Vitutusketju

  • 10 548 909
  • 56 138
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Vituttaa, kun tuntuu siltä, että urheilun seuraaminen on kärsinyt jonkinlaisen inflaation. Mistään ei jaksa enää innostua entiseen malliin, ei telkkarin välityksellä eikä livenäkään. Nyt kun NHL-kausikin on peruuntumassa, niin tuntuu aivan samantekevältä koko alkamassa oleva sesonki.. valioliiga, CL, SM-liiga, Mestis, NFL.. ihan sama. Pitäisi ehkä olla jouluun saakka seuraamatta mitään, niin ehkä se sitten alkaisi taas maistua.
 

ace

Jäsen
Voi vitun vitun vittu! Tämä viesti sopisi myös pariin muuhun ketjuun, mm. Naisasiat. Vittusaatana, parempi vain jatkaa kerran valitulla linjalla. Ja se löytyy sieltä naisasiatketjusta, mikäli jotain kiinnostaa. Saatana!
 

Soolo

Jäsen
Vituttaa nämä tyypit, jotka pelaavat joukkuepelejä, mutta eivät ole ollenkaan joukkuepelaajia. Otetaanpa esimerkiksi vaikka sählyporukka, joka treenaa kerran viikossa ja osallistuu johonkin leppoisaan sarjaan kuten 5-divisioona. Nämä tyypit siis tulevat treeneihin vain joskus, mutta aina peleihin, ja tekevät mitä lystäävät pitäen omasta mielestään hauskaa. Sillä hehän höntsäävät. Mihinkään taktiseen ideaan ei tietenkään voi uhrata ajatusta. Tämähän on vain hauskanpitoa. Joukkuepelaamisesta eivät mitään oikeasti ymmärrä. Silti tykkäävät sabotoida joukkuelajeissa. Pelaisivat hemmetti jotain yksilölajia kuten tennistä tai heittäisivät tikkaa. Syy siihen mikseivät tee sitä on varmasti siinä, että ovat niin paskoja niissäkin, ja joukkuepelejä kun pelataan niin ei teoriassa tarvitse aina katsoa peiliin. Sanotaan vielä, että nämä höntsääjät ovat lähes poikkeuksetta omasta mielestään hyökkääjiä.

Sellaista vitutusta tällä erää. Ja kyllä, minulla on takana hieman turhauttavat treenit jälleen kerran.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
"Hyvä asiakkaamme, emme ole saaneet maksua erääntyneestä laskustasi."

Voi vittu. Kaksi viikkoa myöhässä. "Hauskaa" tässä on se, että seuraavan laskun olen jo maksanut, odottaa vain eräpäivää. Sählättyäni verkkopankin tunnuslukujen kanssa pääsen maksamaan laskun vasta huomenna. Voi vittu. Miten ihmeessä tämä on jäänyt maksamatta?

Kohtuullisen helppoa tilata noi laskut e-laskuna suoraan verkkopankkiin. Ei tarvitse sitten yllättyä karhuista. Verkkopankkiin voi kirjautua vaikkapa kerran viikossa, niin ei tule yllätyksiä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vituttaa nämä tyypit - - tulevat treeneihin vain joskus, mutta aina peleihin, ja tekevät mitä lystäävät pitäen omasta mielestään hauskaa. Sillä hehän höntsäävät. Mihinkään taktiseen ideaan ei tietenkään voi uhrata ajatusta. Tämähän on vain hauskanpitoa.

Olen kokenut saman homman bänditreeneissä. Eräs jäsen on kyllä keikoille tulossa, mutta treeneissä miestä ei näy kuukausiin. Ja sitten keikalla hän soittaa väärin, tai jokin pakon edessä tehty uusi sovitus ei ole edes tämän matalia ääniä kielisoittimestaan näppäilevän herran tiedossa. Ja hän on aina kännissä tai muuten sekaisin. Toisaalta käy sääliksi niin paljon, että telakallekaan ei kehtaa laittaa. Jossakin vaiheessa on pakko laittaa.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tulli vaati veroja. Tuli yllätyksenä joten vituttaa. Ei ilmeisesti kannata tilata Yhdysvalloista mitään kallista.

Yhdellä googlauksella ennen tilausta olisi selvinnyt. Jatkossa, tilaa EU maista, ei tullia, ei veroja. EU:n ulkopuolelta tilattaessa jos kannettava tulli jää alle 10€, ei sitä kanneta. ALV:n kuitenkin joutuu maksamaan.
Tullin sivuilla on tullit eri tavaroille ja netti on täynnä erilaisia tullilaskureita.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
EU:n ulkopuolelta tilattaessa jos kannettava tulli jää alle 10€, ei sitä kanneta. ALV:n kuitenkin joutuu maksamaan.
Tuhmat pojat ovat kertoneet, että esimerkiksi jenkkikauppiaiden kanssa voi yrittää lähetyksen arvon ilmoittamista niin alhaiseksi, ettei tullia tarvitse maksaa. Erityisesti yksityishenkilöiden välisessä kaupassa (mm. nettihuutokaupat) tällainen voi mennä hyvinkin läpi, tietenkin kauppatavarasta riippuen. En kuitenkaan kehota ketään ryhtymään tällaiseen toimintaan, koska se on selkeästi laitonta. On vain tosiasia, että nettikaupankäynnin yleistymisen myötä tullin resurssit eivät yksinkertaisesti riitä syynäämään kaikkia ulkomaanpaketteja, joiden ilmoitettu arvo jää alle tullausrajan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuhmat pojat ovat kertoneet, että esimerkiksi jenkkikauppiaiden kanssa voi yrittää lähetyksen arvon ilmoittamista niin alhaiseksi, ettei tullia tarvitse maksaa. Erityisesti yksityishenkilöiden välisessä kaupassa (mm. nettihuutokaupat) tällainen voi mennä hyvinkin läpi, tietenkin kauppatavarasta riippuen. En kuitenkaan kehota ketään ryhtymään tällaiseen toimintaan, koska se on selkeästi laitonta. On vain tosiasia, että nettikaupankäynnin yleistymisen myötä tullin resurssit eivät yksinkertaisesti riitä syynäämään kaikkia ulkomaanpaketteja, joiden ilmoitettu arvo jää alle tullausrajan.

Myös "Lahja" nimikkeellä olen kuullut pakettien joskus tulleen. Itse tilaan jenkeistä satunnaisesti tavaraa, EUn sisältä sitten enemmän. Ihan reilusti hinnat aina merkattu oikein ja noin keskimäärin 1/3 paketista jenkeistä jää tulliin. Siis oman tilaukseni otoksien perusteella.
Olen myös kuullut isojen poikien kertovan että jotkut jenkkifirmat käyttävät ns man in the middle - välimiestä, eli pieni sivukonttori euroopassa jonka kautta, jenkeistä tilatut tavarat toimitetaan ja lähetetään asiakkaalle Eun sisältä. Ei tullia ja veroa.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olin rehellinen ja maksoin verot niinkuin pitikin. Ensi kerralla olen viisaampi, mutta tosiaan oli ensimmäinen ostokseni USAsta ja tulli tuli täytenä yllätyksenä.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Amerikan paketeista suurin osa tulee siististi läpi, mutta loput jäävät tulliin. Kaikki tulliin jääneet ovat olleet sellaisia, jotka olisi pitänyt hakea postista. Ja jokaisen olen joutunut avaamaan tullissa, riippumatta päälle kirjoitetusta arvosta. PayPal- tai luottokorttikuitti on ollut minulla aina mukana siltä varalta että paketin sisällä ei kuittia ole. Muutaman kerran olen pieniä summia maksanut, ja itse asiassa alv on ollut tullia suurempi.

Enpä usko kusetuskuittien useinkaan menevän tullista läpi, sen verran tarkkoja ainakin Vantaan lentokentän lähellä ollaan.

Kuriirien toimittamia paketteja en ole ikinä joutunut tullista hakemaan. Paksuja postin jakamia kirjeitä en myöskään, vaikka noissa on joskus ollut arvokastakin omaisuutta.

Australiasta, Sveitsistä tai Norjasta en enää ikinä tilaa mitään, kun nuo tuntuvat aina päätyvän tullattaviksi.

Keräilyharrastuksen takia minulle tulee rutosti paketteja ja kirjeitä, ja niitä myös itse paljon lähetän.

Tuommoisen SamSpaden kertoman välimiesfirman tiedän toimineen/toimivan Rotterdamissa. Kanadalaisen kauppiaan paketit tulivat aikoinaan aina sitä kautta, eivät koskaan menneet tullattaviksi. Mitään merkintää ei koskaan ollut Kanadasta jäljellä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Enpä usko kusetuskuittien useinkaan menevän tullista läpi, sen verran tarkkoja ainakin Vantaan lentokentän lähellä ollaan.
Pitää paikkansa uuden tavaran kanssa, ja käytettyjenkin kohdalla sellaisten kanssa joiden hintataso on helppo todentaa. Mutta esimerkiksi vanhojen levyjen ja kirjojen kohdalla tuo ei ole mitenkään helppoa. Niillä kun ei ole mitään ohjehintaa, kaikki riippuu ostajan ja myyjän välisestä sopimuksesta. Tietysti asiantuntija voi antaa lausunnon jonkin levypaketin arvosta, eli onko ilmoitettu 30 taalaa realismia vai olisiko 3000 lähempänä oikeaa. Tuollaiseen taas tullin rahkeet eivät riitä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Alkoi pänniä taas kerran vanha aihe, eli satuin lueskelemaan ja katselemaan partisaani-iskuista jatkosodan aikaan. Varsinaisia kansallissankareita nuo Stalinin keihäänkärjet, arvoisat toverit partisaanit. Mulkerot.

Joo, tunnen Itä-Karjalan keskitysleirit ja Afrikassa kuolee sata lasta sekunnissa. Tuli silti vähän huono fiilis noista sinänsä tutuista tapahtumista.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itse olen ratkaissut ulkomailta tilaamisen niin että yritän aina tilata EUn alueelta. Aina se ei ole mahdollista ja joskus hinta aavistuksen kallimpii esim Englannissa kuin Jenkeissä, mutta kun otetaan huomioon mahdollinen tulli Jenkeistä, on valinta ollut aika helppo. Keräilytavaran kohdalla tietysti vähän eri juttu. Saatavuus, valikoima jne saattaa olla ihan toista luokkaa Amerikan ihmemaassa.
Omat keräilyesineet ovat ns arvokellot, joten jos tilaisin jenkeistä ja tulliin jäisi, olisi verot ja tullit sen verran kovat että ei kannata. Enemmän joutuu etsimään sitä mitä haluaa, mutta yleensä ajan kanssa olen aina löytänyt EUn sisämarkkinoilta sen mitä haen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vituttaa marketit joissa on toistakymmentä kassaa ja joista aina korkeintaan 3-4 palvelee. Ruuhka-aikaan sitten näiden kassojen jonot ovat niin pitkiä että jonon viimeisten perseet kutittelevat sen marketin perällä olevan lihatiskin lasia.

Ja sitten kun vittuuntunut töistäpalaaja pääsee viimein puoli vuosisataa jonotettuaan siihen kassalle, niin alkaa päänaukominen, tylyily ja vittuilu sille syyttömälle kassaneidille/ kassahenkilölle jolla ei ole minkään valtakunnan osaa eikä arpaa noihin helvetillisiin jonoihin. Luulisin heitä itseäänkin risovan kun asiakasta puskee yhtenä kyrpänä eikä kerkiä hetkeäkään huokaisemaan. Ja tuskin he millään suurella, saatika provikkapalkalla ovat.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Ja sitten kun vittuuntunut töistäpalaaja pääsee viimein puoli vuosisataa jonotettuaan siihen kassalle, niin alkaa päänaukominen, tylyily ja vittuilu sille syyttömälle kassaneidille/ kassahenkilölle jolla ei ole minkään valtakunnan osaa eikä arpaa noihin helvetillisiin jonoihin.

Olin muinoin yhden ison kodinkoneketjun palveluksessa ja siellä vallitsi usein ns myyjäpula, ei vaan ollut tarpeeksi myyjiä. Tosi usein sain kuulla että eikö täällä ole muita myyjiä jne, muutaman kerran kysyin että lopetanko palvelemisen tähän ja lähdenkö etsimään jostain lisää myyjiä?

Näissä tapauksissa kehoitin asiakkaita olemaan yhteydessä liikkeen johtoon, se että myyjä menee kertomaan pomoille miten asiat ovat ei ainakaan siinä firmassa auttanut hevonvi***a.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olin muinoin yhden ison kodinkoneketjun palveluksessa ja siellä vallitsi usein ns myyjäpula, ei vaan ollut tarpeeksi myyjiä. Tosi usein sain kuulla että eikö täällä ole muita myyjiä jne, muutaman kerran kysyin että lopetanko palvelemisen tähän ja lähdenkö etsimään jostain lisää myyjiä?

Näissä tapauksissa kehoitin asiakkaita olemaan yhteydessä liikkeen johtoon, se että myyjä menee kertomaan pomoille miten asiat ovat ei ainakaan siinä firmassa auttanut hevonvi***a.

Mikähän siinä on että nämä puljut eivät palkkaa lisää väkeä, kun kerran kauppa käy? Hetken aikaa kun sama paska jatkuu, niin viidakkorumpu laulaa että "älkää sinne menkö, siellä joudut jonottamaan palvelua tolkuttoman kauan". No, en ole kauppamoguli, mutta ihmettelen.
 

passenger

Jäsen
Toisaalta osaa asiakaskin olla hyvin kärsimätön, olin perjantaina Koskikeskuksen DNA-liikkeessä, läsnä yksi myyjä ja minä asiakkaana. Liikkeeseen tuli keski-ikäinen herrasmies, joka puhui puhelimeen ja heti tullessaan liikkeeseen alkoi erittäin kovaan ääneen valittamaan puhelimeensa miten ei saa palvelua ja ostaisi puhelimeen uuden autolaturin jos hänelle ko. liikeessä vain sellainen suostuttaisiin myymään. Pari minuuttia joutui odottelemaan ja helvetin kauheaa kitinää ja kiroilua. Samalla kun myyjä vapautui, tosiaan parin minuutin odottelun jälkeen, asiakas totesi kovaan ääneen puhelimeensa, "ettei täällä näköjään saa palvelua", ja lähti pois. Ei vituta, mutta suuresti ihmetyttää ihmisten kärsimättömyys. Opetelkaa odottamaan.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa siipeilijät. Hyvänä esimerkkinä rip-ketjun Kaisla, siellä jotkut junnut ovat jopa olleet toimitsijoina samassa tiimissä Kallen kanssa. Ai noin 10-vuotiaana? Ja ettei jää epäselväksi, niin itse olen ollut, toimitsijana, kerran jopa linjalla, hänen kanssaan, mutta minä olenkin aikuinen mies.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Vituttaa siipeilijät. Hyvänä esimerkkinä rip-ketjun Kaisla, siellä jotkut junnut ovat jopa olleet toimitsijoina samassa tiimissä Kallen kanssa. Ai noin 10-vuotiaana? Ja ettei jää epäselväksi, niin itse olen ollut, toimitsijana, kerran jopa linjalla, hänen kanssaan, mutta minä olenkin aikuinen mies.

Toisaalta, jos Kaisla on ollut tuomarina ja joku on ollut toimitsijana (oli se sitten 10-vuotias), niin onko sinulla silti oikeutta ilmoittaa, ettei hänellä ole oikeutta kirjoittaa RIP-ketjuun ja muistella sitä kuinka hieno ihminen/tuomari Kaisla oli? 10-vuotiaalle tuollainen kokemus voi olla todella hieno, kun siellä on se joku todella mahtava tuomari viheltämässä. Lapsena tuollaiset jutut jää mieleen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vituttaa siipeilijät. Hyvänä esimerkkinä rip-ketjun Kaisla, siellä jotkut junnut ovat jopa olleet toimitsijoina samassa tiimissä Kallen kanssa. Ai noin 10-vuotiaana? Ja ettei jää epäselväksi, niin itse olen ollut, toimitsijana, kerran jopa linjalla, hänen kanssaan, mutta minä olenkin aikuinen mies.

Siellä oli tasan yksi, joka oli ollut toimitsijana Kaislan kanssa. Ehkä hieman ylireagoitu?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siellä oli tasan yksi, joka oli ollut toimitsijana Kaislan kanssa. Ehkä hieman ylireagoitu?

Miten tämä nyt sinua kosketti? Juo ihan rauhassa siideriäsi, en haittaa sinua suuremmiten. Ja, kun et tiedä mitä suuremmiten tarkoittaa, niin kysy Uleåborgirilta. Hän varmasti tietää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten tämä nyt sinua kosketti? Juo ihan rauhassa siideriäsi, en haittaa sinua suuremmiten. Ja, kun et tiedä mitä suuremmiten tarkoittaa, niin kysy Uleåborgirilta. Hän varmasti tietää.

Minä juon Vana Tallinnaa mökillä, siideriä en juo koskaan. Sinun kannattaa tarkistaa yksikön ja monikon ero suomen kielessä, eikä tarvitse kysyä Uleåborgin kaltaiselta gurulta.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
HIFK voittaa Jokerit, facebook laulaa. HIFK ottaa turpaan Bluesilta ja SaiPalta, kukaan ei kommentoi pariin päivään mitään. HIFK voittaa Pelsut jatkoajalla, Töykkälä tekee voittomaalin, kukaan ei kommentoi, koska kukaan näistä ihmisistä ei tiedä, kuka on Joni Töykkälä. HIFK johtaa tällä hetkellä Ipaa, Ilvestä, siis Ipaa himassa 6-0 ja glory-huntterit huutaa facebookissa. Jengi, joka ei katso kauden aikana pelin peliä, maksimissaan joltain Jimiltä jos sieltäkään, ja nyt tiedetään kyseisestä pelistä kaikki ja huudellaan häviäjä-joukkueiden kannattajille, vaikkei edes katsota peliä.

Miten paljon voi laittaa vituttamaan tällänen "jos HIFK häviää, niin rupeen kannattamaan Jokereita :D" pelleily, ja kommentoidaan peliä ja kerrotaan pelin maalintekijöitä teksti-tvn avulla. Parasta tässähän on se, että kyseiset muutamat ihmiset ovat alkaneet "kannustamaan" HIFKta kauden 10-11 jälkeen, yllättäen.

Ymmärrän sen, että joku jengi liigasta kiinnostaa edes jonkun jutun takia, vaikka sitten sen mestaruuden voittamisen takia, mutta miksi pitää kertoa lajista ja peleistä kaikki julkisesti, kun seuraaminen on sitä IL-otsikoiden lukemista. Kommentointi keskusteluissa taas on tasoa "ifk on paras", kun HIFK voittaa, ja häviön tullessa "ifk on paska".

Glory-huntterit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös