Mä olen tullut siihen tulokseen, että jostakin syystä posti on sellainen paikka, jossa ihmiset eivät tajua numerolappujen merkitystä tai eivät muuten vain osaa jonottaa, tai ovat sitten muuten vain poikkeuksellisen mulkkuja ihmisiä juuri siellä postissa asioidessaan. Useammankin kerran meinannut mennä hermo postissa jonottaessa, muualla ei juurikaan.
Eilen kävin eräässä helsinkiläisessä postissa, otin vuoronumeron 114. Kolme tiskiä auki, ja sillä hetkellä numeroa 092 palveltiin. Mulla oli todella nopea asia, olin jättämässä yhtä pakettia postiin, osoitekortit ja kaikki oli tottakai valmiina. Mulla ei ollut kiire minnekään, mutten toki halunnut siellä turhaankaan aikaani viettää. Mutta voi elämän kevät, mitä urpoja siellä olikaan. Okei, pari vanhempaa ihmistä oli hukassa, ja sen ymmärtää, ja heitä siinä yritin itsekin aikani kuluksi neuvoa ja auttaa. Mutta sitten ne oman elämänsä sankarit, jotka etuilevat tiskille ilman vuoronumeroa, kun "mulla on vaan tää nopee juttu" tai "ai kato en mä huomannu mitään vuoronumeroita" tai "mä olen jonottanut täällä jo 15 minuuttia, nyt on kyllä mun vuoro, ai mikä vuoronumero, en ole koskaan kuullutkaan". Näitä idiootteja hyppi vähän väliä tiskillä, ja tiskin tytöt kyllä ihan oikein sanoivat että vuorolappu kouraan ja jonon perille, mutta hommaa se hidasti ihan tolkuttomasti.
No sitten koitti numero 113, ja seuraavaksi numero 114 eli mun vuoro. Juuri ennen kuin ehdin tiskille, tuli siihen joku nelikymppinen nainen juuri sillä tyylillä että "anteeksi mulla on vaan tämä nopea juttu". Huomasin sen tiskin tytön ilmeestä, että sillä palaa pinna ihan kohta, joten sanoin itse sille etuilijalle että menehän nyt jonon hännille siitä ja ota vuoronumero kuten aikuiset ihmiset tekevät. Siitä se sitten marttyyrimaisesti lähti, en jäänyt kattomaan menikö jonon hännille vai lähtikö kokonaan. Sitten tämä tiskin takana oleva tyttö ilmeisen ajatuksissaan painoi napista uuden vuoronumeron ja 115 ilmestyi tauluun. Katoin sitä tyttöä kysyvästi silmiin, ja tyttö oli pahoillaan mokastaan. Ajattelin siinä että nyt jos tuolta tulee joku urpo vittuilemaan, että olen tiskillä hänen vuorollaan, niin saatan sanoa aika rumasti ja vien sen paketin itse perille. Mutta onneksi ei kuitenkaan.