Ei ole rinnastettavissa. Eläin on eläin ja ihminen ihminen. Toki toisen ihmisen koiran tappaminen on rangaistavaa, koska tällöin tuhotaan toisen ihmisen omaisuutta ja mahdollisesti aiheutetaan tälle ihmiselle henkistä kärsimystä. Tietenkaan eläimille ei saa aiheuttaa tarpeetonta tuskaa niitä tapettaessa. Ja noin yleensä ottaen tappamiselle pitäisi olla jokin hyvä syy. Eläintenrääkkäys on sen sijaan hyvin vastenmielistä, ja tästä olisi hyvä antaa ainakin kovia sakkorangaistuksia.Mitä muuten jengi on mieltä siitä, jos joku tappaa esim. koiran? Onko rinnastettavissa ihmisen tappamiseen?
Minä en pidä mummoista, enka halua niitä.
Minä olen kuulemma itsekäs kun en halua lapsia. Sitten minä olen.
Onneksesi et ole nainen, saisit kuunnella nelikymppiseksi asti tuota moninkertaistettuna sekä lähes kauhistelua siitä, kuinka paha ihminen oletkaan kun et halua lisääntyä.
.....
Arvostan omaa vapautta ja omaa rauhaa niin paljon, etten ikinä voisi niistä luopua ainakaan lapsen takia. Lapsen, joka minun näkökulmastani katsoen vie ajan, rahat ja hermot antamatta takaisin mitään sellaista, mitä minä osaisin arvostaa. Varmasti monet saavat lapsilta jotain sellaista, mitä pitävät arvokkaana, mutta eivät kaikki.
Meikäläistä kenenkään lapsettomuus itsessään haittaa sinänsä, jokaisen omia valintoja. Se, mikä näissä lapsettomien julistuksissa vain lähinnä ihmetyttää, on se näköalattomuus, mille omat mielipiteet perustuvat. Tuossa lainauksessasi se hyvin tulee esille: "Lapsi vie... antamatta takaisin mitään, mitä minä osaisin arvostaa." Kuten esimerkiksi rakkautta, pyytettömämpää kuin yhdeltäkään aikuiselta? Ok, kuinka vain.Tämähän kuin minulta lainattua tekstiä.
Minä olen kuulemma itsekäs kun en halua lapsia. Sitten minä olen.
Ei keneltäkään. Jostain syystä kuitenkin sinun kommentointisi tai tuo acen aiempi viesti tuntuu varsin normaalilta. Sen sijaan TQoFE:lla esimerkiksi on jostain syystä tolkuton tarve korostaa sitä, miten melkeimpä vihaa lapsia ja perustella pointtiaan mitä kummallisimmilla näkökulmillä, kuten tuo, ettei kaipaa esimerkiksi rakkautta. Se saa ainakin itselläni karvat pystyyn ja ihan vain vittuilun halusta näppiksen laulamaan.Keneltä se on pois jos minä en tee lapsia?
Asia on aika selkeä - lapseton ei tiedä, mitä elämä vanhempana lopulta antaa, lapsellinen taas tietää, mitä se vie ja mitä se antaa. Se, että joku valitsee toisin kuin esim. minä, ei ole ollenkaan pointti, vaan se, että turha nillittää, jos ei koskaan voi asiaa varmaksi tietää.
Herää vain kysymys, mistä tuollaisia naisia kuin sinä, TQoFE löytää? Yleisesti kun tuntuu, että naisilla tuo lisääntymisvietti on niin iso, että se nousee ainakin omalla kohdallani, parisuhteen muodostamisen esteeksi lähes poikkeuksetta.
Sen sijaan TQoFE:lla esimerkiksi on jostain syystä tolkuton tarve korostaa sitä, miten melkeimpä vihaa lapsia ja perustella pointtiaan mitä kummallisimmilla näkökulmillä, kuten tuo, ettei kaipaa esimerkiksi rakkautta. Se saa ainakin itselläni karvat pystyyn ja ihan vain vittuilun halusta näppiksen laulamaan.
Ei sinänsä mitään TQoFE:ta vastaan, ihan asiallisia viestejä monessa muussa ketjussa.
Sampiolta ihan hyvä pointti. Minua lähinnä mietityttää perustelu, että ei pidä lapsista. Siihen viittasin hammomukamussuttelullakin. Missä vaiheessa lapsi muuttuu sellaiseksi, josta tykkäämistä ei enää arvioida sillä perusteella onko se lapsi vai ei, vaan millainen ihminen se on?
En minä muiden onnellisuuksista tiedä, mutta sen tiedä, mitä lapsi tuo elämään ja mitä ei. Vastaavasti pystyn vertaamaan sitä elämään lapsettomana, joka oli myös ihan hauskaa. Sikäli mulla on tähän asiaan enemmän pohjaa, sille ei vain mahda mitään. Siitä olen kuitenkin aivan samaa mieltä kanssasi, että pelkästään siksi ei kannata itse lähteä vanhemmuutta tavoittelemaan, että joku toinen sitä mainostaa hyväksi asiaksi. Kyllä sen pitää kuitenkin ihan itsestään lähteä.Niin, sinäkin tiedät asian varmaksi vain ja ainoastaan omalta osaltasi. Sinä et voi tietää, mikä tekee jonkun muun onnelliseksi tai mitä joku muu saisi vanhemmuudesta. Sinä et ole koskaan ollut Ace tai Monipuolisen Huono tai TQoFE.
Sanoit, ettei lapsi sulle pysty tuomaan mitään sellaista, mitä kaipaisit. Pyyteetön rakkaus nyt on yksi asia, mitä lapsi ympärilleen kylvää, joten yksyhteen...Kauniistihan tuo laulaakin, melko lailla kotikutoista sävelmää tosin.
Minähän en missään vaiheessa sanonut, etten kaipaisi rakkautta. Otan mieluummin sitä vastaan ihmisiltä, jotka rakastavat minua siksi, millainen minä olen. Ensimmäiset elinvuotensahan lapsi rakastaa vain siksi, että äiti nyt vaan sattuu olemaan se, joka synnytti ja jonka kanssa elää.
Asiattomuus on vähän turhan voimakas sana, meinasin tuolla asiallisella enemmänkin fiksua ja perusteltua kirjoittelua. Asiallista siis siinä mielessä, ei asiattomuuden vastapainona. Huono sanavalinta.Mielestäsi on asiatonta perustella, miksei halua lapsia? Minähän en edes sanonut lapsia vaikka kirkuviksi ja räkiviksi sinappikonehirviöiksi. Onhan mielestäsi yhtä asiatonta myös jonkun perheellisen perustella, miksi hän halusi lapsia?
Lapsen kanssa voi keskustella monesta asiasta kuten aikuisten kanssa. Toki riippuu hiukan iästä, mutta on aika ylimielistä asennoitua esim. nelivuotiaaseen siten, ettei se kuitenkaan mitään tajua. Tajuaa aika paljonkin, ja siksipä muksuja on helppo satuttaakin, kun niihin asennoituu väheksyen. Lässyttäminen on turhaa, leikkiä ei tarvitsekaan. Asiallinen huomioiminen yleensä riittää. En minäkään ole mikään leikkijätyyppi, enkä osaa hirveästi jutustella vieraiden muksujen kanssa. Lapsettomana vierastin todella paljon, kun joku muksu yritti syliin. Ei vain napannut. Nyt iän ja omien muksujen myötä on tajunnut, että ei lapset loppujen lopuksi ole kuin pieniä ihmisiä. Niille voi puhua kuten aikuisille ja niiden periaatteessa pitäisi osata myös käyttäytyä.Siinä vaiheessa kun ihmisen kanssa voi keskustella kuten aikuisen kanssa. Näin siis omalta kohdaltani. En osaa enkä oikeastaan edes välitä osata ihastella lapsen piirtämiä tikku-ukkoja tai vastailla lasten kysymyksiin tai leikkiä niiden kanssa.
Pieni lapsi ottaa positiivisen palautteen vastaan aikalailla sellaisenaan, ja on todella hyvä, että heität edes sen patenttikehun noissa tilanteissa. Itsetuntoa rakentamassa nääs.(Jos ystävän lapsi tulee piirustustaan esittelemään, voin kyllä kohteliaasti kehua, että onpa hieno, mutta uskon ystävien lastenkin huomaavan, ettei se sydämestä tule enkä jaksa asiasta innostua.)
Ihan arvauksena sanoisin, että kannattaa keskittyä isommissa kaupungeissa eläviin naisiin, joilla on jo esim. aikaa vievä työ tai harrastus. Todennäköisyys ei lapsia haluavan naisen löytämiselle voi olla suurempi kuin pienissä kaupungeissa. Lisäksi korkeastikoulutetuilla on ainakin keskimäärin vähemmän lapsia kuin muilla.
Nyt pitäisi enää tietää, missä vaiheessa minä olen hyökännyt?En ole erityisemmin seurannut TQoFE:n viestihistoriaa, mutta hieman tuo sampion hyökkäys ihmetyttää. Ainakaan tässä nyt käynnissä olevassa keskustelussa en huomannut minkäänlaista korostusta lapsien inhoamisesta, tai muustakaan.
En minä muiden onnellisuuksista tiedä, mutta sen tiedä, mitä lapsi tuo elämään ja mitä ei. Vastaavasti pystyn vertaamaan sitä elämään lapsettomana, joka oli myös ihan hauskaa.
En ole erityisemmin seurannut TQoFE:n viestihistoriaa, mutta hieman tuo sampion hyökkäys ihmetyttää. Ainakaan tässä nyt käynnissä olevassa keskustelussa en huomannut minkäänlaista korostusta lapsien inhoamisesta, tai muustakaan.
Kyllä, varmuudella voin asiasta puhua vain omalla kohdallani, tosin siinäkin on tasan toinen puoli enemmän kuin lapsettomalla. Lisäksi näppituntumalla suurin osa vanhemmista tukee mun pointtiani, ja myös heillä on kokemusta molemmista elämäntavoista. Kuten mainitsin, en ollut mitenkään sujut lapsien kanssa sinkkuna, mutta nyt niitä ymmärtää hyvin eri tavoin ja tajuaa, mitä kaikkea mahtavaa muksut elämään tuovat. Mutta painotan, että tasan tarkkaan jokainen saa olla niitä hankkimatta. Perusteluiksi riittää ihan vain se, että ei niitä halua. Turha lähteä pseudoilemaan sen enempää, yleensä niillä vain loukkaa vanhempaa ehkä tarkoittamattaankin.Mutta muista se että sinä pystyt vertaamaan sitä vain omalta kohdaltasi. Se mitä lapset tuovat sinun elämääsi ei välttämättä toimi samalla tavalla jonkun toisen kohdalla...
Uskalsit kuitenkin tulla pätemään paikalle. Sipsejä ja poppareita, hohhohhoo...Ne tulee jostain vanhasta muistista noi sampion kommentit, tää sama vääntö käydään tasaisin väliajoin läpi täällä, ja en edes uskalla arvata kuinka mones kerta sampiolla on menossa tällä kertaa.
+sinkutVituttaa tuo teidän keskustelunne. Lapset on paskoja, vanhemmat on paskoja, paskaa kaikki, pitäkää paskanne.
Uskalsit kuitenkin tulla pätemään paikalle. Sipsejä ja poppareita, hohhohhoo...
Jos sulla jotain asiaa on, niin ole hyvä vain.
Muuten en ota kantaa suuntaan tai toiseen ja minulle on todellakin aivan sama haluaako joku lapsia tai ei sillä sehän on jokaisen täysin oma asia, mutta uskallan väittää että tuossa on yksi asia, asenne ja mielipide joka muuttuu aika merkittävästi sen myötä jos sattuukin saamaan omia lapsia. Siinä on kuitenkin se ratkaiseva ero ystävän lapsen ja oman vastaavan välillä, joka ainakin valtaosan kohdalla muuttaa asetelmia ratkaisevasti.Siinä vaiheessa kun ihmisen kanssa voi keskustella kuten aikuisen kanssa. Näin siis omalta kohdaltani. En osaa enkä oikeastaan edes välitä osata ihastella lapsen piirtämiä tikku-ukkoja tai vastailla lasten kysymyksiin tai leikkiä niiden kanssa.
(Jos ystävän lapsi tulee piirustustaan esittelemään, voin kyllä kohteliaasti kehua, että onpa hieno, mutta uskon ystävien lastenkin huomaavan, ettei se sydämestä tule enkä jaksa asiasta innostua.)
Jos lukisit ajatuksella viestejä, etkä muodostaisi mielipidettä mielikuvasi perusteella, olisit varmasti huomannut, että tälläkään kertaa en ole vetänyt hernettä nenään siitä, että joku ei halua lapsia. Siitä ei ole nyt eikä aiemminkaan kyse. Kyse on vain ja ainoastaan huonoista perusteluista. Olen yrittänyt alleviivata nimenomaan sitä, että jokainen saa lapsia hommata tai olla hommaamatta aivan vapaasti.Ei mulla mitään asiaa ole, kunhan vastasin kysymykseen joka esitettiin. Ihmettelyketjun kamaa tosin olisi se, että miten sä jaksat vuodesta toiseen kiskoa herneet nenään siitä, jos joku ilmoittaa ettei halua lapsia?
Jos lukisit ajatuksella viestejä, etkä muodostaisi mielipidettä mielikuvasi perusteella, olisit varmasti huomannut, että tälläkään kertaa en ole vetänyt hernettä nenään siitä, että joku ei halua lapsia. Siitä ei ole nyt eikä aiemminkaan kyse. Kyse on vain ja ainoastaan huonoista perusteluista. Olen yrittänyt alleviivata nimenomaan sitä, että jokainen saa lapsia hommata tai olla hommaamatta aivan vapaasti.