Vitutusketju

  • 10 540 601
  • 56 130

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jos viittaat Tom Cruiseen (joka ei ole 150 cm vaan 170 cm ja erittäin timmissä kunnossa), niin Cruisella oli kirjailijan täysi tuki roolisuoritukselleen Jack Reacher -elokuvassa, ja Cruisen roolisuoritus toi hyvin esille hahmon itseluottamuksen ja itsevarmuuden, jota kirjoissa symbolisoi Reacherin fyysinen koko. Tämä toimi myös visuaalisesti paremmin valkokankaalla. Ei se tee vaikutusta, jos kaksimetrinen steroidiköriläs rökittää jonkun lähipubin rettelöitsijän. Se tekee vaikutuksen, jos normaalin miehen kokoinen ja pituinen kaveri rökittää isompansa.

Minulle on aivan sama vaikka jesus itse on hyväksyntänsä antanut. Minua asia vain vähän riepoo.

Esim.
150cm kukkakeppi uhoilee 3 sotilaalle pidätystilanteessa. Aiheuttaa tilanne repeilyä vaikka lopputilanteessa kuinka laittaisi nuo 3 kasaan. fyysinen esim. Pyörähtäessään kookkaampi lyö kyynärpäällä leukaan murskaten tämän. Tää hihhuli lyö korkeintaan lonkkaluuhun ja silloinki vain murskaten oman kätensä.

Mutta jos siinä tilanteessa oikeasti 195cm 110kg ilmoittaa itse varmasti tilanteesta, voivat nämä "pidätettävät" jopa miettiä, jotta perkele, voiskohan tässä tulla turpaan.

Kirjoissa nimenomaan tuodaan ilmi tämä koko ja siihen liittyvä itsevarmuus.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tom Cruise ei sovi esittämään yhtään ketään, piste.

Minulle suositeltiin taannoin noita Reacher-kirjoja, ja olen meinannutkin jonkun lukaista, mutta nyt tuskin sitä teen. Taatusti mielikuvitustani sotkisi sen konkkanokkaisen kääpiön omahyväinen pärstä, ja lukukokemuksesta tulisi silkkaa helvettiä.

Tomppa on vanhan liiton supertähti ja erittäin lahjakas huippunäyttelijä, joka on ollut huipulla yli 30 vuotta ja joka oli vielä viime vuonna parhaiten palkattu miesnäyttelijä, joten olet valitettavasti "Cruise ei sovi esittämään yhtään ketään"-mielipiteesi kanssa melkoisessa vähemmistössä. Mielipiteensä toki kullakin, mutta sivusta huuteluksi se tässä tapauksessa menee.

Ihmisiä tuntuu Cruisen tapauksessa ärsyttävän se, että hän on skientologi. Skientologia on toki täysin älyvapaata touhua ja täynnä hatusta vedettyjä teesejä, mutta ei se sinänsä eroa esim. kristinuskosta, islamista tai muodissa olevasta kabbala-juutalaisuudesta kuin siten, että se on näitä oppeja selvästi nuorempi. Minulle on ihan yksi lysti, vaikka Cruise uskoisi marsilaisten ylivaltaan ja söisi istukoita päivittäin, kunhan se ei vaikuta hänen kykyynsä tehdä hyviä elokuvia ja näytellä laaja-alaisesti Oscar-tason draamoista ykkösluokan toimintaelokuviin.

Reacher-kirjat ovat muuten hieman yliarvostettuja, ne ovat lähinnä koviin kansiin pakattua kioskikirjallisuutta. Vastaavia "yksinäinen susi taistelee vääryyksiä vastaan"-teoksia on muitakin. Vanha kioskipokkarisarja Remo oli aikoinaan paljon viihdyttävämpi, tarinoissa mentiin rivakammin eteenpäin ja seksikohtauksia oli tiheämmin. Myös Nick Carter -pokkarit ajoivat saman asian.

Ennen olivat asiat paremmin, sillä kioskeissa myytiin halvalla muutamalla markalla sarjapokkareita, joissa toiminnan miehet seikkailivat. Nyt saman tasoisia tai huonompia teoksia tulee kovakantisina kerran pari vuodessa 35 euron hintaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tomppa on vanhan liiton supertähti ja erittäin lahjakas huippunäyttelijä, joka on ollut huipulla yli 30 vuotta ja joka oli vielä viime vuonna parhaiten palkattu miesnäyttelijä, joten olet valitettavasti "Cruise ei sovi esittämään yhtään ketään"-mielipiteesi kanssa melkoisessa vähemmistössä. Mielipiteensä toki kullakin, mutta sivusta huuteluksi se tässä tapauksessa menee.
Jack Nicholson, Al Pacino ja Robert De Niro ovat vanhan liiton supertähtiä. Herra Thomas Mapather on ainoastaan äärimmäisen keskinkertainen näyttelijä, jolla on käynyt helvetin hyvä tuuri. Palkkaukseen on myös turha vedota; eikös kaikkien aikojen kovin liksa yhdestä leffasta ole maksettu Schwartzeneggerille? Ei se tee Arskasta hyvää näyttelijää, vaan kovan bisnesmiehen.

Tompan skientologiaharraste on vain yksi pikkuinen sivujuonne siinä lukemattomien asioiden kokonaisuudessa, joka tyypissä ärsyttää. Jopa niin paljon, että tunnustan nähneeni alusta loppuun ainoastaan kolme hänen elokuvaansa. Top Gunin joskus 14-vuotiaana, Suuret Setelit ihan Paul Newmanin takia sekä Eyes Wide Shutin, koska Kubrick oli Jumala. Jumalakin tosin tekee virheitä, ja Kubrickin virhe oli palkata viimeisen leffansa pääroolia pelaamaan lahjaton pygmi.

Mielestäni elokuvassa oleellista on se, että päähenkilön pitäisi kyetä herättämään jonkinlaista sympatiaa katsojassa. Katsojan pitäisi välittää siitä, miten päähenkilölle käy. Minä en pysty tuntemaan sympatiaa Tompan esittämää hahmoa kohtaan, en mitenkään. Lähinnä toivon, että tulisi joku zombilauma ja söisi sen hengiltä, mahdollisimman hitaasti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
On pakko yhtyä Evilin mielipiteeseen Tompasta. Cruise ei ole mikään erikoinen näyttelijä ja vaikka hänen CV:ssään onkin todella paljon runsaasti lipputuloja kahmineita kassamagneetteja, vain harva noista filmeistä on edes keskinkertainen. Mission Impossible-elokuvat ovat aika hyviä, mistä on kiittäminen ennen kaikkea sivuosan esittäjiä.

Asia, joka minua tällä hetkellä vituttaa huomattavasti Cruisen näyttelijänlahjoja enemmän, on tämä räkätauti. Maanantaina alkanut flunssa on kääntynyt voiton puolelle, mutta vaikea tässä niiskuttaessa on tuollaista ruveta juhlimaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tompan skientologiaharraste on vain yksi pikkuinen sivujuonne siinä lukemattomien asioiden kokonaisuudessa, joka tyypissä ärsyttää. Jopa niin paljon, että tunnustan nähneeni alusta loppuun ainoastaan kolme hänen elokuvaansa.

Vika on sinussa, ei Cruisessa.

1985 Legenda
1986 Top Gun – lentäjistä parhaat
1988 Sademies
1990 Days of Thunder – ukkosta radalla
1992 Kaukainen maa Far and Away
1992 Kunnian miehiä A Few Good Men
1993 Firma
1996 Jerry Maguire – elämä on peliä
1999 Magnolia
2004 Collateral – väärä aika, väärä paikka
2007 Lions for Lambs
2008 Operaatio Valkyrie
2008 Tropic Thunder
2010 Knight & Day

Omat suosikkini Cruisen elokuvista. Osa näistä on leffoina paskoja, mutta onhan siinä Cruisella skaalaa.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jack Nicholson, Al Pacino ja Robert De Niro ovat vanhan liiton supertähtiä. Herra Thomas Mapather on ainoastaan äärimmäisen keskinkertainen näyttelijä, jolla on käynyt helvetin hyvä tuuri. Palkkaukseen on myös turha vedota; eikös kaikkien aikojen kovin liksa yhdestä leffasta ole maksettu Schwartzeneggerille? Ei se tee Arskasta hyvää näyttelijää, vaan kovan bisnesmiehen.

On se kumma, kuinka sitä helvetin hyvää tuuria vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu jo neljättä vuosikymmentä putkeen. Ja se sama äärimmäisen keskinkertainen näyttelijä kerää suitsutusta kriitikoilta (kolme Oscar-ehdokkuutta, kolme Golden Globe -voittoa), rahaa lippuluukuilta niin maan helvetin tavalla sekä päätyy huippuluokan ohjaajien (Oliver Stone, Michael Mann, Stanley Kubrick, Paul Thomas Anderson, Steven Spielberg) elokuviin, yleensä näiden omasta pyynnöstä.

Ei siinä mitään, että ei jostain mediassa olevasta henkilöstä pidä eikä tämä herätä sympatiaa, mutta realismi kannattaa aina pitää mukana, ja samalla kannattaa suoraan myöntää, että omalle antipatialle ei ole mitään muuta syytä kuin antipatia itsessään.

Esimerkiksi Madonna ei herätä minussa mitään sympatiaa ja pidän häntä kylmän laskelmoivana ja rahanahneena kontrollifriikkinä, joka herättää lähinnä kylmiä väreitä ja halua juosta mahdollisimman kauas. En silti ikinä väittäisi, että hän on päässyt asemaansa ja ollut siinä vuosikymmeniä vain helvetin hyvällä tuurilla ja että hänellä ei olisi mitään lahjoja pop-hittien löytämisen ja omaksi ottamisen saralla.

Mutta turhahan se on tästä vääntää, jos et kerran oikeasti edes Cruisen elokuvatuotantoa tunne käytännössä ollenkaan. Mikäpä sen parempaa kuin lukkoon lyöty varma mielipide asiasta, josta ei tiedä mitään eikä haluakaan tietää.

Jos nyt jostain syystä Cruisen pariin joskus päätyisit, niin Oliver Stonen Syntynyt 4. heinäkuuta, Mannin Collateral, P.T. Andersonin Magnolia, Spielbergin Minority Report tai Bryan Singerin Valkyrie eivät ole huonoja valintoja, vaikka minkälaiset Mertaranta-värilasit olisivat päässä. Puhumattakaan Tropic Thunderista, jossa Cruisen sivurooli tuottaja Les Grossmanina on viime vuosikymmenen kenties paras komediallinen sivurooli.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Iso osa näistä elokuvista on hyviä, mutta Tomppa tekee niistä hädintuskin katsottavia.

Benicion ilmaisua lainatakseni vika on sinussa, ei Cruisessa.

Lähtökohta on vähän sama kuin jos toteaisi, että oli se 1980-luvun alun Edmonton Oilers parhaimmillaan ihan ok jääkiekkojoukkue, mutta duo Gretzky & Kurri tekivät joukkueesta hädin tuskin pelikelpoisen. Toki Kurrin tapaisen äärimmäisen keskinkertaisen pelaajan ura johtui alun perinkin vain helvetin hyvästä tuurista, vähän samalla tavoin kuin Selänteellä nyt, tuurillahan se ura on jatkunut 20 vuotta NHL-jäillä koska se maitopoika-hymy on niin ärsyttävä.

Yllä oleva Kurri/Selänne-kommentti voisi olla aito mielipide, ja mielipiteen lausujan oikeutta tähän mielipiteeseen tulisi kunnioittaa, mutta samalla kaikki muut voisivat varata itselleen oikeuden todeta, että mielipide on mutu-pohjalta vedetty, tosielämän realiteettien vastainen ja varsin hutera mielipide, jonka ilmaisija on joko trolli tai sitten muuten vain todellinen vastarannan kiiski.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Urheilussa hyvyys ja paremmuus ratkeaa tuloksilla. Tulokset ovat mitattavia, objektiivisia määreitä (aika, matka, maali- tai pistemäärä). Taiteessa (jopa pökkelönaaman paskaleffoissa) hyvyys riippuu aina taiteen kokijan subjektiivisesta kokemuksesta. Niitä ei voi mitenkään rinnastaa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tom Cruise ei ole erityisen hyvä näyttelijä mielestäni, vaan lähinnä keskitasoa. Tomppa pääsi pinnalle junnuille suunnatuissa Top Gunissa ja Riskibisneksessä ja sen jälkeen olikin tähti. Näyttelysuoritus ei todellakaan ollut kummoista, riitti kun hymyili kivasti ja sai teinityttöjen pöksyt kostumaan. Tämän jälkeen Cruise on päässyt hyviin leffoihin joihin on käytetty hyvin fyrkkaa ja puitteet ovat olleet näyttelijälle erinomaiset, mutta ei Cruise omalla panoksellaan mitenkään leffan tasoa ole nostanut. Tämä kaikki ei tarkoita sitä, että Cruise olisi jotenkin äärimmäisen heikko näyttelijä ja onhan hänkin onnistunut hyviin suorituksiin, kuten Viimeinen Samurai, Collateral, Knight and Day(komedia) ja varsinkin Rock of Ages oli hyvä suoritus (mies lauloi itse, kuten kaikki muutkin näyttelijät siinä leffassa).

Mielestäni Brad Pitt on parempi näyttelijä näistä kahdesta ns. "naisten päiväunista". Jos todella huikeata näyttelijää haetaan, niin mielestäni esim. Christoph Waltz, Tim Roth tai Edward Norton yms. lukeutuvat tuohon ryhmään.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tänään vituttaa suunnilleen kaikki. Jo muutaman päivän ollut elämää suurempi vitutus päällä, eikä tästä tahdo päästä pois. Syy on oikea, mutta alkaa tulla jo pää kipeäksi kun tästä ei eroon pääse.

Vittu mitä paskaa!
 

jallu48

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Voimapelaajat
Vituttaa jatkuvat naisen vihjailut, sekä kuuluisa rivienvälistä lukeminen. Onko se niin vaikeaa vain sanoa mitä oikeasti miettii tai haluaa? Minä yritän niin tehdä, mutta nainen lukee rivien välejä, eikä niitä rivejä itsessään. Siitä riita ja ylilyönneiksihän se meni molempien osalta ja nyt ei puhuta.
 
Viimeksi muokattu:

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Vituttaa jatkuvat naisen vihjailut, sekä kuuluisa rivienvälistä lukeminen. Onko se niin vaikeaa vain sanoa mitä oikeasti miettii tai haluaa? Minä yritän niin tehdä, mutta nainen lukee rivien välejä, eikä niitä rivejä itsessään. Siitä riita ja ylilyönneiksihän se meni molempien osalta ja nyt ei puhuta.

Tämähän se taitaa olla ensimmäinen ikiliikkuja sekä loputon ihmetyksen ja vitutuksen aihe läpi historian. Luultavasti jo cro magnonit, neandertalit sun muut alkuihmiset nuotion ääressä samoja juttuja miehissä miettivät. Jotta mikä siinä on, kun naisolennot käsittävät suorat örähdykset väärin ja örisevät ja ulisevat niin salaperäisesti ettei normaali luiskaotsainen pallinrapsuttaja tajua mitään. Ja kohta on nuijat esillä ja luolamaalaukset jaossa.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ihan vitutus-tasoa, mutta harmittaa SaiPan tippuminen jatkosta, koska Lappeenrantalaisyleisö olisi ansainnut sen "kaksi kotipeliä lisää". Lieventävänä asianhaarana toimii putoaminen HIFK:ta vastaan, joka on aina ollut jollain tapaa kakkossuosikki. (Jos sellaista edes voi olla.)
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Vaikka vapaa-päivä olikin, niin olin fiiliksissä katsomassa yhdeltä BUF-WSH -peliä yhden aikaa yöllä. Sabres fanina odotukset olivat nyt korkealla, koska jotain on tapahduttava. No, Ovechkin tekee puolen minuutin kohdalla maalin ja sitten pistää vituttaan huolella. Sitä muminan määrää yöllä. Ensimmäisen erän surkean esityksen jälkeen oli vain laitettava pillit pussiin ja mentävä nukkumaan.

Ajatuksena oli syödä hatullinen paskaa, jos tuon esityksen jälkeen vielä nousevat, no eipä tarvinut, kun aamulla tuloksia katselin.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
On kyllä paska päivä. Jotenkin vituttaa lähes kaikki, vaikka sellaista varsinaista syytä ei ole. Todella perseestä, alkaisi jo pudotuspelit, saisi ajatuksia sinne enemmän sysättyä.
 

Tuamas

Jäsen
TE-toimisto ja päätoimisen yrittäjyyden perusteet.

Ei voi mikään laitos olla noin pihalla todellisesta maailmasta ja keksiä noin mielivaltaisesti kriteereitä.

Tämän ja muutaman muun ko. laitoksen kanssa tapahtuneen vänkäämisen perusteella ko. laitoksen nimen pitäisi olla kyllä työllistymisen estämis-toimisto.

Kaikki harkinnanvaraisuus pitäisi poistaa välittömästi, koska nykyinen menetelmä mahdollistaa suoranaisen vittuilun virkailijoilta.

Itse siis olen selvittämässä läheiseni asiaa, en onneksi ole asiakkaan roolissa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Voi Lindsey minkä menit tekemään..

No voi ristuksen vittu tosiaan. Just do it, vai miten se nyt meni... Ei Vonnin lipsahtaminen kolopalloilijan kainaloon nyt sentään vitutusta aiheuta, mutta suomalainen poliittinen uutisointi ja mekastus kyllä.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
En jaksanut ettiä mielensäpahoitusketjua, joten laitetaan avautuminen tänne.

Sosiaalisessa mediassa ja kohta varmaan vanhan kansan epäsosiaalisessa mediassakin pyörii tämä Tahdon2013:avaruusseikkailu-lakialoite, jonka ydinajatuksena on käsittääkseni ajaa tasa-arvoista avioliittolakia Suomeen. Aihe on sinänsä minulle täysin ok, että naitetaan vaan heterot, homot ja lesbot miten kukin parhaaksi näkee, mutta tänään koulumme ainejärjestön pj lähetti koko ryhmälle mainoksen aloitteesta ja sekös minua pännii. Mitä vittua opiskeluun tarkoitetulla sähköpostifoorumilla on homoavioliittojen kanssa? Jos minä pistäisin pystyyn aloitteen jääkiekon ristimisestä kansallislajiksi ja laittaisin sen jakoon 15.000:lle opiskelijatoverilleni, niin olisiko sekin sitten ok?

Ymmärrän, että opiskelijayhteisöt haluavat olla osaltaan edistämässä yhteiskuntaamme ja minun puolesta tuollaiset vanhakantaiset uskontoideologistiset säädökset voikin päivittää nykypäivän tasolle. Mutta on se minusta jotenkin kummallista, että opinahjojen sähköposteista tehdään tasa-arvokeskustelun ja vihervasuriliberaalien spämmiallas.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ymmärrän, että opiskelijayhteisöt haluavat olla osaltaan edistämässä yhteiskuntaamme ja minun puolesta tuollaiset vanhakantaiset uskontoideologistiset säädökset voikin päivittää nykypäivän tasolle. Mutta on se minusta jotenkin kummallista, että opinahjojen sähköposteista tehdään tasa-arvokeskustelun ja vihervasuriliberaalien spämmiallas.
Opiskelupaikat, varsinkin yliopistot ovat vasemmistojen viimeisiä linnakkeita ja niitä puolustetaan kirvein. Tätähän se vain on. Olen sinänsä samaa mieltä asiasta, voisi päivittää ajan tasalle, mutta ei tulisi mieleenikään käyttää opiskelupaikan/duunipaikan posteja tuon asian ajamiseen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Keskusteltiin vaimon kanssa patterien/termostaattien toiminnasta. Kiteytettynä hänen mielestä termostaatti on rikki kun patteri on niin kuuma.

Aikaisemmin avoimena olleella ikkunalla ei kuulemma ollut mitään merkitystä. Ikkuna sijaitsee vielä aivan termostaatin yläpuolella. Nyt minä olen idiootti joka ei ymmärrä mitään.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Vatsatauti on aina yhtä hauska ja iloinen tapahtuma.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Juu ei näytä urho tv kärppien playoff peliä. Onhan tämä vittumaista hommaa seurata pleijareita, kun oma suosikki joukkue on jo lomilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös