Vituttaa työkuviot tai oikeastaan niiden yllättävä loppuminen ja siihen liittyvä ylimääräinen vittuilu ja ihme säätäminen.
Juttu menee niin, että sain viime maanantaina puhelun pomolta, että valitettavasti määräaikaisuuttani ei pystytty jatkamaan ja sopimus on siis katkolla kuun lopussa. Sanoi vielä puhelimessa muiden määräaikaisten lopettavan samalla. Juuri edellisenä perjantaina sama jamppa totesi, että sopimus jatkuu ilman muuta.
Ajattelin sitten soittaa eräälle työkaverilleni, joka on myös määräaikasena ja kysellä, mitkä fiilikset hänellä on asian suhteen. Tyyppi vastaa iloisena puhelimeen ja aloittaa heti, että sai sitten uuden sopparin syyskuun loppuun. Aloin haistaa palaneen käryä. Kävi sitten ilmi, että olin ainoa viidestä määräaikaisesta, jolle ei jatkettu sopimusta. Muut ovat tulleet firmaan huomattavasti myöhemmin.
Pyysin sitten pomolta loput työpäivät vapaaksi, jotta ehtisin pitää ne pois ennen työsuhteen loppumista. Lauantaina myöhään illalla soi sitten puhelin oudosta numerosta. Langan päässä on pomo, joka ilmoittaa parilla lauseella tylyä tekstiä: vapaat on poltettu, pistä korkki kiinni, kello soimaan ja tule aamulla töihin. Kyllähän siinä ehti jo asennoitua siihen, että töihin ei ole enää menemistä ja palautinpa myös työvehkeet ja avaimet. Nyt joutuu sitten märkimään vähän kehnolla asenteella sopimuksen loppuun eli vielä kaksi päivää.
Ja tähän kaikkeen syynä on mitä ilmeisimmin parin "työkaverin" harrastama mustamaalaaminen. Perusteettomia väitteitä ja kielimisiä meikäläisen töistä ja työtavoista. Näin ainakin minun annettiin ymmärtää puhuttuani luottamushenkilön kanssa asiasta. Lähinnä ihmetyttää ja melkoisesti vituttaa se, että parilla samoissa töissä olevalla idiootilla on niin paljon valtaa, että voivat savustaa muuta henkilökuntaa ulos puhumalla paskaa. Hankkikaa elämät, vitun urpot!
Ja kyllä. Osaan työni hyvin ja olen siihen sopivasti koulutettu. Perkele.