Ei voi uskoa, miten pihalla poliitikot ovat vanhustenhoidon kipupisteistä. Nyt puhutaan sitten Pisoista sun muuta höttöä....
Autosta palanut takavalo, helppo homma vaihtaa manuaalin mukaan. Kaksi ruuvia auki, polttimo irti ja uusi tilalle. Vitut! Onko tehtailla ohjeena laittaa kaikki mahdolliset liikkuvat osat niin saatanan tiukkaan, ettei niitä vahingossakaan saa ilman ammattilaisen työkaluja auki? Sama homma tuli aikoinaan melkein eteen ensimmäisessä renkaanvaihdossa, mutta tarpeeksi pitkään ärräpäitä päästeltyäni ja hikeä valuteltuani kaikki pultit lopulta aukesivat. Nyt oli tunnin ähellyksen tuloksena yksi "helposti" auennut ruuvi (alle 10 minuuttia) ja yksi piloille pyöristynyt. Siinähän sitten avaavat joskus huollossa.
Onneksi tuo palanut valo on lähinnä kosmeettinen eikä esim. jarruvalo tai suuntavilkku. Olkoon pimeänä sitten, saatana. Niin ja tietysti vuosihuolto oli juuri pari viikkoa sitten.
Jos joku helsinkiläinen vähäosainen tai vaikkapa opiskelija kaipaa ilmaista joululahjaa jollekin pienelle muksulle ja voi hakea Herttoniemestä niin yv:llä saa.
1-4v lukee tuossa paketissa.
Erässä nimeltä mainitsemattomassa ranskalaisessa automerkissä oli kyllä helvetin helppo vaihtaa takavalon polttimo. ...
Mä olen tullut siihen tulokseen, että jostakin syystä posti on sellainen paikka, jossa ihmiset eivät tajua numerolappujen merkitystä tai eivät muuten vain osaa jonottaa, tai ovat sitten muuten vain poikkeuksellisen mulkkuja ihmisiä juuri siellä postissa asioidessaan. Useammankin kerran meinannut mennä hermo postissa jonottaessa, muualla ei juurikaan.
Eilen kävin eräässä helsinkiläisessä postissa, otin vuoronumeron 114. Kolme tiskiä auki, ja sillä hetkellä numeroa 092 palveltiin. Mulla oli todella nopea asia, olin jättämässä yhtä pakettia postiin, osoitekortit ja kaikki oli tottakai valmiina. Mulla ei ollut kiire minnekään, mutten toki halunnut siellä turhaankaan aikaani viettää. Mutta voi elämän kevät, mitä urpoja siellä olikaan. Okei, pari vanhempaa ihmistä oli hukassa, ja sen ymmärtää, ja heitä siinä yritin itsekin aikani kuluksi neuvoa ja auttaa. Mutta sitten ne oman elämänsä sankarit, jotka etuilevat tiskille ilman vuoronumeroa, kun "mulla on vaan tää nopee juttu" tai "ai kato en mä huomannu mitään vuoronumeroita" tai "mä olen jonottanut täällä jo 15 minuuttia, nyt on kyllä mun vuoro, ai mikä vuoronumero, en ole koskaan kuullutkaan". Näitä idiootteja hyppi vähän väliä tiskillä, ja tiskin tytöt kyllä ihan oikein sanoivat että vuorolappu kouraan ja jonon perille, mutta hommaa se hidasti ihan tolkuttomasti.
No sitten koitti numero 113, ja seuraavaksi numero 114 eli mun vuoro. Juuri ennen kuin ehdin tiskille, tuli siihen joku nelikymppinen nainen juuri sillä tyylillä että "anteeksi mulla on vaan tämä nopea juttu". Huomasin sen tiskin tytön ilmeestä, että sillä palaa pinna ihan kohta, joten sanoin itse sille etuilijalle että menehän nyt jonon hännille siitä ja ota vuoronumero kuten aikuiset ihmiset tekevät. Siitä se sitten marttyyrimaisesti lähti, en jäänyt kattomaan menikö jonon hännille vai lähtikö kokonaan. Sitten tämä tiskin takana oleva tyttö ilmeisen ajatuksissaan painoi napista uuden vuoronumeron ja 115 ilmestyi tauluun. Katoin sitä tyttöä kysyvästi silmiin, ja tyttö oli pahoillaan mokastaan. Ajattelin siinä että nyt jos tuolta tulee joku urpo vittuilemaan, että olen tiskillä hänen vuorollaan, niin saatan sanoa aika rumasti ja vien sen paketin itse perille. Mutta onneksi ei kuitenkaan.
Vittu toi Itella on nykyään pelkkä vitsi! Toista se on esim. DHL! Tilasin ma klo23 briteistä tavaraa ja ke dhl:n ystävällinen kuski pimpotti ovikelloa!
Vituttaa hotellien kokolattiamatot. Mulla menee nenä tukkoon ja saan kunnon köhän jos majoitun kokolattiamatollisessa hotellissa. En ymmärrä miksi sellaisia on ylipäätään asennettu? Mitä hyötyä sellaisista on?
Vituttaa myös, että suurimmassa osassa hotelleista tuntuu sellainen olevan ja ebookersin tai booking.comin perusteella on vaikea päätellä missä hotelleissa sellainen on ja missä ei. Kuva toki jonkin verran auttaa, mutta niinkin on käynyt että olen joskus varannut hotellin jonka kuvassa näkyi parkettilattia mutta minulle annetussa huoneessa oli kuitenkin kokolattiamatto.
Eikös suurimmassa osassa hotelleja ole mahdollisuus varata allergiahuone? Ne parkettilattiat on niissä.
Jumalauta, nyt olisi jollekin prätkäjengille hommia tms.. Kirkkonummella löytynyt hylätty 2,5 poikalapsi pusikosta vain vaippa päällään. Kasvot ruhjevammoilla. Isokäsi sille 17-vuotiaalle pojalle, joka oli löytänyt lapsen ja lämmitellyt sitä takin sisällään ja soittanut hätäkeskukseen.
Jumalauta, nyt olisi jollekin prätkäjengille hommia tms.. Kirkkonummella löytynyt hylätty 2,5 poikalapsi pusikosta vain vaippa päällään. Kasvot ruhjevammoilla. Isokäsi sille 17-vuotiaalle pojalle, joka oli löytänyt lapsen ja lämmitellyt sitä takin sisällään ja soittanut hätäkeskukseen.
Jotkut hotellit haluavat vierailevista tytöistä ylimääräisen lakanamaksun.
The eastern sky hints of dawning,
Alone and awake but exhausted I lie
Oh how I hate the morning.
I hate
I hate the morning (light),
I
I hate
I hate the morning (light).
I hate
I hate
(Morning light).
On kai, mutta noissa nettivarauspalveluissa ei moisia kysellä. Voishan tietysti koittaa lähettää meilillä viestiä perään.
Pääsääntöhän kyllä on että uusiin hotelleihin ei laiteta kokolattiamattoja.
Kyllä tää kaavailtu kilometrivero autoille alkaa vituttamaan ihan huolella. Oksettava rahastusvaltio
Enemmän siinä henk.kohtaisesti vituttaa Ollilan ajama GPS-seuranta. Vaikka, mitä kertoisivat tuon järjestelmän läpinäkyvyydestä, niin jollain aikavälillä sitä hyödynnetään varmasti muutenkin. Kyllä vituttaisi pelkkä tietokin siitä, että valtio pystyisi halutessaan seuraamaan menemisiäni. Eikä sen takia, että niissä jotain rikollista olisi.
Vaikka, kyllä tämä jatkuva verotuksen lisääminenkin vituttaa.
No tähän GPS seurantaan löytynee kiinassa valmistettu elektroninen härpäke, joka blokkaa signaalin pois. Ei kerry ajoa vuodessa.