Vitutusketju

  • 10 548 171
  • 56 138

ace

Jäsen
Minua taas vituttaa koko naamakirja ja sen systeemi, jossa jokaisella on iso määrä "ystäviä", jotka eivät oikeasti ole ystäviä ja joiden päivitykset eivät ollenkaan kiinnosta. Tämän takia en FB-profiilia omistakaan.

Amen!

En siis olekaan ainoa ihminen maailmassa, joka ei ole FB:ssä. Vituttaa ne ihmiset, joilla on pakottava tarve yrittää käännyttää minut, kertomalla mitä kaikkea hyvää naamakirjassa on, kun kuulevat etten siellä ole.

Oikeastaan sama ilmiö tapahtuu, kun kerron jollekkin, etten halua koskaan lapsia. Heti pitää alkaa kertomaan miten ihanaa se on, kun meidän Eero-Orvokki kasvaa ja oppii uusia asioita. Mua ei vittuakaan kiinnosta teidän kersojen ihanuus.

Huh, sain lietsottua itseni raivoon pelkästään ajattelemalla kyseisellä tavalla toimivia ihmisiä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Amen!

En siis olekaan ainoa ihminen maailmassa, joka ei ole FB:ssä. Vituttaa ne ihmiset, joilla on pakottava tarve yrittää käännyttää minut, kertomalla mitä kaikkea hyvää naamakirjassa on, kun kuulevat etten siellä ole..

Täällä on yksi Facebookiton ihminen myöskin! Ihan turha paikka, vitutti kun jokaisesta ikkunasta ja luukusta suollettiin niitä "ihanaa, ei sada" tai "perse juuttui savupiippuun" tyylisiä päivityksiä, jotka eivät voi paskaakaan kiinnostaa normaalia kuolevaista ihmistä.

Tänäänkin jouduin kiperän tilanteen eteen, kun ensin iso joukkio kuuli, ettei minulla ole Facebookia. Keräsin kaikkien hämmentyneet ja jopa närkästyneet katseet. Minulta kysyttiin syytä, mutten kehdannut vastata, mitä mieltä oikeasti olin. Voihan nimittäin olla, että jollain heistä se perse todella on juuttunut siihen savupiippuun. Mene ja tiedä, onneksi en kertonut syytä. Olisi varmaan ollut aika hulinat siinä kohtaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Amen!

En siis olekaan ainoa ihminen maailmassa, joka ei ole FB:ssä. Vituttaa ne ihmiset, joilla on pakottava tarve yrittää käännyttää minut, kertomalla mitä kaikkea hyvää naamakirjassa on, kun kuulevat etten siellä ole.
Minäkin ilmottaudun tähän joukkoon. Ikuna en ole ollut, ikuna en mene. Lueskelen joskus siskoni/kaverini seinältä (seinähän se on, missä on kaikkien kavereitten päivityksiä?) näitä toisten päivityksiä ja ei voi muuta sanoa kuin että vähintään 75 prosenttia on pelkkää paskaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Haistakoot Itella oikein kuppaisen ja visvaisen vitun!
Konsernina ja organisaationa se onkin perseestä, ja työnantajana. Pätkätyöläisen (liian pieni) palkka oli aina laskettu väärin ja lisäksi myöhässä.

Älä kuitenkaan vihaa yksittäisiä postityöntekijöitä. He ovat ylityöllistettyjä ja alipalkattuja, mutta silti tekevät muiden halveksimaa työtään nurisematta säässä kuin säässä ja pyrkivät tekemään aina parhaansa - jatkuvasti kiristyvistä vaatimuksista ja olosuhteista huolimatta.

Postimies tai -nainen on työn sankari, joka ansaitsee jakamattoman kunnioituksemme. Jo pelkästään siksi, ettei mene lakkoon vaikka usein olisi aihetta. Jos Posti olisi viikonkin lakossa, sitä kaaosta selviteltäisiin kuukausikaupalla. Ole kiltti postikustille - support your local Itellion!
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Älä kuitenkaan vihaa yksittäisiä postityöntekijöitä. He ovat ylityöllistettyjä ja alipalkattuja, mutta silti tekevät muiden halveksimaa työtään nurisematta säässä kuin säässä ja pyrkivät tekemään aina parhaansa - jatkuvasti kiristyvistä vaatimuksista ja olosuhteista huolimatta.

Postimies tai -nainen on työn sankari, joka ansaitsee jakamattoman kunnioituksemme. Jo pelkästään siksi, ettei mene lakkoon vaikka usein olisi aihetta. Jos Posti olisi viikonkin lakossa, sitä kaaosta selviteltäisiin kuukausikaupalla. Ole kiltti postikustille - support your local Itellion!

Minä vihaan sitä tyyppiä joka on vastuussa siitä että pakettini on nyt viipynyt matkallaan jo viikon ja olisin aivan ehdottomasti tarvinnut sen jo eilen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Oikeastaan sama ilmiö tapahtuu, kun kerron jollekkin, etten halua koskaan lapsia. Heti pitää alkaa kertomaan miten ihanaa se on, kun meidän Eero-Orvokki kasvaa ja oppii uusia asioita.

Onneksesi et ole nainen, saisit kuunnella nelikymppiseksi asti tuota moninkertaistettuna sekä lähes kauhistelua siitä, kuinka paha ihminen oletkaan kun et halua lisääntyä.

Joillekin on mahdotonta ymmärtää, miten lisääntymisikäinen ihminen - varsinkaan nainen - voi olla vuosi vuodelta yhä varmempi siitä, ettei tule koskaan lisääntymään, eikä vähiten siksi, ettei pidä lapsista. Kun katson lapsiperheiden arkea, en näe siinä mitään sellaista, mitä omaan elämääni haluaisin hetkeksikään. Arvostan omaa vapautta ja omaa rauhaa niin paljon, etten ikinä voisi niistä luopua ainakaan lapsen takia. Lapsen, joka minun näkökulmastani katsoen vie ajan, rahat ja hermot antamatta takaisin mitään sellaista, mitä minä osaisin arvostaa. Varmasti monet saavat lapsilta jotain sellaista, mitä pitävät arvokkaana, mutta eivät kaikki.

Jään odottelemaan montako minuuttia menee, ennen kuin joku perheellinen tulee julistamaan, kuinka ihminen ei voi tietää millaista on täydellinen onni ennen kuin on lisääntynyt; ymmärtämättä, että joillekin ihan aidosti olisi täydellinen helvetti elää samassa taloudessa laps(i)en kanssa.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Jään odottelemaan montako minuuttia menee, ennen kuin joku perheellinen tulee julistamaan, kuinka ihminen ei voi tietää millaista on täydellinen onni ennen kuin on lisääntynyt; ymmärtämättä, että joillekin ihan aidosti olisi täydellinen helvetti elää samassa taloudessa laps(i)en kanssa.

Mun mielestä on epäreilua julistaa missään asiassa ehdotonta totuutta kenenkään toisen puolesta, varsinkaan tämän mittakaavan asioissa.

Sinällään tämä perhe- vs. sinkkuajatusmaailma kiistan aiheena on aika naurettava, koska enempää subjektiivista asiaa ei varmasti olekaan. Jotkut viihtyvät lapsettomana ja toiset taas perheellisinä.

Usein perheelliset "unohtavat" sen vaivattomuuden ja helppouden asioissa, mitä oli ilman lapsia, toisaalta taas tiettyjä kokemuksia ei voi mieltää jossei niitä ole henk. koht. kokenut.

Summasummarum tuo vääntö on yhtä hyödyllistä ja mielekästä kuin seksuaalisesta suuntauksesta tai uskonnosta väittelykin...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sinällään tämä perhe- vs. sinkkuajatusmaailma kiistan aiheena on aika naurettava, koska enempää subjektiivista asiaa ei varmasti olekaan. Jotkut viihtyvät lapsettomana ja toiset taas perheellisinä.

Tuota ainakin minä tarkoitin, oletan, että niin myös Ace.

Vitutuksen aiheenahan nyt oli se, miten usein perheellisillä on vaikeuksia ymmärtää, että heidän onnensa voisi olla toisen helvetti. En minäkään mene kritisoimaan perheellisiä heidän ratkaisustaan lisääntyä, saati kauhistelemaan, että "tuo on kyllä päätös jota kadut varmasti koko loppuelämäsi ja kyllä se sinunkin mielesi muuttuu". Ja raskausuutisista onnittelen kyllä, sen sijaan että tiedustelisin monennellako viikolla ollaan ja vieläkö ehtisi tehdä abortin, ettei sitten vanhemmalla iällä kaduta (vrt. perheellisten "kannattaa tehdä lapset ennen kuin olet liian vanha siihen ja sitten kaduttaa").

TQoFE tänään klo 11.13 kirjoitti:
Varmasti monet saavat lapsilta jotain sellaista, mitä pitävät arvokkaana, mutta eivät kaikki.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minä vihaan sitä tyyppiä joka on vastuussa siitä että pakettini on nyt viipynyt matkallaan jo viikon ja olisin aivan ehdottomasti tarvinnut sen jo eilen.

Ihan samat aiheet. Monesti kun tilaan jonkin tuotteen ulkomailta, vaikka Briteistä, lähtee se royal mailin kautta lentopostina tänne ja on perillä Suomessa 24 tunnin sisällä tilauksesta. Sitten matka turusta/Helsingistä kestää Vaasan lähes aina 5-6 päivää. Ei vittu voi olla totta. Eikä se makaa tullissa, senkin näkee että tullin läpi on tullut äkkiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jään odottelemaan montako minuuttia menee, ennen kuin joku perheellinen tulee julistamaan, kuinka ihminen ei voi tietää millaista on täydellinen onni ennen kuin on lisääntynyt; ymmärtämättä, että joillekin ihan aidosti olisi täydellinen helvetti elää samassa taloudessa laps(i)en kanssa.
Heh, luin tuon viestin jo eilen, mutta en ajatellut siinä olevan mitään niin kummallista, että pitäisi kommentoida. Sen sijaan tätä sun jatkuvaa sotaasi en niin hyvin ymmärrä. Asia on aika selkeä - lapseton ei tiedä, mitä elämä vanhempana lopulta antaa, lapsellinen taas tietää, mitä se vie ja mitä se antaa. Se, että joku valitsee toisin kuin esim. minä, ei ole ollenkaan pointti, vaan se, että turha nillittää, jos ei koskaan voi asiaa varmaksi tietää.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ah mikä vitutuksen aalto pyyhälsi lävitseni luettuani Mustan Nuolen viestin "Suomen oikeuslaitos.."-ketjusta.
Ei voi vaan saatana käsittää, kuinka kujalla sitä ollaankaan meidän "oikeus"laitoksessa.
Hyvä sylvi sentään.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Joillekin on mahdotonta ymmärtää, miten lisääntymisikäinen ihminen - varsinkaan nainen - voi olla vuosi vuodelta yhä varmempi siitä, ettei tule koskaan lisääntymään, eikä vähiten siksi, ettei pidä lapsista. Kun katson lapsiperheiden arkea, en näe siinä mitään sellaista, mitä omaan elämääni haluaisin hetkeksikään. Arvostan omaa vapautta ja omaa rauhaa niin paljon, etten ikinä voisi niistä luopua ainakaan lapsen takia. Lapsen, joka minun näkökulmastani katsoen vie ajan, rahat ja hermot antamatta takaisin mitään sellaista, mitä minä osaisin arvostaa. Varmasti monet saavat lapsilta jotain sellaista, mitä pitävät arvokkaana, mutta eivät kaikki.

Tämähän kuin minulta lainattua tekstiä.

Minä olen kuulemma itsekäs kun en halua lapsia. Sitten minä olen.
 

d2uce

Jäsen
Mitä muuten jengi on mieltä siitä, jos joku tappaa esim. koiran? Onko rinnastettavissa ihmisen tappamiseen?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Mitä muuten jengi on mieltä siitä, jos joku tappaa esim. koiran? Onko rinnastettavissa ihmisen tappamiseen?
Ei ole rinnastettavissa. Eläin on eläin ja ihminen ihminen. Toki toisen ihmisen koiran tappaminen on rangaistavaa, koska tällöin tuhotaan toisen ihmisen omaisuutta ja mahdollisesti aiheutetaan tälle ihmiselle henkistä kärsimystä. Tietenkaan eläimille ei saa aiheuttaa tarpeetonta tuskaa niitä tapettaessa. Ja noin yleensä ottaen tappamiselle pitäisi olla jokin hyvä syy. Eläintenrääkkäys on sen sijaan hyvin vastenmielistä, ja tästä olisi hyvä antaa ainakin kovia sakkorangaistuksia.

Ja lisätään vielä, että luonnon monimuotoisuuden säilyttämiseksi uhanalaisten/rauhoitettujen eläinten tappamisen on oltava rangaistavaa, vaikka sen tekisi kuinka humaanisti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en pidä mummoista, enka halua niitä. On ihan jokaisen oma asia, hankkiiko mummoja, mutta en halua kokea huonoa omaatuntoa siitä, että mummot ei ole mun juttu. Onneksi ei ole omia mummoja, miettikää paljox niistä olis vaivaa? Naapurin mummotkin metelöi jatkuvasti, oi mai guud.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä olen kuulemma itsekäs kun en halua lapsia. Sitten minä olen.

Minun mielestäni itsekkyydessä ei ole mitään pahaa, jos kyse on sellaisesta itsekkyydestä että se ei varsinaisesti ole keneltäkään muulta pois. Minä voin kyllä ihan reilusti myöntää olevani äärimmäisen itsekäs ihminen, koska minä haluan elää elämääni omilla ehdoillani ja haluan elää sitä itselleni, ja jos se on jollekin ongelma niin siinäpähän on. Keneltä se on pois jos minä en tee lapsia?
 

ace

Jäsen
Onneksesi et ole nainen, saisit kuunnella nelikymppiseksi asti tuota moninkertaistettuna sekä lähes kauhistelua siitä, kuinka paha ihminen oletkaan kun et halua lisääntyä.

.....

Arvostan omaa vapautta ja omaa rauhaa niin paljon, etten ikinä voisi niistä luopua ainakaan lapsen takia. Lapsen, joka minun näkökulmastani katsoen vie ajan, rahat ja hermot antamatta takaisin mitään sellaista, mitä minä osaisin arvostaa. Varmasti monet saavat lapsilta jotain sellaista, mitä pitävät arvokkaana, mutta eivät kaikki.

Onnekseni en ole nainen, en pysty kuvittelemaan, minkälaiset paineet teille tästä asiasta luodaan. Miehenäkin saa aikaan pahennusta ja kuunnella jatkuvia käännytyspuheita.

Tuo loppuosa on aivan kuin minun näppikseltä kirjoitettu ja samoin seuraavatkin TQoFE:n kommentit. Siitähän se vasta sota syttyisi, jos menisi kritisoimaan jonkun päätöstä hankkia lapsia, kuitenkin (omaehtoisesti) lapsettoman päätöstä tuntuu saavan kritisoida ja päivitellä yleisesti. Tämä vituttaa edelleen.

Herää vain kysymys, mistä tuollaisia naisia kuin sinä, TQoFE löytää? Yleisesti kun tuntuu, että naisilla tuo lisääntymisvietti on niin iso, että se nousee ainakin omalla kohdallani, parisuhteen muodostamisen esteeksi lähes poikkeuksetta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämähän kuin minulta lainattua tekstiä.

Minä olen kuulemma itsekäs kun en halua lapsia. Sitten minä olen.
Meikäläistä kenenkään lapsettomuus itsessään haittaa sinänsä, jokaisen omia valintoja. Se, mikä näissä lapsettomien julistuksissa vain lähinnä ihmetyttää, on se näköalattomuus, mille omat mielipiteet perustuvat. Tuossa lainauksessasi se hyvin tulee esille: "Lapsi vie... antamatta takaisin mitään, mitä minä osaisin arvostaa." Kuten esimerkiksi rakkautta, pyytettömämpää kuin yhdeltäkään aikuiselta? Ok, kuinka vain.

Edelleen, kukin valitsee elämäntyylinsä aivan itse. On typerää vanhemmilta tuputtaa omia valintojaan lapsettomille, mutta en ihmettele tuota reaktiota, kun lapsettomien vastineet joskus jopa asiallisiin kysymyksiin ovat niin... näköalattomia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Keneltä se on pois jos minä en tee lapsia?
Ei keneltäkään. Jostain syystä kuitenkin sinun kommentointisi tai tuo acen aiempi viesti tuntuu varsin normaalilta. Sen sijaan TQoFE:lla esimerkiksi on jostain syystä tolkuton tarve korostaa sitä, miten melkeimpä vihaa lapsia ja perustella pointtiaan mitä kummallisimmilla näkökulmillä, kuten tuo, ettei kaipaa esimerkiksi rakkautta. Se saa ainakin itselläni karvat pystyyn ja ihan vain vittuilun halusta näppiksen laulamaan.

Ei sinänsä mitään TQoFE:ta vastaan, ihan asiallisia viestejä monessa muussa ketjussa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sampiolta ihan hyvä pointti. Minua lähinnä mietityttää perustelu, että ei pidä lapsista. Siihen viittasin hammomukamussuttelullakin. Missä vaiheessa lapsi muuttuu sellaiseksi, josta tykkäämistä ei enää arvioida sillä perusteella onko se lapsi vai ei, vaan millainen ihminen se on?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Asia on aika selkeä - lapseton ei tiedä, mitä elämä vanhempana lopulta antaa, lapsellinen taas tietää, mitä se vie ja mitä se antaa. Se, että joku valitsee toisin kuin esim. minä, ei ole ollenkaan pointti, vaan se, että turha nillittää, jos ei koskaan voi asiaa varmaksi tietää.

Niin, sinäkin tiedät asian varmaksi vain ja ainoastaan omalta osaltasi. Sinä et voi tietää, mikä tekee jonkun muun onnelliseksi tai mitä joku muu saisi vanhemmuudesta. Sinä et ole koskaan ollut Ace tai Monipuolisen Huono tai TQoFE.

Olemme varmaan molemmat yhtä mieltä siitä, että minun ei kannata lisääntyä vain saadakseni tietää, josko sittenkin pitäisin edes sellaisista lapsista, jotka olisin itse synnyttänyt. Siinä on ihan liian suuri riski pilata monen ihmisen elämä.

Herää vain kysymys, mistä tuollaisia naisia kuin sinä, TQoFE löytää? Yleisesti kun tuntuu, että naisilla tuo lisääntymisvietti on niin iso, että se nousee ainakin omalla kohdallani, parisuhteen muodostamisen esteeksi lähes poikkeuksetta.

Ihan arvauksena sanoisin, että kannattaa keskittyä isommissa kaupungeissa eläviin naisiin, joilla on jo esim. aikaa vievä työ tai harrastus. Todennäköisyys ei lapsia haluavan naisen löytämiselle voi olla suurempi kuin pienissä kaupungeissa. Lisäksi korkeastikoulutetuilla on ainakin keskimäärin vähemmän lapsia kuin muilla.

Sen sijaan TQoFE:lla esimerkiksi on jostain syystä tolkuton tarve korostaa sitä, miten melkeimpä vihaa lapsia ja perustella pointtiaan mitä kummallisimmilla näkökulmillä, kuten tuo, ettei kaipaa esimerkiksi rakkautta. Se saa ainakin itselläni karvat pystyyn ja ihan vain vittuilun halusta näppiksen laulamaan.

Kauniistihan tuo laulaakin, melko lailla kotikutoista sävelmää tosin.

Minähän en missään vaiheessa sanonut, etten kaipaisi rakkautta. Otan mieluummin sitä vastaan ihmisiltä, jotka rakastavat minua siksi, millainen minä olen. Ensimmäiset elinvuotensahan lapsi rakastaa vain siksi, että äiti nyt vaan sattuu olemaan se, joka synnytti ja jonka kanssa elää.

Ei sinänsä mitään TQoFE:ta vastaan, ihan asiallisia viestejä monessa muussa ketjussa.

Mielestäsi on asiatonta perustella, miksei halua lapsia? Minähän en edes sanonut lapsia vaikka kirkuviksi ja räkiviksi sinappikonehirviöiksi. Onhan mielestäsi yhtä asiatonta myös jonkun perheellisen perustella, miksi hän halusi lapsia?

Sampiolta ihan hyvä pointti. Minua lähinnä mietityttää perustelu, että ei pidä lapsista. Siihen viittasin hammomukamussuttelullakin. Missä vaiheessa lapsi muuttuu sellaiseksi, josta tykkäämistä ei enää arvioida sillä perusteella onko se lapsi vai ei, vaan millainen ihminen se on?

Siinä vaiheessa kun ihmisen kanssa voi keskustella kuten aikuisen kanssa. Näin siis omalta kohdaltani. En osaa enkä oikeastaan edes välitä osata ihastella lapsen piirtämiä tikku-ukkoja tai vastailla lasten kysymyksiin tai leikkiä niiden kanssa.

(Jos ystävän lapsi tulee piirustustaan esittelemään, voin kyllä kohteliaasti kehua, että onpa hieno, mutta uskon ystävien lastenkin huomaavan, ettei se sydämestä tule enkä jaksa asiasta innostua.)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin, sinäkin tiedät asian varmaksi vain ja ainoastaan omalta osaltasi. Sinä et voi tietää, mikä tekee jonkun muun onnelliseksi tai mitä joku muu saisi vanhemmuudesta. Sinä et ole koskaan ollut Ace tai Monipuolisen Huono tai TQoFE.
En minä muiden onnellisuuksista tiedä, mutta sen tiedä, mitä lapsi tuo elämään ja mitä ei. Vastaavasti pystyn vertaamaan sitä elämään lapsettomana, joka oli myös ihan hauskaa. Sikäli mulla on tähän asiaan enemmän pohjaa, sille ei vain mahda mitään. Siitä olen kuitenkin aivan samaa mieltä kanssasi, että pelkästään siksi ei kannata itse lähteä vanhemmuutta tavoittelemaan, että joku toinen sitä mainostaa hyväksi asiaksi. Kyllä sen pitää kuitenkin ihan itsestään lähteä.


Kauniistihan tuo laulaakin, melko lailla kotikutoista sävelmää tosin.

Minähän en missään vaiheessa sanonut, etten kaipaisi rakkautta. Otan mieluummin sitä vastaan ihmisiltä, jotka rakastavat minua siksi, millainen minä olen. Ensimmäiset elinvuotensahan lapsi rakastaa vain siksi, että äiti nyt vaan sattuu olemaan se, joka synnytti ja jonka kanssa elää.
Sanoit, ettei lapsi sulle pysty tuomaan mitään sellaista, mitä kaipaisit. Pyyteetön rakkaus nyt on yksi asia, mitä lapsi ympärilleen kylvää, joten yksyhteen...

Aika mustavalkoista tehdä lapsen rakkaudesta ikäänkuin pakotettua, kuten tuossa jälkimmäisessä virkkeessä ilmeisesti pyörittelet. En nyt ihan osta sitä noin.


Mielestäsi on asiatonta perustella, miksei halua lapsia? Minähän en edes sanonut lapsia vaikka kirkuviksi ja räkiviksi sinappikonehirviöiksi. Onhan mielestäsi yhtä asiatonta myös jonkun perheellisen perustella, miksi hän halusi lapsia?
Asiattomuus on vähän turhan voimakas sana, meinasin tuolla asiallisella enemmänkin fiksua ja perusteltua kirjoittelua. Asiallista siis siinä mielessä, ei asiattomuuden vastapainona. Huono sanavalinta.


Siinä vaiheessa kun ihmisen kanssa voi keskustella kuten aikuisen kanssa. Näin siis omalta kohdaltani. En osaa enkä oikeastaan edes välitä osata ihastella lapsen piirtämiä tikku-ukkoja tai vastailla lasten kysymyksiin tai leikkiä niiden kanssa.
Lapsen kanssa voi keskustella monesta asiasta kuten aikuisten kanssa. Toki riippuu hiukan iästä, mutta on aika ylimielistä asennoitua esim. nelivuotiaaseen siten, ettei se kuitenkaan mitään tajua. Tajuaa aika paljonkin, ja siksipä muksuja on helppo satuttaakin, kun niihin asennoituu väheksyen. Lässyttäminen on turhaa, leikkiä ei tarvitsekaan. Asiallinen huomioiminen yleensä riittää. En minäkään ole mikään leikkijätyyppi, enkä osaa hirveästi jutustella vieraiden muksujen kanssa. Lapsettomana vierastin todella paljon, kun joku muksu yritti syliin. Ei vain napannut. Nyt iän ja omien muksujen myötä on tajunnut, että ei lapset loppujen lopuksi ole kuin pieniä ihmisiä. Niille voi puhua kuten aikuisille ja niiden periaatteessa pitäisi osata myös käyttäytyä.

(Jos ystävän lapsi tulee piirustustaan esittelemään, voin kyllä kohteliaasti kehua, että onpa hieno, mutta uskon ystävien lastenkin huomaavan, ettei se sydämestä tule enkä jaksa asiasta innostua.)
Pieni lapsi ottaa positiivisen palautteen vastaan aikalailla sellaisenaan, ja on todella hyvä, että heität edes sen patenttikehun noissa tilanteissa. Itsetuntoa rakentamassa nääs.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös