Vitutusketju

  • 10 536 720
  • 56 130

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olin katsomassa tuttujen keikkaa, kun kerran ilmaiseksi sisään pääsin. Olin vielä selvänä ja asiallisenakin. Pyöräilin yöllä kotia ja olin jäätyä...nyt sitten nenä vuotaa, kurkku kipeä ja muutenkin vilustunut olo. Olisihan sitä voinut laittaa jotain lämpöisempää päälle kuin ohutta hupparia. Toisaalta sisällä oli taas helvetin kuuma. Harmittaa.

Ei se siitä pukeutumisesta kiinni ole. Luonto kostaa kun menit kuivin suin olemaan keikalla. Ensi kerralla sitten muistat pystyä vähän parempaan niin ei tarvitse kärsiä turhia vilustumisia.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Helsingin kaupungin rakennusvirasto ja autojen siirto.

Jumalauta. Eikös mun autonsäilytysnurkilla kuvata jotain vitun Kotikatua tjsp. Kiitos siis myös Ylelle. Lain mukaan siirtokehoitus pitää olla 48h ennen siirtoajankohtaa paikoillaan. NELKYTKAHDEKSAN tuntia. Mitä vittua? Joka iltako pitää himassa käydä väijymässä onko kärry ehkä jonkun ylen saatanan tärkeän kuvauksen edessä?

On tää vaan niin ihanaa maksaa ensin 100e siitä, että saa autoa kadunvarrella pitää, sen lisäksi pitää vielä parin päivän välein käydä väijymässä onko se kenties jonkun tiellä piakkoin. Ja huomautettakoon, että katujen siivouksista on ilmoitettu ainakin viimeiset kolme vuotta ainakin viisi päivää etukäteen.

70e siirtomaksu ja kiitos. Auto oli siirretty pe ennen klo 08. Ja ei vittu varmasti ollut siirtokehitusta keskiviikkoaamuna kun himasta viimeksi lähdin. Eli alle 48h oli kulunut kehoituksesta siirtoon. Tietysti valitan, onneksi käsittely ei kestä kuin sen puoli vuotta. Ei se raha, mutta periaate.

Lisävitutuksen aiheutti töihin taksilla matkailu koska en löytänyt autoa aamulla kiireessä, kuulemma ihan eri suunnilla kolmen kortteli päässä.

Puuh. Vähän helpotti.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten tyhmä ihminen voi olla.

Laitoin isältäni perinnöksi saamani maatilan myyntiin kesäkuun alussa. Maatilalla oli kysyntää ihan kiitettävästi ja noin kuukausi sitten nuori kaveri teki tarjouksen ja maksoi käsirahan. Itse halusin tietysti tehdä kaupat mahdollisimman nopeasti, mutta ostaja halusi pankkiasioiden selvittämiseen aikaa ja hyväksyin tämän. Kohde vedettiin pois myynnistä.

Kävin tyhjentämässä asunnon noin viikko sitten ja allekirjoittamassa paperit omasta puolestani, koska maatilalle on matkaa noin 400 kilometriä kotoani. kaksi päivää sitten puhelin soi ja kiinteistövälittäjä kertoi, että ostaja haluaisi tehdä asuntoon kuntokartoituksen, joka minun pitäisi maksaa ja hintaa mahdollisesti tiputettaisiin tämän jälkeen. Sanoin ihan suoraan, että ei käy, koska tästä olisi pitänyt sopia tarjouksen tekemisen yhteydessä. Lisäksi hintaa oli jo tiputettu asunnon kunnon perusteella. Sanoin toki, että kuntokartoitus voidaan tehdä, mutta ei minun rahoillani ja hintahan oli jo tiputettu. Toki vanhalta maatilalta kuntokartoituksessa voi löytyä kaikenlaista, jos alkaa kaivamaan.

Tänään sain tietää, että ostaja haluaa vetäytyä koko hankkeesta. Sanoin ihan suoraan, että ei se nyt ihan niin mene, että siitä noin vain vetäydytään. Olen tyhjentänyt asunnon asumiskelvottomaksi ja myynti tänä kesänä on lähes mahdotonta. Maatila olisi mennyt aika varmasti kesän aikana, jos se olisi ollut myynnissä. Nyt en ole voinut sitä myydä, kun ostaja on kuukauden vitkutellut.

Kyllähän tässä tapauksessa voi vaatia käsirahaa kokonaisuudessaan itselleen ja niin aion tehdäkin. Voisi ihmiset vähän miettiä, että mitä ovat tekemässä, kun nimiä laitetaan paperiin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Miten tyhmä ihminen voi olla...
Asunnon kuntotarkastus menee ymmärtääkseni yleensä 50/50 myyjän ja ostajan välille. Mikäli kuntotarkistuksessa ilmenee jotain sellaista, joka oikeuttaa kaupan perumiseen, jää tarkastus maksettavaksi myyjälle.

Kuntotarkastus kannattaa kyllä tehdä, todennäköisesti et saa myytyä maatilaa ilman sitä. Toki kuntotarkastuksen tuloksista voidaan tinkiä, mikäli asunto on paljain silminkin nähtynä huonokuntoinen, ei siltä voida tietenkään vaatia täysin puhtaita papereita, kunhan nyt rakenteelliset seikat ovat pääosin kunnossa. Samoin kun kyseessä on maatila, niin asunnon osuus maatilan hinnasta lienee kohtuullisen pieni, mikäli peltoa / metsää / maata / kalustoa on yhtään enemmän, jolloin sitten taas asunnon huonokuntoisuus ei kauheasti vaikuta kokonaiskauppahintaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asunnon kuntotarkastus menee ymmärtääkseni yleensä 50/50 myyjän ja ostajan välille. Mikäli kuntotarkistuksessa ilmenee jotain sellaista, joka oikeuttaa kaupan perumiseen, jää tarkastus maksettavaksi myyjälle.

Kuntotarkastus kannattaa kyllä tehdä, todennäköisesti et saa myytyä maatilaa ilman sitä. Toki kuntotarkastuksen tuloksista voidaan tinkiä, mikäli asunto on paljain silminkin nähtynä huonokuntoinen, ei siltä voida tietenkään vaatia täysin puhtaita papereita, kunhan nyt rakenteelliset seikat ovat pääosin kunnossa. Samoin kun kyseessä on maatila, niin asunnon osuus maatilan hinnasta lienee kohtuullisen pieni, mikäli peltoa / metsää / maata / kalustoa on yhtään enemmän, jolloin sitten taas asunnon huonokuntoisuus ei kauheasti vaikuta kokonaiskauppahintaan.

Ymmärrän kyllä tämän, mutta mielestäni tarjouksen teon yhteydessä sovitaan kaupan ehdoista, eikä kuukauden kuluttua aleta tekemään lisävaatimuksia, kuten nyt tehtiin. Toki olisin tämän silloin tarjouksen teon yhteydessä hyväksynyt, mutta lähtöhinta olisi ollut tuolloin korkeampi. Nyt tingitään tavallaan kahteen kertaan.

Lisäksi kuntokartoitus vuonna 1920 rakennettuun n. 80 m2 taloon on aika turhaa, kun kyseessä on kuitenkin kokonaisuudessaa 5:n hehtaarin maatila. Hintaa tiputettiin jo asunnon kunnon perusteella ja hinta on jo ennestään kipurajalla.

Kaupan peruuntumisesta aiheutuisi minulle kohtuutonta haittaa. Ostajasta ei lähes kuukauteen kuulunut mitään.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ymmärrän kyllä tämän, mutta mielestäni tarjouksen teon yhteydessä sovitaan kaupan ehdoista, eikä kuukauden kuluttua aleta tekemään lisävaatimuksia, kuten nyt tehtiin.
Joo tämä on kyllä totta. Käsirahan sijasta kannattaakin ennemmin tehdä sopimussakko, esim 10% hinnasta, jolloin sopimuksesta tinkiminen sattuu ihan oikeasti ostajan lompakkoon. Tai enhän mä tiedä että kuinka paljon tuo käsiraha oli, mutta kai tuo 10% nyt ainakin jonkunlainen summa rahaa on.
 
Helsingin kaupungin rakennusvirasto ja autojen siirto.

Jumalauta. Eikös mun autonsäilytysnurkilla kuvata jotain vitun Kotikatua tjsp. Kiitos siis myös Ylelle. Lain mukaan siirtokehoitus pitää olla 48h ennen siirtoajankohtaa paikoillaan. NELKYTKAHDEKSAN tuntia. Mitä vittua? Joka iltako pitää himassa käydä väijymässä onko kärry ehkä jonkun ylen saatanan tärkeän kuvauksen edessä?

On tää vaan niin ihanaa maksaa ensin 100e siitä, että saa autoa kadunvarrella pitää, sen lisäksi pitää vielä parin päivän välein käydä väijymässä onko se kenties jonkun tiellä piakkoin. Ja huomautettakoon, että katujen siivouksista on ilmoitettu ainakin viimeiset kolme vuotta ainakin viisi päivää etukäteen.

70e siirtomaksu ja kiitos. Auto oli siirretty pe ennen klo 08. Ja ei vittu varmasti ollut siirtokehitusta keskiviikkoaamuna kun himasta viimeksi lähdin. Eli alle 48h oli kulunut kehoituksesta siirtoon. Tietysti valitan, onneksi käsittely ei kestä kuin sen puoli vuotta. Ei se raha, mutta periaate.

Lisävitutuksen aiheutti töihin taksilla matkailu koska en löytänyt autoa aamulla kiireessä, kuulemma ihan eri suunnilla kolmen kortteli päässä.

Puuh. Vähän helpotti.

Heh, just tässä duunikaveri kertoili hymyssä suin kun olivat jotain Pohjantähti-elokuvaproggista varten vähän järkkäilemässä kaupungilla(Hki) paikkoja. Oli kuulemma kaduilta jouduttu n30 autoa viiden aikaan aamulla siirtämään pois kuvausten tieltä. Oli muutama muukin "hieman" käärmeissään tilanteesta. Siinä teki hinausfirma päivän tilinsä suht ripeästi.
 

M77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koskenkorvan Urheilijat ,
Porin Ässät
59,59

Kärppien maali ajassa 59,59 muutti 100€ orastavan voiton 50€ tappioksi.
(Lay Kärpät 1,50 100€ @ betfair.com (live))
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Vituttaa naistyökavereiden tekonauru jota pitää nauraa joka välissä. Se vituttaa, saatana. Hommaan suukapulat niille kaikille niin oppivat perkeleet olemaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Helsingin kaupungin rakennusvirasto ja autojen siirto.

Jumalauta. Eikös mun autonsäilytysnurkilla kuvata jotain vitun Kotikatua tjsp. Kiitos siis myös Ylelle. Lain mukaan siirtokehoitus pitää olla 48h ennen siirtoajankohtaa paikoillaan. NELKYTKAHDEKSAN tuntia. Mitä vittua? Joka iltako pitää himassa käydä väijymässä onko kärry ehkä jonkun ylen saatanan tärkeän kuvauksen edessä?

On tää vaan niin ihanaa maksaa ensin 100e siitä, että saa autoa kadunvarrella pitää, sen lisäksi pitää vielä parin päivän välein käydä väijymässä onko se kenties jonkun tiellä piakkoin. Ja huomautettakoon, että katujen siivouksista on ilmoitettu ainakin viimeiset kolme vuotta ainakin viisi päivää etukäteen.

70e siirtomaksu ja kiitos. Auto oli siirretty pe ennen klo 08. Ja ei vittu varmasti ollut siirtokehitusta keskiviikkoaamuna kun himasta viimeksi lähdin. Eli alle 48h oli kulunut kehoituksesta siirtoon. Tietysti valitan, onneksi käsittely ei kestä kuin sen puoli vuotta. Ei se raha, mutta periaate.

Lisävitutuksen aiheutti töihin taksilla matkailu koska en löytänyt autoa aamulla kiireessä, kuulemma ihan eri suunnilla kolmen kortteli päässä.

Puuh. Vähän helpotti.

Näissä on muuten muistaakseni semmoinen "ihana" pykälä, ettei siitä siirrosta saa periä maksua (muistaakseni siirtäminenkin oli vähän siinä ja tässä), jos se auto on siinä kadunvarressa ollut parkissa ennen kun nuo siirtokehoitukset on saapuneet.
Tai näin muistelin itselleni eräällä kurssilla kerrottaneen.

Löysin jopa tämmöisen linkinkin tukemaan väitettäni.
Tärkein kohta kyseiseltä sivulta: "Siirrosta ei peritä maksua, jos auto on ollut pysäköitynä ennen kuin siirtokehotuskylttejä peittäneet huput on otettu pois."
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Suonenvedot vituttaa. Aamuyöstä heräsin siihen, että vasemmassa pohkeessa oli suonenveto ja äsken sohvalla makoillessa iski sama homma.

Helvetisti vettä ja magnesiumia. Jos vaivaa useamminkin, niin kannattaa käydä lääkäriltä pyytämässä Crampiton-resepti. Oli aikaisemmin reseptivapaa, mutta jotkut narkit keksi tavan käyttää tätäkin ja siksi nykyään vain reseptillä. Mullakin pohje kiukuttelee välillä ja tuo jeesaa ihan pirusti.
 

minarc

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Boston Bruins
Eilen ajelen jumalan selän taakse katsomaan harjoitupeliä, joka hävitään puhtaasti 7-2, no ei tämä harmita tippaakaan, mutta...

Tänä aamuna hajosi tietokoneen näyttö, nyt todella juhlavaa katsella varmaan 10 vuotta vanhasta pienestä crt:stä.

Lisäksi äsken vielä kyttien kamera-auto nappasi kuvan.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako tässä ketjussa kiroilla? No, vituttaa kun eilisen U2:n keikan jäljiltä taloyhtiön edustat on kustu ja paskottu oikein huolella. Bono, laita ne naiivit värilliset aurinkolasit päähän ja tuu siivoamaan noi saatanan sekasotkut. Joo, ja älä tuu autolla vaan aja vaikka city-pyörällä. Miksi ihmiset kusee ja paskoo rappukäytäviin ja talojen seinille kun puistoissa on puita ja pensaita vaikka millä mitalla?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Asun paikassa, johon stadikan konsertit kuuluvat erittäin hyvin. Eivät liian kovaa, eivät liian hiljaa - biiseistä ja puheista erottaa sanat ja sävelet kuin paikalla olisi.

Joskus se on hyvä asia, kuten viime kesänä. Eilen ja tänään se ei ole. Se vituttaa.
 

brendadervin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas, Ilves, hcbat
Huomasin Prisman parkkipaikalla että olin naarmuttanut auton ovea erittäin kapeassa autotallissa ja kun kävin sen jälkeen DNA-liikkeessä kyselemässä kolme viikkoa sitten tehdyn kytkykännyn perään niin olivat mokanneet tilauksen ja päädyin jonon jatkoksi. Loistava lauantai.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Asun paikassa, johon stadikan konsertit kuuluvat erittäin hyvin. Eivät liian kovaa, eivät liian hiljaa - biiseistä ja puheista erottaa sanat ja sävelet kuin paikalla olisi.

Joskus se on hyvä asia, kuten viime kesänä. Eilen ja tänään se ei ole. Se vituttaa.

Et vissiin tykkää U2:en musiikillisesta tuotannosta? Ihme juttu, koska mulla se kolisee paremmin kuin sata jänistä.

Ja koska ollaan vitutusketjussa, niin vituttaa kun muut ei tykkää samasta musiikista kuin minä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Et vissiin tykkää U2:en musiikillisesta tuotannosta? Ihme juttu, koska mulla se kolisee paremmin kuin sata jänistä.

Ja koska ollaan vitutusketjussa, niin vituttaa kun muut ei tykkää samasta musiikista kuin minä.

Jatkoajan kuvioihin kuuluu se, että pitää tykätä 80-luvun kikkeli- tai tiluliluhevistä mitä soitetaan maskit naamalla tai sirkkelinterät olkapäillä. Värilasein tuotettua musiikkia ei hyväksytä.

Vituttaa melkein koko elämä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Et vissiin tykkää U2:en musiikillisesta tuotannosta? Ihme juttu, koska mulla se kolisee paremmin kuin sata jänistä.

Ja koska ollaan vitutusketjussa, niin vituttaa kun muut ei tykkää samasta musiikista kuin minä.
U2 lakkasi jostakin syystä kiinnostamasta minua joskus 80-luvun lopulla. Viimeinen U2-levy jonka ostin taisi olla Rattle & Hum, joka ei lopulta niin hirveästi napannut. En sanoisi että vituttaa, mutta nyt ihmetyttää se, että omalta työpaikaltani lähti laumoittain ihmisiä stadikalle uukakkosen perässä. Ainakin muutama noista ei ole minkään sortin musiikin ystävä, mutta jostain syystä ne ovat aina messissä kun jokin nimiartisti myy stadionin kokoisen keikkapaikan loppuun. Sitten norkoillaan Facebookissa saatana työajalla puoli päivää ja ulvotaan lippujen perään.

Nyt vituttaa se, että Sorbusta ei enää ole. Ennen sotia myyntiin tullut klassikko oli kovassa maineessa rantojen sissien keskuudessa. Soppa oli aika maukkaan oloinen tuote muihin spurgujuomiin verrattuna. Itsekin tapasin ostaa Sorbusta pari kertaa vuosikymmenessä hupimielessä, ja broidillekin välillä joululahjaksi. Nyt pitää kai sulloa pukinkonttiin Gambinaa, joka on Soppaa rahvaanomaisempi ja jostain syystä kalliimpi tuote. O tempora, o mores. Hohhoijaa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Et vissiin tykkää U2:en musiikillisesta tuotannosta? Ihme juttu, koska mulla se kolisee paremmin kuin sata jänistä.
Ei iske ei. Ja kehtaavat vielä pistää alussa aivan loistavaa musiikkia, Bowielta Space Oddity. Siellä se äijä nyt kiljuu kauniista päivästä ikkunasta sisään.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt vituttaa se, että Sorbusta ei enää ole. Ennen sotia myyntiin tullut klassikko oli kovassa maineessa rantojen sissien keskuudessa. Soppa oli aika maukkaan oloinen tuote muihin spurgujuomiin verrattuna. Itsekin tapasin ostaa Sorbusta pari kertaa vuosikymmenessä hupimielessä, ja broidillekin välillä joululahjaksi. Nyt pitää kai sulloa pukinkonttiin Gambinaa, joka on Soppaa rahvaanomaisempi ja jostain syystä kalliimpi tuote. O tempora, o mores. Hohhoijaa.

Nyt rupes vituttamaan, oikein kunnolla. Sen piti loppua vasta vuoden lopussa. Wittu
 

Voittaja

Jäsen
Nyt vituttaa se, että Sorbusta ei enää ole. Ennen sotia myyntiin tullut klassikko oli kovassa maineessa rantojen sissien keskuudessa. Soppa oli aika maukkaan oloinen tuote muihin spurgujuomiin verrattuna. Itsekin tapasin ostaa Sorbusta pari kertaa vuosikymmenessä hupimielessä, ja broidillekin välillä joululahjaksi. Nyt pitää kai sulloa pukinkonttiin Gambinaa, joka on Soppaa rahvaanomaisempi ja jostain syystä kalliimpi tuote. O tempora, o mores. Hohhoijaa.

No voi nyt perkele. Edellisellä Suomen vierailulla jäi jostain syystä Sorbukset ostamatta ja oli jo oikeestaan sovittu kaverin kanssa, että tuo tänne kun tulee katsomaan futista. No ei mulla ois Sorbusta mieli tehnytkään, vituttaa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Nyt vituttaa se, että Sorbusta ei enää ole.

Tuo muuten vähän kyllä vituttaa oikeasti. Ei sen takia, että enää tuota joisin, vaan ihan nostalgisista syistä. Ekat jurrit tuli pihlajanmarjalla otettua. Ja monesti sen jälkeenkin. Soppa toimi aivan eritavalla, kuin joku keppana. Siinä Helsingin kaupunginosassa, jossa minä nuoruuteni vietin oli soppa eli Jumis (Jumalten juoma) kyllä todella kovassa suosiossa meidän junnujen keskuudessa.

Kaikki katoaa ja muuttuu. Miksi Tonican myyntikin piti lopettaa? Mahtava sitruunainen juoma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös