminnasta. No eipä soittanut tai ole kuskista enää kuulunut.
En todellakaan kaipaa tuosta toiminnasta mitään palkkiota, olin jopa iloinen kun retku ei päässytkään nyt ilman seuraamuksia. Ongelmana vain on se, että lupaat jotain mitä et pidä, joku henkilö voisi tästälähin suhtautua tilanteeseen olan kohautuksin kuten monet tekee "ei kosketa minua", sitten ihmetellään kun ei jakseta tehdä mitään jos nähdään tuollaista toimintaa.
Itse aion toimia vastaisuudessakin niin mikä on mielestäni oikein, voisi vain taksikuskikin miettiä millaisen kuvan antaa itsestään.
Asia 2: Postissa jonottaminen. Ei jumalauta mitä skeidaa, jonossa 24 tyyppiä edelläni, yhdessä luukussa jonkun hipin huumelasti ilmeisesti jumissa kun pitkäparta velmuilee siellä vuoronumerolla 112 hoitamassa asiaansa, kun muilla kassoilla mennään 140 tienoilla. Mitä siellä pitää toimittaa kymmeniä minuutteja?
Myös kun pakettikorttia menen kirjoittamaan niin joku naishenkilö nojailee tähän tiskiin missä pitäisi kirjoittaa, ei hievahdakkaan kun tulen siihen. Sanon sitten "anteeksi, pitäisi päästä kirjoittamaan" tämän jälkeen vittumainen ilme naamalle ja lähtee mitään sanomatta pois. Onko se nyt oikea paikka jonottaa siinä missä ihmiset kirjoittavat?
Lisäksi sisään paukkaa porukkaa joka ei ota sitä lappua, vaan paukkaavat tiskille "ooksää jonossa", no ei kukaan ole jonossa, porukka vaan viihtyy niin hemmetin hyvin postissa, että about 25 henkilöä vain "hengailevat" siellä.
Ymmärrän +70v henkilöillä ettei sitä huomaa tai ymmärrä, heitä voi sitten opastaa ottamaan, mutta kun keski-ikäisiä naisia tulee meuhkaamaan miten on jonottanut jo vartin ILMAN SITÄ SAATANAN LAPPUA niin on päästävä jo tiskille. Sitten harmittaa kun pitääkin hakea se lappu.
Niin, omassa toimituksessani meni sitten tiskillä noin 30sek. Ymmärtäisivät nyt ihmiset tähän aikaan kun siellä porukkaa on ettei jäädä siihen tiskille toivottamaan jumalan siunauksia ja jauhamaan paskaa, kun sitä jonoa on kunnolla.