Mainos

Vitutusketju

• 10 706 730
  • 56 255

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Alkaa nuo lukkofanit jatkoajassa ärsyttämään ihan olan takaa. 6-2 voitto kehiin perjantaina, mitä tapahtuu JA:n lukko-osiossa?

Valitusta, valitusta, valitusta, kehu (ja samaan viestiin valitusta ensi kaudesta), valitusta..........

Ei voi olla noin vitun idioottia ja negatiivista porukkaa. Ihmetellään sitten miksi lukko ei mestaruutta voita, kun asiakaspohja on niin helvetin besserwisseriä ja pystyy hyvät asiat kääntämään aina paskoiksi. 90% lukon faneista täällä ei ansaitsisi kokea yhtään mestaruusjuhlaa.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Poran ääneen herääminen 10:00 lauantai-aamuna vituttaa.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Koeviikko tulossa, vituttaa taas. Matematiikka on ihan perseestä, tuskin pääsen läpi.

Edit: niin joo. Voisi kertoa hieman taustoista tässä matematiikan kohdalla.

Eli mun kohdalla tämä matematiikka on täysin mahdoton case. Hiukan yllättävää varmasti monien mielestä, mutta se on vielä lyhyt matikka. Enkä ymmärrä paskan vertaa mistään derivaatoista. Joku saattaa ajatella, että harjoituksen puutetta ja turhaa selittelyä.

Aloitetaan kertomalla peruskoulusta. Kun olin yläasteella, niin voin vannoa yläasteen olevan ihan sysipaska. Haluaisin sanoa, että varmaan Suomen huonoin yläaste, mutta se voi olla pientä liioittelua kun en muista yläasteista tiedä. Kuitenkin, opetus oli ihan naurettavaa. Matematiikassa mulla oli jo silloin hankaluuksia, etenkin geometrian kanssa. Sain kokeesta nelosen, ja sitten mua yritettiin saada väkisin läpi jollain uusintakokeella. Olin harjoitellut tuohonkin kauan, ja sitten koetilanteessa olin ihan lukossa. Olisin ansainnut matikasta vitosen tai kutosen, mutta todistuksessa oli kasi. Ilmeisesti ihan vain sen takia, että voitin suht leikkimielisen päässälaskukilpailun luokallani. Hiukan tuo kahdeksikko todistuksessa yllätti. Mutta sitten 8,5 keskiarvolla selvisin lukioon.

Lukion aloitettuani oli ihan selvää että osoite on lyhyt matematiikka. Heti ensimmäisen kurssin ensimmäisellä tunnilla tuli selväksi, että meille on yläasteella opetettu ihan eri asioita ja alkeetkaan eivät olleet minulla hallussa. Pääsin kuitenkin kovalla harjoituksella juuri ja juuri kokeen läpi. Toisella kurssilla oli sitten geometriaa, joka on aina ollut se vaikein asia. En osannut tässäkään edes alkeita. Harjoittelin kokeeseen, kaksi viikkoa ennen koeviikkoa luin pelkkää matematiikkaa. En päässyt kokeesta läpi. Uusintaan jouduin, ja siellä jäi todella lähelle läpipääsystä. Ymmärsin yhden asian tehtävässä väärin ja sen takia en läpi päässyt. Kolmannella kurssilla oli sama juttu, harjoittelin mutta ei tuottanut tulosta, kun en osannut alkeitakaan heti alussa. Jouduin uusintaan, ja olisin päässyt läpi siitä jos olisin merkinnyt vastauksien viereen "laskettu laskimella". Eli pisteen päähän jäi läpipääsy. Siinä kohtaa oli sellainen tunne, että opettaja olisi voinut päästää ihan hyvin läpi helpottaakseen tätä tilannetta.

Neloskurssi menossa, ja lyhkäisessä matikassa on kuusi pakollista kurssia joista neljä on läpi päästävä. Olen suorittanut 1/3 käymästäni, eli loput on päästävä läpi. Nytkin olen harjoitellut, kun koe on ensi viikolla. Täytyy sanoa että mitään en ymmärrä enkä usko selviytyväni. Lisäksi opettaja ilmeisesti kuvittelee, etten harjoittele ollenkaan. Tulee aina luokassa kohdalleni ja vittuilevaan sävyyn sanoo, että tee nyt jotain. Ja sitten kun en saa paperille mitään tuotosta aikaiseksi, niin alkaa valittamaan etten ole harjoitellut ja olo on kuin silmätikulla. Harmittaa kun en voi kertoa tätä stooria kokonaisuudessaan ko. opettajalle, enkä varmaan haluakaan sillä se kuulostaisi selittelyltä. Voin kuitenkin sanoa että olen parhaani yrittänyt eikä se näytä riittävän mihinkään tässä asiassa.

Sanomattakin on selvää, että VITUTTAA ja rankasti.

Lisätään nyt tähän vielä se, että kemian kurssista en päässyt läpi, ja jouduin uudestaan kurssille. Sain kuutosen ja siitä ei enää tarvitse murehtia. Fysiikkakin oli hankalaa, mutta pääsin ensimmäisellä yrittämällä rimaa hipoen läpi. Ai niin, yläasteella sain kasit molemmista. Ihan sen ansiosta, että kokeessa sai käyttää vihkomuistiinpanoja.

Kiitos yläaste ja matematiikanopettajat. Tai haistakaa vittu.

Anteeksi purkautumiseni, nyt takaisin derivaattojen pariin.

Viimeksi muokattu:

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaa vituttaa ihan saatanan vitusti, kun 21-kertoiminen pitkäveto (Trio) kovalla panoksella kusahti eilen JYPin tasoitusmaaliin viimeisellä minuutilla. Eniten vituttaa se, että Eller teki maalin korkealla mailalla.
Otteluvalvojan mukaan korkeita mailoja ei voi mukamas tarkistaa videolta. Millon tällainen maailman paskin sääntö on tuotu jääkiekkoon? Muistan ainakin MM-kisoista monet videotarkastukset (mm. TheIlmaveivi), joissa on tutkittu korkeaa mailaa

Mieltä lämmitti kuitenkin hieman Ville Niemisen huutelut päätuomari Teemu Salmiselle: http://www.ksml.fi/urheilu/kiekko/niemisen-pareet-paloivat-vu-salminen-sa-oot-heikko-luonne/1271031
Linkki vie keskisuomalaisen sivuille uutiseen aiheesta.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vituttaa kaverin tekemät oharit, ois mulla ollu aamulla/aamupäivällä muutakii tekemistä ku ootella et millonkohan heppu suvaitsee vastata puhelimeen. Jos sattuukin niin että "no oli tossa vähän yks juttu" (kuten ilmoitti iltapäivästä kun suvaitsi rimpauttaa takaisinpäin), niin ehkei kannata lupautua jeesimään, tai voisi ainakin ilmoittaa ettei ole osallistumassa.

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun olin yläasteella, niin voin vannoa yläasteen olevan ihan sysipaska. Haluaisin sanoa, että varmaan Suomen huonoin lukio, mutta se voi olla pientä liioittelua kun en muista yläasteista tiedä.
Sanomattakin on selvää, että VITUTTAA ja rankasti.

HupsanHei. Ehkä tässä kannattaa ottaa kiinni kohdasta "kun en muista" johtuen epäselvyydestä yläaste/lukio -sektorilla.

Ja jos et edes lyhyestä matikasta selviä, niin olet erittäin väärässä paikassa, Tosin sinussa voi olla ainesta ns bisnesmieheksi. (viittaus toiseen ketjuun)
Ei ole sen tai niiden opettajien vika, jos sinulla ei kapasiteetti riitä. Toisaalta, kyllä aina saa vituttaa.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No, jo oli aikakin. Siis herätä. Maailma odotti juuri sinua.

En tarkoittanut, että on väärin porata aamukymmeneltä lauantaina. Olen itsekin remontoinut niihin aikoihin. Vain vitutti kun meni eilen myöhään enkä ole aikaisemmin kuullut kenenkään naapurin täällä porailevan, joten poran äänen kuuleminen juuri silloin kun se häiritsi mahdollisimman paljon oli ärsyttävä yhteensattuma. Ok, vai olinko väärin vittuuntunut?

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tarkoittanut, että on väärin porata aamukymmeneltä lauantaina. Olen itsekin remontoinut niihin aikoihin. Vain vitutti kun meni eilen myöhään enkä ole aikaisemmin kuullut kenenkään naapurin täällä porailevan, joten poran äänen kuuleminen juuri silloin kun se häiritsi mahdollisimman paljon oli ärsyttävä yhteensattuma. Ok, vai olinko väärin vittuuntunut?

Mitäpä siitä suuremmin, otetaan toiset, ei ollut tarkoitus vähätellä vittuuntumista, ainoastaan kellonaika ihmetytti. Otetaanhan taas?

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal

Anteeksi purkautumiseni, nyt takaisin derivaattojen pariin.

Itselläni ei ollut aikoinaan yläasteella mitään ongelmia matematiikan kanssa, kasin ja ysin välillä pyörittiin, kymppejäkin välillä. Ja ihan vasemmalla kädellä koko ajan.

Lukioon mennessä valitsin luonnollisesti pitkän matematiikan. Aika nopeasti kävi selväksi etten tajunnut siitä yhtään mitään. Melkein yhtä nopeasti kävi selväksi etten ymmärtänyt lyhyestäkään matematiikasta yhtään mitään.

Kolmen vuoden jälkeen kirjoitin lyhyestä matematiikasta 0 pistettä, vaikka yritin tosissani. Ylioppilaaksi kuitenkin valmistuin kun kirjoitin matikan ylimääräisenä vai mikä se termi nyt olikaan.

Nyt, 35-vuotiaana olen ollut kohta 15 vuotta IT-alan ammattilaisena enkä koskaan päivääkään työttömänä, joten maailmassa voi selvitä myös ilman derivaattoja.

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolme ja puoli vuotta ehti mennä, ennen kuin virallisesti vittuunnuin eka kertaa työhöni. Juhlistan tätä seuraavin sanankääntein:

Voihan hevonvitun eriyttäminen.

Aukenee kelle aukenee.

Kiitos ja anteeksi kielenkäyttöni. Ja aion keskustella asiasta myös duunissani, en pelkästään täällä meso.

Terveisiä vaan kaikenvitun inkluusiolle ja integroinnille jne. Erityisoppilaille erityisopetusta, perkele. t. Ukkometso, erityisluokanopettaja

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Terveisiä vaan kaikenvitun inkluusiolle ja integroinnille jne. Erityisoppilaille erityisopetusta, perkele. t. Ukkometso, erityisluokanopettaja

Eriyttäminen ei mielestäni liity mitenkään integraatioon tai inkluusioon. Ensimmäistä tarvitaan jokaisessa luokassa, integraatio on hyvä juttu tietyissä tapauksissa ja inkluusio on idealistien haave.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On sinullakin vielä opeteltavaa, että normiduunin realiteetit ja järki löytyvät. Työkalu? Voi perse. Kas kun et vielä vetänyt esiin kolmiportaista tukea. Onneksi eläke pelastaa, enää neljä vuotta.

Olet tyypillinen jääräpää opettaja, jolle yksinkertainen erityisopetusta selkeyttävä järjestelmä on kauhistus. Eihän mikään opettamisessa ole muuttunut, erityisopetusta tarvitsevat oppilaat saavat edelleen erityisopetusta, opettajien pitää vaan perustella asiansa paremmin. Nyt pitää tukiopetukset, eriyttämiset jne. merkitä, jotta tieto oppilaan tarpeista siirtyy tarvitseville.

Minun työssäni oppilaat tulevat ympäri Suomea ja heidän tausta tiedoissaan on hyvin suurta kirjavuutta. Toisilla on kirjattuna Hojksiin kaikki ja toisilla on ollut vain erotodistus. On oppilaan oikeusturvan kannalta tärkeää, että tuen tarve kirjataan jonnekin.

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TosiFani;4423576 Nyt pitää tukiopetukset kirjoitti:
Ainahan kaikki on merkitty ja kirjattu, anteeksi vaan. Ja aiemmin osattiin jopa yhdyssanat. Eikä hojksia kirjoiteta isolla kirjaimella. Se on oikein, että tuen tarve ja tehdyt toimet kirjataan, mutta nyt on taas lipsahdettu enemmän papereita tekemään, kuin toimimaan aktiivisesti erityistä tukea tarvitsevien hyväksi. Minä olen tätä hommaa tehnyt jo yli 25 vuotta, niin tiedän, että näitä virtauksia tulee ja menee, mutta se mikä auttaa oppilasta on perusduuni. (ps taustatieto)

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ainahan kaikki on merkitty ja kirjattu, anteeksi vaan. Ja aiemmin osattiin jopa yhdyssanat.
Minuakin vituttaa jos joku haistattaa osaamattomuuttaan pitkät yhdyssanasäännöille. On vaikea ottaa vakavasti sellaista kirjoittajaa joka ei osaa toimia edes suunnilleen oikein yhdyssanojen kanssa.

Mutta on tämä nykyaika vaativuudessaan jo aika haasteellista. On kaikkia lainauksiakin osattava tehdä kuten Jatkoajassa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainahan kaikki on merkitty ja kirjattu, anteeksi vaan. Ja aiemmin osattiin jopa yhdyssanat. Eikä hojksia kirjoiteta isolla kirjaimella...

Ei ole kirjattu, se riippuu täysin opettajasta ja koulusta, kuten kerroin aikaisemmin. Väittäisin, että minulla sinua enemmän kokemusta tästä asiasta. Hyvä että teillä on asiat kunnossa, valitettavasti näin ei ole joka koulussa.

Tärkeitä pointteja nuo jälkimmäiset.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kummola voisi käyttää jonkun euron niistä kotikisojen miljoonatuloista että saisivat tuon vitun jääkiekkoliiton tulospalvelun joskus kuntoon. Ei voi olla että joka helvetin lauantai tuo systeemi on täysin jumissa.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koeviikko tulossa.....

Tiedoksesi, että matikka on kaikista aineista helpoin. Ainoa aine missä ei tarvii arpoa mitään. Ainoa aine missä opettamakin voi pätellä perusasiat, että ei ole väliä, vaikka ei peruskoulussa tunnila kävisikään. Lyhyt matikka on niin helppo, että kuulemani mukaan koivuklapille voi opettaa matikkaa sen verran, että pääsee lyhyestä matikasta läpi.

Tsemppiä.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tiedoksesi, että matikka on kaikista aineista helpoin. Ainoa aine missä ei tarvii arpoa mitään. Ainoa aine missä opettamakin voi pätellä perusasiat, että ei ole väliä, vaikka ei peruskoulussa tunnila kävisikään. Lyhyt matikka on niin helppo, että kuulemani mukaan koivuklapille voi opettaa matikkaa sen verran, että pääsee lyhyestä matikasta läpi.

Tsemppiä.

Kiitos. Hiukan eri mieltä, sillä kaikki aineet tuntuvat suht helpoilta paitsi tämä matikka. Englanti, historia ynnä muut, ihan helppoja. Fiksu koivuklapi kyllä, jos osaa käyttää jotain funktion derivaattojen kulkukaavioita. Mulle se syystä tai toisesta tuottaa hankaluuksia.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lyhyt matikka on niin helppo, että kuulemani mukaan koivuklapille voi opettaa matikkaa sen verran, että pääsee lyhyestä matikasta läpi.
On vaikea käsittää kuinka lukion lyhyt matematiikka voi tuottaa toisille niin paljon vaikeuksia, että yo-kirjoituksista jää tosissaan yritettynä appro saamatta. Niin moni koetehtävistä näyttää joka kerta olevan suht kivuttomasti ratkaistavissa päässälaskien, että yksistään nämä oikein tekemällä pääsee johonkin cum lauden pistetasolle.

Tämän sanon ilman sen kummempia matematiikan opintoja. Laajan matikan laudatur jäi sekin aikanaan parin pinnan päähän.

Andrew

Jäsen
On vaikea käsittää kuinka lukion lyhyt matematiikka voi tuottaa toisille niin paljon vaikeuksia, että yo-kirjoituksista jää tosissaan yritettynä appro saamatta. Niin moni koetehtävistä näyttää joka kerta olevan suht kivuttomasti ratkaistavissa päässälaskien, että yksistään nämä oikein tekemällä pääsee johonkin cum lauden pistetasolle.

Minulle lyhyt matikka tuotti kamalia vaikeuksia lukiossa. Kaikista muista aineista sain ihan ok numeroita lukemalla ja seuraamalla tunnilla, mutta matematiikan kanssa en ikinä päässyt niskan päälle.

Onneksi matematiikkaa ei tarvinnut kirjoittaa, koska muuten en ikinä olisi päässyt ylioppilaaksi ja en olisi nykyisessä työssäni mistä tykkään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy