Vitutusketju

  • 10 539 825
  • 56 130

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
"Olisi jopa voinut niellä metallin palasen."

Voi hurja, tuon ikäiset saattavat syödä kilotolkulla hiekkaa, vähän liioitellen, ja muutenkin testaavat kaikkea mahdollista suuhunsa.

Että silleen...
Ei tuo tapaus uutisen paikka ole todellakaan, mutta ei yrityksen mokaa voi peitellä sillä, että kaksivuotiaat saattavat syödä muutenkin vatsaan kelpaamatonta matskua. En ainakaan itse jaksaisi kuunnella selitykseksi kolarilleni sitä, että ihan sama vaikka jarrut petti, koska et sä olisi välttämättä ehtinyt jarruttaa muutenkaan. Mittasuhde on eri, mutta periaate aivan sama.

Virhe on tapahtunut, ja ymmärrän sikäli tuohtumuksen varsinkin kun hyvitys oli täysin marginaalinen, mutta kuten sanoin, ei tuo nyt mikään trauman tai edes uutisoinnin arvoinen asia ollut. En minä kaipaa tänne mitään jenkkiteatteria, mutta voisihan nuo korvaukset olla jotain muuta kuin suorastaan nolaavia.

Elämä jatkuu ja ruotoja löytyy kalapuikoista.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Ei tuo tapaus uutisen paikka ole todellakaan, mutta ei yrityksen mokaa voi peitellä sillä, että kaksivuotiaat saattavat syödä muutenkin vatsaan kelpaamatonta matskua.

Virhe on tapahtunut, ja ymmärrän sikäli tuohtumuksen varsinkin kun hyvitys oli täysin marginaalinen, mutta kuten sanoin, ei tuo nyt mikään trauman tai edes uutisoinnin arvoinen asia ollut. En minä kaipaa tänne mitään jenkkiteatteria, mutta voisihan nuo korvaukset olla jotain muuta kuin suorastaan nolaavia.

Elämä jatkuu ja ruotoja löytyy kalapuikoista.

Ymmärrän pointtisi ja olen jokseenkin samaa mieltä. Nämä tapaukset, joissa soitetaan sitten lehteen kun on koettu omasta mielestä vääryyttä nostavat vain omat karvani pystyyn. Nämä tyypit ovat juuri niitä "asiakas on aina oikeassa" -tyyppejä. Tuossa uutisessa oli vielä hauskasti laitettu samaan lauseeseen jotenkin että:"vastausta ei kuulunut ja sitten tuli pahoittelukirje ja lahjakortti". Olisiko sieltä pitänyt tulla henkilökohtaisesti pahoittelemaan seuraavana päivänä? Minkäkokoinen korvaus olisi pitänyt saada? Satanen?
 

J.Petke

Jäsen
Minkäkokoinen korvaus olisi pitänyt saada? Satanen?

Nämä on juuri niitä "asiakas on aina oikeassa"-tyyppejä. Samoja tyyppejä, jotka sanovat:

"Eihän meille korvauksen suuruudella ole mitään merkitystä, tämä on vaan periaatekysymys"

Juuri niitä, jotka menevät valittamaan kaupassa kun näkevät kuitissa jonkun tuotteet maksaneen 50c enemmän kuin mitä hintalapussa luki. "Joo pieni rahahan tämä on mutta tämä on periaatekysymys"
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Juuri niitä, jotka menevät valittamaan kaupassa kun näkevät kuitissa jonkun tuotteet maksaneen 50c enemmän kuin mitä hintalapussa luki. "Joo pieni rahahan tämä on mutta tämä on periaatekysymys"

Noinhan se on, mutta jos kauppa kusettaa joka kerta tuon 50c niin kyllä siinä tappiolle jää asiakas nopeasti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Totta helvetissä se on periaatekysymys, jos veloitetaan enemmän kuin on sovittu ja luvattu.

Samaa asiaa voi tietysti kokeilla toisin päin: eikös vain se kaupan kassa olekin pikkumainen, jos menee ostamaan kaljapulloa eikä kassa anna pulloa mukaan, jos summasta puuttuu se 50 senttiä?

Näitä tapauksia näkee välillä lähikaupassa, kun kaljanhimoinen spugge on koonnut palautuspulloista ja paskaisista pikkukolikoista summan, jonka olettaa riittävän uuteen kaljalastiin, mutta sitten ei summa riitäkään kaikkiin pulloihin.

Vai olisiko sittenkin niin, että kassa tekee aivan oikein kun ei anna tuotetta halvemmalla kuin mitä sen hinta on. Aivan samoin kuluttajalla on oikeus saada tuote siihen hintaan mitä hintalapussa lukee ja mistä on kauppa ilmoittanut/mainostanut.

Jos huomaisin joskus kotona, että nyt tuli maksettua juustonpalasta vähän lisää, niin en varmaan jaksaisi itse sitä lähteä perimään, mutta jos kassalla huomaisin kuitista, että nyt jäi esim. joku alennus selvästi saamatta, niin kyllä siitä mainitsisin.

Asiakas ei aina välttämättä ole oikeassa, mutta lähtökohtaisesti häneen on palveluammatissa suhtauduttava sillä oletuksella, että hän on omasta mielestään oikeassa ja että hänen asiaansa on kuunneltava asiallisesti ja hoidettava se loppuun. Monesti se asiakas nimittäin voi olla oikeassa.

Toki sitä spuggen länkytystä ei tarvitse loputtomiin kuunnella eikä asiattomuuksia tarvitse sietää, mutta muuten esimerkiksi lapsiperheellä on täysi oikeus reklamoida, jos vauvalle annetussa lihanpalassa on jotain metallinpalasia. Ei siellä niitä kuulu olla, ja jos on, niin niistä on saatava sopiva hyvitys.

Jos jokaista asiakaspalautetta antavaa ihmistä pitää jonkinlaisena kusipäänä idioottina, joka on aina väärässä, niin sitten on täysin väärällä alalla ja paska asiakaspalvelija, jollaisia Suomessa valitettavasti on edelleen ihan liikaa.

Viime kädessä asiakkaat ja heidän ostoksensa maksavat yksityisten alojen palveluyrityksien työntekijöiden palkat ostoksillaan, ja myös julkisen sektorin työntekijöiden palkat katetaan verovaroin, joten jos sitä kuvittelee olevansa jonkinlainen yli-ihminen, joka on asetettu maan päälle tylyttämään ja halveksimaan typeriä ja tietämättömiä asiakkaita, niin sitten sopii muuttaa vaikka yksinään erakoksi erämetsään, jossa ei tarvitse palvella ketään ihmistä eikä olla palveltavana.
 

J.Petke

Jäsen
Toki sitä spuggen länkytystä ei tarvitse loputtomiin kuunnella eikä asiattomuuksia tarvitse sietää, mutta muuten esimerkiksi lapsiperheellä on täysi oikeus reklamoida, jos vauvalle annetussa lihanpalassa on jotain metallinpalasia. Ei siellä niitä kuulu olla, ja jos on, niin niistä on saatava sopiva hyvitys.

Toki on oikeus reklamoida ja firmankin kannalta hyvä, että reklamoidaan, jotta systeemiä pystytään parantamaan. Mielestäni tuo lehtin ilmoittelu ja asioiden paisuttelu on silt aivan idioottimaista. "Menetimme luottomme elintarviketeollisuuteen". Mahtaa tulla yllätyksenä näillekin ihmisille, että myös siellä makkaratehtaassa on ihmisiä töissä ja ihmiset tekevät joskus virheitä, koneista puhumattakaan.

Minulle on ihan sama maksaako ostokseni kassalla 56,30€ vai 56,80€. Jos huomaan, että tuo tapa jatkuu ja ostoksissani on aina ekstraa niin siinä vaiheessa mainitsen asiasta joka on toistunut monta kertaa.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Vituttaa muun muassa verenpurkauma silmässä. Ei satu eikä häiritse näköä, mutta silmä valuu vettä - ja häiritsee kyllä noin ulkonäköjuttuna. Kauanko tätä pitää sietää? Duodecim-sivuston mukaan viikosta kahteen (vittu, jaksa kattella paskaa kahta viikkoa), mutta onko muilla kokemuksia?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Toki on oikeus reklamoida ja firmankin kannalta hyvä, että reklamoidaan, jotta systeemiä pystytään parantamaan. Mielestäni tuo lehtin ilmoittelu ja asioiden paisuttelu on silt aivan idioottimaista. "Menetimme luottomme elintarviketeollisuuteen". Mahtaa tulla yllätyksenä näillekin ihmisille, että myös siellä makkaratehtaassa on ihmisiä töissä ja ihmiset tekevät joskus virheitä, koneista puhumattakaan.

Toki sensaatiomainen paisuttelu, superlatiivit ja paskajournalismi saisivatkin jäädä tästä yhtälöstä väliin. Tuollaiset "menetin uskoni ihmiskuntaan"-tyyppiset lauseet ovatkin aivan idioottimaisia. Joskus sitä sattuu virheitä puolin ja toisin, sekä asiakkaalle että ns. tuotanto/asiakaspalvelupuolen ihmisille (mutta ei koskaan suomalaisille ylijohtajille eikä poliitikoille, koska heistä ei kukaan ainakaan virheiden takia eroa ellei väkisin pakoteta joskus eroamaan).

En pidä itsekään ihmisistä, jotka ylireagoivat asioihin ja tulevat meuhkaamaan suhteettomasti jostain pikkuasiasta. Monella ihmisellä on suhteellisuudentaju hukassa ja monet (tiskien molemmin puolin) luulevat olevansa jotenkin ainutlaatuisia ja ainutkertaisia mestareita, jotka voivat käyttäytyä miten haluavat.

Parasta jälkeä syntyy asiallisuudella puolin ja toisin. Makkara-asiassa on hyvä ilmoittaa tehtaalle, mutta luottoa elintarviketeollisuuteen on turha menettää (tai saa sitä toki lopettaa ruoan ostamisen ja siirtyä jonnekin metsään omavaraistalouteen).

Vastaavasti myös tehtaan päässä olisi hyvä ottaa palaute tosissaan, selvittää mistä ongelma on johtunut ja lähettää ihan asiakkaan mielenrauhan palauttamiseksi selvitys siitä, että "tehtaan linjalla X oli hetkellinen ongelma, joka on nyt korjattu, kiitos palautteesta joka auttaa meitä tekemään jatkossa entistäkin laadukkaampaa makkaraa jne jne" ja siihen päälle sitten vähän hyvitystä.

10 euron lahjakortissa on vähän vähättelyn makua varsinkin kun on kyse pienestä vauvasta (jonka suhteen ihmiset ovat luonnollisesti herkkiä), ehkä olisi voinut laittaa jonkun kunnon tuotepaketin ja toivottaa vauvalle makoisia herkkuhetkiä tuotteiden parissa. Tämmöinen olisi maksanut itsensä takaisin ns. viidakkorummun kautta, kun tyytyväinen perhe olisi kertonut ystäväperheille ja sukulaisille, että heidän asiansa otettiin vakavasti ja että vauvalle lähetettiin oikein tuotepaketti jne, kylläpä onkin hyvä firma kyseessä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tuollaset aivokuolleet voisivat lopettaa kaiken urheilun ja pelata vaikka shakkia loppuiän. Ei tarvisi muita hakata.

Todellakin näin!

Kävin juuri vierailevana tähtenä pelaamassa kaverin jengissä ja kyllä vitutti yksi tyyppi, joita yleensä mahtuu yksi jokaisen harrastesäbäjengiin, jossa on ikäjakauma 18-50v.

Monissa harrastesäbäjengeissä on näitä hieman taidoiltaan huonompia, usein vanhempia pelaajia, jotka sitten sen taidon puutteen korvaa juurikin ylikovalla pelaamisella. Tullaan päälle kuin juna, kun ei palloa saada muuten pois ja huidotaan jaloille ja silmille, mailalla ja kyynärpäällä, sen minkä keretään. Sitten ihmetellään, kun keräillään rojuja kentän pinnasta, kun vastapuoli ei jaksa niitä turhia töksyjä ja iskuja enää ottaa vastaan. Puhetta, kun eivät usein tajua. Onneksi oma jengi on vihdoin viimein sellainen säbäjengi, missä jokainen tajuaa pelistä sen verran, että tulee vaan niitä asiaankuuluvia mustelmia.

Lisäksi vituttaa, että tuli eilen otettua muutama kalja liikaa. Darrassa ei ole kiva olla töissä, kun pitäisi saada hommat hoidettua.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
J.Petkellä vähän asian vierestä esimerkki. Sillä saadaan keskustelu kätevästi sivuraiteille. Sinäkin Musta Nuoli löysit hyvin tarttumapintaa kärjistyksille, liioittelulle ja asian sivusta juttelulle.

Totta helvetissä se on periaatekysymys, jos veloitetaan enemmän kuin on sovittu ja luvattu.

Samaa asiaa voi tietysti kokeilla toisin päin: eikös vain se kaupan kassa olekin pikkumainen, jos menee ostamaan kaljapulloa eikä kassa anna pulloa mukaan, jos summasta puuttuu se 50 senttiä?

Jos huomaisin joskus kotona, että nyt tuli maksettua juustonpalasta vähän lisää, niin en varmaan jaksaisi itse sitä lähteä perimään, mutta jos kassalla huomaisin kuitista, että nyt jäi esim. joku alennus selvästi saamatta, niin kyllä siitä mainitsisin.


Entäpä jos huomaat heti kassan jälkeen saaneesi tuotteen 50c halvemmalla? Onko periaatteesta kysymys kun toki maksat sen puuttuvan 50c?

Asiakas ei aina välttämättä ole oikeassa, mutta lähtökohtaisesti häneen on palveluammatissa suhtauduttava sillä oletuksella, että hän on omasta mielestään oikeassa ja että hänen asiaansa on kuunneltava asiallisesti ja hoidettava se loppuun. Monesti se asiakas nimittäin voi olla oikeassa.

Toki sitä spuggen länkytystä ei tarvitse loputtomiin kuunnella eikä asiattomuuksia tarvitse sietää, mutta muuten esimerkiksi lapsiperheellä on täysi oikeus reklamoida, jos vauvalle annetussa lihanpalassa on jotain metallinpalasia. Ei siellä niitä kuulu olla, ja jos on, niin niistä on saatava sopiva hyvitys.

Siitähän tuli pahoittelukirje ja lahjakortti. Mikä on sopiva hyvitys?

Jos jokaista asiakaspalautetta antavaa ihmistä pitää jonkinlaisena kusipäänä idioottina, joka on aina väärässä, niin sitten on täysin väärällä alalla ja paska asiakaspalvelija, jollaisia Suomessa valitettavasti on edelleen ihan liikaa.


Viime kädessä asiakkaat ja heidän ostoksensa maksavat yksityisten alojen palveluyrityksien työntekijöiden palkat ostoksillaan, ja myös julkisen sektorin työntekijöiden palkat katetaan verovaroin, joten jos sitä kuvittelee olevansa jonkinlainen yli-ihminen, joka on asetettu maan päälle tylyttämään ja halveksimaan typeriä ja tietämättömiä asiakkaita, niin sitten sopii muuttaa vaikka yksinään erakoksi erämetsään, jossa ei tarvitse palvella ketään ihmistä eikä olla palveltavana.


Heh, nämä keksit kyllä ihan itse. Yli-ihminen, tylytys, halveksunta... Ahdistaako?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä vittu on säbä? Tai harrastesäbä? Se on varmaan sitä sählyä, mutta mistä tämä lyhenne tulee? Todennäköisesti ehkä Siistin Ällistyttävät Buuhelmet, Äijänköriläs. Sählyssä sentään on ä-kirjain, kun taas jossain homojen salibandyssa ei ole.
 

Andrew

Jäsen
Monissa harrastesäbäjengeissä on näitä hieman taidoiltaan huonompia, usein vanhempia pelaajia, jotka sitten sen taidon puutteen korvaa juurikin ylikovalla pelaamisella. Tullaan päälle kuin juna, kun ei palloa saada muuten pois ja huidotaan jaloille ja silmille, mailalla ja kyynärpäällä, sen minkä keretään. Sitten ihmetellään, kun keräillään rojuja kentän pinnasta, kun vastapuoli ei jaksa niitä turhia töksyjä ja iskuja enää ottaa vastaan. Puhetta, kun eivät usein tajua.

Tähän vahva sama. Vahinkoja aina sattuu ja ne on eri asia, mutta joillakin tosiaan lähtee homma lapasesta ja pelaavat sählyä kuin oltaisiin jääkiekkokaukalossa tajuamatta, että kenelläkään ei ole suojuksia.

Huvittavinta on se, että monesti näiden todellisuuden taju on niin hämärtynyt, että he eivät tajua tekevänsä väärin vaikka kuinka sanoisi/varoittaisi, mutta sitten, kun he itse saavat maistaa ylikovaa peliä niin johan alkaa valitus...

Parasta on vaan yksinkertaisesti antaa tämmösille kuumakalleille porttikielto, jos sanominen auta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä vittu on säbä? Tai harrastesäbä? Se on varmaan sitä sählyä, mutta mistä tämä lyhenne tulee? Todennäköisesti ehkä Siistin Ällistyttävät Buuhelmet, Äijänköriläs. Sählyssä sentään on ä-kirjain, kun taas jossain homojen salibandyssa ei ole.

En tiedä mistä lyhenne tulee, mutta sinä olet taas niin vitun pihalla kun vaan olla ja voi.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mikä vittu on säbä? Tai harrastesäbä? Se on varmaan sitä sählyä, mutta mistä tämä lyhenne tulee? Todennäköisesti ehkä Siistin Ällistyttävät Buuhelmet, Äijänköriläs. Sählyssä sentään on ä-kirjain, kun taas jossain homojen salibandyssa ei ole.

Mikä vittu on lätkä? Lortto Ämmät Tunkevat Kyrpää Änääliin? Vittu! Ei jää-vitun-kiekossa ole ÄLLÄÄ! Saatana!
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Tähän vahva sama. Vahinkoja aina sattuu ja ne on eri asia, mutta joillakin tosiaan lähtee homma lapasesta ja pelaavat sählyä kuin oltaisiin jääkiekkokaukalossa tajuamatta, että kenelläkään ei ole suojuksia.

Joo ja lämärit. Pelaajilla on shortsit, paidat ja kengät ja kaveri lämää aina kun on tilaisuus. Merkki siitä, että mies on ÄIJÄ.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä vittu on lätkä? Lortto Ämmät Tunkevat Kyrpää Änääliin? Vittu! Ei jää-vitun-kiekossa ole ÄLLÄÄ! Saatana!

Lorttoämmät on kyllä yhdyssana, toisin kuin esim Lortot Ämmät, mutta eihän kaikkea voi tietää. Vituttaa, että sählymieliset hikinauha- ja puuhelmipojat (tai tytöt) eivät voi kirjoitella vaan siellä omilla pikku foorumeillaan. Ja jos et tiedä, mikä on lätkä, niin katso vaikka kielitoimiston sivuilta.

"Siis just siinä melkein kontaktissa mun hiusten geeli jotenkin petti tai horjahti. Mun oli pakko mennä vaihtoon."
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua taas vituttaa, etteivät menneisyydessä elävät, tosiÄIJJÄ-kansankynttilät voi kirjoitella omilla foorumeillaan, mutta kaikkea ei voi saada.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lorttoämmät on kyllä yhdyssana, toisin kuin esim Lortot Ämmät, mutta eihän kaikkea voi tietää. Vituttaa, että sählymieliset hikinauha- ja puuhelmipojat (tai tytöt) eivät voi kirjoitella vaan siellä omilla pikku foorumeillaan. Ja jos et tiedä, mikä on lätkä, niin katso vaikka kielitoimiston sivuilta.

"Siis just siinä melkein kontaktissa mun hiusten geeli jotenkin petti tai horjahti. Mun oli pakko mennä vaihtoon."

Jännän tujakka katkeruuden vivahde näissä avautumisissa! Taustalla on pakko olla skenaario, jossa ukkometso on tullut kotiin ja löytänyt vaimokkeensa sängystä jonkun geelitukka-junnun kanssa, puuhelmet kaulassa ja hikinauhat ranteissa poju on pistelly menemään, eteisessä on ollu sählymaila semmosessa oudossa sählymailapussissa. Varmaan ukkometso saanut vielä syntyneessä kärhämässä nekkuunsa tältä kolopallon mestarilta, vaimon naureskellessa vieressä. Vaatteita keräillessään sählynpeluri varmaan huikannut ukkometson vaimolle vielä että "nähään taas ens kerralla ku meillä on täällä säbä-peli", siitä sitten jääny katkeruus jo tohon pelkkään sanaankin.

Surullinen juttu, voimia sinne.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Huh, omaan rivariin muutto vei sitten peräti 7pv meidän elämästä. Oli kyllä hiton raskas viikko kun joka päivä töitten jälkeen piti lähtee pakkaa, kuljettaa ja purkaa tavaraa. Nooh, nyt ois vielä vanhan kämpän siivous, kyllä nappaa!
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Jalkapalloa piti katsomani tänään Kutoselta, mutta kanava ei jostain mystisestä syystä näy. Kaikki muut kanavat kylläkin toimivat moitteetta, tietenkin. Töissä jo fiilistelin ajatuksella Turun derbystä kera muutaman olusen, mutta vituiksihan tuo meni.
 

DaHolla

Jäsen
Eilen aamulla oli kahden tunnin sisään 3 vaarallista tilannetta pyöräilijöiden kanssa. Kuinka on vaikea on laittaa pyörään joku lamppu tai käyttää jotain heijastinta? Aikuiset ihmiset ajaa jalkakäytävillä helvetinmoista vauhtia ja päättävät vaan sopivassa kohtaa hypätä autotielle ilman mitään ennakkovaroitusta. Tänä aamuna huomasin jälleen että edessäni liikkuva auto joutui lyömään jarrut pohjaan kun joku pimeä hahmo ilmestyi tyhjästä pyörällään ja vauhtia oli taas ihan kiitettävästi. Oikeesti pelkään että jonain aamuna napsahtaa kun talvea kohti mennään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös