Vitutusketju

  • 10 576 331
  • 56 149

Outsider

Jäsen
Vitutuksen aihe on tismalleen sama kuin eilenkin, eli sää! Kävin aamupäivällä lenkillä ja voi vittu että voikin olla huhtikuussa kylmä! Hirveä vastatuuli ja lunta vihmoi naamaan ja muutenkin keli ihan perseestä. Eihän tällainen keli talvella niin paljoa vituttaisi mutta on tämä nyt saatana että huhtikuu on jo yli puolen välin ja tällaista perkeleen säätä vaan pitää päivästä toiseen. Että minä sitten vihaan kylmää ja talvea yleensäkin!

Itse olin just viikon verran juomassa bisseä Tonavan varrella ja lämpöä oli melkein koko ajan +20. Ja täällä on vittu pakkasta! Sään lisäks kyllä vituttaa kaikki muukin, kun joutui tulemaan takaisin Suomeen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vituttaa isäukko joka aika kovasti yrittää juoda itsensä hengiltä. Vituttaa katsoa tuollaista neuvottomana vierestä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa isäukko joka aika kovasti yrittää juoda itsensä hengiltä. Vituttaa katsoa tuollaista neuvottomana vierestä.
Otan osaa. Itsellä samaa tilannetta ilmassa. Aina kun sitä rahaa saa, niin tietää minne menee. Vituttavinta on, kun hän itse myöntää kaikille että ongelma on. Ei kuitenkaan tee asialle mitään vaikka sitä koko suvun voimin ollaan ehdotettu ja kaikkemme tehty. Aivan järkyttävä vitutus/stressi/suru tästä asiasta ja vaikuttaa moneen asiaan omassakin elämässä. Itselläkään ikää ei ole, kuin pari vuosikymmentä niin tavallaan sitä "isähahmoa" tarvitsisi vielä. Jäin asumaan hänen luokseen, kun ajattelin että hänet saisin jotenkin saatua irti tästä ikävästä asiasta. Ensin lähinnä säälin häntä, mutta nykyään se on muuttunut vihaksi. Häpeän hänen seuraansa julkisilla paikoilla (vaikka olisikin selvänä).
Vituttaa ! Alkanut miettimään, että ehkä olisi sitten parempi jos hän lähtisi jo yläkertaan...

Meni nyt vähän alkoholismi-ketjuksi, mutta kerroinpa mikä vituttaa, kun jollain muullakin on sama ongelma.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jäin asumaan hänen luokseen, kun ajattelin että hänet saisin jotenkin saatua irti tästä ikävästä asiasta.
Valitettavasti se taitaa niin olla, että toista ei saa muutettua vaan toisen täytyy haluta muuttua. Oma faija on aina juonut ja katkaisin lopulta välit siihen noin 16-vuotiaana. Isoveli ajautui samalle tielle ja siihen välit meni noin vuosikymmen sitten. Olen valmis auttamaan jos oikeasti haluavat muuttua mutta minä en elämääni siihen tuhlaa, että yrittäisin saada heitä väkisin muuttumaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vituttaa ! Alkanut miettimään, että ehkä olisi sitten parempi jos hän lähtisi jo yläkertaan....

Tuntuu hirveältä myöntää että itselläkin ihan samoja ajatuksia ollut. On vaan niin perkeleen raskasta sivusta katsoa tuotakin kun ei mitään pysty tekemään, ja oikeastaan kaikki mahdollinen on jo yritetty tehdä. Pari kertaa on ukko myöntänyt itsekin että hänellä on alkoholiongelma mutta sitten taas seuraavassa alkaa kiistämään kaiken ja keksii kaikenlaisia selityksiä minkä takia on pakko juoda, ei siksi että hänellä mitään ongelmaa olisi...

Sehän tässä vituttaa kun tietää varsin hyvin että ei pysty tekemään mitään ukon hyväksi ja tietää sen että mitään ei tule tapahtumaan ennen kuin ukko itse tajuaa ongelmansa ja haluaa tehdä sille jotain. Vaan kun sitten ei taas pysty ihan välinpitämättömänä seuraamaan vierestäkään vaan tulee välillä itsellekin huono omatunto ettei yritä tarpeeksi auttaa. On aina välillä niin perkeleen ristiriitainen olo.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Alkanut miettimään, että ehkä olisi sitten parempi jos hän lähtisi jo yläkertaan...
Ei saisi vastata tällaisiin, mutta olkoon nyt. Kirjoitan vain omasta puolestani, kun on aika samanlaiset kokemukset ollut kun sulla. Mutsilla oli sama tilanne ja pisin aika, minkä se oli selvin päin viimeisen muutaman vuoden aikana, oli viimeinen kuukausi sairaalassa ennen kuolemaa. Toiseksi pisin varmaan päivä. Vaikka en kotona asunutkaan, niin vituttipa se siellä käyminenkin joka ikisen kerran. Aamut oli ihan normaalia, mutta aina mitä pidemmälle mentiin, sitä suurempi vitutus. Kun lähdin pois, oli helpottunut olo ja samalla surullinen ja kaikkea muuta.

Nyt kuoleman jälkeen voin aika suraan sanoa, että helpottunut on ainakin mun elämä. Välillä sitä tulee joku kaipaus, mutta sitten kun muistelee niitä huonoja aikoja, joita viime vuosina on ollut moninkertaisesti hyviin verrattuna, niin ei se oikein harmitakkaan. Välillä vaan tulee mietittyä sitä, miten isä siellä jakselee, mutta kai sen on jaksettava ja käynhän siellä aina välillä. Jos ihminen ei itse halua muuttua, ei se ota mitään neuvoja kuuleviin korviinsa, vaikka tilanteen tiedostaisikin.

Sen mä kyllä tossa huomasin, että pirun äkkiä viinalla itsensä tappaa, jos sitä lähes työkseen vetää ja huonoon kuntoon se myös äkkiä vie. Ei sellaista kohtaloa toivo edes pahimmalle viholliselleen. Mutta yhtä kaikki, varmaan halusi itsekin sitten kuolevansa lopulta ja parempi se oli nyt sitten näin kuin vielä monen lisävuoden kidutus.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ketjua lukiessa huomaa, että meikäläisen murheet on aika pieniä. Menee sitten kai ihan hyvin. Mutta purnaampa kumminkin, kun on jo monta päivää vituttanut seuran saamattomuus tiedottaa soppareista. On se kumma, että pitää feneja kiusata. Onneksi sentään hiljaista tuntuu olevan vähän joka seurassa. Joku Ässät on toki tehnyt noin kahenkytäkahen pelaajan kanssa sopparin (Ja tähän tekisi mieli laittaa kommenttia enemmänkin, mutta menisi vittuilun puolelle). Miksei mitään tapahdu! Aaaarrrggghhh!! Tuskaa!
Onneksi sentään MM-kisat alkaa, niin saadaan hävitä jatkoajalla Tsekeille/Kanadalle.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Hirvittävä väsymys viikonlopusta. Puoliunessa sitten äsken palaverissa haaveilin jostain, kunnes havahduin siihen, että mulle nakitettiin jokin homma. Pitäisi vaan tietää että mikä. Vittu että vituttaa kun ei voi viikonloppujaan viettää näköjään siten, että olisi jo maanantaisin työkykyinen.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuli kärsittyä uskomaton krapula eilen jostain syystä. Normaalisti tuollaisesta määrästä ei tule juuri mitään, mutta nyt ei pysynyt edes sisällä mitään. Lisäksi ilmeisesti viisauden hammas puskee poskesta ulos, särkee perkeleesti ja vituttaa tuollainen. Voishan sitä rahaakin olla enemmän, kaiken kukkuraksi nyt jo tekee lisää juotavaa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tiedättekö sen tunteen, kun ei vitutukseltaan pysty muuta kuin olemaan paikallaan, kiroilemaan mielessään itkun rajamailla turhautuneena ja haaveilemaan siitä, että olisi varaa pistää paskaksi kaikki irtaimisto omassa kämpässä? Mulla oli tänään sellainen töistä tullessa. Onneksi siihen on toimiva lääke: päiväunet. Ei muuta kuin viltin alle maailmaa ja vitutusta pakoon. Nyt pystyy sentään jo ajattelemaan suht normaalisti, mutta vitutus on yhä olemassa. Ja tästä vitutuksesta toipuminen taitaa olla pitkä prosessi...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Colorado, Bayern München ja MYPA
Nyt vituttaa!! Kirjoitin toista tuntia Lukon uusista hankinnoista ym. ja en muistanut kopioida viestiä ennen lähettämistä, tietenkin sitten kirjautumis aika oli umpeutunut ja viesti meni toiselle planeetalle! VITTU!!!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Voi vittu! Eilinen meni ihan ok, euron tuoppeja tuli juotua sopivasti ja vielä junalla kotiinkin. Halpa reissu eikä mitään krapuloitakaan ole. Mutta mutta, ilmeisesti puhkee sitten oikeen tosissaan toi viisaudenhammas tai sitten leukaluuni irtoaa, jokainen nielaisu sattuu ja nyt alkaa sattumaan jopa melkein koko ajan. Tähän kun vielä lisätään ilmeisesti angiina joka nyt alkoi ja täysin tukkoinen nenä, alkaa olla melko apea tunnelma.

Kai jos vetäisi sitten levyn aspiriinia, niin helpottaisi.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Vituttaa isäukko joka aika kovasti yrittää juoda itsensä hengiltä. Vituttaa katsoa tuollaista neuvottomana vierestä.


Onko sulla lapsia? Ei tarvi tietenkään vastata, kerron vaan miten omassa tapauksessa asia selvitettiin...

Meidän isä oli ihan samassa tilanteessa, kerran jopa kännipäissään koitti ittensä autolla listiä. Sen äksidentin jälkeen totes itse että taitaa viina viedä miestä ja ohjasin sen hoitoon (toki hänen omasta pyynnöstään). Faija ohjattiin Lammille (nykyinen Hämeenlinna) siellä sijaitsevaan hoitokeskukseen. Annoin sille kaks päivää aikaa olla siellä. Kolmantena päivänä muksut kyytiin ja Lammille. Mentiin kaikki faijan kanssa kävelylle ja palloo potkiin, sai faija olla lapsenlastensa kanssa tunnin kaks. Sen jälkeen sanoin faijalle ihan suoraan että huomaatko mitä olit menettämässä ja totesin samaan hengenvetoon että jos viinanveto jatkuu niin sä joko kuolet tai sitten mä en anna sun nähdä enää poikia jne jne. Nyt tänä päivänä, neljä vuotta myöhemmin... Meidän isä on ollut siitä päivästä lähtien täysin raitis, kyläilee muksuja kattomassa ja elää onnellisesti.

Tää nyt oli vaan tällanen mikä toimi meillä, tiedän että tilanteet on eri kaikilla. Kaikkia kiinnostaa eri asiat mutta halusin vaan sanoo että älä menetä toivoas, jotkut on selvinnytkin ja päässyt eteenpäin. Tsemppiä!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
ei pysty tekemään mitään ukon hyväksi ja tietää sen että mitään ei tule tapahtumaan ennen kuin ukko itse tajuaa ongelmansa ja haluaa tehdä sille jotain.
Niin, keinoja on monia, hyviä ja huonoja. Niin kauan kuin elossa on, niin kauan on toivoa. Huonoista keinoista tulee mieleeni se, kun isäni isä veteli 1960-luvulla kännissä ranteet auki ja se homma - juominen ja elämä - loppui sitten siihen. Isäni muuten 9-vuotiaana löysi tuolloin isänsä ensimmäisenä sen teon jälkeen ja joskus tällä vuosituhannella pikku kännissä mainitsi asiasta minulle: "olihan se huone kuin teurastamossa ois ollu". Silloin ei ollut kriisiapuja, pistää kyllä joskus vähän mietimään, että monelle henkisesti heikommalle aikamoiset traumat voisivat tuollaisesta jäädä.

Kannattanee tosiaan tehdä kaikkensa ennen kuin onpi liian myöhäistä. Eihän se tosin kaikkiin auta mikään apu. Olennaista on saada se toinen tajuamaan, että on jotakin parempaakin tekemistä kuin jatkuva juominen. Vai onko sitä aina parempaa tekemistä?!
 

gebardi

Jäsen
Vituttaa tuo Kielipoliisit-ketju. Sitä kun käy lukemassa on vitutustason nousu taattu. Kaikenmaailman attribuutti hässäkät ja pilkun nussimiset vai mitälie onkaan saa niskavillat pystyyn. Vituttaa suomenkielen vaikeus. Tai laiskuuteni äidinkielen opetteluun.

Kuitenkin sitä ketjua on aina välillä käytävä lukemassa. Jollain sairaalla tavalla se kuitenkin kiinnostaa ja vituttaa samaan aikaan. Täytyy nostaa hattua kavereille, jotka hallitsee suomenkielen ja pilkkujen oikean paikan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko sulla lapsia? Ei tarvi tietenkään vastata, kerron vaan miten omassa tapauksessa asia selvitettiin...

Ei ole itsellä lapsia, mutta siskolla on kyllä. Ja ei vaan näytä edes nuo pikkuiset kääntävän ukon päätä, viina näyttää olevan niin paljon tärkeämpi kaveri. Sisko on kyllä tehnyt selväksi että lapsien lähelle ei ole kännissä asiaa ja nytkin taitaa olla useampi viikko etteivät ole edes nähneet toisiaan. Vaan eipä tuo näytä vaikuttavan mitenkään.

Niin, keinoja on monia, hyviä ja huonoja. Niin kauan kuin elossa on, niin kauan on toivoa.

Totta! Tuntuu vaan että omat keinot alkaa olla käytetyt ja ei oikein enää tiedä että mistä etsiä niitä uusia keinoja... On kokeiltu terveyskeskuksen kautta, viety alkoholistiparantolaan ja on kokeiltu psykiatrin kautta, mutta ei näytä mistään apua löytyvän. Apua on kyllä anelemassa koko ajan mutta sitten mikään ei kuitenkaan tunnu olevan hyvä ja oikea apu. Vaikuttaa että pohjimmiltaan ei edes halua päästä ylös tuosta suosta.

Sen verran pitää taustoja kertoa vielä että ukkohan oli itse asiassa tässä välillä ihan täysin raitis lähes 15 vuotta ja homma alkoi uudestaan pari vuotta sitten äidin kuoleman jälkeen. Siitä asti tätä rallia on sitten riittänytkin, välillä aina saattaa jokusen viikon selvänä olla (esim. tuon parantolassa käynnin jälkeen) mutta sitten se lähtee taas lapasesta.

Kyllähän tässä auttaa haluaisi vaan jotenkin alkaa tuntua että ei osaa enää muuta kuin nostaa kädet pystyyn.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa lukea se direktiivi, eikä vain uskoa jonkun Kerosen blogitekstiä.

Vaikka tuo direktiivi ei ihan noin hurja asia ole kuin blogissa esitetään, niin mielestäni on hiukan huolestuttavaa, että valtio saa seurata KENEN TAHANSA internet yhteyksiä, epäillessään pienempiäkin rikkeitä. Tiedot surffauksesta säilytetään siis vastedes vuoden verran. Kyllä tämäkin, että kaikki mun liikkeet netissä ja puhelutiedot säilytetään vuoden verran kuulostaa aika neuvostokamalta.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Tässähän olisi varsin mallikas sauma potkia lama helevettihin täältä, tämä direktiiviälämölö nimittäin. Internet poljetaan suohon, ja otetaan tilalle faksit. Paperia kuluu kun sähköpostit tulostuvat jatkuvalla syötöllä. Paperi- ja metsäteollisuus jyrkkään nousuun, ja kun muu EU seuraa perässä niin meillähän on uusvanhaa tietotaitoa.
Joten eikun vaan Fööni Matikaisen jalanjäljille kohti good old hokia! Internet, ei oo meillä käyttöö just nyt.
 

passenger

Jäsen
Vituttaa kaikki typerät, tietämättömät ja saatanan puusilmäiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä asiakokonaisuuksia. Joiden kanssa ei voi keskustella ja jotka eivät ymmärrä että asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä. Vittu että on ollu pitkä päivä, ja herätys vielä reilun neljän tunnin päästä ja siihen sitten kaksitoista tuntia töitä. Hyvää yötä..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vituttaa kun kassavirta on päin vittua...jo tässä vajaa vuosi menikin suht hyvin.
 

Sypressi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Äsken postiluukusta kolahti Porin Prikaatista kirje, sillä olin hakenut Kansainvälisiin Valmiusjoukkoihin II/09 saapumiserään. Siitä sitten innolla kirjettä avaamaan, joka tiesi kertoa ettei minua sitten ollutkaan valittu. Puutteita näköjään oli lihaskunnosta saamissa pisteissä. Iski päälle kyllä armottomimman vitutuksen aikoihin. VITTU!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vituttaa kun kassavirta on päin vittua...jo tässä vajaa vuosi menikin suht hyvin.
Sama vika, mutta mulla meni hyvin ainoastaan yhden syksyn verran, ja siitäkin on jo kaksi ja puoli vuotta. Sitä ennen meni taloudellisesti hyvin lukion ja armeijan välisenä duunisyksynä, eli noin kerran vuosikymmeneen mulle näyttäisi siunaantuvan yksi (1) syksy, jolloin ei tarvitse kovin tarkkaan laskea hilujaan.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Vituttaa nokan tukkoisuus. Yöllä tunne on kaikista kusisin kun tuntuu ettei meinaa saada kunnolla henkeä. Tästä ei puutu enää kuin punaiset, kutiavat silmämunat. Vitun kevät, harvinaisen vittumainen vuodenaika. Oispa jo kesä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös