Vitutusketju

  • 10 539 431
  • 56 130

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Sakot tulevat aina vahvistetun verotuksen mukaan, eli tässä tapauksessa vuoden 2007 tulojen mukaan. Jos et ole tienannut juuri mitään, selvinnet sillä pienimmällä eli 115€:lla. Eikö näin, lainoppineet?

Jep, armonpaloja ei kuulemma anneta ja laki kaikille sama. Rikesakko on siis minimissään 115€. Ikävä kyllä sain kuulla nuo poliisisedän suusta ihan henkilökohtaisesti tuossa noin kuukausi sitten.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jep, armonpaloja ei kuulemma anneta ja laki kaikille sama. Rikesakko on siis minimissään 115€. Ikävä kyllä sain kuulla nuo poliisisedän suusta ihan henkilökohtaisesti tuossa noin kuukausi sitten.

Näin minullekkin kerrottiin mutta kun kameran kuvan perusteella tullut rikesakko sitten tuli kotiin oli maksettava summa 100 euroa. En tiedä miksi. Enkä valittanut.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Näin minullekkin kerrottiin mutta kun kameran kuvan perusteella tullut rikesakko sitten tuli kotiin oli maksettava summa 100 euroa. En tiedä miksi. Enkä valittanut.

nice1. Itseä meinasi vähän alkaa vituttamaan sillon, kun sain 115€ ilman minkäänlaisia huomioon otettavia tuloja.

Tosin näiden sakkojen jälkeen ajotapani on muuttunut radikaalisti. Eli parempaan suuntaan ja tämä luultavasti on vain hyvä asia

Näitä uutisia vituttaa lukea lähes viikoittain:
Taas tänään muistutus siitä, miten voi käydä
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
nice1. Itseä meinasi vähän alkaa vituttamaan sillon, kun sain 115€ ilman minkäänlaisia huomioon otettavia tuloja.

OM:n sivulta löytyy ylinopeuksiin liittyvät vitutuksen määrää kuvaavat euromäärät:

Koodi:
Nopeusrajoituksen rikkominen:
60 km/h alueella tai sen alla:
· ylinopeus enintään 15 km/h	85 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h	115 euroa
Yli 60 km/h alueella:
· ylinopeus enintään 15 km/h	70 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h	100 euroa
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
OM:n sivulta löytyy ylinopeuksiin liittyvät vitutuksen määrää kuvaavat euromäärät:

Tämä olikin hyvä taulukko.

Korjaan omaakin vastaustani niin, että tottakai myös nykyiset tulot voivat olla sakotuksen perusta päiväsakkoja jaettaessa, kunhan tekee selvityksen tämänhetkisistä tuloistaan.

Itse sain sakot seuraavana keväänä opiskelujen aloittamisesta ja silloinhan poliisitäti kaivoi kännykkäänsä kahden vuoden takaiset tulot, koska verotusta edelliseltä kalenterivuodelta ei oltu vahvistettu. Sen vuoden olin ollut kokonaan töissä, joten päiväsakon summa oli aivan liian suuri senhetkisiin tuloihini nähden. Valitus vaan sisään ja päiväsakko putosi siihen kuuteen euroon ja kokonaissumma 72 euroon. Rikesakolla en selvinnyt, koska ylinopeutta oli 21 km/h neljänkympin alueella. Ja kyllä, olin mulkku, tapahtumapaikkana Huopalahdentie. Syytin asiasta tottakai kyydissä ollutta kuopiolaislähtöistä kaveriani.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Kaikki kelpaa nykyään. Työkaveri lähetti kirjeen sisällä kaksi euroa, mutta perille tuli vain kirjekuori josta nurkka repäisty auki.

Kuvittelisin että kahden euron takia ei kannata lähteä omaa työpaikkaansa riskeeraamaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Blackened

Riittää kun katsoo ikkunasta ulos niin alkaa vituttaa. Taivaalta rätkii rännänroippeita mutaiseen ja jääkaljamaiseen maahan. On hämärää ja mustaa. Koiran virkaa toimittava otus kantaa tassuissaan kilon hiekkaa sisään. Pienessä suihkukopissa pitää suihkutella tassuja puhtaammiksi. Ja sekin vielä, että koira suhtautuu varsin äkämystyneellä tavalla suihkukomennukseen. Sitäkin vituttaa.

Perseestä. Olisi mieluummin vaikka pakkasta 30 astetta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Riittää kun katsoo ikkunasta ulos niin alkaa vituttaa. Taivaalta rätkii rännänroippeita mutaiseen ja jääkaljamaiseen maahan. On hämärää ja mustaa. Koiran virkaa toimittava otus kantaa tassuissaan kilon hiekkaa sisään. Pienessä suihkukopissa pitää suihkutella tassuja puhtaammiksi. Ja sekin vielä, että koira suhtautuu varsin äkämystyneellä tavalla suihkukomennukseen. Sitäkin vituttaa.

Perseestä. Olisi mieluummin vaikka pakkasta 30 astetta.

Äläs muuta viserrä. Vituttaa lähteä kohta tuohon ulkona vallitsevaan keliin fillaroimaan. Ei helvetti.

Toivottavasti tulisi tänä talvena kunnon talvi! Paljon lunta ja kovat pakkaset!
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Äläs muuta viserrä. Vituttaa lähteä kohta tuohon ulkona vallitsevaan keliin fillaroimaan. Ei helvetti.

Toivottavasti tulisi tänä talvena kunnon talvi! Paljon lunta ja kovat pakkaset!
Pyöräilin juuri n. 3 km:n kotimatkan. Kaaduin vain kahdesti. On se kalteva vesipäällysteinen peilijää vaan yllättävän liukas...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Paksunnos minun.

Pakko kysyä jotta, on tuo jokin Ice Beerin mainos?

Kun kerran kysytään niin vastataan:

sanavalinta täysin tahallinen "freudilainen lipsahdus". Vaihtoehtoisesti olisin voinut käyttää sanamuotoa "jääkallainen".

Tekee mieli bisseä. Ehkä otan, ehkä en. Vituttaa vain, kun kello on noin vähän. Ei millään kehtaisi vielä sihauttaa, saattaisi muija tykätä kyttyrää.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Vituttaa tää väsymys ja voimattomuuden tunne, kokoajan helvetillinen väsymys päällä.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tuli itsekin sanottua yliopistolta lähtiessämme koulukaverille, kun Linnanmaalle ajoi kolme maijaa, että jokos on jollakulla osunut iso pyörä kattoon.

MTV3.fi:

"Uhkaavasti käyttäytynyt nuorukainen tivasi, että pitääkö hänen tehdä nuotio ennen kuin häntä kuunnellaan."

Tuo kyllä naurattaa vaikka ei varmaan saisikaan...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Toisaalta ei ihmetytä yhtään, että välikohtaus sattui juuri kemian luennolla.
Ja kolmaalta, minä en yhtään ihmettele, että tuokin hulluuskohtaus tapahtui juuri Oulussa. Itse asiassa lähes päivittäin Oulun yliopistolla ollessani, olen hieman jopa tarkkaillut esimerkiksi ruokalassa, että onko vatipäitä lähistöllä. Oulun henkinen ilmapiiri + insinööri/kemian/matematiikan opiskelija = pelottava yhdistelmä.

Vituttaa asua maassa, jossa joutuu aivan liian usein lukemaan tuonlaisia uutisia ja jopa pahempiakin.

(Uleåborgir, älä nyt vedä taas herneitä nenään näistä Oulu-antipatioistani... hymiö)
 

Vasen Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki kelpaa nykyään. Työkaveri lähetti kirjeen sisällä kaksi euroa, mutta perille tuli vain kirjekuori josta nurkka repäisty auki.

Kuvittelisin että kahden euron takia ei kannata lähteä omaa työpaikkaansa riskeeraamaan.

Todennäköisesti nuo kolikot löytyy jostain postin lajittelukoneen uumenista. Irrallaan lähetetyt kolikot, avaimet yms muut metalliesineet putkahtelevat välillä itsekseen ulos ohuista kirjekuorista, kuorten vilistäessä lajittelukoneessa suurella nopeudella. Parempi tapa olisi teipata rahat/avaimet pahvinpalaselle ja sitten tuo yhdistelmä kirjekuoreen, tai sitten käyttää paksumpaa kuorta.
 

d2uce

Jäsen
Minullakin on lähes omakohtaisia kokemuksia siitä, kuinka kirjekuoressa olevat esineet kuten kolikot tai avaimet puhkaisevat paperin ja tippuvat kuoresta. Näin kävi erään avaimen kanssa, joka kuitenkin löytyi Postille annettujen tuntomerkkien perusteella ja se saatiin toimitettua sinne, minne se alunperin oli tarkoituskin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pyöräilin juuri n. 3 km:n kotimatkan. Kaaduin vain kahdesti. On se kalteva vesipäällysteinen peilijää vaan yllättävän liukas...

Minä en edes käytä pyörää jos on jäistä, jos ei ole nastarenkaita alla. Nastarenkaat kannattaa hommata, niin pysyy pystyssä :).

Vituttaa nyt sitten taas se, että joudun kävelemään kun en käytä sitä pyörää kun voi olla liukasta niin tuollaiset 6 kilsan lenkin kohta "koululle" tapaamiseen ja takaisin. 2,2 kilometriä olisi matkaa erestakaisin vähemmän, mikäli koulumme käyntipaikkaa ei olisi jouduttu siirtämään.

No onneksi en käy enää koulussa kovinkaan usein, kun alkaa olla loppusuoralla. Ja tällaisista asioista vittuuntuminen tuntuu lapsellisen pikkumaiselta kun vertaa siihen mitä pahimmallaan toiset ovat joutuneet kärsimään kaiken koulullamme tapahtuneen tragedian vuoksi. Ja liikuntaahan siinä saa samalla :)...
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On kyllä jo montaa kertaa vituttanut, mutta avaudutaanpa nyt, kun oli muutenkin niin paska päivä. Mikä vittu siinä on, että suomalaiset nörtit ei saa noita striimejä nettiin? Koko päivän ohjelmoinut sen mukaan, että illalla katon Sveitsi-Suomea, hienoilla uusilla pelaajakokeiluilla. Ja eipä näy kuvaa ulkomaille...

Suomi perkele, teknologian edelläkävijä. Saletisti moni kattoo koneellaan telkkaria ja niin tekniikka kuin osaaminen riittäisi striimaamaan kuvan ulkomaillekin. Mutta ei perkele ikinä löydy. Jotain helvetin Suomi-Azerbaidzania oon jo kolme kertaa saanut Azeri-tv:stä ihailla, pisteet siitä heille! Mutta suomalaiset saatana, kaikki tänne mulle heti...!!
 
Viimeksi muokattu:

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Suomi perkele, teknologian edelläkävijä. Saletisti moni kattoo koneellaan telkkaria ja niin tekniikka kuin osaaminen riittäisi striimaamaan kuvan ulkomaillekin. Mutta ei perkele ikinä löydy. Jotain helvetin Suomi-Azerbaidzania oon jo kolme kertaa saanut Azeri-tv:stä ihailla, pisteet siitä heille! Mutta suomalaiset saatana, kaikki tänne mulle heti...!!

Tekniikka riittää, oikeudet eivät...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
On kyllä jo montaa kertaa vituttanut, mutta avaudutaanpa nyt, kun oli muutenkin niin paska päivä. Mikä vittu siinä on, että suomalaiset nörtit ei saa noita striimejä nettiin? Koko päivän ohjelmoinut sen mukaan, että illalla katon Sveitsi-Suomea, hienoilla uusilla pelaajakokeiluilla. Ja eipä näy kuvaa ulkomaille...

Suomi perkele, teknologian edelläkävijä. Saletisti moni kattoo koneellaan telkkaria ja niin tekniikka kuin osaaminen riittäisi striimaamaan kuvan ulkomaillekin. Mutta ei perkele ikinä löydy. Jotain helvetin Suomi-Azerbaidzania oon jo kolme kertaa saanut Azeri-tv:stä ihailla, pisteet siitä heille! Mutta suomalaiset saatana, kaikki tänne mulle heti...!!

Tässä linkki "sveitsinkieliseen" audiostreamiin: http://dms-cl-013.skypro.tv:8080/ramgen/encoder/drs4.rm
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Voi vittujen syystalvi taas. Olisihan mun pitänyt ymmärtää, että sen ainoan kerran kun päätin kulkea junalla pitkästä aikaa, että maassahan on puoli milliä lunta. Nämähän on junia, eikä mitään traktoreita! Nyt myöhästyn tyhmyyteni takia.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Olisihan se pitänyt arvata että magneettikuvauksen tulokset eivät ole vielä valmiina. Odotellaan sitten epätietoisuudessa joulukuun alkuun. Muuten ei oikeastaan vituta mikään paitsi se että jalat on ihan jäässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös