Vitutusketju

  • 10 539 825
  • 56 130

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Parasta tässähän on se, että kyseiset muutamat ihmiset ovat alkaneet "kannustamaan" HIFKta kauden 10-11 jälkeen, yllättäen.

Samaa on tapahtunut myös palstallamme, onpa vaihtunut suosikkijoukkuekin kevään 11 jälkeen joillakuilla. Erityisesti sympatiasarakkeessa on näkynyt HIFK-kannatusta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kappas, tuli tänään kaverikortti.

Siirryinkin siis suoraan taannoisesta Onnellisuusketjusta Vitutusketjuun kulkien viinapullo-nimisen lähtöruudun kautta.

Kaadoin itselleni pikkukolpakollisen Zubrowka-vodkaa 2,5 desin mukiin,täyttelin sitä juuri äsken uudemman kerran. Toiset juovat kolpakoista olutta, minä päätin juoda siitä viinaa.

Hei, minähän olen kerrankin kelvollinen Kalsarikänniketjuun! Täytyykin käyttää sauma tilakseen. Ainakin ennen kuin naapurit tulevat häätöilmoituksen kanssa ovelle. Nyt soi raskastakin raskaampi metalli, tällä hetkellä Asphyxin ensilevy. Sitä ennen At The Gatesin Slaughter Of The Soul, jonka nimi sopiikin hyvin tämänhetkisiin fiiliksiin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Kuten olen joskus aikaisemminkin kirjoitellut, niin HIFK on kannatusmielessä samassa asemassa kuin 90-luvun alun Jokerit. Ennen "stadin ykkösten" raja taisi kulkea pääradan suhteen jota kuinkin Keravalla, mutta nykyisin valkealaisista nuoriso-ohjaajista ja kuusalaisista trukkikuskeista löytyy vähintään saman verran aitoja stadin kundeja kuin jostain Kurvittaresta tai Kolmesta Kaisasta.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Perkele

Keikan jälkeen oli tarkoitus ehtiä bussilla rautatieasemalle ja siitä Lappeenrannan junaan. Keikka oli siis Helsingissä kallion kirkossa ja tarkistin oikein reittioppaasta sen pysäkin, mille oli tarkoitus juosta heti keikan jälkeen. Tulin hämeentielle ja tietenkin kävelin sen oikean pysäkin ohi ja menin toiselle pysäkille odottamaan pienen harhailun jälkeen. Siellä oli pidemmällä myös kolmas pysäkki. Viisi bussia ajoi ohi siitä minun pysäkistäni ja ilmeisesti pysähtyi just niillä edellisellä ja seuraavalla. Lopulta nousin ekaan bussiin joka siihen pysähtyi ja raskaasti kiroten istuskelin siinä tietäen, että en varmasti ehdi siihen junaan ellei se ole myöhässä. Turha varmaan mainitakaan, että se oli viimeinen juna siihen suuntaan tänään. Juoksin sateessa ja paskassa kolmea kantamusta raahaten ihan vitunmoista vauhtia rautatieaseman pysäkiltä laiturille vain todetakseni, että siitä se juna nyt lähti saatana nenän edestä. Toivotin junan viimeiselle vaunulle naisen alapään ja jäin vitutuksissa istumaan siihen laiturin betonille. Kyllä olikin rattoisaa, olinhan pelkästään myöhästynyt viimeisestä junasta, vettä satoi ja sataa vielä viikon ja tyttöystävääkään ei näe kun vasta yli kuukauden kuluttua seuraavan kerran. Viereiselle raiteelle saapui vielä juna ehkä minuutin kuluttua, ja oli varmaan niillä junasta purkautuvilla ihmisillä vitun hauskaa kun TheRimpula istuu puku ja rusetti ja kaikki hienoudet päällä tavarat levällään laiturilla ja vittuuntuu. Ja huomenna pitää tietysti herätä aikasin, että kerkeää ekaan junaan. Saatana!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllä olikin rattoisaa, olinhan pelkästään myöhästynyt viimeisestä junasta, vettä satoi ja sataa vielä viikon ja tyttöystävääkään ei näe kun vasta yli kuukauden kuluttua seuraavan kerran.

Sinulla sentään on tällä hetkellä tyttöystävä. Sinun lasisi on siinä mielessä puoliksi täynnä, vaikka vittumaistahan tuollainen myöhästyminen on. Sitä on itsekin tullut katseltua junan/bussin perävaloja eri aikoina.

Odotin minäkin toissaviikonloppuna 2,5 tuntia bussia puolalaisen keskitysleirin pysäkillä keskellä ei-mitään. Toisaalta kun mietti, että mitä siellä samaisella leirillä oli ihmisille tehty, niin ongelmat julkisten kulkuvälineiden kanssa alkoivat tuntua suht minimaalisilta ongelmilta. Tietysti sitä ovat ihmissuhdeongelmatkin, mutta kukaan ei ole täydellinen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vituttaa se, että aikaa ei ole tarpeeksi. Olisi liikaa kaikkea mitä pitäisi tehdä ja sen lisäksi haluaisin nähdä kavereitakin ja kaikkea muuta. Miksi nyt on niin saatanan kiire kokoaika, kun vuosi sitten vaan mähösin yksin kämpillä 23h päivässä?

Noh, ehkä se tästä. Tällä hetkellä vaan vituttaa, mutta kun aloin kirjoittamaan viestiä ja muistin miten vittumaista tuo pelkkä mähöäminen oli niin vituttaa vähemmän. Väärin vitutettu? Bannia? Hä?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Vituttaa se, että aikaa ei ole tarpeeksi. Olisi liikaa kaikkea mitä pitäisi tehdä ja sen lisäksi haluaisin nähdä kavereitakin ja kaikkea muuta. Miksi nyt on niin saatanan kiire kokoaika, kun vuosi sitten vaan mähösin yksin kämpillä 23h päivässä?

Noh, ehkä se tästä. Tällä hetkellä vaan vituttaa, mutta kun aloin kirjoittamaan viestiä ja muistin miten vittumaista tuo pelkkä mähöäminen oli niin vituttaa vähemmän. Väärin vitutettu? Bannia? Hä?

Ja täällä sitä vaan itsekin notkun. Niin perkeleen tärkeää tekemistä koko ajan, kuten olla Jatkoajassa, sairastaa flunssaa, nukkua ja lukea tentteihin ja totta kai että tuntisin itseni mahdollisimman tärkeäksi niin pelata uusinta NHL:ää.

Ja nyt on aika tehdä niitä katteettomia lupauksia. Kun saan tämän flunssan taltutteua niin minä alan urheilemaan ja nukkumaan alan viimeistään klo 23. Eihän se näin mene.

Itseasiassa tajusin, ettei sinua vituta sama asia, mutta kuitenkin. Sainpas purkaa tuntojani.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Jep vittu...tulipa taas herättyä klo 02.49 tänä yönä. Päivä tungettu täyteen palavereja. Tietää käytännössä sitä, että koko päivä menee koomassa ja kun pääsen kotiin, sammahdan sohvalle ja herään luultavimmin seuraavanakin yönä kahden jälkeen. Ikiliikkuja on keksitty.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Oikeastaan ketjut voisivat olla myös itkeä/nauraa/epäusko.

Ns. esimies hyökkäsi tänään sanallisesti kimppuun. Eikä puhuta mistään kovaan ääneen sanomisesta vaan aivan sairaanloisesta huutamisesta. Eräs tuotannon osa on vittuillut jo viimeiset pari kuukautta, mutta tänään se oli vain ja ainoastaan minun vika. Tämä esimies huusi oikeasti aivaan sairaanloisesti pitkään ja kovaa. Yritin rauhoitella, mutta ei sinne mitkään sanat menneet perille. Porukka tuli vähän hoomoilasena kattomaa; jotta mitäs täällä. Myös toimitusjohtaja tuli paikalle, mutta ei katsonut tarpeelliseksi puuttua tämän esimiehen käytökseen.

Paljon on tullut tehtyä ja monessa työpaikassa oltua, mutta koskaan ennen ei ole minua kohtaa näin hyökätty ihmisenä(koiranan kyllä). Ensiki olin aivan helvetin vihainen mutta sitten alkoi tulla tilalle aivan suunnaton epäusko. Edelleen käy keho vähän yli.

Mitä tässä voi tehdä ja keneen voi ottaa yhteyttä?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitä tässä voi tehdä ja keneen voi ottaa yhteyttä?
Kehottaisin ottamaan yhteyttä työpaikkasi työsuojeluvaltuutettuun, "esimiehesi" esimieheen tai ehkä tässä tapauksessa mieluummin suoraan työsuojelupiiriin, jos tilanteen vakavuus mielestäsi sitä edellyttää.
 

J.Petke

Jäsen
Myös toimitusjohtaja tuli paikalle, mutta ei katsonut tarpeelliseksi puuttua tämän esimiehen käytökseen.

Eihän toimitusjohtaja tuossa oikein voi puuttua kun ei tiedä mistä on kyse ja huudetaanko ihan aiheesta. (tässä tapauksessa toki aiheetta). Noi hommathan hoidetaan sitten toimarin ja esimiehen välillä omassa palaverissa. Itse yrittäisin hoitaa asian esimiehen esimiehen kanssa ja käydä tilanne läpi ja todeta ettet tuollaista käytöstä hyväksy ja siedä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kehottaisin ottamaan yhteyttä työpaikkasi työsuojeluvaltuutettuun, "esimiehesi" esimieheen tai ehkä tässä tapauksessa mieluummin suoraan työsuojelupiiriin.

Ehdottomasti näin. Käytös on täysin asiatonta, ja se on syytä käsitellä työsuojelun toimesta. Työsuojelupiiritarkastaja voi tarvittaessa tulla paikalle tutustumaan tilanteeseen ja sovittelemaan ongelmia, mikä on parempi ratkaisu kuin se, että lähtisit itse rähjäämiseen mukaan. Toki on vaikeaa pysyä asiallisena kun toinen mölisee päin naamaa asiattomia, mutta jos tapauksella kerran on todistajia ja itse et todistettavasti lähtenyt huutotalkoisiin mukaan, niin eipä ainakaan sinua voida syyttää tilanteen aiheuttamisesta.

Tuollaiset tilanteet ovat eittämättä paskamaisia, varsinkin jos tj. katselee päältä eikä hänellä ole munaa puuttua epäasialliseen johtamiseen omassa firmassaan. Joskus voi käydä niinkin, että on parempi vaihtaa duunia jos ei tilanne parane, mutta itse ei kannata missään nimessä irtisanoutua. Jos näyttää siltä, että sinut halutaan savustaa ulos, niin saavatpa sitten tehdä sen siten, että "käräjillä nähdään" ja mahdollisesti voisit saada korvauksia.

Vilkaisepa Työsuojeluhallinnon sivuilta kohta "toimintaohjeita ongelmatilanteisiin", tuosta voi olla hyötyä. Tuolta löytyvät tarvittaessa esim. Turun ja Porin piirin yhteystiedotkin (oletan sinun tällä alueella asuvan suosikkijoukkueesi perusteella).
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuumeinen flunssa. Kyllä niin vittu jee kun vain mahdollista! Onneksi ei kurkkuun koskenut kun yhden päivän vkl aikana, mustaherukkamehu auttoi siihen erinomaisesti. Nessu vuotaa, yskä lähte kurkun pohjalta ja kuume voitelee koko hoidon.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Vituttaa huolella se, etten töiden ja rahatilanteen takia päässyt mukaan lomareissulle huippuun eurooppalaiseen pääkaupunkiin. Ei auta, että se on lähes kakkoskoti useiden visiittien ja tutun vuokrakämpän ansiosta, koommin vituttaa lisää.
Ja koska olen ns. lomaleskenä, seuraava ongelma on helppo arvata. Johon luonnollisesti liittyvät huomisen työtehtävät juuri siinä paikassa, jonne ei pitäisi tässä mielen(?:)tilassa tukkia. Hellurei, taas mennään, hissi pysähtyy kerrosten väliin ja sillai.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saatanan vanhat seniilit, jotka maaseudulla jaksavat valittaa naapurin kissoista. Surettaa ja vituttaa äitini puolesta, kun joku hänen lähitienoon asukas alkoi huutaa ja räyhätä puhelmitse kissasta, joka käy paskomassa heidän tontillaan.

Eli äitini raihnainen kollikissa siellä ilmeisesti oli käynyt. Ja se perkeleen vanha äijä parin sadan metrin päässä naapurissa kuulemma oli alkanut uhkaillla ja kiroilla, että jos kissaa ei hävitetä, niin hän tekee sen itse. No, nyt kissa on viety löytöeläinkotiin, koska oli muuten vielä terve, tosin jo 15-vuotias iältään. Käytännössä kuitenkin niin vanhaa kollia ei enää luovuteta eteenpäin, joten parin viikon sisällä joutunee lopetuspiikin ottamaan niskaansa.

Että vituttaa se persereikä naapuri. Ymmärrän myös äitiäni, joka hänkin on jo eläkeiässä. Ettei jaksa kuunnella piinaavia naapureita yhden nelijalkaisen luontokappaleen vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Käytännössä kuitenkin niin vanhaa kollia ei enää luovuteta eteenpäin, joten parin viikon sisällä joutunee lopetuspiikin ottamaan niskaansa.

Hitto jos asuisin nyt edes rivarissa. Periaatteessa mietinnässä on koko ajan ollut kolmas kissa talouteen ja mietitty nimenomaan tämän kaltaista tilannetta. Eli tavallaan pelastettava kissa. Kaksi muuta ovat pentuina tulleet. Paha ihminen olisin, jos pakottaisin sisäkissaksi vanhuksen. Toivottavasti löytyy koti, eikä mene piikille. Nuo on todella perseestä nuo tilanteet. Meillä toinen on karkailija, mutta viime kerralla kun karkasi, niin sai sen verran pahasti köniin naapurin kissalta, että kun yritin käyttää pihalla niin karkuun selän taakse meni piiloon sen kollin ilmestyessä. Eikä tuo hirveästi ole enää yrittänyt karkailla.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tämä vitun flunssa pitää mut hereillä... Eihän mulla oliskaan herätys kuin tasan viiden tunnin kuluttua. Täytyy sammuttaa kone ja spotify ja pakottaa se uni tähän kuuppaan vissiin. Nuija nukutus ei onnistu, sillä en päästä Tom Laaksosta asuntooni.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jumalauta. Ei tule uni taas tänä yönä sitten millään, ei vaikka kuinka yrittää.
Pillereitä vedetty naamaan, mutta silti kykitään pystyssä.
Ihme homma, tämä toistuu joka toinen yö ja ennen kuin kukaan tulee kertomaan rytmeistä, totean nukkuneeni toissa yönä (ti-ke) ihan normaalisti 00-09 ja ma-ti yönä sitten nukuttiin 06-12. Nyt aletaan pikku hiljaa pääsemään tohon kello kuuteen.
Kun joskus nukkumatti meinaa täälläkin hiekkoineen käydä, niin ei viitsisi nukkua iltapäivään asti, koska sitten voi taas olla savotta saada unen päästä kiinni illalla.
Perkele.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
En tiedä olenko ainoa, jota vituttaa työsulku ja NHL-pelaajien tuleminen Suomeen. Maailman paras puolustaja tuli Jokereihin ja minua tämä ei hetkauta pätkääkään. Muutenkin tässä kustaan niiden joukkueiden niskaan, jotka ovat saaneet joukkueen aikaisin kasaan ja rakentaneet sen huolella. Ainakin minun mielestäni nämä hieman, sanoisinko "jännästi" joukkuetta rakentaneet tiimit, kuten TPS ja Lukko saavat työsulusta kohtuuttomasti etua. Tai voihan olla, että siellä luotettiin koko ajan työsulun toteutumiseen, mistäs minä tietäisin.

Ja tiedän, olen kai vain katkera, kun Tampereelle ei ketään ole tulossa.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
En tiedä olenko ainoa, jota vituttaa työsulku ja NHL-pelaajien tuleminen Suomeen. Maailman paras puolustaja tuli Jokereihin ja minua tämä ei hetkauta pätkääkään. Muutenkin tässä kustaan niiden joukkueiden niskaan, jotka ovat saaneet joukkueen aikaisin kasaan ja rakentaneet sen huolella. Ainakin minun mielestäni nämä hieman, sanoisinko "jännästi" joukkuetta rakentaneet tiimit, kuten TPS ja Lukko saavat työsulusta kohtuuttomasti etua. Tai voihan olla, että siellä luotettiin koko ajan työsulun toteutumiseen, mistäs minä tietäisin.

Ja tiedän, olen kai vain katkera, kun Tampereelle ei ketään ole tulossa.

Juuri olin tulossa kirjoittamaan samaa. Tuntuu pahalta kun koko SM-liiga kausi on menossa täysin piloille, kun sirkuspellet valtaavat areenan. Nykyään saa jo ihan tarpeeksi vitutusta siitä, että pelaajat vaihtavat seuraa kuin paitaa ja kesken kauden tapahtuu jo ihan liikaa siirtoja. Sitten vielä tuolta helvetin NHL:stä ruvetaan roudaamaan oikein isoin kourin vielä muovisemmaksi sarjaa muuttamaan keikkatyöläisiä. Esimerkkinä ja lopullisesti hermot vieneenä esimerkkinä Lukon tanskalaiset. Ja tiedän joo, katkeruus on osa tätä tarinaa, sillä tottakai vituttaa oman seuran, Pelicans kannalta, kun on joukkue kasattu ulkomaalaisia myöten suht hyvissä ajoin kasaan ja sitten koko SM-liigakausi perutaan ja aloitetaan sirkus.

Sulkekaa nyt perkele tuosta sarjasta ne joukkueet, jotka hankkivat työsulkupelaajia yli 1 kappaleen. No, ei kai välivuosi SM-liiga osalta kovin pahaa tekisi mielenkiinnon takia, sellainenhan tästä kovaa tahtia on tulossa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
...tässä kustaan niiden joukkueiden niskaan, jotka ovat saaneet joukkueen aikaisin kasaan ja rakentaneet sen huolella. Ainakin minun mielestäni nämä hieman, sanoisinko "jännästi" joukkuetta rakentaneet tiimit, kuten TPS ja Lukko saavat työsulusta kohtuuttomasti etua.

Juuri olin tulossa kirjoittamaan samaa. Tuntuu pahalta kun koko SM-liiga kausi on menossa täysin piloille, kun sirkuspellet valtaavat areenan.
Ja sanasta sanaan sama molempiin; vituttaa ja huolella. Täysi sirkushan tästä on tullut taas kerran. Olen lisäksi aivan varma, että NHL-kausi 2012-13 jää kokonaan pelaamatta. Nautitaan nyt sitten kevääseen asti näistä jonglööreistä, vittu.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Koomista että tämä itku tulee niiden joukkueiden kannalta, jotka eivät ole vahvistaneet jengiään NHL-pelaajilla. Ymmärrän kyllä tuon kannan, kyllähän tämä ruletti aikalailla liigaa sekoittaa, mutta yrittäkää nyt nähdä tilanteessa jotain positiivistakin. Suomalainen yleisö pääsee näkemään maailmanluokan pelaajia, ja katsojakeskiarvotkin todennäköisesti nousevat. Tämän lisäksi nuoret pelaajat pääsevät ottamaan mallia maailman huipuilta. Positiivista, eikö?
 

J.Petke

Jäsen
Koomista että tämä itku tulee niiden joukkueiden kannalta, jotka eivät ole vahvistaneet jengiään NHL-pelaajilla. Ymmärrän kyllä tuon kannan, kyllähän tämä ruletti aikalailla liigaa sekoittaa, mutta yrittäkää nyt nähdä tilanteessa jotain positiivistakin. Suomalainen yleisö pääsee näkemään maailmanluokan pelaajia, ja katsojakeskiarvotkin todennäköisesti nousevat. Tämän lisäksi nuoret pelaajat pääsevät ottamaan mallia maailman huipuilta. Positiivista, eikö?

Se on vaan helkkarin vaikea olla positiivinen kun omalla seuralla ei ole rahaa edes Stamkosin mailoihin. Kateuttahan tämä kaikki on, ainakin omalla kohdallani. Olisihan se käsittämättömän hienoa jos Hämeenlinnassa ykkösen laidassa viilettäisi NHL-statuksen mies mutta kun kerta itse on tyritty joukkue niin huonoon taloudelliseen tilaan niin ei auta kuin olla kateellinen joukkueille, joilla on joku taho, joka nuo maksut kuittaa. Tilannehan voi kääntyä kahteen suuntaan, voidaan olla vahingoiloisia kun joku joukkue ei pärjää vahvistuksista huolimatta ja itse ollaan sarjataulukossa korkeammalla tai sitten voidaan olla katkeria kun ollaan peräpäässä ja rikkaat seurat vaan ostelevat lisää NHL-miehiä.

Kateus - tuo suomalaisten voimavara.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ja sanasta sanaan sama molempiin; vituttaa ja huolella. Täysi sirkushan tästä on tullut taas kerran. Olen lisäksi aivan varma, että NHL-kausi 2012-13 jää kokonaan pelaamatta. Nautitaan nyt sitten kevääseen asti näistä jonglööreistä, vittu.

NHL-vahvistukset tuskin täällä koko kautta veivaavat, koska ainakin suomalaiset NHL-miehet ovat ahneita veronkiertäjiä, jotka eivät halua antaa kotimaalleen mitään takaisin. Eli NHL-vahvistuksia voi verrata lähinnä jokakautisiin satunnaisulkkareihin, tosin taso on tällä kertaa parempi ja yleisön mielenkiinto suurempi. Osa voi tietysti pelata koko kauden, mutta jotkut jessejoensuut ja lennupetrellit yms. eivät kokonaiskuvaa kauheasti muuta. He ovat kelpo pelaajia, mutta eivät sen luokan tähtiä, että he lopullisia sijoituksia ratkaisisivat.

SM-liigassahan ei viime vuosina ole paljoa kiinnostavaa ollut, joten ei NHL-työsulusta haittaakaan ole, kuten ei ollut 1994-1995 eikä silloin 2000-luvun alussakaan.

Runkosarjan merkitys on nykyisin liigassa lähes olematon (pohjasijoituksistakin voi päästä SM-finaaliin, runkosarja on siis turha kunhan nyt kympin sakkiin jollain rupusakilla pääsee), joten peleillä ei ole kunnon panosta. Paikallispelejä on älytön määrä, inflaation ovat nekin kokeneet. Liigasta ei voi myöskään käytännössä pudota, koska liigakarsinnoista on tehty nykyisellään lähes mahdoton prosessi Mestis-joukkueelle (toisin kuin elinvoimaisemmassa Elitserienissä, josta voi aidosti pudota ja johon voi aidosti nousta) ja monet paremmat pelimiehet on kupattu KHL:ään.

Ihan sama toisaalta minulle, en kumminkaan yhteenkään liigapeliin mene. NHL-kauden peruuntuminen tai peruuntumatta jättäminen ei myöskään merkitse juurikaan mitään, paitsi tietysti hieman keväisten MM-kisojen suhteen. Jos kausi peruuntuu, niin MM-kisajoukkueet saattavat olla pullollaan NHL-miehiä (jotka samalla voivat antaa näyttöjä seuraavaa arvokisaa eli olympialaisia varten), mikä olisi tietysti tasokasta seurattavaa. Toisaalta jos NHL-kausi pääsee myöhässä alkuun, niin silloin NHL-miehiä ei MM-kisoissa näy, ja monen mielessä varmasti on, miten kävi keväällä 1995 vastaavassa tilanteessa Suomelle.

Ruotsissahan Elitserienin aidosta auki olemista johtuen Allsvenskan on kovatasoisempi kuin Mestis, ja Allsvenskanissa on jo jokunen NHL-vahvistus. Jos Mestikseen ja vaikkapa TuToon saataisiin jollain Tamin megaspektaakkelisponsoritempauksella NHL-mies osaksi kautta, niin toki se olisi sirkus, mutta positiivinen sellainen. Eivätköhän lehterit pullistelisi, jos Samu Pitkäsen tai Teemu Aarnion korvaisi 10 otteluksi joku tämän päivän Ted Donato.
 

Andrew

Jäsen
Ihan sama toisaalta minulle, en kumminkaan yhteenkään liigapeliin mene. NHL-kauden peruuntuminen tai peruuntumatta jättäminen ei myöskään merkitse juurikaan mitään, paitsi tietysti hieman keväisten MM-kisojen suhteen.

Ihmeellisintä tässä on se, että jotkut NHL pelaajat oikeasti luulevat, että he voivat voittaa työtaistelun. Se kun on biljonäärit (omistajat) vastaan miljonäärit (pelaajat) ja omistajat ovat päättäneet, että homma viedään loppuun asti. Pelaajilla ei oikeasti realistisesti ole tässä taistelussa muuta, kun hävittävää.

Varmasti moni pelaaja sen tajuaa, mutta ei sitä voi sanoa ääneen, koska pelaajaliitto suuttuu. Kuitenkin kaverit tienaavat huikeita summia niin eikö kannattaisi ottaa se mitä on tarjolla, eikä menettää kaikkea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös