Vitutusketju

  • 10 539 992
  • 56 130

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Voi vittu että minä vihaan talvea! Vittu 23 astetta pakkasta ja silti yön aikana satanut 5 senttiä lunta, ja koko ajan tulee lisää. Ja autosta keskuslukko jäässä joten en saa tankin läppää auki, joten loppui sitten vielä bensa tuohon työpaikan pihaan kun en saanut tankattua. Voi vitun vittu tätä saatanan paskaa!

Minulla hajosi lapio. Harja hajosi jo viime viikolla. Saatana tätä talvea ei kestä hermot eikä vehkeet.

Eikö tämä vitun lumi ala jo riittämään? Äsken tein lumitöitä takapihalla ja mittasin parhaasta kohtaa seinän vierestä (mihin tuuli oli kinostanut lunta) 1,4 metriä. Ja aukeammillakin kohdilla oli lunta karvan alle metri. Ja parasta aikaa tulee tuota saatanan paskaa lisää.

Vituttaa pakkanen. Jo toista kuukautta putkeen ollut koko ajan yli -10 ja tälläkin hetkellä mittarissa seisoo -31. Jo toinen talvi peräkkäin tätä saatanan paskaa!

Vanha vakio-vitutuksenaihehan se sieltä taas tekee tuloaan ja nyt on joka paikka taas sen valkoisen paskan peitossa. <...>
Kyllä se talvi on vaan edelleenkin ihan perseestä, ei ole muuttunut vuodessa miksikään.

Muutaman päivän oli nyt ihan mukava sää, aurinko paistoi ja ei ollut liian kylmä. Mutta nyt tuota vitun paskaa alkoi taas tulemaan taivaan täydeltä eikä loppua ole näkyvissä. Vitun talvi! Vitun lumi! Eikö tämä vitun paska voisi jo loppua!

Minua alkaa ihan oikeasti vituttaa tämän talven säät. Vaihtoehtoina on:
A) Vittumaista
B) Todella vittumaista
C) Supervittumaista

Vittu! Koko talvena ei ole ollut yhtä ainoata päivää että olisi voinut mennä ulos ja todeta että "Onpas mukava ja kaunis talvisää". Ei! Joko on yli 20 pakkasta, sataa lunta, on purevan kylmä tuuli, tai kaikki edelliset yhtä aikaa.

Vituttaa että taivaalta on tullut koko päivän tuota valkoista paskaa ja koko ajan tulee vaan lisää.

Vituttaa lumityöt. Ei ole kovin iso piha mutta silti ottaa päähän että melkein joka vitun päivä pitää kolata se muutama sentti pihasta. Ennen kaikkeahan tuossa vituttaa se kun työntelet sitä kolaa ja yht'äkkiä sieltä löytyykin joku elämää kovempi kimpale johon kola töksähtää ja samalla se kolan varsi iskee kipeästi munille. Että osaakin vituttaa.
Näihin kaikkiin sama. Alkaa jo riittää tämä talveilu. Alkoi näyttää jo ihan hyvältä, niin eiköhän heitetä ensin 20 cm lunta kehiin ja sitten vaihdetaan taas pakkasvaihteelle ja käännetään vielä varmuuden vuoksi tuuli päälle.

Päästöt tappiin, lumet Lappiin!
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Näihin kaikkiin sama. Alkaa jo riittää tämä talveilu. Alkoi näyttää jo ihan hyvältä, niin eiköhän heitetä ensin 20 cm lunta kehiin ja sitten vaihdetaan taas pakkasvaihteelle ja käännetään vielä varmuuden vuoksi tuuli päälle.

Päästöt tappiin, lumet Lappiin!

-OO- on ehkä avautunut siitä joka kerta, kun on ajatellut asiaa. Minua ei niin paljon vituta tuo, mutta ihmetyttää tosiaan, että sellaista välimallin keliä on todella vähän. Aina on joko selvästi pakkasta tai tulee lunta.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vittu, hammasta särkee. Buranaa nassuun ja huomenna lääkäriin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vittu, hammasta särkee. Buranaa nassuun ja huomenna lääkäriin.

Tuo on kivuista vittumaisimpia. Toivottavasti ei tule juurihoitoo.

Oma vitutus vähän lievempää kuin pari iltaa sitten, kun kissa on paranemaan päin.
Vituttaa kuitenkin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja toinen asia mikä ihmetyttää on juuri tuo M1 lähete. Tunnen yhden ihmisen, jolle moinen on annettu ja sen saamiseen tarvitsi tosiaan "nähdä vaivaa". Ihan käsittämätöntä, että tälle pojalle sellainen lyötiin siltä istumalta...

M1 lähetteen kirjoittaa terveyskeskuslääkäri, jolla pitää tarpeelliset perusteet. Käsittääkseni tässä tapauksessa koulunterveydenhoitaja oli pohjustanut lääkärille tätä lähetettä. Kun kyseessä on koulukiusattu ja luultavasti syrjitty poika, koulun henkilökunnalle on voinut muodostua käsitys masentuneesta kaverista. Eli lääkäri on saanut nuo perusteet toisilta virkamiehiltä ja kun taustalla on vielä pelko kouluammuskelusta, niin en pidä tätä kovinkaan käsittämättömänä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Eli lääkäri on saanut nuo perusteet toisilta virkamiehiltä ja kun taustalla on vielä pelko kouluammuskelusta, niin en pidä tätä kovinkaan käsittämättömänä.

Selvä juttu, tuo käy vähän enemmän järkeen. Tosin ihmetyttää, että antoiko poika tosiaan aihetta yhden keskustelun aikana epäillä, että kyseessä on esitetyn kaltainen mielenterveyshäiriö. Noh, ehkä tuo oli liian hermostunut tai vastaavaa tilanteessa.
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Vituttaa että piti puoliunessa lähteä viemään parempaa puoliskoa opiskelemaan ja eipä tietenkään tullut sit sen yhden suojatien kohdalla pysähdyttyä, mihin viereinen auto kuulemma oli pysähtynyt. No ei muuta kun takapenkille istuskelemaan hetkeks aikaa ja valtiolle sais sit lahjoittaa mukavan summan rahaa.
Itse sakkohan tuli aivan aiheesta, se ei niin paljoa vituta. Vaan tosiaan se että piti hypätä rattiin kun ei kuitenkaan ihan kokonaan ollut tähän päivään herännyt.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
M1 lähetteen kirjoittaa terveyskeskuslääkäri, jolla pitää tarpeelliset perusteet. Käsittääkseni tässä tapauksessa koulunterveydenhoitaja oli pohjustanut lääkärille tätä lähetettä. Kun kyseessä on koulukiusattu ja luultavasti syrjitty poika, koulun henkilökunnalle on voinut muodostua käsitys masentuneesta kaverista.

Väärä diagnoosi, joka sattui olemaan M1, annettu yhden tapaamisen ja kouluterkkarin tietojen pohjalta? Ihmiset ovat tietysti paniikissa Jokelan ja Kauhajoen kauheuksien jälkeen, mutta uhka tai ei, kyseessä on karkea ammattivirhe: tervettä, "ainoastaan" kiusattua kaveria oltiin viemässä pakkokeinoin suljetulle. Toivottavasti ei tule koskaan asiaa siihen tk:een, jossa ko. lääkäri on töissä.

Voin kokemuksesta sanoa, että M1 lähetteen saaminen on tavalliselle ihmiselle erittäin vaikeaa.

Myöhemmin paljastui, että ilmianto oli perusteeton, kiusantekoa. Nämä ilmiantajat tässä tapauksessa ovat ne syylliset ja heitä tässä pitäisi rangaista kovalla kädellä. He käyttivät koulun työntekijöiden pelkoja ja systeemiä hyväkseen, kiusatakseen syytöntä oppilasta. Erittäin sairasta touhua.

Samoin, ja juuri siksi ja M1-toimenpiteen voiman takia tapaus tuntui niin uskomattoman typerästi hoidetulta. Mutta tietysti ylimmät syylliset ovat nämä kiusaajat, joiden tosiaan olisi jo yleisen oikeustajun vuoksi toivonut joutuneen edes jotenkin vastaamaan teoistaan.

Töissä vituttavat jaarittelevat perseennuolijat, ja tylsääkin on.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Väärä diagnoosi, joka sattui olemaan M1, annettu yhden tapaamisen ja kouluterkkarin tietojen pohjalta? Ihmiset ovat tietysti paniikissa Jokelan ja Kauhajoen kauheuksien jälkeen, mutta uhka tai ei, kyseessä on karkea ammattivirhe: tervettä, "ainoastaan" kiusattua kaveria oltiin viemässä pakkokeinoin suljetulle. Toivottavasti ei tule koskaan asiaa siihen tk:een, jossa ko. lääkäri on töissä...

Terveyskeskuslääkärin on yleensä mahdotonta yhden tapaamisen perusteella määritellä potilaan mielenterveyden tilaa ja hänen hoidon tarvetta. Tästä syystä hänen käytännössä pitää kuunnella omaisia tai esimerkiksi muita viranomaisia päätöstään tehdessä. M1:n kirjoittamiseen riittää epäily psykiatrisen hoidon tarpeesta.

Todellinen psykiatrisenhoidon tarpeen määrittelee psykiatrian erikoislääkäri seuraavan kolmen päivän kuluessa, minkä potilas viettää tarkkailtavana. Tämän tarkkailujakson jälkeen tehdään päätös potilaan todellisesta tilanteesta.

Tässä tapauksessa koulun henkilökunta on joutunut pohtimaan riskiä tämän kyseisen oppilaan käyttäytymisen ja muiden oppilaiden kertomusten pohjalta. Poika on kiusattu ja varmasti tästä syystä hänen käyttäytymisensä on esim. arkaa, syrjään vetäytyvää jne. Tällöin opettaja luultavasti sanovat, että riski on olemassa. Opettajat eivät varmasti ota riskiä uudesta kouluammuskelusta, kukaan ei halua olla mediassa selittämässä miksi emme ottaneet tosissaan ilmoitusta.

Mielestäni tässä tapauksessa ei tapahtunut virkavirhettä. Opettajat ja terveydenhoitaja toimivat ilmoituksen perusteella, ehkä ylireagoiden, mutta periaatteessa oikein, samoin terveyskeskuslääkäri. Terveyskeskuslääkäriä tässä voi viimeiseksi syyttää, hän sai potilaan paremmin tuntevalta alan ammattilaiselta sellaiset tiedot, että hänen oli pakko toimia. Koneisto toimi kuten sen piti, reagoi riskiin ja esti riskitilanteen. Joku voi sanoa, että poika lähetettiin liian helposti hoitoon, mutta mikä sitten on se oikea tapa? Voin kokemuksesta sanoa, että M1 lähetteen saaminen on tavalliselle ihmiselle erittäin vaikeaa.

Myöhemmin paljastui, että ilmianto oli perusteeton, kiusantekoa. Nämä ilmiantajat tässä tapauksessa ovat ne syylliset ja heitä tässä pitäisi rangaista kovalla kädellä. He käyttivät koulun työntekijöiden pelkoja ja systeemiä hyväkseen, kiusatakseen syytöntä oppilasta. Erittäin sairasta touhua.
 
Viimeksi muokattu:

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs veikkaat toteutuiko tuo? No ei, juurihoidonhan ne siihen lykkäsivät.

Itsellä on sellainen käsitys että mikäli hammas alkaa särkemään, on se automaattisesti juurihoitoa, koska tuo särky kertoo siitä että hermot ovat jo paskana tjsp.

Kerran olen juurihoitoon joutunut, enkä oikein ymmärrä mikä siinä niin ihmeellistä on? Puudutuksellahan tuo hoidetaan, joten ei siinä juurikaan (hehe) mitään tunne. Ainoa mikä pisti vituttamaan oli se että hoidossa piti rampata useampaan kertaan ja tuo väliaikainen paikka pysyi paikoillaan kutakuinkin sen aikaa kunnes pääsit ulko-ovista ulos.

Itse pitäisi myös mennä hammaslääkäriin, ja sepä vasta kaltaistani hammaslääkärifobiasta nauttivaa pistää vituttamaan.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Mitäs veikkaat toteutuiko tuo? No ei, juurihoidonhan ne siihen lykkäsivät.
Tuo juurihoito on kyllä aivan syvältä. Minä menin viime syksynä hammassäryn takia lääkärille ja se sanoi, että joudut juurihoitoon. Sanoin vain, että okei, enkä oikein osannut odottaa mitään, kun eipä ole ennen tarvinnut kokea. Nyt täytyy sanoa, että toivottavasti ei tarvitsekaan.

Mun piti käydä yhteensä kuusi kertaa siellä lääkärin vastaanotolla. Joka kerta aina ensin paikka auki ja sitten niillä metallisilla tikuilla sörkkivät sinne juuriin. Välillä puudutus ei ollut edes kunnolla vaikuttanut, kun lääkäri jo aloitti ja kipu oli aivan järkyttävä. Noh, eihän tuo kuitenkaan loppujen lopuksi tuntunut miltään itse operaation aikana, siis jos vain puudutus toimi kunnolla, mutta puudutuksen laskettua joskus iltapäivällä kipu oli aivan järkyttävä. Eli buranaa saa vetää huppuun ihan reippaasti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa VR.n riistohinnat. Huomenna pitäisi mennä Ouluun ja reilun viikon päästä tulla sitten takaisin. Just äsken kun olin jo VR.ltä lippua ostamassa niin sattumoisin huomasin sähköpostista Blue1 -mainoksen, että menopaluu 79e, tosin lähtö olis vasta maanantaina, joka on mulle hieman huono. Hitaalla junalla maksaa 145e. Ja tää on jo neljäs kerta lyhyen ajan sisällä kun tuon reissun teen. Onko mulla saatana mennyt jo 600e pelkästään matkoihin. Tolla rahalla sais Tallinnasta niin paljon herkkua että vielä haudassakin olis virne naamalla. Mä jotenkin ajattelin että noi halvat lennot alkaisi vasta myöhemmin, tai niinhän ne alkaa sillä toisella firmalla.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Just äsken kun olin jo VR.ltä lippua ostamassa niin sattumoisin huomasin sähköpostista Blue1 -mainoksen, että menopaluu 79e, tosin lähtö olis vasta maanantaina, joka on mulle hieman huono.

No, talvella VR:n vuorot ovat joko myöhässä tai sitten perutaan kokonaan. Lentämällä olet todennäköisesti aiemmin perillä.
 

ShitBreak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, NHL
Vituttaa auto. Just vaihdoin etuvalot ja vaihdatin pakoputken, niin eiköhän saatana takaiskarit mee. Ja pari viikkoo aikaa katsastaa. Ei sillä, että rahaa menis...
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
NHL11 vituttaa. Alkaa olla tätä menoa jo nähty peli. Vittu mitä paskaa!

Jännä juttu, minulla kolmas kausi Bostonilla alkamassa Be a gm:ää, eikä vituta yhtään.Ensimmäisenä kautena ulos pudotuspelien ekalla kierroksella, toisella kaudella tappio finaalissa. Varsin realisten oloisia pelejä ollut suurin osa muutenkin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Voinhan mie laittaa, tai vaikka yv:nä.
Tosin tänään en varmaan kerkiä änäriä avamaan, mutta laittelen huomenna viimistään.
Edit: Laiteltu Jompalle YV:tä
 
Viimeksi muokattu:

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Vituttaa työnantaja. Multa jäi vuoden -10 kesäloma pitämättä lähtiessäni komennukselle, huomautin asiasta tammikuussa että voisin ottaa ne rahana. Se ei kuulemma nyt käykään, eivät halua tulkita työaikalain pykälää §26 joustavasti, vaan mielummin rikkovat pykälää §20 ja haluavat pakottaa mut pitämään kesälomaa ajalla jolloin en halua.

Eli ovat itte kämmänneet ja meinavat että mä paikkaan virheen, ilman kompensaatiota ja tavalla jota mä en halua. Kiva istua rospuuttokeleillä kotona palleja raapimassa ja ostos-TV:tä kattellen. Ei saatana pojaat.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vituttaa työnantaja. Multa jäi vuoden -10 kesäloma pitämättä lähtiessäni komennukselle, huomautin asiasta tammikuussa että voisin ottaa ne rahana. Se ei kuulemma nyt käykään, eivät halua tulkita työaikalain pykälää §26 joustavasti, vaan mielummin rikkovat pykälää §20 ja haluavat pakottaa mut pitämään kesälomaa ajalla jolloin en halua.

Millä tavalla nuo mainitsemasi työaikalain pykälät liittyvät asiaan? Tarkoittanet nyt vuosilomalakia? Ei tuota §27 olisi ollut mahdollista soveltaa tässä tapauksessa?

Ei kyllä kuulosta kovin asialliselta tuo työnantajan toiminta.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Millä tavalla nuo mainitsemasi työaikalain pykälät liittyvät asiaan? Tarkoittanet nyt vuosilomalakia? Ei tuota §27 olisi ollut mahdollista soveltaa tässä tapauksessa?

Ei kyllä kuulosta kovin asialliselta tuo työnantajan toiminta.

just, vuosilomalaki.

Mulla on koko loma pitämättä, joten §27 mukaan saan siirtää säästöön vaan kaks viikkoa (18 pvä ylittävä osuus). Eli kaks viikkoa kesälomasta tarttis pitää. Ja mä en oikeasti edes voi olla täältä pois, sitä varten tänne on komennukselle väkeä haettu, kun oma työvoima ei riitä.

Periaatteessa vituttaa se, että "he ryssivät, minä maksan", vaikka firma vetää rahaa välistä joku tunnista minkä komennuksilla teen. Ja lisäks vituttaa se, että he yrittivät sanoa, että mun on "pakko" pitää ne lomat. Jos oltais aloitettu keskustelu pohjalta "me mokattiin, mitäs nyt keksittäis" homma ois ihan eri kuin "tämmönen tilanne, sun on pakko ja me ei kompensoida..."
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Periaatteessa vituttaa se, että "he ryssivät, minä maksan"...."

Työnantajalla ei ole mahdollisuutta maksaa lomaa rahana, se kai nyt on ihan selvää. Lomat on vaan pakko pitää ja loppupeleissä työnantaja päättää koska. Tosin kesälomat on oikeus pitää kesälomakaudella ja jos et ole sitä silloin vaatinut niin kyllä peilissäki voi syytä näkyä.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Tosin kesälomat on oikeus pitää kesälomakaudella ja jos et ole sitä silloin vaatinut niin kyllä peilissäki voi syytä näkyä.

Eikös se just pitänyt olla sitä joustoa, jolla saadaan hommat luistamaan, ei pysytä niissä poteroissa vaan yhteistyöllä viedään tätä yritysmaailmaa eteenpäin. Kuitenkin sitten pitäisi istua omien oikeuksien päällä? Ja jos työmaailamassa näin joku tekisi ammattiliiton kautta niin saamarin kommareitahan ne kaikki! ;)

Narsismia...ko? Vai eikö vasen käsi tiedä mitä oikea käsi ajattelee?

edit. Vitutus, ei näy ei kuulu... Ehkä illalla sitten taas... Ehkä ei...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös